مهاجرت به کشور نروژ

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

اگر به این موضوع که کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ کدام کشورها هستند و چه شرایطی دارند علاقه دارید این مقاله را از نظر بگذرانید. پادشاهی نروژ در شمال اروپا واقع شده است و از 5 منطقه تشکیل شده است. 5 منطقه کشور نروژ شمالی، تروندلاگ، غربی، جنوبی و شرقی نروژ است. مساحت این کشور 385207 کیلومتر مربع است، که هم مرز با سوئد، فنلاند و روسیه است. آب و هوای آن در امتداد ساحل معتدل و در داخل کشور سردتر است. مشخصه جغرافیایی آن فیوردهای فرورفته، فلات های مرتفع و کوه های ناهموار است. جمعیت کلی بیش از 5.3 میلیون نفر است. پایتخت این کشور اسلو است که همچنین با 697549 سکنه پرجمعیت ترین شهر است. دیگر شهرهای مهم برگن، استاوانگر و تروندهایم هستند.

بزرگترین فرودگاه فرودگاه Olso Gardermoen (OSL) با 28 میلیون مسافر در سال و فرودگاه برگن (BGO) با 6.3 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه اولسو دومین فرودگاه شلوغ در کشورهای شمال اروپا است. دسترسی به تمام نقاط جهان را فراهم می کند. فرهنگ نروژ با همسایگان اسکاندیناوی خود پیوندهای شدیدی دارد. با این حال از ویژگی های کاملا منحصر به فردی برخوردار است. زبان رسمی نروژی است. اعتقاد اصلی مذهبی، لوتری انجیلی است. واحد پول رسمی کشور کرون نروژ (NOK) است که نرخ ارز فعلی آن 8.8 NOK به دلار آمریکا است. این کشور دارای یک اقتصاد بازار مدرن است. تولید ناخالص داخلی تقریبا 397 میلیارد $ (دلار) را به خود اختصاص داده است. این شانزدهمین اقتصاد بزرگ در اروپا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه های مهاجرت به کشور نروژ به شما مشاوره می دهد.

مشخصات پاسپورت کشور نروژ

گذرنامه نروژی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در مکان 8 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 189 کشور را فراهم می کند. با نمره تحرک بسیار بالا یکی از مطلوب ترین گذرنامه های جهان محسوب می شود. دارندگان گذرنامه نروژی در بدو ورود به کشورهایی مانند برزیل و ژاپن و یا انگلستان. امارات متحده عربی و ایالات متحده بدون ویزا دارند. تقریبا امکان سفر فوری به سراسر جهان را دارند. دارندگان گذرنامه نروژی برای ورود به حدود 40 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که شناسه ویزا مورد نیاز است چین، هند و روسیه هستند. دارندگان گذرنامه نروژ می توانند در مجموع 189 مقصد را وارد کنند یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود، یا از طریق eTA. در نتیجه، گذرنامه نروژ در جهان 8 رتبه دارد.

رتبه گذرنامه نروژ نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه نروژ اجازه ورود بدون ویزا می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه نروژ اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود را بدست آورند، محاسبه می شود. (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA). در حال حاضر در مجموع 142 کشور بدون ویزا پاسپورت نروژ، 36 کشور ورود ویزا نروژ و 11 مقصد eTA وجود دارد. جدا از این کشورهای بدون ویزا و ویزا هنگام ورود به کشور نروژ، 40 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه نروژ یا برای ورود به آنها یا ویزای الکترونیکی به ویزای فیزیکی احتیاج دارند (یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا).

در نمودار زیر شاهد کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ هستید:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

شرایط دریافت پاسپورت نروژ

ممکن است گاهی اتفاق بیفتد که کسی پاسپورت نروژ صادر کند حتی اگر شهروند نروژ نباشد. اگر گذرنامه نروژ برای شما صادر شده است و متوجه شوید که تابعیت نروژ را ندارید، باید این موضوع را به مقامات نروژی اطلاع دهید. شما همچنین باید گذرنامه نروژی را به پلیس محل زندگی خود تحویل دهید. اگر بدون داشتن نروژی پاسپورت نروژ داشته باشید، می توانید بدون پرداخت هزینه ای تابعیت نروژ را درخواست کنید. شما حتما با حسن نیت اعتقاد داشته اید که از این رو شهروند نروژ هستید. همچینین شما به طور معمول باید در نروژ زندگی کنید، اما اگر در خارج از کشور زندگی کنید نیز می توانید درخواست دهید. در کل شرایط ممکن است بنا بر اوضاع و احوال شما شرایط خوبی باشد و یا آنکه شرایط سختی تلقی شود.

اقلام مورد نیاز شما به شرایط شخصی شما بستگی دارد اما شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج / مشارکت
  • لیست کاملی از ورود و خروج به نروژ، شامل کپی از تمام صفحات موجود در گذرنامه های فعلی و قبلی
  • اظهارنامه مالیاتی که دوره صلاحیت را پوشش می دهد
  • یک گواهی پلیس که رفتار خوب را ثابت می کند
  • اثبات صلاحیت زبان (نتایج آزمون)

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

برای آنکه از کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ مطلع شوید باید بدانید که این کشورها به 3 دسته تقسیم می شوند. شامل کشورهای لغو روادید کامل یعنی کشورهایی که با پاسپورت نروژ می توانید به آنها سفر کنید. کشورهایی که ویزا هنگام ورود لازم است دسته سوم نیز شامل ETA می باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از روز عزیمت، تمام اسناد مسافرتی لازم را تنظیم کرده باشید. هنگام سفر باید فرم معتبری از شناسایی عکس ارائه دهید. نام موجود در بلیط شما باید با فرم شناسایی شما یکسان باشد. بلیط و رزرو پرواز برای هر مسافر شخصی و غیرقابل انتقال است. شما باید مطمئن شوید که برای سفر خود تمام مدارک لازم سفر، از جمله گذرنامه و ویزا را در اختیار دارید. شما موظف به اطاعت از کلیه قوانین، مقررات مقامات عمومی مربوط به سفر در کشورهایی هستید که از آنجا پرواز می کنید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

اخذ اقامت نروژ براساس شرایط و ویژگی ها شما می تواند از طرق مختلفی اتفاق بیفاتد مثلا اگر دانشجو باشید می توانید اقامت تحصیلی و یا اگر برای کار به این کشور مهاجرت کرده باشید می توانید اقامت کاری اخذ کنید. در این بخش کشورهایی که در فوق ذکر شد که در دسته اول قرار می گیرند را به شما معرفی می کنیم این کشورها در سراسر جهان عبارتند از: آلبانی، آندورا، آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آروبا، اتریش، باهاما، بلیز، برمودا، بولیوی، بونیر، سنت اوستاتیوس و صبا، بوتسوانا، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، برونئی، بلغارستان، کیپ ورد، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، جزایر کوک، کاستاریکا، السالوادور، استونی-اسواتینی، جزایر فالکلند، جزایر فارو، فنلاند، فرانسه-، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، هند غربی فرانسه، گامبیا، گرجستان، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرینلند، گرنادا، گواتمالا، گویان، ایرلند، اسرائيل، ایتالیا-جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کوزوو، قرقیزستان، لتونی، لسوتو، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو و مالزی.

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت نروژ

کشورهای ذیل براساس قوانین نروژ هنگام ورود و به صورت ETA باید شرایط خاصی اعمال شود. در این بخش نیز در جدول زیر شاهد کشورهای دوم و سوم می باشید:

پارامترشرح
کشورهای ویزا هنگام ورودآنگولا، بحرین، بنگلادش، بورکینافاسو، کامبوج، کومور، مصر، اتیوپی، اردن، کنیا، کویت، لائوس، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، موریتانی، موزامبیک، نپال، عمان، پالائو، پاپوآ گینه نو، رواندا
ETAساموآ آمریکایی، استرالیا، کانادا، گوام، نیوزلند، جزیره نورفولک، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو، سریلانکا، ایالات متحده آمریکا، جزایر ویرجین ایالات متحده

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص راه های مهاجرت به نروژ به شما راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *