مهاجرت به کشور یونان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان شامل 3 دسته کشور در سراسر جهان می باشند که با پاسپورت کشور یونان می توانید بدون ویزا به این کشورها سفر کنید. جمهوری یونان از 13 استان تشکیل شده است. در اتحادیه اروپا با همسایگان آلبانی، مقدونیه شمالی، بلغارستان و ترکیه واقع شده است. مهم ترین استان ها آتیکا، کرت و اژه جنوبی هستند. مساحت یونان 131957 کیلومتر مربع است. بنابراین پانزدهمین کشور بزرگ اروپا است. آب و هوای آن با زمستان های مرطوب و تابستان های گرم و معتدل معتدل است. زمین بیشتر کوهستانی است. این یک خط ساحلی طولانی با چندین ساحل، شبه جزیره زیبا و جزایر مشهور جهان مانند سانتورینی و میکونوس دارد. جمعیت کلی بیش از 10.7 میلیون نفر است. پایتخت این کشور آتن است که با 3.1 میلیون نفر نیز پرجمعیت ترین شهر است. پس از آن تسالونیکی و پاترا قرار دارند.

  • با پاسپورت یونان کجا میشه رفت؟
  • اعتبار پاسپورت یونان چگونه است؟

بزرگترین فرودگاه ها فرودگاه بین المللی آتن (ATH) با 25 میلیون مسافر سالانه و فرودگاه بین المللی هراکلیون (HER) با 7.9 میلیون مسافر سالانه هستند. فرودگاه بین المللی آتن دارای فرکانس پرواز عالی به اروپا و ارتباطات عالی در سراسر جهان است. فرهنگ یونان طی هزاران سال با کلیسای ارتدکس یونان به عنوان دین اصلی تکامل یافته است. زبان رسمی این کشور یونانی است. واحد پول رسمی این کشور یورو است. این کشور دارای یک اقتصاد باز است. تولید ناخالص داخلی تقریبا 310$ میلیارد (دلار)می باشد. این کشور را به بیست و یکمین اقتصاد بزرگ در اروپا تبدیل می کند. سرانه شهروندان آن 29045$ (دلار) است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ پاسپورت یونان به شما مشاوره می دهد.

بررسی کشور پاسپورت یونان

گذرنامه یونان در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در مکان 8 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 189 کشور را فراهم می کند. این امر باعث می شود تا یکی از مطلوب ترین گذرنامه های جهان با امتیاز تحرک بسیار بالا باشد. دارندگان گذرنامه یونان در هنگام ورود به کشورهایی مانند برزیل و ژاپن و انگلستان و تایوان و امارات متحده عربی و ایالات متحده و کل اتحادیه اروپا بدون ویزا و ویزا دارند که تقریبا سفرهای فوری به سراسر جهان را امکان پذیر می کند. دارندگان گذرنامه یونان برای ورود به حدود 40 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. در کل، دارندگان گذرنامه یونان می توانند در مجموع 189 مقصد را وارد کنند یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود، یا از طریق ETA. در نتیجه، پاسپورت یونان در جهان 8 رتبه دارد.

رتبه گذرنامه یونان نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه یونان اجازه ورود بدون ویزا می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه یونان اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود را به دست آورند، محاسبه می شود. (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA). در حال حاضر در مجموع 142 کشور بدون ویزا پاسپورت یونان، 36 کشور ویزا هنگام ورود به یونان و 11 مقصد ETA وجود دارد. جدا از این کشورهای بدون ویزا یونان و کشورهای ویزا هنگام ورود، 40 مقصد اضافی وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد 3 دسته از کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان می باشید:

کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

شرایط اخذ پاسپورت یونان

یکی از ویزاهای مورد توجه و بسیار کاربردی در این کشور ویزای طلایی کشور یونان است. این ویزا مخصوص سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا می باشد. با این ویزا می توانید از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین در اقتصاد یونان نیز شراکت داشته باشید. گزینه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. اما معمول ترین راه خرید ملک با ارزش حداقل یک چهارم میلیون است. ویزاهای طلایی که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند یونان صادر می شوند، به ویژه مورد پسند واقع شده اند. زیرا ممکن است در نهایت منجر به شهروندی و در نتیجه دسترسی به اتحادیه اروپا شوند. ویزای طلایی یونان اقامت 5 ساله فوری را به سرمایه گذار و همچنین اعضاء خانواده نزدیک آنها و همچنین سفر رایگان در منطقه شنگن ارائه می دهد.

معیارهای صلاحیت ویزای طلایی یونان عبارتند از:

  • شما باید بیش از 18 سال داشته باشید.
  • شما نباید سابقه سو پیشینه در هر کشوری که در آن زندگی کرده اید داشته باشید.
  • شما باید در یونان سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهید .
  • شما حتما از یک شرکت فعال در یونان بیمه درمانی گرفته اید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

شرایط ویزا برای شهروندان یونان محدودیت های ورودی اداری است که توسط مقامات سایر کشورهای جهان تعیین شده است. همچنین تعیین می کند که مسافران از یونان برای ورود به مقصد چه چیزهایی لازم دارند. از آنجا که یونان بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه بدون گذرنامه شنگن است. به شهروندان یونانی آزادی رفت و آمد داده می شود تا از سایر کشورهای عضو منطقه شنگن بازدید کنند. علاوه بر این انعطاف پذیری سفر به سایر کشورهای شنگن بدون ویزا، شهروندان یونانی برای اقامت کوتاه مدت تقریبا در 115 کشور جهان نیز معافیت ویزا دارند. این گذرنامه یونان را از نظر آزادی سفر طبق شاخص گذرنامه Henley در مکان 6 قرار می دهد. اتباع یونان معمولا مجاز به بازدید از کشورهای معاف ویزا برای اقامت کوتاه به منظور گردشگری، تجارت یا حمل و نقل هستند.

در غیر این صورت، آنها برای دریافت ویزا باید قبل از سفر به یک دفتر دولتی در مقصد خود ، یا سفارت یا کنسولگری، مراجعه کنند. اگرچه سرزمین های بسیاری وجود دارد که با Greece به توافقنامه معافیت ویزا رسیده اند. اما تقریبا 130 کشور در سراسر جهان وجود دارند که شهروندان یونانی را مجبور به گرفتن ویزا می کنند بدون توجه به مدت و هدف اقامت مورد نظر بسته به مقصد و هدف از اقامت، ممکن است ویزای سفارت یا کنسولگری یا ویزای سفر الکترونیکی از طریق یک درخواست آنلاین باشد. برخی از کشورها همچنین به مسافران یونانی اجازه می دهند هنگام ورود ویزا دریافت کنند. مادامی که شرایط تحمیل شده توسط کشور مقصد را داشته باشند. به عنوان یک قاعده کلی، ویزای الکترونیکی یا ویزا هنگام ورود برای شهروندان یونانی اجازه اقامت کوتاه و گردشگری، تجاری یا حمل و نقل را می دهد.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

در این بخش به بررسی و ذکر کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان می پردازیم. این کشورها در سراسر جهان شامل کشورهایی هستند که با داشتن پاسپورت یونان می توانید به آن ها سفر کنید.این کشورها شامل کشورهایی از قبیل: آلبانی، آندورا، آنگویلا،آنتیگوا، باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آروبا، اتریش، باهاما، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، برمودا، بولیوی، بونیر، سنت اوستاتیوس، صبا، بوسنی، هرزگوین، بوتسوانا، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، برونئی، بلغارستان، کیپ ورد، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، جزایر کوک، کاستاریکا، کرواسی، کوراکائو، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، استونی، اسواتینی، جزایر فالکلند، جزایر فارو، فیجیفنلاند، فرانسه، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، هند غربی فرانسه، گامبیا، گرجستان، آلمان، جبل الطارق، گرینلند، گرنادا، گواتمالا، گویان، هائیتی، هندوراس، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، اندونزی، ایرلند، اسرائيل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کوزوو، قرقیزستان، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو و مالزی.

دسته دوم سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت یونان

در جدول براساس قوانین یونان زیر شاهد کشورهایی هستید که هنگام ورود ویزا نیاز دارند و یا در صورتی که ویزای الکترونیکی یونان را داشته باشید می توانید به آنها سفر کنید.

پارامترشرح
ویزا هنگام ورودآنگولا-بحرین-بنگلادش-بورکینافاسو-کامبوج-کومور-مصر-اتیوپی-گابن-گینه بیسائو-ایران-عراق-اردن-کنیا-کویت-لبنان-ماداگاسکار-مالاوی-مالدیو-موریتانی-مغولستان-موزامبیک-نپال-عمان-پاپوآ گینه نو-رواندا-عربستان سعودی-سیشل-سیرا لئون-سومالی-تاجیکستان-تانزانیا-رفتن-اوگاندا-زامبیا-زیمبابوه
ETAساموآ آمریکایی-استرالیا-کانادا-گوام-نیوزلند-جزیره نورفولک-جزایر ماریانای شمالی-پورتوریکو-سری لانکا-ایالات متحده آمریکا-جزایر ویرجین ایالات متحده

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت یونان و راه های مهاجرت به کشور یونان و نحوه اخذ ویزا و مواردی از این قبیل به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *