مهاجرت به کشور دومنیکا

مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا به دلیل داشتن مناظر طبیعی و کیفیت زندگی بالا، سالانه میلیون ها نفر را برای مهاجرت به دومینیکا تشویق می کند. علاوه بر این مهاجرت به دومینیکا دارای پس زمینه فرهنگی جالبی از ساکنان آفریقایی، بومی و فرانسوی است. همچنین زبان رسمی این کشور انگلیسی به همراه لهجه فرانسوی می باشد. علاوه بر این دومینیکا یکی از شادترین مکان های دنیا جهت مهاجرت و زندگی محسوب می شود.

این کشور تعادل فوق العاده زیادی بین زندگی، استراحت و کار در دومینیکا را دارد. با همه این جاذبه ها قابل درک است که چرا اتباع خارجی به دنبال مهاجرت به این نقطه زیبا از جهان هستند. علاوه بر این قانون مهاجرت به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار آسان است. این راهنمای مهاجرت با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده برای شما بسیار مناسب است.

مزایای مهاجرت به دومینیکا

کشور دومینیکا به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور جهت زندگی، کار یا تحصیل در دومینیکا را دارند مزایای فراوانی را ارائه می دهد. از مزایای اصلی مهاجرت به دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد مبتنی بر گردشگری با پتانسیل ایجاد یک تجارت سودآور در بخش های صنعتی و کشاورزی
  • مهاجرت فرصتی برای زندگی در بهشت با فضای سیاسی امن و با ثبات را برای متقاضیان به همراه دارد.
  • تابعیت دوگانه در دومینیکا به رسمیت شناخته شده است بنابراین نیازی به انصراف از تابعیت فعلی شما وجود ندارد.
  • زبان انگلیسی به طور گسترده در این کشور استفاده می شود، پس بنابراین مهاجرت به این کشور برای متقاضیان بسیار ساده است.
  • نرخ بسیار پایین جرم و جنایت در دومینیکا
  • هزینه زندگی در دومینیکا مناسب است.
  • به لطف یک صحنه گردشگری شلوغ، فرصتی برای داشتن خانه دوم را برای متقاضیان به همراه دارد.
  • امکان اخذ شهروندی دومینیکا از طریق برنامه سرمایه گذاری

مزایای مهاجرت به دومینیکا

معایب مهاجرت به دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا، در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. معایب مهاجرت به دومینیکا از اصلی ترین عوامل بازدارنده جهت مهاجرت به این کشور می باشد. به طور کلی از معایب مهاجرت به دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معایب مهاجرت به دومینیکاتوضیحات
حقوق و دستمزد در دومینیکایکی از اصلی ترین معایب مهاجرت به دومینیکا میزان حقوق و دستمزد در این کشور است. با کار در دومنیکا می توان حقوق بسیاری را دریافت کرد اما با توجه به هزینه های زندگی بالا در این کشور این میزان حقوق و دستمزد کافی نمی باشد.
فساد اداریاز مشکلات اساسی که همچنان در دومینیکا وجود دارد سطح بالایی از فساد در این کشور است. زیرا در اغلب ادارات دولتی و خصوصی در دومینیکا همچنان از رشوه های گسترده ای استفاده می شود.
بوروکراسیبرای انجام هر کار اداری در دومینیکا باید زمان زیادی را صرف کنید و کاغذ بازی گسترده ای را پشت سر بگذارید.
مراقبت های بهداشتیدر اغلب مناطق دومینیکا خدمات پزشکی بسیار ضعیف است و کیفیت مراقبت های بهداشتی در این کشور روز به روز در حال کاهش است.

انواع ویزا جهت مهاجرت به دومینیکا

دولت دومینیکا با همکاری اداره مهاجرت این کشور انواع مختلف ویزا را برای افاردی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند ارائه می دهد. به طور کلی اتباع خارجی که قصد مهاجرت را دارند باید قبل از اعزام، برای ویزای دومینیکا اقدام نمایند. همچنین به شدت توصیه می شود که متقاضیان حداقل 3 ماه قبل از اعزام به این کشور برای دریافت ویزای خود درخواست دهند. انواع ویزای دومینیکا جهت مهاجرت به این کشور به ویزای دیجیتال عشایری، ویزای تحصیلی، ویزای توریستی و ویزای کاری تقسیم می شود.

برای آشنایی بیشتر با انواع ویزای دومینیکا جهت مهاجرت به این کشور به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع ویزای دومینیکا جهت مهاجرتخصوصیات ویزا
ویزای دیجیتال عشایریتمامی اشخاصی که می خواهند به عنوان فریلنسر در دومینیکا کار کنند و سنشان بالای 18 سال است می توانند برای ویزای دیجیتال عشایری دومینیکا درخواست دهند.
ویزای توریستی دومینیکاویزای توریستی دومینیکا برای شهروندانی صادر می شود که قصد دارند از دومینیکا برای مقاصد مختلف مانند بازدید، جلسات خانوادگی و گردشگری استفاده کنند. همچنین زمان پردازش ویزای تئریستی دومینیکا بین 10 تا 15 روز کاری است.
ویزای کار دومینیکااتباع خارجی که قصد دارند در دومینیکا کار کنند باید قبل از ورود به این کشور ویزای کاری دومینیکا داشته باشند. برای واجد شرایط بودن جهت کار در دومینیکا به شغل یا کار مناسب در این کشور نیاز دارید. زمان پردازش این ویزا نیز بین 15 تا 30 روز کاری می باشد.

البته لازم به ذکر است که، حین درخواست مجوز اقامت پس از مهاجرت متقاضیان باید مدارکی را اداره مهاجرت ارائه دهند. این مدارک عبارت اند از:

  • فرم های درخواست اقامت دومینیکا
  • ارائه گواهی پزشکی: این گواهی سندی است مبنی بر اینکه متقاضی در سلامت کامل بوده و در 3 سال گذشته به هیچ گونه بیماری واگیر دار مبتلا نشده است.
  • ارائه دو گواهی که یکی از آنها باید از آخرین کارفرمیا متقاضی باشد.
  • ارائه سوابق اخیر پلیس که مورد تایید اداره مهاجرت دومینیکا باشد.
  • صورت وضعیت مالی متقاضی از یک بانک معتبر
  • مدرکی دال بر اینکه متقاضی بلیط رفت و برگشت به محل اقامت خود را دارد.
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • هزینه درخواست اقامت دومینیکا به مبلغ 550XCD (دلار کارائیب شرقی) که باید در وزارت خزانه داری دومینیکا پرداخت شود.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست مجوز اقامت در کشور های مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست مجوز اقامت در کشور های مختلف جهان را با یکدیگر

مهاجرت به دومینیکا برای دانشجویان

تمامی دانشجویان متقاضی که قصد مهاجرت به دومینیکا و تحصیل در این کشور را دارند ابتدا باید برای ویزای دانشجویی این کشور اقدام نمایند. ویزای دانشجویی دومینیکا به شهروندان خارجی این امکان را می دهد که به صورت موقت به دومینیکا مهاجرت کنند. تا دوره تحصیلی خود را در این کشور طی کنند. به طور کلی مهاجرت تحصیلی به دومینیکا برای دانشجویان یک گزینه محبوب به شمار می رود.

این کشور با انبوهی از موسسات آموزشی، سایقه ای طولانی از تغالی در یادگیری را ارائه می دهد. مهاجرت در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است که بخشی از آن به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور بوده است. البته متقاضیان برای دریافت ویزای دانشجویی جهت مهاجرت به دومینیکا باید نامه پذیرش دانشگاه ارائه دهند. که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.

از دیگر معیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای تحصیلی دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری از طریق برنامه شهروندی امکان پذیر است. برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری دومینیکا به خارجی ها اجازه می دهد در ازای مقدار مشخصی از سرمایه گذاری در اقتصاد کشور، شهروند شوند. یک فرد می تواند املاک و مستغلات مورد تایید دولت را خریداری کند یا در یک صندوق دولتی سرمایه گذاری کند تا شهروندی خود و خانواده اش را تضمین کند. گزینه های سرمایه گذاری در دومینیکا:

  • املاک و مستغلات: از $200000 (دلار) شروع می شود.
  • صندوق تنوع اقتصادی: از $100000 (دلار) شروع می شود.

برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری در دومینیکا نه تنها محدود به اجرای یک برنامه موفق CBI، بلکه این کشور به دلیل داشتن یکی از قدرتمندترین پاسپورت ها نیز مورد تحسین قرار گرفته است. برای واجد شرایط بودن برای شهروندی دومینیکا، لازم است که از یک فرآیند بررسی دقیق چندلایه بگذرد.

اخذ اقامت پس از مهاجرت به دومینیکا

اتباع خارجی پس از مهاجرت به دومینیکا می توانند برای اخذ اقامت این کشور نیز درخواست دهند. همچنین وزارت خارجه دومینیکا بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی شرایط سختگیرانه ای را برای متقاضیان ارائه نمی دهد. اما هر فردی که برای اولین بار فرم درخواست اجازه اقامت دومینیکا را تکمیل می کند ابتدا باید پاسپورت ملی خود را ارائه دهد. البته پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه قبل از تاریخ انقضا معتبر باشد.

اگر 6 ماه اعتبار لازم را نداشته باشد متقاضی اقامت باید پاسپورت خود را تمدید کند و فرمی به متقاضی اعطا نخواهد شد. به این نکته نیز توجه فرمایید که تمدید اقامت شما باید از اداره مهاجرت درخواست شود و در گذرنامه ثبت شود. مگر اینکه وضعیت مهاجرت شما به مجوز کار یا اقامت تغییر پیدا کند. برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت به سایر کشورها به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مهاجرت به دومینیکا می باشیم:

  • مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟ املاک و مستغلات: از $200000 (دلار) شروع می شود. صندوق تنوع اقتصادی: از $100000 (دلار) شروع می شود.
  • مزایای مهاجرت به دومینیکا چیست؟ اقتصاد مبتنی بر گردشگری با پتانسیل ایجاد یک تجارت سودآور در بخش های صنعتی و کشاورزی مهاجرت فرصتی برای زندگی در بهشت با فضای سیاسی امن و با ثبات را برای متقاضیان به همراه دارد. تابعیت دوگانه در دومینیکا به رسمیت شناخته شده است بنابراین نیازی به انصراف از تابعیت فعلی شما وجود ندارد. زبان انگلیسی به طور گسترده در این کشور استفاده می شود، پس بنابراین مهاجرت به این کشور برای متقاضیان بسیار ساده است. نرخ بسیار پایین جرم و جنایت در دومینیکا به لطف یک صحنه گردشگری شلوغ، فرصتی برای داشتن خانه دوم را برای متقاضیان به همراه دارد. امکان اخذ شهروندی دومینیکا از طریق برنامه سرمایه گذاری
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به دومینیکا

  1. محمد قبادی گفت:

    سلام مرسی که زحمت کشیده بودید. برای سرمایه گذاری دومینیکا ویزا نداره؟ یا اینکه برای سرمایه گذاری شرایط دیگه ای رو داره؟ میشه برای کار ویزا گرفت و سرمایه گذاری کرد؟ و با ویزای کار میشه خانواده رو هم برد؟ ممنونم از پاسخگویی تون.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. برای سرمایه گذاری در دومینیکا در ابتدا مقاله فوق را مطالعه سپس در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *