مهاجرت کاری دومینیکا

همه چیز درباره طریق ویزای کاری دومینیکا 2023

ویزای کاری دومینیکا

دومینیکا کشوری دارای اقتصاد قوی و به طور مداوم در حال رشد است. به همین جهت درخواست ویزای کاری دومینیکا از محبوب ترین روش های مهاجرت است. علاوه بر این دومینیکا فرصت های شغلی زیادی را در بخش های مختلف ارائه می دهد. این کشور دومین کشور بزرگ در دریای کارائیب است که بیش از 10 میلیون جمعیت دارد. جمهوری دومینیکا از دیرباز به دلیل صادرات فراوان خود شناخته شده است. اما در سال های اخیر بخش خدمات به لطف ساخت و ساز، گردشگری و مناطق آزاد تجاری از بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین کارفرمای اقتصادی پیشی گرفته است.

برای بالابردن سطح آگاهی خود در خصوص ویزای کاری دومینیکا ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده همراهی فرمایید. از سوی دیگر این کشور در سال های اخیر به مرکزی برای کارآفرینان تبدیل شده است. زیرا شما می توانید با هر شکلی از اقامت دومینیکا سفر کنید و کسب و کار خود را به راحتی راه اندازی کنید. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که برای شروع کسب و کار در دومینیکا ابتدا باید نام شرکت خود را به ثبت برسانید.

اینفورگافیک ویزای کاری دومینیکا

کار در دومینیکا

جزیره دومینیکا برای کسانی که می خواهند در سواحل آن پناه بگیرند ، چیزهای زیادی دارد . برای هر طبیعت گردی که به دنبال ماجراجویی است، یا به سادگی برای کسی که به دنبال زندگی آرام و بدون استرس است، عالی است. نقل مکان به آنجا یک چیز است، اما کار در خارج از کشور در دومینیکا چیز دیگری است. برای هر دو فرآیند وجود دارد، اما آنها کمی متفاوت هستند. اگر می‌خواهید در کشورهای مشترک المنافع دومینیکا کار کنید، به مجوز کار نیاز دارید و همچنین باید از قبل شغلی آماده کرده باشید. برخلاف بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، دومینیکا فی نفسه ویزای کاری انحصاری ارائه نمی دهد. اگر آن مجوز کار برای شغلی اعطا شود که 6 ماه یا بیشتر طول می کشد، آن مجوز می تواند اقامت خودکار را اعطاء کند.

مجوزهای کار برای 1 سال کامل معتبر است و هر سال قابل تمدید است. با این حال، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر قانونی به نام قانون زمین داران بیگانه وجود دارد که افراد غیرشهروندی را از خرید یا مالکیت زمین در دومینیکا محدود می کند. داشتن مجوز کار کسی را از این عمل مستثنی نمی کند. با این حال، در سال‌های اخیر، دولت تلاش کرده است تا از این اتکا به محصول خودداری کند و بیشتر بر اکوتوریسم به عنوان یک نیروی محرکه اقتصادی تمرکز کند. علاوه بر گردشگری، دومینیکا بر حوزه هایی مانند آموزش پزشکی، صنعت مالی فراساحلی و منابع انرژی زمین گرمایی نیز تمرکز دارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در دومینیکا می باشید:

نرخ بیکاری در دومینیکا در سال 2023

انواع ویزای کاری دومینیکا

اتباع خارجی که با اهداف کاری قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید قبل از اعزام، برای ویزای کاری دومینیکا درخواست دهند. همچنین متقاضیان جهت مهاجرت به دومینیکا برای مقاصد شغلی باید ویزای کاری خاصی داشته باشند.

بنابراین ویزای کاری این کشور بسته به اهداف متقاضیان به 2 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

انواع ویزاخصوصیات ویزا
ویزای تجاری کوتاه مدتاین نوع از ویزای کاری به مدت 60 روز با یک بار ورود یا یک سال با چندین بار ورود برای متقاضیان معتبر است. با این حال ویزای تجاری چند بار ورود به دارنده ویزا این اجازه را نمی دهد که در طول سال بیش از 2 ماه در دومینیکا بماند.
ویزای تجاری برای مقاصد شغلیویزای تجاری که در سطح محلی به ویزای VISA de fines laborales معروف است. برای اتباع خارجی که در شرکت های خصوصی یا دولتی مستقر در دومینیکا استخدام می شوند اعطا می شود.

البته لازم به ذکر است که این ویزا به طور کلی برای یک سال معتبر است. همچنین پس از آن تا زمانی که دارنده قرارداد کاری معتبر باشد واجد شرایط تمدید خواهد بود. علاوه بر این هر یک از متقاضیان اگر به صورت طولانی مدت برای شرکتی در این کشور کار کنند باید ویزا را دریافت کنند.

در نمودار زیر می توانید روند رشد اعطاء انواع ویزا را در سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند رشد اعطاء انواع ویزای کاری دومینیکا در سال های اخیر

فرآیند درخواست ویزای کاری دومینیکا

به نسبت اغلب کشورهای اروپایی روند درخواست ویزای کاری دومینیکا بسیار ساده است. نهایتا بین 10 تا 15 روز کاری به متقاضیان اعطاء می شود. به طور کلی، اتباع خارجی می توانند پس از امضای قرارداد کار با یک شرکت مستقر در این کشور روند درخواست ویزای کاری خود را آغاز کنند. علاوه بر این متقاضیان باید مدارک مورد نیاز جهت ویزای کاری و اجازه اقامت را جمع آوری کرده و سپس آنها را به سفارت دومینیکا در کشور خود ارسال نمایند.

پس از تایید درخواست ویزای کاری، کارمند خارجی می تواند به کشور دومینیکا سفر کند. همچنین متقاضیان باید تمام مدارک درخواست را همراه با خود بیاورند تا به وزارت خارجه در دومینیکا ارائه دهند. در نهایت اینکه پس از سپری کردن این مراحل متقاضیان می توانند در دومینیکا مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که تمام مدارک پشتیبانی متقاضیان برای ویزای کار باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود.

علاوه بر این هنگام درخواست ویزای کاری باید فرآیند زیر را به درستی طی فرمایید:

  • جهت درخواست ویزا باید در نزدیک ترین کنسولگری دومینیکا در کشور خود وقت ملاقات جهت مصاحبه رزرو کنید.
  • ارائه مدارکی دال بر پیشنهاد شغلی از یکی از شرکت های معتبر در دومینیکا
  • فرم درخواست را پر کنید. البته می توانید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین پر کنید، اما باید در پایان آن را چاپ کرده و امضا نمایید.
  • مدارک مورد نیاز را در نزدیک ترین سفارت در کشور خود جمع آوری کرده و سپس ارسال نمایید.

فرآیند درخواست ویزای کاری دومینیکا

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کاری دومینیکا

متقاضیان باید هنگام درخواست ویزای کاری دومینیکا، مدارک ذکر شده در جدول زیر را به نزدیک ترین سفارت دومینیکا در کشور خود اراده دهند.

  • ارائه پاسپورت معتبر ملی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه گواهی سابقه کیفری معتبر: سابقه کیفری سندی است که توسط پلیس کشور شما صادر می شود. این گواهی اثبات می کند که شما خطری برای کشور دومینیکا تلقی نمی شوید.
  • ارائه دعوتنامه کاری از یک شرکت معتبر در دومینیکا
  • ارائه مدارکی دال بر اقامتگاه شما در دومینیکا: متقاضیان قبل از اعزام به این کشور جهت کار، باید مطمئن شوند که در دومینیکا مکانی برای اقامت دارند.
  • ارائه بیمه سلامت معتبر: شما برای درخواست ویزا حتما باید یک بیمه نامه درمانی مسافرتی معتبر به افسر کنسولگری ارائه دهید.
  • ارائه مدرکی دال بر پرداخت هزینه درخواست به مبلغ 550XCD (دلار کارائیب شرقی)

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر

دریافت اقامت پس از اخذ ویزای کاری دومینیکا

بر خلاف اغلب کشورهای صنعتی جهان، جمهوری دومینیکا به مجوز کار نیاز ندارد. برای کار در این کشور باید پس از اخذ ویزای کاری مجوز اقامت این کشور را دریافت کنید. اقامت دومینیکا یک فرآیند بسیار ساده است تا زمانی که بتوانید حجم قابل توجهی از کارهای اداری را انجام دهید. اگر مشتاق مهاجرت به دومینیکا از طریق کار هستید، پس از اخذ ویزای کاری برای مجوز اقامت این کشور درخواست دهید.

همچنین پس از رسیدن به دومینیکا می توانید برای اجازه اقامت دائم این کشور نیز درخواست دهید. شما می توانید این کار را در وزارت مهاجرت دومینیکا ظرف 60 روز پس از ورود انجام دهید.

شرایط استخدام برای دارندگان ویزای کاری دومینیکا

اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای کاری دومینیکا جهت کار در این کشور، باید با شرایط استخدام در دومینیکا به خوبی آشنا شوند. با اینکه ممکن است در ابتدا پیدا کردن کار در دومینیکا و استخدام در این کشور برای متقاضیان دشوار باشد. با این حال کارفرمایان در دومینیکا کاملا انعطاف پذیر هستند و حتی ممکن است از استخدام مهاجران در این کشور نیز خوشحال شوند. بنابراین قبل از نقل مکان بهتر است دارندگان ویزای کاری این کشور از شرایط استخدام در این کشور مطمئن شوند. زیرا فرصت های شغلی در دومینیکا به ویژه برای اتباع کشورهای ثالث بسیار محدود است مگر اینکه در یک صنعت به خصوص و مورد تقاضا کار کنند.

به این نکته مهم توجه فرمایید که، اگر دارندگان ویزای کاری این کشور انگلیسی یا فرانسوی صحبت نمی کنند گزینه های آنها برای استخدام در دومینیکا بسیار محدود خواهد شد. علاوه بر این افرادی که به دنبال استخدام جهت کار در دومینیکا هستند، باید بسیار انعطاف پذیر باشند. از سوی دیگر دارندگان ویزای کاری این کشور، ممکن است خود را در حال انجام کاری بیابند که هرگز تصور نمی کردند انجام دهند. همچنین فرآیندی که اتباع خارجی باید پس از دریافت ویزای کاری این کشور اتجام دهند این است که تا آنجا که ممکن است تحقیق کنید. به عنوان مثال جهت استخدام در این کشور، در مورد زبان دومینیکا و شرایط اساسی در خصوص رزومه کار خود تحقیق کنید. در نهایت اینکه جهت استخدام در دومینیکا، متقاضیان باید در یک مصاحبه حضوری نیز در این کشور شرکت کنند.

در نمودار زیر می توانید روند استخدام دارندگان ویزای کاری این کشور را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند استخدام دارندگان ویزای کاری دومینیکا

ویزای کاری دومینیکا برای مدت طولانی

یکی از پرتقاضا ترین نوع ویزای کاری دومینیکا، ویزای کار برای مدت طولانی در این کشور است. به طور کلی اگر استخدام شما در دومینیکا بیش از یک سال طول بکشد به ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا نیزا دارید. البته ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا معمولا برای یک سال معتبر هستند، البته در تمامی موارد ویزای کاری طولانی مدت دویمینیکا قابل تمدید است. همچنین هزینه ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا 350XCD (دلار کارائیب شرقی) به اضافه 550XCD (دلار کارائیب شرقی) برای اجازه اقامت در این کشور است. در نمودار زیر می تواند هزینه ویزای کاری در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه ویزای کاری در کشورهای مختلف جهاندر ادامه نیز لازم به ذکر است که ویزای کاری طولانی مدت دومینیکا برای موارد زیر صادر می شود:

  • کارمندان مدیریت ارشد که از خارج از کشور به شعبه دومینیکایی شرکت های بین المللی منتقل می شوند.
  • برای کارگران بین المللی با مهارت های بالا دانشگاهی یا مبتکران
  • ارائه ویزای کاری دومینیکا به زوج های 18 تا 30 ساله که با خانواده ای در دومینیکا زندگی می کنند تا زبان این کشور را بیاموزند.
  • ارائه ویزای کاری دومینیکا به متخصصان پزشکی از کشورهای مختلف جهان
  • سایر کارکنان دائمی از کشورهای خارجی

 سایت های کاریابی در دومینیکا

با استفاده از سایت های کاریابی در دومینیکا، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ پاسخ %0.5 تا 1.0٪ را دریافت کنید یعنی افرادی که به درخواست شما پاسخ می دهند. با این وجود، می توانید این سایت ها را امتحان کنید زیرا نمی توان گفت چه چیزی به دست خواهید آورد یا چه ارتباطی را می توانید از طریق یک ایمیل یا این سایت های کاریابی ایجاد کنید. در زیر برخی از سایت های کاریابی در دومینیکا معرفی شده اند:

  • Career Jet: یکی از سایت های کاریابی معروف در جهان است و گزینه های جستجوی کار در دومینیکا را دارد.
  • Overseas Jobs: یکی دیگر از سایت های بین المللی است که با سایر سایت های کاریابی نیز همپوشانی دارد.
  • Go Abroad: این سایت یک پورتال شغلی خوب دارد و به صورت بین المللی فعالیت می کند.
  • لینکدین: یک شبکه اجتماعی حرفه ای برای جستجوی کار که در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

دلایل اخذ ویزای کاری دومینیکا

دلایل اخذ ویزای کاری دومینیکا

سالانه صدها تبعه خارجی از سراسر جهان، با دلایل گوناگونی به دنبال دریافت ویزای کاری این کشور بوده اند. از مهترین دلایل اخذ ویزای کاری دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل اخذ ویزای کاری دومینیکاتوضیحات
روند درخواستروند درخواست ویزای کاری دومینیکا به دلیل نداشتن برخی از پیچیدگی های اداری موجود در برخی از ویزا ها بسیار مورد استقبال است.
امنیت اجتماعی بالاتمامی کارگران در دومینیکا تحت پوشش یک طرح ملی بازنشستگی می باشند که از طریق کمک های کارفرما تامین می شود.
اخذ اقامتدارندگان ویزای کاری این کشور می توانند به محض ورود به این کشور برای اقامت دومینیکا اقدام نمایند. همچنین می توانند پس از 5 سال زندگی و کار در این کشور برای مجوز اقامت دائم دومینیکا نیز درخواست دهند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه در امر مهاجرت آماده ارائه مشاوره های دقیق به شما عزیزان در خصوص ویزا و شرایط کارآفرینی در دومینیکا می باشد.

سوالات متداول در باب ویزای کار دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای کار دومینیکا می باشیم:

  • شرایط ویزای کاری دومینیکا برای ایرانیان چگونه است؟ ایرانیان برای کار در این کشور بایستی از کارفرمایی پیشنهاد کاری داشته باشند. این کشور نظیر آلمان ویزای جستجوی کاری صارد نمی کند.
  • فرآیند درخواست ویزای کاری دومینیکا چگونه است؟ به نسبت اغلب کشورهای اروپایی روند درخواست ویزای کاری این کشور بسیار ساده است. نهایتا بین 10 تا 15 روز کاری به متقاضیان اعطاء می شود. به طور کلی، اتباع خارجی می توانند پس از امضای قرارداد کار با یک شرکت مستقر در این کشور روند درخواست ویزای کاری خود را آغاز کنند. علاوه بر این متقاضیان باید مدارک مورد نیاز جهت ویزای کاری و اجازه اقامت را جمع آوری کرده و سپس آنها را به سفارت این کشور در کشور خود ارسال نمایند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “همه چیز درباره طریق ویزای کاری دومینیکا 2023

  1. خلیل گفت:

    ویزای کاری دومینیکا رو باید چند وقت قبلش شروع کنیم؟ بعد واسه شغل پیدا کردن شما می تونید کمک کنید چون مسائل برام گنگه و اینکه شما میدونید چه شغل هایی برای دومینیکا خوبه و چیا نیاز دارن؟ ممنونم از زحماتتون.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص پیدا کردن کار در این کشور بایستی از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص گرفتن ویزای کاری دومینیکا بایستی شخصا اقدام کنید. در باب اطلاعات بیتشر مقاله کار در دومینیکا را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *