مهاجرت سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در دومینیکا

سرمایه گذاری در دومینیکا و اخذ تابعیت و اقامت از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا مزیت دسترسی بدون ویزا به 155 کشور در سراسر جهان را به برای متقاضیان به ارمغان می آورد. کشور مشترک المنافع دومینیکا ثابت کرده است که یک انتخاب بسیار محبوب برای سرمایه گذاران در سطح جهان است. دومینیکا کشوری جزیره ای است که در منطقه آنتیل کوچک در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور با نام مستعار جزیره طبیعی یکی از زیباترین مکان های روی زمین با جنگل های بارانی دست نخورده است.

دومینیکا کشوری فوق العاده است و شهروندان جدید تشویق می شوند از این جزیره دیدن کنند، تا از زندگی، کار یا تحصیل در دومینیکا لذت ببرند. همچنین سرمایه گذاری در دومینیکا طی سال های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط سرمایه گداری در دومینیکا بوده است.

اینفورگرافیک سرمایه گذاری در دومینیکا

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

کشور دومینیکا به افرادی که قصد سرمایه گذاری در دومینیکا را دارند مزایای بی شماری را ارائه می دهد. از جمله اصلی ترین مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا می توان به دسترسی بالای این کشور اشاره کرد. به طور مثال پروازهای مستقیم هر 2 هفته یک بار از میامی به دومینیکا با خدمات روزانه صورت می پذیرد.

این خبر بسیار خوبی برای جزیره است زیرا بدون شک به جذب گردشگران به ویژه کسانی که در ایالات متحده زندگی می کنند است. علاوه بر این می توانید از برخی از جزایر مجاور مانند باربادوس و سنت لوسیا به دومینیکا پرواز کنید. از دیگر مزایای سرمایه گذاری این است که این کشور الزامی برای اقامت ندارد بنابراین می توان برای درخواست از راه دور درخواست داد.

برای آگاهی بیشتر در باب مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایاتوضیحات
مالیات کارآمددر دومینیکا هیچ مالیات بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا بر عایدی سرمایه وجود ندارد. به عنوان یک شهروند تنها در صورتی که در دومینیکا اقامت داشته باشید موظف به پرداخت مالیات شخصی خواهید بود.
جزیره طبیعیدومینیکا اغلب به عنوان جزیره طبیعی کارائیب شناخته می شود. با داشتن 3 پارک ملی این جزیره غوطه ور در طبیعت است. به طور کلی دومینیکا یکی از بکر ترین جزایر جهان است که آن را به بهشت عالی برای صنعت اکوتوریسم جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
قدرت پاسپورت دومینیکادومینیکا اخیرا توافق نامه لغو روادید را با چند کشور امضا کرده است. که به دارندگان پاسپورت دومینیکا اجازه دسترسی به 4 اقتصاد بزرگ جهان همانند آلمان، بریتانیا، فرانسه و چین را می دهد.

مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا

بررسی سرمایه گذاری در دومینیکا

منابع طبیعی دومینیکا بی نظیر است. با دسترسی به 365 رودخانه، منبع آب تقریبا نامحدود، شرایط خاکی ایده آل برای محصولات با ارزش بالا، و محیطی طبیعی که از چشمه های معدنی و اکوتوریسم در سطح جهانی پشتیبانی می کند، وجود دارد. دومینیکا ماموریت دارد تا مقاوم ‌ترین کشور در حوزه آب و هوا در کارائیب باشد و در انرژی سبز و زیرساخت ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند تا اطمینان حاصل شود که زمان خرابی طوفان‌ ها به حداقل می ‌رسد. این امر ریسک را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد و به آنها امکان دسترسی به فرصت های غنی کارائیب را می دهد. بخش های فناوری و دفتر پشتیبان از بخش قوی و قابل اعتماد ICT دومینیکا و نیروی کار تحصیل کرده چند زبانه استفاده می کنند.

لهجه سبک و قرابت فرهنگی دومینیکن ها با آمریکای شمالی و اروپا، این مکان را به مقصدی ایده آل برای مراکز تماس و پردازش پشتیبان تبدیل می کند، در حالی که سابقه برتری در تولید محصولات با ارزش بالا را تضمین کرده است که توسط چندین تولید کننده کوچک در جزیره ساخته شده اند. هنگامی که با بخش رو به رشد انرژی های تجدیدپذیر و بخش خدمات جذاب ترکیب شود، دومینیکا واقعاً سرزمین فرصت ها است. برای واجد شرایط بودن برای شهروندی دومینیکن از طریق سرمایه گذاری، یک نامزد باید یا کمک اقتصادی قابل توجهی به یک صندوق دولتی انجام دهد یا املاک و مستغلات تایید شده در جزیره را خریداری کند. در هر دو مورد، متقاضی باید قبل از درخواست برای برنامه سرمایه‌گذار، به طور رسمی متعهد به انجام سرمایه‌گذاری شود، اما در واقع تا پس از تأیید اصولاً مجبور به پرداخت کامل نیست.

در نمودار زیر شاهد انواع سرمایه گذاری ها در دومینیکا می باشید:

انواع سرمایه گذاری ها در دومینیکا

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا

طی سال های اخیر اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا به یکی از محبوب ترین روش های اقامت تبدیل شده است. دومینیکا برای اولین بار برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری خود را در سال 2023 راه اندازی کرد. که با این کار راهی برای دولت برای افزایش سرمایه گذاری خارجی برای کمک جهت حمایت از اقتصاد کشورها و توسعه زیر ساخت های جزایر باشد. از سوی دیگر تا سال 2023 امکان اخذ تابعیت دومینیکا بدون اقامت در این کشور وجود نداشت. دولت دومینیکا آن را با برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا تغییر داد که به موجب آن نیاز به اقامت برای به دست آوردن شهروندی لغو شد. به طور کلی به متقاضیانی که چنین مشارکتی را انجام می دهند شهروندی کامل برای خود و خانواده آنها اعطا می شود. شما با سرمایه گذاری و اخذ شهروندی می توانید بدون محدودیت به 155 کشور جهان سفر کنید.

برنامه شهروندی با سرمایه گذاری یکی از مقرون به صرفه ترین پیشنهادات در جزایر کارائیب است. همچنین 2 مسیر اصلی سرمایه گذاری وجود دارد که متقاضیان می توانند از طریق آنها اقدام کنند. اولین مورد از طریق کمک مالی به صندوق توسعه ملی دومینیکا است و گزینه دوم سرمایه گذاری در پروژه های مختلف املاک و مستغلات مورد تایید دولت می باشد. همچنین مقرون به صرفه ترین راه برای شهروندی در دومینیکا از طریق گزینه مشارکت است. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری صندوق 100000XCD (دلار کارئیب شرقی) برای یک متقاضی مجرد می باشد. از سوی دیگر زمان پردازش شهروندی شما حدود 70 تا 100 روز از تاریخ ارسال پرونده متقاضی به شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری است.

در نمودار زیر می توانید میزان مبلغ سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی در کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

میزان مبلغ سرمایه گذاری جهت اخذ شهروندی در کشورهای مختلف جهان

آشنایی با اقتصاد دومینیکا جهت سرمایه گذاری

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و اقامت دومینیکا هستند باید قبل از اعزام به این کشور با اقتصاد دومینیکا به خوبی آشنا شوند. کشاورزی از دیرباز پایه اصلی اقتصادی کشور دومینیکا بوده است. همچنین تولید موز به طور مستقیم یا غیر مستقیم بیش از یک سوم نیروی کار در دومینیکا جزایر کارائیب را به کار گرفته است. با این حال در دهه گذشته صنعت خدمات مالی دومینیکا به طور فزاینده ای به مولد اصلی اقتصادی در این کشور تبدیل شده است.

در نمودار زیر می توانید پر درآمد ترین مشاغل جهت سرمایه گذاری را مشاهده فرمایید:

پر درآمد ترین مشاغل جهت سرمایه گذاری

علاوه بر این ماهیگیری نیز نقش نسبتا مهمی در اقتصاد محلی دومینیکا ایفا می کند و تقریبا بیش از 3000 نفر را در سال استخدام می کند. در حالی که جنگلداری و معدن تعداد محدودی شغل ایجاد می کند.

پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برنامه اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری یک برنامه بسیار محبوب است. این جزیره به خاطر زیبایی طبیعی بی آلایشش مشهور است، جامعه آن ترکیبی از فرهنگ ها، انگلیسی، فرانسوی آفریقایی و کارائیب است. زبان رسمی انگلیسی است و واحد پول آن دلار کارائیب شرقی (XCD) است، زیرا با دلار آمریکا گره خورده است. این جزیره در 3 نوامبر 1978 استقلال خود را از بریتانیا به دست آورد.

بدون نیاز به زبان یا اقامت این برنامه به دارندگان شهروندی دومینیکا اجازه می دهد تا ملیت های دیگر را نیز داشته باشند. بدون نیاز به بازدید یا سفر، کل فرآیند را می توان از راه دور انجام داد. هیچ مالیاتی بر سود سرمایه، ثروت خالص یا ارث برای افراد غیر مقیم دومینیکا وجود ندارد. متقاضی اصلی می تواند اعضای خانواده، همسر، فرزندان، والدین و خواهران و برادران خود را در شرایط و ضوابط خاص در درخواست خود شامل شود.

انواع اشکال سرمایه گذاری در دومینیکا به صورت کوتاه مدت

هدف اغلب سرمایه گذاران بین المللی برای سرمایه گذاری در دومینیکا، قرار دادن پول خود به صورت کوتاه مدت در این کشور است. در جدول زیر می توانید برخی از بهترین روش های سرمایه گذاری در دومینیکا را به صورت کوتاه مدت مشاهده فرمایید:

انواع روش های سرمایه گذاری کوتاه مدت در دومینیکاتوضیحات
صندوق های اوراق قرضهصندوق های اوراق قرضه صندوق هایی هستند که، دارای مجموعه ای از اوراق قرضه شرکتی هستند، که توسط سازمان های بزرگ برای تامین مالی سرمایه گذاری ها منتشر می شوند.
حساب های پس انداز پربازدهاگر قصد دارید برای مدت بسیار کوتاهی در دومینیکا سرمایه گذاری کنید، پول خود را در یک حساب پس انداز پربازده قرار دهید. حساب های پس انداز پربازده نسبت به یک حساب سنتی در دومینیکا نرخ بهره بهتری را می پردازد.
اوراق قرضه دولتیاوراق قرضه دولتی توسط دولت دومینیکا با نرخ بازده ثابت منتشر می شوند.
صندوق های بازار پولصندوق های بازار پول به سرمایه گذاران کمک می کند پول خود را در اوراق بهادار کوتاه مدت مانند اوراق قرضه دولتی، شرکتی و شهرداری سرمایه گذاری کنند.
گواهی سپردهنوعی حساب پس انداز است که نسبت به سایر محصولات بانکی نرخ بهره بالاتری ارائه می دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان مهاجرت و مشکلات زندگی در دومینیکا می باشد. لازم به ذکر است که سرانه تولید ناخالص دومینیکا در حال حاضر 15000XCD (دلار کارائیب شرقی) است.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مهاجرت سرمایه گذاری دومینیکا می باشیم:

  • مزایای سرمایه گذاری در دومینیکا چیست؟ مالیات کارآمد، قدرت پاسپورت بالا، جزیره و منابع طبیعی خیره کننده
  • برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به چه صورت است؟ برنامه شهروندی با سرمایه گذاری یکی از مقرون به صرفه ترین پیشنهادات در جزایر کارائیب است. همچنین 2 مسیر اصلی سرمایه گذاری وجود دارد که متقاضیان می توانند از طریق آنها اقدام کنند. اولین مورد از طریق کمک مالی به صندوق توسعه ملی دومینیکا است و گزینه دوم سرمایه گذاری در پروژه های مختلف املاک و مستغلات مورد تایید دولت می باشد. همچنین مقرون به صرفه ترین راه برای شهروندی در دومینیکا از طریق گزینه مشارکت است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در دومینیکا

  1. سامان گفت:

    سلام واقعا مالیات برای سرمایه گذاری وجود نداره؟ یعنی شرایط سرمایه گذاری تو دومینیکا بده که این مزایا رو فراهم کردن یا اینکه برعکس وضعیت سودش بهتره؟ من اینو متوجه نشدم اگر ممکنه یه کم در این باره توضیح بدید.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت سرمایه گذاری دومینیکا با شمار 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *