مهاجرت به کشور کویت

مهاجرت به کویت

مهاجرت به کویت

یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی کشور کویت است و سفر و مهاجرت به کویت با توجه به ثروت این کشور در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 60% جمعیت کویت را افراد خارجی تشکیل می دهد که در گذشته برای انجام کار، تحصیل و موارد دیگر مهاجرت به کویت را انجام داده اند. زبان رسمی در کشور کویت عربی است اما زبان تجارت در آن زبان انگلیسی است.

در هر حال در صورت مهاجرت به این کشور نیاز است تا به زبان عربی آشنا باشید تا بتوانید به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. همانطور که می دانید کویت کشوری با مردم مسلمان است و قوانین اسلامی در این کشور حاکم است. جهت آشنایی بیشتر با کویت و روش های مهاجرت به کویت به توصیه همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله زیر را مطالعه کنید.

اینفوگرافیک مهاجرت به کویت

آشنایی با کویت

کویت در شمال شرقی عربستان سعودی در انتهای شمالی خلیج فارس و جنوب عراق واقع شده است. زمین آن بیابانی و کم ارتفاع است، عمدتا ماسه ای و بایر است. کویت از آب و هوای قاره ای متغیر برخوردار است. ماه های تابستان بین ژوئن و اکتبر است و فصل بارانی (به ندرت) از دسامبر تا فوریه ادامه دارد زمانی که رطوبت نیز می تواند زیاد باشد. در تابستان دما می تواند بیش از 40 درجه سانتیگراد باشد، اما در زمستان به زیر 21 درجه سانتی گراد می رسد. دلپذیرترین ماه ها برای سفر به کویت در زمستان، بین ماه نوامبر و آوریل، زمانی که روزها گرم و آفتابی است، اگرچه در شب درجه حرارت به شدت کاهش می یابد و می تواند نزدیک به یخبندان باشد. اعتقاد بر این است که کویت بخشی از تمدن اولیه هزاره قبل از میلاد بوده است. آثار باستانی و تاریخی در حدود هزاره اول قبل از میلاد ناپدید شد.

در آغاز قرن 18، قبیله آنیزه در عربستان مرکزی شهر کویت را تأسیس کردند که از سال 1756 به یک شیخ نشینی مستقل تبدیل شد. عبد رحیم از الصباح اولین شیخ شد و فرزندان او همچنان به کویت حکومت می کنند. در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19، شیخ نشین متعلق به حاشیه امپراتوری عثمانی بود. کویت در سال 1897 هنگامی که شیخ ترس از گسترش تسلط ترکان بر منطقه را داشت، از حمایت انگلیس برخوردار شد. در سال 1961، انگلیس با دادن استقلال به کویت، به حراست پایان داد، اما موافقت کرد که در صورت درخواست کمک نظامی ارائه دهد. از نظر تاریخی، کویت از یک سیاست بی طرفانه و میانجی در میان کشورهای عربی پیروی می کرد.

روش های مهاجرت به کویت

برای زندگی در کویت، یک فرد خارج از کشور غیر از شهروندان شورای همکاری خلیج فارس باید ویزای اقامت کویت یا (iqama) داشته باشد. ویزای اقامت کویت به سه نوع اصلی وجود دارد:

ردیفویزا
1ویزای کار
2ویزای داخلی
3ویزای همراه

این سه ویزا نیاز به اسپانسر دارند. یک فرد خارج از کشور می تواند اقامت خود را، با اجازه یا بدون اجازه کار، حمایت کند، به شرطی که مدت طولانی در کویت زندگی کند و از لحاظ مالی توانایی کافی داشته باشد و آن را ثابت کند. دولت کویت روند ویزا را از سال 2016 ساده کرد زیرا از آن زمان این کشور سیستم eVisa را اجرا کرده است. بنابراین، بیش از 50 کشور (از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس) اکنون می توانند به صورت آنلاین برای کویت eVisa اقدام کنند. این امر به بسیاری از گردشگران کمک کرده است تا با صرف وقت کمتر نسبت به گذشته، eVisa خود را دریافت کنند. اما، در بعضی موارد ، مردم گیج و ناامید می شوند زیرا نمی دانند چگونه درخواست کنند یا کدام اسناد را برای دریافت این eVisa لازم دارند.

روش های کلی مهاجرت به کویت در شکل زیر آمده است:

طرق مهاجرت به کویت

مهاجرت به کویت با ویزای همراه

پس از اخذ اقامت کویت، یک مرد شاغل می تواند همسر و فرزندان خود را به کویت بیاورد تا با او زندگی کند. برای انجام این کار، وی باید ماهانه حداقل 700KWD (دینار) درآمد کسب کند. اگر زن و مرد هر دو در کویت کار می کنند، آنها می توانند فرزندان خود را در آنجا حمایت مالی کنند، اما تنها در صورتی که حقوق آنها بیش از 350KWD (دینار) در ماه باشد.

محدودیت های مختلفی برای این نوع ویزا وجود دارد:

  • زن نمی تواند شوهر خود را حمایت مالی کند.
  • در حالی که می توانید از دختران و والدین بزرگسال حمایت مالی کنید، نمی توانید از پسران بالای 21 سال حمایت مالی کنید.
  • اعضای خانواده وابسته تا زمانی که به ویزای کار کویت نگیرند نمی توانند کار کنند.

برای دریافت ویزای وابسته برای یکی از اعضای خانواده خود، باید به دفتر “jawazaat” مراجعه کنید. شما باید یک برنامه را به زبان عربی پر کنید، اگر به زبان عربی تسلط نداری ، می توانید یک مترجم استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. پس از پر کردن فرم، باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • کپی گذرنامه فرد وابسته
  • کپی شناسنامه مدنی وی
  • گواهی حقوق حامی مالی
  • گواهی تولد یا ازدواج کودک که توسط سفارت اسپانسر در کشور مبدا وی احراز هویت شده است.

هزینه ویزای همراه اقامت در کویت

ویزای اقامت برای تشریفات خانوادگی مشابه ویزای کار است. با ورود به کشور، فرد وابسته باید آزمایشات پزشکی را انجام دهد و اثر انگشتش گرفته شود. افراد وابسته باید مدارکی مشابه اسناد ارائه شده توسط حامی مالی به جز گواهی حقوق ارائه دهند. آخرین نیاز این روش اظهارنامه حامی مالی است که می گوید تا زمانی که در کویت بماند افراد وابسته را حفظ و پشتیبانی می کند.

هزینه ویزای اقامت برای خانواده عبارتند از:

  • کارمندان بخش خصوصی: در طول سال اول برای همسر و 2 فرزند اول 100KWD (دینار) و 200KWD (دینار) برای فرزندان باقیمانده
  • کارمندان بخش دولتی: در طول سال اول برای همسر و 2 فرزند اول 10KWD (دینار) و 20KWD (دینار) برای فرزندان باقیمانده
  • هزینه های تمدید: در همه موارد برای فرزندان و همسران 10KWD (دینار) و 200KWD (دینار) برای پدر و مادر

برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی در کویت مقاله ارائه شده را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به کویت از طریق کار

ویزاهای کاری اقامتی است که به موجب مواد 17 و 18 آیین نامه مهاجرت برای کارمندان بخش دولتی و خصوصی اعطا می شود. برای اخذ ویزای اقامت کویت در ویزای کار ابتدا باید پیشنهاد کار پذیرفته شود. یک حامی کارفرمای کویتی درخواست مجوز کار از وزارت امور اجتماعی و کار را می دهد. شرایط لازم برای اجازه کار گذرنامه کارمند و گواهی عدم اعتراض یا NOC از اداره کل سرمایه گذاری جنایی در وزارت کشور است. وزارت امور خارجه در کویت برای تأیید نسخه ای از اجازه کار را به سفارت کویت در کشوری که کارمند در آن زندگی می کند ارسال می کند. حامی یا کارفرما همچنین باید یک نسخه از اجازه کار را برای کارمند ارسال کند تا به سفارت ببرد. کارمندان شرکت های بخش خصوصی به NOC و یک کپی از امضا کنندگان مجاز کارفرما به عنوان ثبت شده برای اهداف تجاری نیاز دارند.

اگر کارمند در کشوری بدون سفارت کویت زندگی کند، حامی مالی باید مجوز کار و NOC را برای دریافت ویزای ورود به وزارت کشور ارائه دهد. اگر کارمندی هنگام پذیرش کار با ویزای بازدید در کویت باشد، باید کویت را ترک کند و ویزای ورود جدید را برگرداند. اکثر ملیت ها برای انجام آزمایشات پزشکی و تأیید سفارت کویت کشور به کشور خود نیاز دارند. برای غربی ها، یک سفر رفت و برگشت یک روزه به بحرین با هواپیما می تواند انجام شود. برای بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کویت مقاله مربوط را کلیک کنید.

مهاجرت به کویت از طریق کار

اقامت در کویت از طریق استخدام خدمتکار

ویزای خادم داخلی به خدمتکار تمام وقت مقیم خارج از کشور صادر می شود که از یک کشور خارج از کویت تأمین می شود. اقامت دهنده اسپانسر این نوع ویزا خواهد بود. خانواده های خارج از کشور معمولاً مجاز هستند که یک خدمتکار در کشور بیاورند.

شرایط ویزای خادم خانگی:

  • اولین شرط این است که اگر شما اسپانسر مرد هستید، اگر می خواهید یک خادم زن استخدام کنید باید همسری با شما زندگی کند.
  • محدودیت سنی خدمتکاران بین 20 تا 50 سال است.
  • ویزای خادم خانگی در مورد اعضای خانواده یا بستگان خانواده از هر درجه خویشاوندی اعمال نمی شود.
  • اگر زن و شوهر حامی هر دو شاغل باشند و اگر خانواده حامی شامل فرزندان شود حداقل حقوق لازم نیست.

مدارک لازم برای صدور این ویزا شامل:

  • گواهینامه های حقوق اسپانسر و همسر
  • کپی قرارداد اجاره خانه
  • عکس از گذرنامه حامی و همسر
  • اثبات سن کودکان (فتوکپی شناسنامه های محلی یا گذرنامه)
  • کپی شناسه مدنی حامی و همسر
  • عکس از گذرنامه به علاوه 8 عکس به اندازه گذرنامه
  • کپی قرارداد کار

مسئول مهاجرت ویزای خدمتکار داخلی را تأیید می کند. مهاجرت به اندازه خانه حامی مالی، درآمد ماهانه و نیاز واقعی یک خدمتکار بررسی خواهد کرد. خدمتکار باید به سفارت کویت در کشور خود برود. پس از پرواز به کویت، برای ویزای خدمتکار خانگی نیاز به عکس گذرنامه و مدارک (همان لیست ویزای کار، به استثنای اجازه کار) است. متقاضی باید هزینه اقامت 200KWD (دینار) را برای سال اول و 100KWD (دینار) را برای سال های بعد پرداخت کند. این فرایند می تواند از طریق آژانس های کویتی که در زمینه تهیه خادمان خانگی یا خدمتکاران کویتی و خارج از کشور تخصص دارند، انجام شود. در انتخاب آژانس باید احتیاط کرد. اکثر آنها معتبر هستند، اما تعداد کمی از آنها شهرت نامطلوبی دارند.

مهاجرت به کویت از طریق تولد

مهاجران در کویت باید فرزندشان در این کشور ویزا بگیرند. شرایط ویزای کودک متولد شده کویت:

  • پدر می تواند محل اقامت فرزند خود را حمایت مالی کند.
  • بدون حداقل نیاز به حقوق
  • شناسنامه رسمی کودک لازم است

بیمارستانی که کودک در آن متولد شده است، یک اطلاع کتبی درباره تولد را توصیه می کند. بیمارستان آدرس را ارائه می دهد. به زبان عربی نوشته شده است. اگر والدین به زبان صحبت نکنند و بنویسند، نام کودک به صورت آوایی به زبان عربی نوشته خواهد شد. سایر اسناد مورد نیاز برای شناسنامه عبارتند از:

  • فرم درخواست
  • فتوکپی پاسپورت والدین
  • فتوکپی شناسنامه های مدنی والدین
  • قرارداد ازدواج معتبر
  • نام پیشنهادی کودک

روند اخذ گواهی تولد:

  • فرم و الزامات درخواست را در ثبت کنید.
  • هزینه را پرداخت کنید.
  • شناسنامه را پس از 7 روز در دفتر ثبت تحویل بگیرید.
  • برای اخذ اقامت کودک، نام وی باید به گذرنامه والدین اضافه شود.

راه دیگر تهیه گذرنامه جداگانه برای کودک است که گزینه رایج تری است. اگر کودکی گذرنامه خود را داشته باشد، در صورت لزوم می تواند بدون والدین خود سفر کند. شرط گذرنامه کودک، ترجمه گواهی شده شناسنامه کودک است و سایر سفارتخانه های غیر عربی به یک گواهینامه معتبر توسط وزارت امور خارجه در کویت احتیاج دارند. هنگامی که نام کودک به گذرنامه والدین اضافه می شود، یا هنگامی که وی گذرنامه خود را بدست می آورد، می توان محل اقامت کودک را دریافت کرد. روش های خاصی برای به دست آوردن محل اقامت کودک تازه متولد شده وجود ندارد. هزینه درخواست اقامت واقعی 10KWD (دینار) در سال است. برای اخذ ویزای دانشجویی کویت به مقاله ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *