مهاجرت به کشور کویت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت در سال جاری به 41 کشور رسیده است که این رقم برای پاسپورتی با رتبه 57 مطلوب به نظر می رسد. این کشور، کشوری در آسیای غربی است. طول ساحلی کویت تقریبا 499 کیلومتر است. از سال 2023، کویت 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. به طوری كه، 1.3 میلیون كویتی و 3.2 میلیون نفر تبعه خارجی می باشند. بیشتر جمعیت این کشور در محل زندگی شهرهای کویت پایتخت ساکن هستند. از نظر تاریخی، این کشور یک بندر تجاری بسیار استراتژیک بین بین النهرین و هند بود. در سال 1946، نفت خام برای اولین بار صادر شد. از سال 1946 تا 1982، کشور تحت مدرنیزاسیون گسترده ای قرار گرفت.

در دهه 1980، این کشور یک دوره بی ثباتی ژئوپلیتیک و یک بحران اقتصادی را به دنبال سقوط بازار سهام تجربه کرد. در سال 1990، عراق تحت فرماندهی صدام حسین به کویت حمله و بعدا الحاق شد. اشغال این کشور توسط عراق در سال 1991 پس از مداخله نظامی ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده به پایان رسید. این کشور متحد اصلی چین، متحد منطقه ای آسه آن و متحد اصلی غیر ناتو است. در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت و انواع ویزایی که برای شهروندان کویتی از طرف کشورهای مقصد صادر می شود توضیح داده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

شهروندان این کشور می توانند آزادانه به 94 کشور خارجی سفر کنند. اینها کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت می باشند. برای بقیه کشورها، ویزا هنگام ورود یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) لازم است. مدارک دیگری ممکن است علاوه بر ETA، ویزا هنگام ورود و اعلامیه های سلامتی مورد نیاز باشد. از این 94 کشور، حدود 41 کشور وجود دارند که شهروندان کویتی به هیچ گونه ویزا نیازی ندارند. اما این به مدت اقامت او بستگی دارد. اگر مدت اقامت فرد بین 30 تا 180 روز باشد، نیازی به ویزا ندارند. اما اگر فرد مدت اقامت بیشتری را برای خود در نظر دارد، بستگی به هدف سفر باید ویزای مورد نظر را دریافت نماید.

اهداف سفر ممکن است موارد زیر باشد:

  • گردشگری
  • تحصیل
  • کار
  • تجارت

تعداد روزی که شهروندان این کشور بدون ویزا می توانند بمانند بستگی به قوانین کشور مقصد دارد. برخی از کشورها هنگام ورود ویزا به مردم این کشور ارائه می دهند تا شهروندان این کشور بتوانند به آنجا سفر کنند. پیش از سفر به مقصد با این برنامه دیگر به شهروندان این کشور نیازی نیست که ویزا بگیرند. هنگام ورود به فرودگاه یکی از آنها به شما ارائه می شود. مدارک کمتر و آمادگی کمتر نتایج است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت

شرایط کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت کویت

بیش از 100 کشور در سراسر جهان وجود دارد که جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت کویت نبوده است. آنها برای ورود به این کشورها نیاز به ویزا دارند. برای بازدید از تقریبا 25 کشور برای اقامت کوتاه مدت، کویتی ها می توانند از طریق یک برنامه ساده آنلاین ویزای الکترونیکی سفر را دریافت کنند. این فرآیند درخواست الکترونیکی نیازی به مراجعه حضوری به یک دفتر دولت دیپلماتیک یا انتظار در صف های طولانی مهاجرت برای ارائه ویزا در هنگام ورود را از بین می برد.

مجوزهای ویزای سفر الکترونیکی برای شهروندان این کشور معمولا به دارنده اجازه می دهد برای اهداف گردشگری، تجاری یا فعالیت های تجاری به سرزمین مورد نظر وارد شود یا به مقصد بعدی ترانزیت کند. اغلب اجازه ورود سریع به مقصد را در نقاط کنترل مرزی می دهد. برای سفر به همان مقاصد برای اقامت طولانی مدت و اهداف مانند کار یا تحصیل، ارائه درخواست ویزای سفارت در نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک دولت در قلمرو ضروری است. به علاوه، بسیاری از کشورها بدون توجه به هدف سفر یا مدت اقامت مورد انتظار، مردم این کشور را مجبور به دریافت ویزای سفارت می کنند.

جدول زیر تعداد کشورها را به تفکیک نوع ویزا برای شهروندان این کشور نشان می دهد:

نوع ویزاتعداد کشورها
بدون ویزا41
ویزا هنگام ورود39
مجوز سفر الکترونیکی3
ویزا لازم115

بررسی پاسپورت کویت

پاسپورت کویت سندی برای گذرنامه است كه جهت سفرهای بین المللی برای شهروندان كویت صادر می شود.

4 نوع پاسپورت کویت وجود دارد:

  • گذرنامه عادی (جلد آبی): برای شهروندان کویت صادر می شود.
  • گذرنامه ویژه (پوشش سبز): گذرنامه ویژه ای که برای خانواده حاکم کویت، اعضاء پارلمان و مقامات عالی رتبه دولتی صادر می شود.
  • گذرنامه دیپلماتیک (پوشش قرمز): گذرنامه دیپلماتیک صادر شده برای دیپلمات های مشغول به کار در سفارت های کویت در خارج از کشور و برای مقامات عالی رتبه از قوه مجریه
  • گذرنامه ماده 17 (جلد خاکستری): گذرنامه ای که برای مسافرت های بین المللی به جمعیت بدون بی تاب در کویت صادر می شود. این گذرنامه شرایط ویزا مشابه گذرنامه معمولی کویت را ندارد.

نمودار زیر نمره تحرک پاسپورت کویت را در سال های 2018 تا 2021 نشان می دهد:

نمره تحرک پاسپورت کویت را در سال های 2018 تا 2021

بررسی اقتصاد کشور کویت

تقریبا تمام دارایی این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از طریق سرمایه گذاری های خارج از کشور، از استخراج و فرآوری نفت به دست می آید. سرمایه گذاری در کویت یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت و اخذ اقامت می باشد. چشمگیرترین عنصر توسعه اقتصادی این کشور گسترش مداوم و سریع صنعت نفت این کشور از دهه 1970 است. در اواسط دهه 1980 کویت 4 پنجم نفت خود را در داخل کشور تصفیه می کرد. حدود 250000 بشکه در روز در بازارهای خرده فروشی اروپایی خود تحت عنوان “Q8” بازاریابی می کرد. این درآمد نفتی و درآمد سرمایه گذاری که ایجاد کرد. این فروش دوم از فروش مستقیم درآمد نفتی تا دهه 1980 پیشی گرفت.

به طوری که، به این کشور یکی از بالاترین درآمد سرانه در جهان را داد. با این حال، هم حمله عراق (که تقریبا درآمد سرمایه گذاری های خارج از کشور کویت را خسته کرده بود). هم نوسانات فزاینده بازار جهانی نفت در دهه 1980، این درآمد را به میزان قابل توجهی کاهش داد. اما با افزایش چشمگیر قیمت نفت در اوایل قرن بیست و یکم، سطح درآمد دوباره افزایش یافت. سایر بخش های اقتصاد این کشور در مقایسه با ضعف هستند. کشاورزی، تولید و تجارت هر یک فقط بخش کوچکی از تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهند. مهاجرت به کویت و اخذ اقامت برای افراد بسیاری مهم می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن مشاوران خبره در این زمینه می تواند به افرادی که قصد مهاجرت دارند، کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *