مهاجرت سرمایه گذاری در کویت

سرمایه گذاری در کویت

سرمایه گذاری در کویت

یکی از گزینه های سرمایه گذاری در خاورمیانه، سرمایه گذاری در کویت است. کویت به دلیل داشتن نفت و ثروت مشهور است و مردم متوسط درآمد بالایی دارند. کویت کشوری امیر نشین است و یکی از کشورهای عربی شورای خلیج فارس است. لازم به ذکر است این کشور هیچ گونه برنامه سرمایه گذاری برای ارائه تابعیت ندارد و ویزای طلائی در کویت وجود ندارد. اما سرمایه گذران خارجی می توانند با استفاده از روش های موجود در این کشور اقامت دریافت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری در کویت به بیانات همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در غالب این نگارش توجه کنید.

نگاه کلی به کویت

کویت در گوشه شمال شرقی شبه جزیره عربستان، در راس خلیج عربستان واقع شده است. کویت که از شمال و غرب با عراق، از جنوب و غرب با عربستان سعودی و از شرق با خلیج عربستان هم مرز است، موقعیت استراتژیکی در این منطقه حیاتی دارد. کویت عضو شورای همکاری خلیج فارس 6 کشوری (شورای همکاری خلیج فارس) است. حدود یک سوم جمعیت شهروندان کویت هستند. بقیه شامل ساکنان خارج از کشور است که از بیش از 80 کشور جهان استقبال می کنند. صنعت نفت و بخش دولتی با داشتن ذخایر نفت خام تقریباً 101.5 میلیارد بشکه، تقریباً 7%از ذخایر جهان، بر اقتصاد مسلط هستند. صنعت نفت بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی و 94.4% از درآمد دولت را تشکیل می دهد.

با نفت اصلی ترین منبع طبیعی در کویت شامل:

  • تصفیه روغن
  • و فرآوری های پایین دستی پتروشیمی صنایع غالب هستند.

بخشهای تولیدی و کشاورزی غیر نفتی محدود هستند، متشکل از یک تولید کننده چرخ دنده سوئیچ برای نیروگاه های فرعی و کارخانه هایی برای مصالح ساختمانی، مبلمان و بسته بندی مواد غذایی هستند.

شمای کلی سرمایه گذاری در کویت

در سال 2010، مجلس یک برنامه 5 ساله 104 میلیارد دلاری را تصویب کرد که هدف آن ارتقا زیرساخت ها و ایجاد تنوع در اقتصاد به دور از نفت است. در سال 2015، دولت یک برنامه توسعه جدید (2015-2020) را تصویب کرد که بر اصلاحات اقتصادی و اجرای چندین پروژه بزرگ استراتژیک متمرکز شده بود که تحت برنامه قبلی اجرا نشده بودند. در حالی که پروژه های بزرگ به کندی پیش می روند، در سال های اخیر برخی از پروژه های بزرگ تسریع شده اند. کویت بیشتر تجهیزات غذاهای فرآوری شده، تجهیزات تولید و کالاهای مصرفی را وارد می کند. تجارت دو طرفه محدود به چند شریک بین المللی است. تقریباً نیمی از واردات این کشور از چین، ایالات متحده، امارات، ژاپن و آلمان صورت می گیرد، در حالی که بیش از %50 درآمد صادراتی کویت به کره جنوبی، چین، هند، ژاپن و ایالات متحده مربوط می شود.

در نمودار زیر می توانید میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کویت را بر اساس تولید ناخالص داخلی مشاهده کنید:

درصد سرمایه گذاری خارجی در کویت بر اساس GDP

روش های سرمایه گذاری در کویت

کویت در رتبه 3 کشور دوستدار مالیات در جهان قرار دارد و از لحاظ پس انداز ناخالص ملی در جایگاه 2 قرار دارد و دارای سومین محیط اقتصادی کلان در سطح جهانی است. بعلاوه، در سال های اخیر، دولت کویت بر یک برنامه بزرگ تجاری و زیربنایی متمرکز شده است، که به آن New Kuwait Vision 2035 گفته می شود. این یک برنامه استراتژیک برای دور کردن کشور خلیج فارس از اتکا به صنعت پتروشیمی و ایجاد یک اقتصاد بالغ و متنوع تر است. روش های زیادی وجود دارد که می توانید در هر کشور خارجی سرمایه گذاری کنید. در هر مرحله، بانک ها می توانند با مدیریت و توزیع فرصت های سرمایه گذاری رقابتی، دسترسی شما را فراهم کنند.

در اینجا 3 راه اصلی برای سرمایه گذاری در کویت وجود دارد:

ردیفشرح
1صندوق بازار پول
2سهام سرمایه گذاری
3ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کویت

رشد یک کشور فرصت های قابل توجهی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. بنابراین، قطعاً راه اندازی مشاغل روش دیگری برای سرمایه گذاری است. اگر به دنبال راه اندازی مشاغل دریایی هستید، کویت ایده آل است. در سال 2013، سازمان ارتقا سرمایه گذاری مستقیم کویت (KDIPA) یک کد تجاری جدید ایجاد کرد که به خارجی ها اجازه می دهد تا 100% از نهادهای تجاری را در اختیار داشته باشند. این باعث جذب سرمایه گذاران خارجی می شود که می خواهند در کویت سرمایه گذاری کنند و از CIT (مالیات بر درآمد شرکت) تنها 15% آن استفاده کنند. علاوه بر این، بانک ها دسترسی آسان به وام ها و همچنین پشتیبانی های مختلف از استارت آپ ها را فراهم می کنند.

ثبت شرکت در کویت

قانون شرکتی در کویت مشابه قانون غربی است، از این رو می توان تجارت را با مسئولیت محدود، شرکت های خصوصی یا سایر نگرانی ها اداره کرد. همانطور که گفته شد، راه اندازی مشاغل یا خرید مشکلی برای ادامه کار می تواند پیچیده باشد و شما باید در مورد تشریفات ثبت نام مشاوره حقوقی محلی و راهنمایی کسب کنید. به عنوان یک خارجی، شما احتمالاً از یک شرکت حقوقی مشارکت غربی استفاده خواهید کرد. هنگام انتخاب، از اتاق بازرگانی عرب، DTI، انجمن خاورمیانه و بخش های تجاری سفارت خود مشاوره بگیرید. مهاجران به طور کلی واجد شرایط هستند و این مدارک با توجه به اینکه از کجا به دست آمده اند، به دقت با نهادهای صادر کننده بررسی می شوند. بنابراین مهاجران غربی با حقوق و مزایای متناسب، سمت های ارشد را اشغال می کنند.

کارگران جنوب شرقی آسیا و شبه قاره هند معمولاً مشاغل کم اهمیت، غیر ماهر یا نیمه ماهر را اشغال می کنند و بر این اساس حقوق دریافت می کنند. بعید به نظر می رسد حتی افرادی که دارای مدرک حرفه ای و تجربه خوبی به عنوان یک فرد غربی هستند از مزایای مشابهی برخوردار شوند، زیرا پاداش کارگران خارجی به آنچه که انتظار دارند در کشورهای خود بدست آورند مربوط است که برای غربی ها به طور چشمگیری بالاتر است. با این حال، این وضعیت به ویژه در زمینه فناوری شروع به تغییر می کند. برای بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در کویت این مطالب را بخوانید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کویت

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کویت

مسلما هر کشوری دارای مزایا و معایبی برای سرمایه گذاری است. این مزایا و معایب با توجه به عوامل مختلف در نظر گرفته می شوند. کویت چندین مزیت برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و اقامت از طریق کارآفرینی در کویت وجود دارد:

  • ذخایر فراوان نفت (این کشور هفتمین ذخیره بزرگ نفت در جهان را دارد) که درآمد قابل توجه و پایداری را برای کشور فراهم می .کند
  • نقش استراتژیک در حوزه سیاسی منطقه
  • جمعیت جوان محلی با درآمد متوسط ​​بالا و مصرف داخلی زیاد
  • یک بازار مالی خوب مدیریت شده و یک بخش بانکی قوی
  • زیرساخت با کیفیت خوب
  • یک فضای تجاری جهانی مثبت دولت کویت از طریق تمایل به تنوع بخشیدن به اقتصاد خود، سیاست گشودگی اقتصادی را برای سرمایه گذاری خارجی در پیش گرفته است.

کویت برخی موانع را برای توسعه اقتصادی خود دارد. آنها عبارتند از:

  • اصلاحات ساختاری ضروری که به سختی انجام می شود به دلیل زندگی سیاسی و تنش شدید بین احزاب
  • وابستگی شدید اقتصاد به عملکرد بخش نفت و به ویژه به قیمت هر بشکه نفت
  • درجه بالایی از مداخله دولت در اقتصاد ملی
  • موقعیت جغرافیایی کشور را به ویژه در معرض تنش های سیاسی در منطقه آسیب پذیر می کند
  • یک محیط تجاری با قوانینی که آزادی استقرار افراد غیر تبعه را محدود می کند و از مالکیت معنوی به اندازه کافی محافظت نمی کند

درباره سرمایه گذاری در کویت

صندوق بازار پول با سرمایه گذاری در ابزارهای متنوع و با کیفیت بازار پول، سطح بالایی از نقدینگی را برای شما فراهم می کند. این نیز نوعی صندوق سرمایه گذاری مشترک است که به عنوان یک سرمایه گذاری کم خطر معرفی می شود. مکانی مناسب برای شروع یک سرمایه گذار مبتدی به دلیل کم خطر بودن است. علاوه بر این صندوق هایی دیگر که به عنوان صندوق های سهام نیز شناخته می شوند، عمدتا در سهام سرمایه گذاری می شوند. بانک ها صندوق های سرمایه گذاری متنوعی دارند که موجب افزایش سرمایه بلند مدت و خوب می شود زیرا آنها در وهله اول در دارایی های مستقر در کویت سرمایه گذاری می کنند. مدیر سرمایه گذاری بانک شما همچنین ممکن است سرمایه گذاری در سهام غیر کویتی را که به اعتقاد آنها تأثیر قابل توجهی در اقتصاد کویت دارند، انتخاب کند.

علاوه بر این، صندوق های بدهی پایان باز نیز در کویت گنجانیده شده اند که توسط سازمان بازار سرمایه کشور مجاز و نظارت می شوند. اینها شما را در معرض اوراق بهادار با درآمد ثابت قرار می دهند که توسط دولت ها، نهادهای شبه دولتی یا شرکت های ثبت شده در منطقه MENA صادر یا تضمین شده اند. برای بررسی سرمایه گذاری در دیگر کشورهای منطقه و همسایه ایران مانند سرمایه گذاری در آذربایجان می توانید به آرشیو مطالب ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *