مهاجرت کاری استرالیا

حقوق ماهیانه کار در استرالیا

حقوق ماهیانه کار در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست و میزان حقوق ماهیانه کار در استرالیا در مقایسه با سایر کشورها در رده مناسبی قرار دارد. استرالیا همچنین یکی از کشورهای مهاجر پذیر است و مهاجرین زیادی در آن در حال کار و زندگی هستند. میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در استرالیا بستگی به موارد مختلف از جمله میزان تجربه، حساسیت کار، میزان ساعات کاری و غیره دارد. همانطور که می دانید استرالیا کشوری انگلیسی زبان است و مهاجرینی که زبان انگلیسی را مسلط نیستند در این کشور با مشکل بیکاری مواجه هستند. در هر صورت برای کار در این کشور باید دارای مدارک معتبر و اثبات تجربه کاری خود باشید تا در قرارداد کاری حقوق مناسبی را دریافت کنید. جهت بررسی میزان حقوق ماهیانه کار در استرالیا و مشاغل کاری مختلف مقاله منتشر شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بخوانید و جواب سوالات زیر را پیدا کنید

  • متوسط حقوق ماهیانه کار در استرالیا چقدر است؟
  • حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در کشور استرالیا چه میزان است؟
  • قوانین و شرایط کار در کشور استرالیا چگونه است؟

میانگین حقوق ماهیانه کار در استرالیا 2023

حقوق کارمندان در استرالیا باید حداقل ماهیانه پرداخت شود و می تواند توسط یکی از گزینه های زیر یا ترکیبی از موارد زیر پرداخت شود:

  • پول نقد
  • چک، حواله یا سفارش پستی، قابل پرداخت به کارمند
  • انتقال وجوه الکترونیکی (به عنوان مثال EFT یا انتقال بانکی)

بیشتر پاداش ها موافقت نامه های سازمانی یا توافق نامه های ثبت شده زمانی تعیین می شوند که کارمندان باید هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه حقوق بگیرند اگر اینگونه نباشد، دستمزد حداقل ماهیانه به کارمندان باید پرداخت شود. به کارمندان باید نقدی حقوق پرداخت شود و نمی توان به آنها غیرنقدی به عنوان مثال ارائه کالا یا غیره پرداخت کرد. شرایط محدودی وجود دارد که کارفرما می تواند:

  • .از حقوق کارمند کسر کند
  • کارمند را ملزم به پرداخت پول (خسارت) کند.

میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در استرالیا به صورت متوسط در سال 2023 به میزان 7570 AUD (دلار استرالیا) اعلام شده است که سالانه در حدود 90.800 AUD (دلار استرالیا) می باشد. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین میزان حقوق کار در استرالیا به صورت سالیانه در حدود 405.000 AUD (دلار استرالیا) و کم ترین آن در حدود 23.000 AUD (دلار استرالیا) اعلام شده است. در زمان نگارش این مقاله یک دلار استرالیا معادل 0.76$ (دلار آمریکا) است.

در نمودار زیر درصد مشارکت درآمد میانگین جمعیت استرالیا قابل مشاهده است:

درصد مشارکت حقوق سالانه میانگین مردم استرالیا

حداقل میزان حقوق ماهیانه کار در استرالیا

حداقل دستمزد ملی برای کارکنانی اعمال می شود که شامل پاداش یا قرارداد ثبت شده نمی شوند. این حداقل نرخ دستمزد هر ساله مورد بازبینی قرار می گیرد. در سال 2023 حداقل دستمزد ملی و حقوق ماهیانه کار در استرالیا $21.38 (دلار) در ساعت یا $812.5 (دلار) در هفته است. کارکنان تحت پوشش پاداش یا قرارداد ثبت شده از حداقل نرخ حقوق، از جمله نرخ مجازات و کمک هزینه در پاداش یا قرارداد خود برخوردار هستند. این نرخ های پرداخت ممکن است بالاتر از حداقل دستمزد ملی باشد. کمیسیون کار هر ساله حداقل دستمزد ملی و حداقل نرخ دستمزد تحت جوایز را بررسی می کند. بیشترین تغییرات در اولین دوره پرداخت کامل در 1 ژوئن یا بعد از آن آغاز می شوند. از اول فوریه 2023، حداقل دستمزد جدید در خرده فروشی، اقامت، خدمات غذایی و طیف وسیعی از صنایع 1.75% افزایش می یابد.

برخی از کارمندان بسته به نوع شغل، سن یا ظرفیت کارشان حداقل دستمزد و حقوق ماهیانه کار متفاوتی دارند در جدول زیر حداقل دستمزد و حقوق ماهیانه کار در استرالیا برای کارمندان عادی در سال های اخیر را مشاهده می کنید:

سالحداقل دستمزد به دلار استرالیا
20203264AUD
20193163AUD
20183063AUD
20172963AUD

حقوق ماهیانه کار در استرالیا و قرارداد کار

مشاغل پیمانی یا آزاد از طریق آژانس های کاریابی متخصص در استرالیا در دسترس هستند. قراردادها معمولا تمام وقت و برای مدت معینی هستند، اگرچه ممکن است به پایان برسد. در سال های اخیر، بسیاری از شرکت ها از کارمندان تمام وقت به کارگران قراردادی تغییر یافته و مشاغل دیگری را از قبیل تعمیر و نگهداری ساختمان، غذا، نظافت، نصب رایانه، ساخت و ساز و حتی بخش هایی از مراحل تولید منعقد کرده اند. بسیاری از موقعیت های قرارداد برای متخصصان، در زمینه هایی مانند:

  • حسابداری
  • محاسبات
  • الکترونیک
  • .مهندسی و معدن است

اگرچه بازار مهمی در ارائه خدمات پذیرایی، نظافت و نگهداری نیز وجود دارد. نرخ ها بطور قابل توجهی متفاوت است، به عنوان مثال از حدود $14 (دلار) در ساعت برای یک کارمند تا 100$ (دلار) یا بیشتر برای یک متخصص کامپیوتر وجود دارد.

در گذشته در استرالیا ، به ویژه برای متخصصان فن آوری اطلاعات، یک بازار سودآور در مشاغل پیمانکاری وجود داشت، اگرچه رکود اقتصادی در دهه 90، مشاغل بسیاری را با درآمد کم مواجه کرد. شرکت های مشاور (که موسسات کاریابی استرالیا نامیده می شوند) در تهیه کارمندان قراردادی به شرکت های بزرگ تخصص دارند.

حقوق ماهیانه کار در استرالیا و ساعات کاری

ساعات کار در استرالیا بسته به کارفرمای شما، موقعیت شما و نوع صنعتی که در آن مشغول به کار هستید متفاوت است. هفته کار 38 ساعته در سال 1981 معرفی شد، و به 37 ساعت کاهش یافت. با این حال، بسیاری از افراد ساعات بیشتری کار می کنند، به ویژه کارمندان در کارخانه ها، که اغلب 10 ساعت یا بیشتر در هفته اضافه کار می کنند. یک نظرسنجی اخیر نشان داده است که تقریباً یک سوم کارمندان تمام وقت بیش از 48 ساعت در هفته کار می کنند. یک روز کاری استاندارد (بدون اضافه کاری) برای یقه آبی ها از 7 یا 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است، در حالی که ساعات کار در اکثر دفاتر و مغازه ها از 8.30 یا 9.30 صبح تا 4.30 یا 5.30 بعد از ظهر با یک ساعت استراحت برای ناهار است.

مالیات در استرالیا

شماره پرونده مالیاتی شما TFN ، متشکل از 9 رقم، احتمالاً مهمترین رقمی است که در استرالیا دریافت می کنید. بدون آن، حداکثر نرخ (%47) از کل دستمزد شما مالیات کسر می شود. شما برای مطالبه مزایای بیکاری و بیماری، سرمایه گذاری و ثبت نام در دوره آموزش عالی بدون هزینه به TFN نیز نیاز دارید. هنگام تکمیل اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه و هنگام شروع کار یا تغییر شغل (شماره پرونده مالیات شخصی و تجاری وجود دارد) و این مورد ضروری است. می توانید فرم TFN را از اداره مالیات استرالیا (ATO) محلی خود دریافت کنید. شما باید مدارک شناسایی، مانند شناسنامه، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه خود را با ویزای معتبر ارائه دهید و باید TFN خود را حدود 2 هفته پس از درخواست دریافت کنید. ATO بروشوری با عنوان درخواست شماره پرونده مالیاتی شما را منتشر می کند که روش درخواست را توضیح می دهد.

حقوق ماهیانه کار در استرالیا و مرخصی

کارمندان به دلایل زیادی می توانند از مرخصی استفاده کنند، از جمله برای:

  • تعطیلات
  • بیماری
  • یا مراقبت از اعضای خانواده خود.

حداقل حق مرخصی برای کارمندان از استانداردهای ملی استخدام (NES) است. پاداش، قرارداد ثبت شده یا قرارداد کار می تواند سایر حق مرخصی را فراهم کند اما نمی تواند کمتر از آنچه در NES است باشد. مرخصی سالانه (همچنین به عنوان حقوق تعطیلات نیز شناخته می شود) به کارمند اجازه می دهد با حقوق مرخصی دریافت کند. حق مرخصی سالانه از استانداردهای ملی استخدام ناشی می شود. مرخصی در موافقت نامه های سازمانی و سایر توافق نامه های ثبت شده نمی توانند کمتر از استانداردهای ملی استخدام باشد اما می توانند بیشتر باشند. همه کارمندان مرخصی سالانه با حقوق دریافت می کنند. کارمندان تمام وقت و نیمه وقت، براساس ساعت معمولی کار خود، 4 هفته مرخصی سالانه می گیرند. کارگران شیفتی ممکن است سالانه تا 5 هفته مرخصی بگیرند.

مرخصی سالانه از اولین روز استخدام محاسبه می شود، حتی اگر کارمندی در یک دوره آزمایشی باشد. مرخصی سالانه هنگامی که کارمند در کار است محاسبه می شود:

  • مرخصی استحقاقی مانند مرخصی استحقاقی سالانه و مرخصی استحقاقی بیمار و مراقب
  • مرخصی خدمات عمومی از جمله وظیفه هیئت منصفه
  • مرخصی طولانی مدت

مرخصی سالانه هنگامی که کارمند در کار است محاسبه نمی شود:

  • مرخصی بدون حقوق سالانه
  • مرخصی بیماری یا مراقب بدون حقوق
  • مرخصی والدین بدون حقوق

حقوق ماهیانه کار در استرالیا و مرخصی

توافقات کاری در استرالیا

توافق نامه های شرکتی و سایر توافق نامه های ثبت شده حداقل شرایط استخدام را تعیین می کنند و می توانند در موارد زیر اعمال شوند:

  • یک تجارت
  • گروهی از مشاغل
  • یک کارمند منفرد

وقتی یک کارمند توافقنامه ثبت شده ای دارد سایر موارد اعمال نمی شود. با این حال:

  • نرخ پایه پرداخت در قرارداد ثبت شده نمی تواند کمتر از نرخ پایه پرداخت رسمی باشد
  • استانداردهای ملی استخدام هنوز اعمال می شود
  • سایر شرایط مربوط به کارگران هنوز اعمال می شوند.
  • توافق نامه های ثبت شده تا زمان خاتمه یا جایگزینی آنها اعمال می شوند.

کمیسیون کار استرالیا همچنین اطلاعاتی در مورد چگونه می توان یک توافق نامه سازمانی ایجاد کرد، چه کسی می تواند یک توافق نامه سازمانی ایجاد کند و آنچه توافق نامه سازمانی می تواند شامل شود را ارائه کرده است.

درباره حقوق ماهیانه کار در استرالیا

به صورت میانگین و کلی میزان دستمزد و حقوق ماهیانه کار در استرالیا بالا است. فارغ التحصیلان پس از تحصیل در استرالیا می توانند انتظار سالانه حقوق حدود $65000 (دلار) را داشته باشند، در حالی که کارگران خرده فروشی سالانه حدود $45000 (دلار) درآمد کسب کنند. در انتهای دیگر مقیاس، مدیران عامل بین $150000 تا $350000 (دلار) درآمد دارند. حقوق مدیران در استرالیا به سرعت در حال افزایش است و روسای آمریکایی خارج از کشور از شرکت های برتر استرالیایی سالانه میلیون ها $ (دلار) درآمد کسب می کنند. برای مهاجرت کاری به استرالیا و شرایط ویزای کار استرالیا می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و یا به وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *