مهاجرت به کشور صربستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

رتبه پاسپورت صربستان 35 بوده که همین امر باعث شده تا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان بالا رفته و به حدود 140 کشور برسد. این کشور، کشوری در چهار راه اروپای مرکزی و جنوب شرقی است. در جنوب دشت پانونیان و بالکان مرکزی واقع شده است و از مجارستان در شمال، رومانی از شمال شرقی، بلغارستان از جنوب شرقی، مقدونیه شمالی از جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین از غرب و مونته نگرو از جنوب غربی هم مرز است. این کشور حدود 7 میلیون نفر جمعیت دارد و بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر آن است.

قلمرو این کشور که از عصر پارینه سنگی به طور مداوم در آن ساکن بود. در قرن ششم با مهاجرت اسلاوها روبرو شد. چندین کشور منطقه ای را در اوایل قرون وسطی تأسیس کرد. به طوری که، در برخی مواقع به عنوان سرشاخه پادشاهی بیزانس، فرانکی و مجارستان شناخته می شدند. این کشور در سال 1217 توسط سلطنت مقدس و قسطنطنیه به رسمیت شناخته شد. در سال 1346 به عنوان امپراتوری نسبتا کوتاه مدت این کشور به قله سرزمینی خود رسید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان این نگارش را آماده کرده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

طبق شاخص گذرنامه هنلی گذرنامه این کشور در رتبه 35 قرار دارد. همین امر باعث شده است تا تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان به 140 برسد. این تعداد به گذرنامه این کشور امتیاز تحرک بالایی می دهد و در نهایت آن را به گذرنامه مطلوب تبدیل خواهد کرد. کسانی که گذرنامه این کشور را دارند، می توانند در کشورهای زیر بدون ویزا وارد شوند:

  • سنگاپور
  • چین
  • روسیه
  • کل اتحادیه اروپا

دارندگان این گذرنامه فرصت های سفر فوری به مقاصد اصلی جهان را خواهند داشت. از طرفی دیگر، کسانی که این گذرنامه را دارند برای ورود به 89 کشور نیاز به ویزا خواهند داشت که مهم ترین کشورها عبارتند از:

  • هند
  • ایالات متحده آمریکا
  • استرالیا

شهروندان این کشور در مجموع می توانند به 140 کشور بدون ویزا وارد شوند. برخی از این کشورها مجوز سفر الکترونیکی یا eTA را از شهروندان این کشور می خواهند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

مجوز الکترونیکی هنگام ورود کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

جدا از کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان و کشورهای ویزا هنگام ورود، 89 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان این گذرنامه برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی یا ویزای الکترونیکی نیاز به ویزای فیزیکی دارند. اگر شما تابعیت این کشور را دارید، هنگام ورود به کشورهای دیگر گزینه های دیگر مانند ویزای الکترونیکی، مجوز سفر الکترونیکی و ویزا هنگام ورود نیز وجود دارد که باید آنها را بیابید. برای مثال، ویزا هنگام ورود همانطور که از نامش مشخص است، زمانی صادر می شود که شما به مقصد رسیده باشید. یعنی قبل از ورود به کشور نیازی به ویزا ندارید و تنها داشتن گذرنامه کافی است.

کسانی که قصد دارند بدون ویزا به سفر بپردازند، گرفتن این نوع ویزا توصیه می شود. علاوه بر ویزا هنگام ورود، مجوز سفر الکترونیکی نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که این ویزا نیست. اما برای ورود به برخی از کشورها اجباری می باشد. این مجوز با ویزا هنگام ورود متفاوت خواهد بود. این مجوز قبل از عزیمت به کشور مقصد صادر شده و شما باید آن را اخذ نمایید. این فرآیند ساده بوده زیرا به صورت آنلاین انجام می شود. علاوه بر این، eTA به گذرنامه شما متصل خواهد شد. این یعنی اینکه هنگام ورود به مقصد نیازی به چاپ یا حمل مقالات ندارید. در حال حاضر برای دارندگان گذرنامه این کشور فقط سریلانکا است که مجوز سفر الکترونیکی صادر می کند. برای دریافت گذرنامه این کشور ابتدا باید فرآیند تبدیل اقامت به تابعیت صربستان را انجام دهید.

بررسی پاسپورت صربستان

پاسپورت صربستان در هر سنی برای شهروندان این کشور صادر می شود. این سند اصلی سفرهای بین المللی است که توسط مقامات این کشور صادر می شود. گذرنامه ها توسط وزارت امور داخلی یا در صورت اقامت شهروند در خارج از کشور، در سفارت صادر می شوند. آنها علاوه بر اینکه به عنوان اثبات هویت و تابعیت خدمت می کنند. در صورت لزوم روند تأمین کمک از مقامات کنسولی این کشور در خارج را تسهیل می کنند. گذرنامه های بیومتریک این کشور در 1 ژانویه 2008 معرفی شدند.

در نمودار زیر امتیاز تحرک (Score mobility) این گذرنامه را برای سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

امتیاز تحرک پاسپورت صربستان را در سال های 2018 تا 2021

این امتیاز در سال 2023 به 130 رسیده است. با این حال رتبه این گذرنامه در سال جاری بالا بوده و این امر باعث می شود تا در سال آینده امتیاز تحرک آن بالا برود.

بررسی اقتصاد کشور صربستان

اقتصاد این کشور یک اقتصاد مبتنی بر درآمد متوسط ​​است. به طوری که، بخش سوم آن دو سوم کل تولید ناخالص داخلی (GDP) را تشکیل می دهد. براساس اصول بازار آزاد کار می کند. پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی اسمی در سال 2021 به 60.43 میلیارد $ (دلار) برسد. به طوری که، به ازای هر نفر 8738$ (دلار) است. در حالی که تولید ناخالص داخلی براساس برابری قدرت خرید 141927 میلیارد$ (دلار) بود که به ازای هر نفر 20544$ (دلار) است. قوی ترین بخش های اقتصاد این کشور عبارتند از:

  • انرژی
  • صنعت خودرو
  • ماشین آلات
  • معدن
  • کشاورزی

صادرات اولیه صنعتی خودرو، فلزات اساسی، مبلمان، فرآوری مواد غذایی، ماشین آلات، مواد شیمیایی، شکر، لاستیک، لباس، داروسازی است. [24] تجارت نقش عمده ای در تولید اقتصادی این کشور دارد. شرکای اصلی تجاری آلمان، ایتالیا، روسیه، چین و کشورهای بالکان همسایه می باشند. بلگراد پایتخت و قلب اقتصادی این کشور و محل زندگی بیشتر شرکت های بزرگ بومی و بین المللی است که در این کشور فعالیت می کنند. همچنین بانک ملی صربستان و بورس سهام بلگراد نیز در این شهر وجود دارند. نووی ساد بعد از بلگراد دومین شهر بزرگ و مهم ترین قطب اقتصادی است.

در جدول زیر خلاصه ای از مهم ترین اطلاعات درباره این کشور داده شده است:

پارامترتوضیحات
پایتختبلگراد
زبانصربستانی
واحد پولدینار صربستانی
جمعیت صربستان7076372

حوزه شنگن و کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

بر خلاف اغلب کشورهایی که در این مقاله در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان مشاهده فرمودید. باید به این نکته توجه فرمایید که کشورهای حوزه شنگن، شامل کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان نمی شوند. پس بنابراین شهروندان صربستان قبل از سفر به اروپا باید کشورهایی که در لغو روادید با پاسپورت صربستان هستند را بررسی کنند. البته لازم به ذکر است که، شهروندان صربستان برای سفرهای کوتاه مدت گردشگری، تجاری، ترانزیت و ملاقات با خانواده برای ورود به اروپا نیازی به ویزا ندارند. به طور کلی حوزه شنگن اروپا متشکل از 27 کشور است که به عنوان یک منطقه مشترک در سفر عمل می کند. بنابراین دارندگان پاسپورت صربستان نمی توانند بدون ویزا وارد این کشور شوند. همچنین حضور شهروندان صربستانی بدون داشتن ویزا در کشورهای حوزه شنگن غیر قانونی خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید روند افزایش تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

اما اگر شهروندان صربستان قصد دارند بدون در نظر گرفتن کشورهای لغور روادید پاسپورت صربستان، وارد کشورهای حوزه شنگن شوند باید مدارک زیر را ارائه دهند:

مدارک مورد نیاز جهت ورود به کشورهای حوزه شنگنتوضیحات
پاسپورت صربستانپاسپورت صربستان متقاضیان نباید بیشتر از 10 سال باشد. همچنین باید حداقل 3 ماه دیگر پس از تاریخ در نظر گرفته شده برای خروج از منطقه شنگن معتبر باشد.
شواهد در مورد هدف سفرارائه اسنادی که دلیل سفر متقاضیان را به منطقه شنگن نشان می دهد.
اثبات تمکن مالی کافیمدارکی که ثابت می کند فرد متقاضی در تمام مدت اقامت در اروپا توانایی مالی برای حمایت از خود دارد.

مدت زمان حضور در کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

یکی از اصلی ترین چالش های دارندگان پاسپورت صربستان برای اقامت در کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان این است. که شهروندان صربستانی فقط می توانند حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه در کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان حضور داشته باشند. به همین جهت اغلب شهروندان صربستانی به همین دلیل از سفر به کشورهای لغو روادید خودداری می کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که اعتبار پاسپورت های شهروندان صربستانی اغلب 3 ساله است و در این مدت دارندگان پاسپورت صربستان می توانند چندین بار به اروپا سفر کنند. نکته قابل توجه در این خصوص این است که، بسیاری از مردم صربستان وقتی صحبت از مدت زمان مجاز حضور در کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان می شود، گیج می شوند. به همین دلیل این عامل به یکی از اصلی ترین چالش ها در پاسپورت صربستان تبدیل شده است.

با مهاجرت به این کشور می توانید از خدماتی که دولت این کشور در اختیار مردم قرار می دهد بهره ببرید. برای این امر کافیست تا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. مشاوران این موسسه به شما عزیزان در امر مهاجرت به سایر کشورها کمک خواهند کرد.

سوالات پرتکرار در باب کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان

در بخش پایانی مقاله، قصد داریم به برخی از سوالات مهم شما عزیزان در خصوص کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان پاسخی دقیق و جامع ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا شهروندان صربستانی می توانند در کشورهای لغو روادید با پاسپورت صربستان کار کنند؟ خیر، زیرا هر فردی که قصد دارد در اروپا کار کند، باید از مقامات مهاجرت کشور اروپایی خاصی که می خواهد در آن کار کند مجوز کار دریافت کند.
  • آیا بیمه مسافرتی برای افرادی که قصد سفر به کشورهای لغو روادید با پاسپورت اسپانیا را دارند اجباری است؟ شهروندان صربستان برای ورود به کشورهای لغو روادید، نیازی به خرید بیمه نامه مسافرتی ندارند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *