مهاجرت به کشور صربستان

تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان

تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان

تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان هدف متقاضیان و مهاجران زیادی می باشد که به فکر مهاجرت به کشور صربستان هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی کرده اند تا در این راهنما مهمترین اطلاعات مربوط به اخذ اجازه اقامت در صربستان و همچنین تبدیل اقامت به تابعیت در کشور صربستان را جمع بندی کنند. امیدواریم خوانندگان این مقاله با ورود به صربستان دانش کلی در مورد انواع اجازه اقامت در جمهوری صربستان و حقوق و تعهدات مهاجران داشته باشند و از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان به طور کامل مطلع باشند. با این حال، توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه شده نشان دهنده مشاوره حقوقی نیست. بنابراین قبل از انجام هر گونه کار، توصیه می شود با کارشناسان موسسه ما مشورت کنید تا با در نظر گرفتن شرایط خود، از بهترین روش برای مهاجرت به مناسب ترین کشور آگاه شوید

انواع اقامت در صربستان

قبل از تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان، حتما باید از انواه اقامت در این کشور مطلع باشید. اقامت اتباع خارجی در جمهوری صربستان توسط قانون اتباع خارجی تنظیم می شود. این قانون 3 نوع اقامت را تنظیم می کند.

این 3 نوع اقامت عبارتند از:

  • اقامت تا 90 روز
  • اقامت موقت
  • اقامت دائم

به طور کلی کسب اقامت در کشور صربستان به هدف افراد بستگی دارد. برخی از افراد برای بازدید، برخی دیگر برای تحصیل، سایر آنها برای کار و سرمایه گذاری و برخی دیگر برای ازدواج و امور دیگر وارد خاک کشور صربستان می شوند. در ادامه می توانید با انواع اقامت در کشور صربستان آشنا شوید و سپس از شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان اطلاعات کافی کسب کنید.

آشنایی با اقامت 90 روزه در صربستان

براساس شرایط اخذ اقامت صربستان، برای اقامت حداکثر 90 روز، با ویزا یا بدون ویزا، شهروند خارجی نیازی به تصویب وزارت امور داخلی ندارد. با این حال، واجب است که متقاضیان ظرف 24 ساعت از رسیدن به خاک صربستان، اقامت خود را به اداره پلیس محلی گزارش دهند. گزارش محل اقامت را می توان شخصاً در هر اداره پلیس محلی مسئول امور خارجه در محل اقامت و همچنین به صورت آنلاین انجام داد. هنگام تغییر آدرس در صربستان، متقاضیان باید همین روال را دنبال کنند. علاوه بر این، اشخاص حقوقی که خدمات حرفه ای اسکان را به مهاجران ارائه می دهند، موظفند اقامت را نیز گزارش دهند. این کار باید طی 24 ساعت از زمان رسیدن متقاضیان انجام شود. بر خلاف اخذ اقامت موقت یا دائم، یک متقاضی خارجی می تواند براساس قوانین تعیین شده بین کشورهای خارجی تا 90 روز با ویزا بدون ویزا در صربستان اقامت داشته باشد.

برجسته ترین دلایل کسب اقامت 90 روزه صربستان عبارتند از:

  • بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان
  • ملاقات خانواده و دوستان
  • شرکت در مسابقات، جلسات، سخنرانی ها و غیره
  • شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت

شرایط اقامت موقت و دائم در صربستان

برای اقامت بیش از 90 روز در صربستان، یک متقاضی خارجی باید اقدام به کسب مجوز اقامت موقت در صربستان کند. در صورت اعطای این مجوز، بسته به موارد خاص، اجازه اقامت برای مدت زمانی از 90 روز تا 1 سال صادر می شود. با درخواست اجازه اقامت موقت، متقاضیان باید مدارک لازم را ارائه دهند.

این مدارک عبارتند از:

مدارکتوضیحات
پاسپورتپاسپورت معتبر (حداقل 1 سال اعتبار)
بودجه کافیارائه صورت حساب بانکی برای اثبات توان مالی کافی
عکس3 قطع عکس با فرمت پاسپورت
اهداف نامهمشخص کردن هدف از اقامت

دلایلی که هدف از اجازه اقامت را توجیه می کند و به همین دلیل امکان اقامت موقت داده می شود، کاملاً توسط قانون ذکر شده است.

این موارد عبارتند از:

  • کار، تجارت و سایر فعالیت های حرفه ای موقت
  • تحصیل یا انجام کار علمی، تحقیق، کارآموزی و شرکت در برنامه های مبادله بین المللی
  • پیوستن به خانواده
  • سایر دلایل موجه مطابق با قانون و معاهدات بین المللی

بررسی شرایط اقامت موقت و دائم در صربستان

متقاضی خارجی که به دلایل ذکر شده اقامت موقت به وی اعطا شده، موظف است مطابق مدت زمانی که در اجازه اقامت ذکر شده است، در صربستان بماند. تأیید اقامت موقت در گذرنامه مشخص می شود. یک خارجی می تواند به منظور تمدید اقامت موقت حداکثر 30 روز قبل از انقضاء اجازه اقامت موقت درخواست کند. همچنین در صورت تحقق یکی از شرایط زیر، اقامت دائم در صربستان می تواند توسط مقامات دولتی به مهاجران اعطا شود.

این شرایط عبارتند از:

  • اقامت در صربستان به مدت 5 سال با مجوز اقامت موقت
  • ازدواج و زندگی با یک شهروند صربی به مدت 3 سال
  • کسب اقامت برای فرزندان زیر 18 سال در صورتی که والدین وی دارای اقامت دائم یا تابعیت صربستان باشند.
  • داشتن والدین صربی
  • کسب اقامت دائم بر اساس قوانین بشردوستانه و حمایت بین المللی (بر اساس تصمیم مقامات دولتی)

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان

شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان

همانند سایر کشورهای اروپایی، متقاضیانی که قصد دارند اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان کنند، باید مدت زمان مشخصی را در این کشور زندگی کنند. اخذ تابعیت از طریق تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضی حداقل 3 سال با مجوز اقامت دائم خود در کشور صربستان اقامت داشته باشد. همانطور که می دانید، افراد می توانند با انتخاب یکی از راه های اخذ ویزای صربستان وارد خاک این کشور شوند و سپس با کسب مجوز اقامت دائم، در این کشور مشغول به تحصیل، کار یا تجارت شوند. پس از گذشت 3 سال و برآورده کردن شرایط مربوطه، متقاضیان می توانند اقدام به تبدیل مجوز اقامت خود به تابعیت در کشور صربستان کنند. توصیه می شود قبل از مهاجرت به صربستان برای کسب تابعیت این کشور، درباره شرایط زندگی در صربستان اطلاعات کافی کسب کنید.

مزایای تبدیل اقامت به تابعیت در صربستان

برخی از برجسته ترین مزایای کسب تابعیت صربستان عبارتند از:

  • اشتغال و تحصیل در صربستان به صورت نامحدود برای تمام اعضای خانواده
  • سفر به بیش از 110 کشور دنیا بدون کسب ویزا
  • بهره مند شدن از حقوق شهروندی در صربستان
  • امکان خرید ملک بدون محدودیت در صربستان

هموطنان عزیز در سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شرایط کسب اقامت و تابعیت در کشورهای برتر دنیا مانند آلمان، استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا سوئیس، سوئد، هلند، فرانسه و سایر کشورها اشاره شده است که می توانید با مراجعه به آنها اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *