مهاجرت به کشور کویت

شرایط ویزای همراه کویت

شرایط ویزای همراه کویت

 یکی از موارد مطرح شده درباره مهاجرت به کویت، شرایط ویزای همراه کویت است. افراد می توانند با حداقل حقوق برای اعضای خانواده اقدام کنند. به صورت کلی افرادی که دارای اقامت کویت هستند و دارای حداقل حقوق تعیین شده هستند می توانند اعضای خانواده خود را به عنوان ویزای همراه به کویت بیاورند. از این رو دانشجویان از آنجایی که حقوقی دریافت نمی کنند نمی توانند از ویزای همراه استفاده کنند. مگر اینکه فرد همراه از طریق دیگر برای اخذ اقامت کویت اقدام نماید. شرایط ویزای همراه کویت غالبا برای افرادی است که به صورت بلند مدت در کویت اقامت دارند و در این کشور مشغول کار می باشند. جهت بررسی شرایط ویزای همراه کویت در این مقاله، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش درباره آن نوشته اند.

شرایط ویزای همراه کویت و اتحاد خانواده

طبق آخرین قانون، سن بازنشستگی برای كویتی ها و افراد خارج از كشور كه ​​در بخش دولتی كار می كنند 65 سال است، در حالی كه سن بازنشستگی برای افراد شاغل در بخش خصوصی 60 سال است. ویزای همسر، ویزای خانوادگی، ویزای کودک یا ویزای وابسته، دسته هایی از ویزای همراه هستند که در آن افراد از خارج از کشور می توانند به عنوان شریک زندگی یا اعضای خانواده خود به دارنده ویزا (ضامن) در کویت بپیوندند. هر کارمندی در کویت، که اقامت دریافت کرده است، می تواند همسر، فرزندان یا بستگان وابسته سالخورده خود را برای زندگی در کویت حمایت کند. اما اجازه حمایت از همسر و فرزندان فقط به کسانی داده می شود که حداقل معیارهای حقوق و دستمزد را داشته باشند.

وزارت امور داخله حداقل حقوق ماهانه حقوق بازنشستگان در بخش های دولتی و خصوصی را کاهش داده است. در صورتی که حداقل دستمزد ماهیانه را بدست آورند، مهاجران از هر ملیت مجاز به حمایت از همسر و فرزندان خود هستند. در شکل زیر اعضای همراه در غالب ویزای همراه کویت معرفی شده اند:

غالب ویزای همراه کویت

شرایط ویزای همراه کویت برای اعضای خانواده

یک زن شاغل نمی تواند شوهر خود را به عنوان یک فرد وابسته حمایت مالی کند. همچنین، پسران بالای 21 سال نمی توانند به عنوان افراد تحت تکفل حمایت مالی شوند، اگرچه ممکن است دختران بزرگسال و والدین مجاز باشند. اعضای خانواده وابسته مجاز به کار در ویزای وابسته نیستند، مگر اینکه آنها ویزای همراه را به ویزای کار کویت تبدیل کنند. این کار فقط پس از 6 تا 12 ماه از داشتن ویزای همراه قابل انجام است. همچنین محدودیت های خاصی در رابطه با افراد تحت تکفل وجود دارد که بر اساس ویزای حامی مالی است، مانند:

  • سن افراد تحت تکفل
  • مدت رابطه ای که با متقاضی اصلی مستقر در خارج از کشور دارند.

همسر، خانواده وابسته و کودک مجاز به اقامت در خارج از کشور است به شرطی که اسپانسر ویزای معتبری داشته باشد. با این وجود دارندگان ویزای همراه نمی توانند ویزای دیگران را حمایت مالی کنند. مهاجران خارج از کشور در کویت که دارای ویزای بازدید هستند نیز می توانند در صورت لزوم بدون نیاز به ترک کشور و بازگشت ویزای همراه بگیرند.

از الزامات حمایت مالی از افراد وابسته:

ردیفشرح
1اثبات اینکه فرد متقاضی به حامی مالی از نظر مالی وابسته است.
2اثبات اینکه ضامن می تواند افراد تحت تکفل خود حمایت مالی کند و آنها را اسکان دهد.

شرایط ویزای همراه کویت برای کارمندان

هنگامی که فردی اقامت کویت خود را بدست آورد، یک کارمند مرد می تواند همسر و فرزندان خود را برای زندگی در کویت حمایت کند، مشروط بر اینکه در صورت کار در بخش خصوصی حداقل ماهیانه 650KWD (دینار) درآمد کسب کند و در صورت کار در بخش دولتی حداقل ماهیانه 450KWD (دینار) درآمد کسب کند. اگر هر دو حامی مالی در کویت در بخش خصوصی کار می کنند، معمولاً مجاز به حمایت مالی از فرزندان خود هستند به شرط آنکه حقوق ترکیبی آنها از 350KWD (دینار) در ماه بیشتر شود.

یک زن شاغل نمی تواند شوهر خود را به عنوان یک فرد وابسته حمایت مالی کند. پسران بالای 21 سال نمی توانند به عنوان افراد تحت تکفل حمایت مالی شوند، اگرچه ممکن است دختران و والدین بالغ باشند. ویزای ورود برای افراد تحت تکفل در jawazaat اخذ می شود. فرم درخواست باید به زبان عربی تایپ شود و تایپیست های دو زبانه با پرداخت 500 KWD (دینار) در دسترس هستند. مدارک پشتیبانی زیر لازم است:

  • گواهی حقوق حامی مالی
  • کپی شناسه مدنی حامی مالی
  • کپی گذرنامه فرد وابسته
  • سند ازدواج معتبر یا شناسنامه کودک

گواهی ازدواج و شناسنامه کودک باید توسط سفارت حامی و گواهی توسط وزارت امور خارجه کویت تأیید شود. لیست مشاغل مورد نیاز کویت را در این مقاله بخوانید.

شرایط ویزای همراه کویت برای کارمندان

مهاجرت به کویت با ویزای همراه

به محض ورود به کشور، تشریفات اقامت شخص وابسته همانند ویزای کار کویت است. فرد وابسته باید آزمایش پزشکی انجام دهد و انگشت نگاری شود. عکس ها و اسناد مورد نیاز همان است که در بالا نشان داده شده است. اعلامیه حامی مالی خانواده است که وی شخص تحت تکفل خود را حفظ خواهد کرد. برای اسپانسرهای خارج از کشور که در بخش خصوصی کار می کنند، هزینه های اقامت سال اول برای یک همسر و دو فرزند اول 100KWD (دینار) برای هر شخص و 200KWD (دینار) برای فرزندان بعدی است. برای کارمندان بخش دولتی، حق اقامت سال اول برای یک همسر و دو فرزند اول 10KWD (دینار) یک نفر و 100KWD (دینار) برای فرزندان بعدی است. هزینه های تمدید در همه موارد برای هر نفر 10KWD (دینار) در سال است. با این وجود هزینه برای والدین وابسته 200KWD (دینار) در سال است.

تمدید روادید الحاق کویت

تمدید ویزای همراه مانند ویزای همراه قبرس می تواند 3 ماه قبل از انقضا اقامت انجام شود. اگر حامی مالی ویزای اقامت خود را از قبل تمدید کرده باشد و ویزای وابسته خانواده اش در آستانه انقضا است وی مراحل زیر را می تواند دنبال کرد:

  • بیمه کارت سلامت خود را تمدید کنید. کارت های سلامت افراد تحت تکفل باید قبل از تمدید ویزای وابسته خود تمدید شوند.
  • درخواست تمدید ویزای همراه را آماده کنید. فرم به زبان عربی تایپ می شود که در بیشتر مراکز ترجمه موجود است.
  • به اداره مهاجرت و گذرنامه وزارت کشور اسنادی مانند بیمه درمانی، کپی گذرنامه وابسته و کپی شناسنامه مدنی حامی ارائه کنید.
  • با پرداخت هزینه لازم، اسناد را امضا و مهر کنید.
  • تمام اسناد را ارسال کنید و اقامت جدیدی را که روی گذرنامه ضمیمه شده است، کپی کنید.
  • پس از آن، حامی مالی می تواند به کار بعدی یعنی تمدید شناسنامه مدنی افراد تحت تکفل بپردازد.

برای لغو ویزای همراه، حامی مالی باید پاسپورت اصلی و شناسنامه مدنی را ارائه دهد. با این حال، اگر فرد وابسته بیش از 6 ماه در خارج از کویت اقامت داشته باشد، ویزای همراه به طور خودکار لغو می شود.

تست پزشکی و انگشت نگاری در کویت

آزمایشات پزشکی در بخش بهداشت بندرها و مرزها، خیابان جمال عبدالناصر، در شوایخ، درست در غرب KISR انجام می شود. گذرنامه، کپی NOC، یک قطعه عکس و هزینه 10KWD(دینار) لازم است. برای شرکت در آزمون، باید از پذیرش کارت صورتی تهیه شود. سیستمی برای ویزیت وجود ندارد و بیشتر افراد برای انجام روشهای مختلف باید در صف باشند. این موارد شامل اشعه ایکس قفسه سینه و آزمایش خون برای بیماری های جدی عفونی، مانند ایدز، سل، هپاتیت B و C، حصبه و مالاریا است. واکسیناسیون مننژیت نیز انجام می شود. حدود یک هفته طول می کشد تا نتایج حاصل شود. همچنین چهار بخش انگشت نگاری وجود دارد که مهاجران خارجی می توانند اثر انگشت خود را ارائه دهند. اینها در خیابان خائد بن الولید، شرق واقع شده است. در نزدیکی فروشگاه های اسباب بازی خیابان الغزالی، فروانیه وجود دارند

برای ثبت اثر انگشت، گذرنامه کارمند، کپی گذرنامه، 4 عکس و نامه وزارت امور اجتماعی و کار لازم است. فرم درخواست باید به زبان عربی تکمیل شود. روند انگشت نگاری کمی نامرتب است، اما مقدار زیادی بافت و مایع تمیز کننده فراهم می شود. حدوداً یک هفته طول می کشد تا اثر انگشت مورد بازبینی قرار گیرد و گواهی صلاحیت امنیتی توسط اداره شواهد کیفری وزارت امور داخلی صادر شود. گواهینامه از همان جایی که اثر انگشت گرفته شده گرفته می شود. برای اخذ ویزای دانشجویی کویت می توانید این مقاله را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاهده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *