مهاجرت کاری کویت

لیست مشاغل مورد نیاز کویت

لیست مشاغل مورد نیاز کویت

لیست مشاغل مورد نیاز کویت در سال 2023 برای اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند، می تواند کمک شایانی در زمینه یافتن کار کند. اقتصاد این کشور تحت سلطه صنعت عظيم نفت است. این کشور دارای ذخایر نفت خام حدود 104 میلیون بشکه، بیش از 8% ذخایر در سراسر جهان است. نفت نزدیک به نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور و بیش از 90% درآمد دولت را تشکیل می دهد. بسیاری از مهاجران خارج از کشور که در این کشور کار می کنند در این بخش شاغل هستند. اما به دلیل افت اخیر قیمت نفت، اقتصاد این کشور رو به کاهش است. تولید ناخالص داخلی و صادرات سالانه از 2014 تا 2015 کاهش یافت. در حالی که کسری بودجه برای اولین بار در 16 سال گذشته ظاهر شد.

بخش تولید نیز تحت سلطه فرآورده های نفتی است و عمدتا صادرات محور است. اخیرا، سریع ترین رشد در بخش های خدمات، املاک و مستغلات، خدمات بازرگانی و امور مالی بوده است. این بخش ها همچنین فرصت های مختلفی را برای مهاجران فراهم می کند. از آنجا که این کشور عملا هیچ زمینی قابل کشت ندارد، کشاورزی قابل توجهی ندارد. این ایالت بیش از 95% مواد غذایی خود را وارد می کند. تنها استثنا صنعت ماهیگیری است. زیرا غذاهای دریایی در آب های ساحلی این کشور به وفور یافت می شود. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش در ادامه به موضوع لیست مشاغل مورد نیاز کویت پرداخته است.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت

مهاجران خارجی یک پدیده رایج در اقتصاد این کشور است. حدود دو سوم نیروی کار این کشور را اتباع خارجی تشکیل می دهند. اگرچه، اکثر این افراد، کارگران دستی در مشاغل کم درآمد هستند، تعداد مهاجران در بخش های بالای بازار کار نیز زیاد است. هنوز هم یافتن شغل در این کشور مانند گذشته آسان نیست. در حالی که در گذشته، مهاجران بسیاری از موقعیت های اصلی سطح بالا را پر کرده اند، نسل های جدید کویتی که اکنون وارد بازار کار می شوند به طور فرآینده ای از تحصیلات خوبی برخوردار هستند و دولت از ضرورت فراهم کردن فرصت های شغلی مناسب در مرزهای این کشور آگاه است.

بنابراین، شرکت ها شدیدا سعی می کنند تا در صورت امکان افراد محلی را استخدام کنند. مقامات این کشور می توانند تعداد ویزاهای کاری صادر شده به یک شرکت را برای اطمینان از حفظ سهمیه های خاص کارمندان محلی محدود کنند. علاوه بر این، برنامه هایی برای کاهش تعداد مهاجران در کشور طی چند سال آینده ارائه شده است. از 1 مارس 2016، این کشور شروع به ممنوعیت کار در خارج از کشور برای مهاجران بالای 50 سال در بخش عمومی کرده است.

لیست مشاغل مورد نیاز کویت عبارتند از:

  • مهندس کشاورزی
  • دستیار مدیر
  • حسابدار
  • معلم

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت

مهندس کشاورزی در لیست مشاغل مورد نیاز کویت

مهندس کشاورزی در لیست مشاغل مورد نیاز کویت می باشد. شخصی که قصد کار در این بخش دارد، باید دارای تجربه عالی در مهندسی منظر با قابلیت طراحی و مدیریت پروژه باشد. یک مهندس کشاورزی در شغل و حرفه خود وظایفی دارد که در این قسمت شرح داده خواهد شد. او باید برای مشاهده مشکلات زیست محیطی، مشورت با پیمانکاران و یا نظارت بر فعالیت های ساختمانی از سایت ها بازدید کند. قطعات و تجهیزات ماشین آلات کشاورزی را با استفاده از فناوری طراحی به کمک کامپیوتر طراحی کند. ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را آزمایش کند تا از عملکرد کافی اطمینان حاصل کند. برنامه ها را با مشتریان، پیمانکاران، مشاوران و سایر مهندسان در میان بگذارد تا بتوان آن ها را ارزیابی کرد و تغییرات لازم را ایجاد کرد.

بر عملیات کارخانه تولید یا پردازش مواد غذایی نظارت داشته باشد. بر پروژه های زیست محیطی و احیای زمین در کشاورزی و صنایع وابسته طراحی و نظارت داشته باشد. گزارش ها، طرح ها، نقشه های کاری، مشخصات، پیشنهادها و بودجه سایت ها یا سیستم های پیشنهادی را تهیه کند.

توضیحات این شغل در جدول زیر آمده است:

پارامترتوضیحات
مکانکشور کویت
مهارت هاکشاورزی، مهندسی و فروش
نوع استخدامتمام وقت

به طور کلی، یک مهندس کشاورزی با مشتريان، مانند شوراهاي منطقه اي، كشاورزان و توسعه دهندگان ديدار كند تا در مورد نيازهاي آن ها بحث كند. و در آخر دستگاه های سنجش، اندازه گیری و ضبط و سایر ابزارهای مورد استفاده برای مطالعه حیات گیاه را طراحی کند.

شغل معلمی در کویت

شغل معلمی در این کشور این فرصت را به معلمان می دهد که با انگیزه های زیادی در یک کشور کوچک خاورمیانه کار کنند. معلمان می توانند زندگی را در ساحل زیبای این کشور تجربه کنند. این کشور شهری است که توسط محوطه های باستانی و مناطق بیابانی احاطه شده است. معلمان علاقه مند به مشاغل در این کشور باید انعطاف پذیر، ذهن باز و درک خوبی از فرهنگ و آداب و رسوم عربی داشته باشند. فرصت های شغلی یک معلم در دبستان، راهنمایی و متوسطه در این کشور می باشد. برای معلمان دارای مجوز با حداقل 1 تا 2 سال سابقه در سطح مناسب آزاد است. معلمان با تجربه به عنوان رئیس دانشکده یا رئیس گروه ممکن است برای نقش های رهبری در نظر گرفته شوند.

حقوق ماهیانه یک معلم در این کشور، در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه معلم در کویت به دلار

همانند بسیاری از مقاصد مهاجرت، آموزش زبان انگلیسی یک گزینه بسیار محبوب برای کار در این کشور است. همیشه در مدارس زبان خصوصی و همچنین در دانشگاه ها و مدارس بین المللی خصوصی، تقاضای زیادی برای معلمان انگلیسی وجود دارد. دروس خصوصی نیز به طور فزآینده ای محبوب می شوند، هرچند که بیشتر وسیله ای برای معلمان عادی برای تأمین درآمد خود هستند. بسته به موسسه، تحصیل در دانشگاه TEFL و برخی از تجربه های تدریس معمولا برای کار در این کشور به عنوان یک معلم انگلیسی مورد نیاز است. تقاضا برای مترجمین نیز وجود دارد. اگرچه، معمولا فقط به صورت پاره وقت یا کوتاه مدت است. علاقه مندان می توانند در کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله ترکیه نیز کار کنند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله کار در ترکیه مراجعه نمایید.

صلاحیت های حرفه ای جهت کار در کویت

با وجود تلاش های دولت برای خودکفایی بیشتر از نظر نیروی کار، تقاضای متخصصان خارج از کشور به طور کلی متوقف نمی شود. مهاجران ماهر در زمینه های اصلی برای توسعه اقتصاد این کشور هنوز فرصت خوبی برای استخدام در آنجا خواهند داشت. این امر، به ویژه برای مهاجران دارای مدرک و تجربه حرفه ای جامع در بخش مالی یا در زمینه بازاریابی، فروش و توسعه تجارت اعمال می شود. مهندسان، به ویژه آن هایی که مهارت های مرتبط با صنعت نفت دارند، احتمالا بیشترین شانس را برای تحقق آرزوی خود برای کار در این کشور دارند.

علاوه، بر کار، متقاضیان می توانند در این کشور تحصیل کنند. یکی از رشته های محبوب در این کشور رشته هنر در کویت می باشد. علاقه مندان به مهاجرت کاری یا تحصیلی در این کشور می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

8 دیدگاه برای “لیست مشاغل مورد نیاز کویت

  1. تقیان گفت:

    سلام معلم ریاضی در ایران هستم چطوری میتونم جذب شوم و حقوق چند میدن اونجا ؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص آگاهی از حقوق ماهیانه کار در کویت لینک مدکور را مطالعه نمائید.

  2. چارلس گفت:

    سلام
    من فرزند پدر مادر ایرانی اما متولد شده در کویت هستم
    آیا تابعیت این کشور به من اعطا خواهدشد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام سیستم اعطای تابعیت کیوت خون می باشد و شرایط اعطا تابعیت قوانین خود را دارد.

  3. اسماعیل گفت:

    معلم هستم چطوری می توانم جذب شوم

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای کار بایستی نامه کفیل داشته باشید.

      1. محسن گفت:

        با سلام و احترام .

        بنده هم دبیر شیمی هستم و تحصیلات آکادمیک تا مقطع ارشد در رشته خود را دارم ..
        منظور از کفیل چیست ؟؟ امکانش هست کمی بیشتر توضیح دهید

        1. صادقی گفت:

          سلام شما بایستی کفیل داشته باشید. کفیل شخصی می باشد که شما در باب کاری حمایت می کند در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *