مهاجرت به کشور دومنیکا

پناهندگی در دومنیکا 

پناهندگی در دومنیکا 

پناهندگی در دومنیکا در کنار سایر روش های مهاجرت به این کشور کوچک و کم هزینه از جمله روش های مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد. این طرق به هیچ وجه مورد تائید وکلا و مشاورین حقوقی موسسه سفیران سروش سعادت نمی باشد. زیرا این روش مهاجرت برای مهاجرین بسیار پر خطر می باشد پس در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در مورد خطرات ناشی از پناهندگی در این کشور هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

به صورت کلی کشور دومنیکا در میان کشورهای مشترک المنافع و حوزه دریای کارائیب دارای متقاضیان پناهندگی زیادی در سراسر جهان می باشد که این اشخاص خواستار پناهندگی در این کشور شده اند در ادامه این مقاله به دلایل فزایش تعداد متقاضیان پناهندگی در دومنیکا برای پناهندگی خواهیم پرداخت.

بررسی دلایل افزایش متقاضیان پناهندگی در دومنیکا

دولت مردان دومینیکا مشکل خاصی برای پذیرش پناهندگان ندارند چرا که در سال 2015، سازمان حمایت از پناهندگان تعداد زیادی از پناهندگان در این کشور را را ثبت کرده اند. که بر اساس این گزارش، حدود 5 میلیون پناهنده سوری و حتی 4.839 پناهنده از سایر کشور های قاره آمریکایی وجود دارد. کشور دومینیکا سابقه شرکت کردن در هیچ گونه عملیات نظامی را ندارد و در واقع نیروی نظامی منظمی ندارد. تنها نیروی امنیتی دومینیکا نیروی پلیس این کشور می باشد و به دلیل عدم وجود درگیری های داخلی و خارجی، پناهندگان زیادی از سایر کشور های جنگ زده در کشور دومنیکا پناهنده می شوند .

البته احتمال این وجود دارد که پناهندگان زیادی از سایر جزایر همسایه این کشور از کشور دومینیکا برای توقف و اسکان موقت در مسیر خود استفاده می کنند. تا جایی که ماموران عالی پناهندگان سازمان ملل متحد معتقد اند که دومینیکا می تواند نقطه حمل و نقل برای سایر پناهندگان سایر کشور های دنیا از جمله پناهندگان کشور های هائیتی و سرزمین های گوادلوپ و مارتینیک باشد. دولت دومینیکا متعهد به ارائه مقررات لازم برای افرادی است که به دنبال پناهندگی در دومینیکا هستند اما با توجه به جنبش های متقاضیان پناهندگی در دومنیکا در سرتاسر کارائیب تعداد زیادی از پناهندگان برای اشتغال در این کشور اقدام به پناهندگی می کنند.

بررسی معایب پناهندگی در کشور دومنیکا

کارشناسان حقوقی سازمان ملل متحد اقدام به تصویب یک قانون برای کاهش تاثیر قضاوت دیوان عالی در خصوص اعطای تابعیت به اشخاص کرده اند هم چنین دولت مردان این کشور از تصویب پروتکل اختیاری دوم میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی با هدف قرار دادن لغو مجازات اعدام و تصویب پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد مشارکت کودکان در درگیری های مسلحانه استقبال کرده اند.

در عین حال، کارشناسان حقوقی زیادی در مورد رعایت حکومتاین کشور با اصل عدم رد مجوز، بازداشت نامحدود مهاجران و حفاظت از مهاجران غیرقانونی و افراد زیر سن قانونی ابراز نگرانی کرده اند. نگرانی های دیگر شامل صدور گواهی های تولد به کودکان اتباع خارجی، دسترسی به تحصیلات و سایر خدمات اساسی برای مهاجران ثبت نشده، درمان زندانیان، استقلال قوه قضائیه، فساد، امکانات مراقبت ویژه برای قربانیان قاچاق، مجازات شکنجه، فساد بارداری و مرگ و میر بالا مادران و خشونت علیه زنان کرده اند. با وجود تمام این موارد، کارشناسان ما در جدول زیر به سایر روش های مهاجرت به دومینیکا و کسب اقامت دومینیکا اشاره کرده اند.

این روش ها عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی به دومینیکا
  • مهاجرت کاری به دومینیکا
  • مهاجرت به دومینیکا برای سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج در دومنیکا

به طور کلی، از سریعترین راه مهاجرت به دومینیکا می تواند به ثبت شرکت در دومینیکا و تحصیل در این کشور اشاره کرد. این دو روش بهترین روش های جایگزین برای مهاجرت از طریق پناهندگی در دومینیکا می باشند.

بررسی تعداد متقتضیان پناهندگی در دومنیکا

بررسی تعداد متقتضیان پناهندگی در دومنیکا

پیش بینی شده است که دومینیکا می تواند به عنوان محل اقامت ملکی پناهنده، یک کشور شناخته شده بین المللی برای حل و فصل پناهندگان باشد. تعداد پناهجویانی که به دنبال پناهندگی در حوزه کارائیب هستند در تاریخ هایی ما بین اواسط سال 2015 تا اواسط سال 2016 افزایش یافت و این موضوع نشان دهنده این می باشد که در طول این دوره، تعداد پناهندگان در این کشور 257% افزایش یافته است و اکثر این پناهندگان از سایر کشورهای حوزه دریایی کارائیب مانند کوبا و هائیتی به کشور دومنیکا آمده اند. اما بعضی از آنها از کشور های دیگر دنیا اقدام به پناهندگی در دومنیکا کرده اند.

این کشورها عبارتند از:

  • ونزوئلا
  • سوریه
  • سریلانکا
  • دیگر کشورهای آمریکای جنوبی
  • آفریقا
  • آسیا
  • خاورمیانه

هجوم فعلی پناهندگان به حوزه دریای کارائیب منجر به ایجاد مسائل و مشکلاتی برای دولت های کوچک این منطقه کرده است چرا که این کشور ها دارای منابع مالی کمی می باشند. اما از این نظر که برخی از پناهندگان دارای مهارت های خاصی می باشند از لحاظ اقتصادی اقتصادی حضور آنها می تواند دارای نقاط مثبتی باشد. به علت فرهنگ تاریخی مهاجرت و جوامع گوناگون در کشور دومنیکا و هم چنین و سطح بالایی از توسعه انسانی در بسیاری از کشورهای کارائیب تعداد زیادی از پناهندگان به این کشور رو آورده اند تا جایی که کشور دومینیکا شصت و ششمین رتبه برتر در زمینه کیفیت زندگی در شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد به شمار می آید.

بررسی قوانین پناهندگی در کشور دومنیکا

براساس گزارس کمیته حقوق بشر در تاریخ 18 اکتبر 2017 دولت مردان دومنیکا به بررسی ششمین گزارش دوره ای جمهوری در مورد اجرای مفاد میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پرداخته بوده اند. ریاض آبرئو د پانکنو، مدیر کل حقوق بشر در وزارت امور خارجه جمهوری دومنیکا در جریان ارائه یک گزارش، اظهار داشت که اصلاحات قانون اساسی در تاریخ 26 ژانویه 2010 به طور مشخص حقوق مدنی و سیاسی را در متن قانون اساسی تثبیت کرده و دادگاه های دومینیکا مقررات میثاق در فرآیندهای و تصمیمات آنها. در ماه ژوئن سال 2017، دولت این کشور یک سیستم نظارت را برای اجرای توصیه های انجام شده توسط سازمان های حقوق بشر راه اندازی کرد.

خانم دپانکنو اشاره کرد که ممنوعیت تبعید در مرکز پناهندگان این کشور قرار دارد. که این موضوع باعث شد که در سال های اخیر، دولت کشور دومنیکا به طور فعال با ماموران عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت در زمینه پناهندگان و جابجایی اجباری آنها در زمینه های کار اجباری تعاملاتی را داشته باشد. در صورتی که شما هم با مطالعه نمودن مقاله پناهندگی در دومنیکا با معایب پناهندگی در این کشور آشنا شدید و علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه سایر روش های مهاجرتی به این کشور شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر اخذ اقامت از طریق کار در دومینیکا به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *