شرایط دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا در مقایسه با سایر کشورهایی که جمعیتی مانند این کشور دارند، متوسط​ است. هزینه زندگی ماهانه در دومینیکا 750$ الی 1100$ (دلار) است که به بررسی ریز هزینه ها در این محتوا پرداخته می شود. هزینه زندگی به میزان زیادی به سبک زندگی بستگی دارد. اگر شخصی مناطق مناسب را برای تأمین نیازهای خود و خواسته های خود انتخاب کند، زندگی راحت ممکن است. در کشور دومینیکا، استانداردهای زندگی به طور کلی خوب است و اقتصاد این کشور با ثبات و رو به رشد است.

دومینیکا کشوری است که در کارائیب واقع شده است و 754 کیلومتر مربع مساحت دارد. دومینیکا دارای 72.813 نفر جمعیت و تراکم جمعیت 97 نفر در هر کیلومتر مربع است. زبان رسمی دومینیکا انگلیسی است و تولید ناخالص داخلی این کشور 495 میلیون XCD (دلار کارائیب شرقی) و تولید ناخالص داخلی سرانه 6.798XCD (دلار کارائیب شرقی) است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه زندگی در دومینیکا را به طور دقیق بررسی می کنند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در دومینیکا

ماشین حساب قیمت دلار کارارئیب شرقی

در این بخش به بررسی و مقایسه دلار کارائیب شرقی که واحد پول دومینیکا است با سایر واحد پول های مهم می پردازیم:

دلار کارائیب شرقیارز کشور مبدا
1XCD0.37$ (دلار آمریکا)
1XCD0.35€ (یورو)
1XCD0.50CAD (دلار کانادا)

اختلاف هزینه زندگی در دومینیکا با ایران

  • هزینه زندگی در دومینیکا به طور متوسط 60% بیشتر از ایران است.
  • هزینه اجاره در دومینیکا به صورت میانیگن 7.6% کمتر از ایران است.

بهترین شهرهای زندگی در دومینیکا

روزو به عنوان پایتخت دومینیکا، شهری پرجنب‌ وجوش است که رو به دریای کارائیب است. روزو که توسط رودخانه روزو و مورن بروس با منظره ای پانوراما از شهر احاطه شده است، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. محله ‌های فرانسوی قدیمی آن به‌خاطر سبک معماری قرن هجدهم معروف هستند و بخش شلوغی از جزیره پر از مغازه‌ ها، رستوران ‌ها و بارها هستند. روزو همچنین میزبان یکی از بزرگترین بازارهای روباز دریای کارائیب است که در آن می‌توانید میوه‌ ها، سبزیجات و گیاهان گرمسیری تازه را پیدا کنید. روزو یکی از بهترین شهرها برای زندگی و کار در دومینیکا است زیرا مکانی زیبا با فعالیت های شلوغ است. تنها مشکل کسانی که به دنبال فضایی آرام و آرام هستند، این است که روزو می تواند کمی شلوغ و پر سر و صدا باشد، زیرا پایتخت است.

به غیر از این یک مکان عالی برای زندگی برای کسانی است که می خواهند در کنار دریا زندگی کنند و از سرعت زندگی شهری لذت ببرند. پورتسموث دومین شهر بزرگ دومینیکا است. فعالیت ‌های زیادی برای انجام دادن دارد، اما بسیار آرام ‌تر از روزو است. پورتسموث و منطقه آن برای غواصی، قایق سواری و تماشای نهنگ بسیار توصیه می شود. این جزیره با داشتن برخی از زیباترین سواحل جزیره، دارای صخره های مرجانی باورنکردنی است که امکان سفرهای غواصی چشمگیر را فراهم می کند. پورتسموث که توسط آتشفشان های خاموش و پارک ملی تاریخی و دریایی Cabrits احاطه شده است، مطمئناً بهترین مکان برای زندگی در دومینیکا است و برای کسانی که عاشق طبیعت و فعالیت های ورزشی هستند، فعالیت های زیادی در فضای باز فراهم می کند.

درباره هزینه زندگی در دومینیکا در سال 2023

در مقایسه با سایر کشورهای زیر قیمت کالاها، مسکن و تفریحات در کشور دومینیکا بسیار کمتر است:

  • آنتیگوا
  • باهاما
  • باربادوس

در این کشور، خدَمات اولیه، برق، آب، بهداشت و درمان، آموزش و ارتباطات برای کل جمعیت قابل دسترسی است. هزینه تحصیل در دومینیکا رضایت بخش است با توجه به اینکه 94% از جمعیت این کشور با سواد هستند و دولت دومینیکا مدارس دولتی این کشور را به طور کامل حمایت می کند. هزینه ارتباطات در یک محیط بسیار رقابتی مناسب است، اما در مقابل، خدمات بهداشتی و درمانی جامعه در کشور دومینیکا رایگان است. لازم به ذکر است که خدمات بهداشتی و درمانی خصوصی در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای مرتبط آمریکایی هستند، هرچند در خدمات تخصصی در دومینیکا محدود هستند.

گرچه بخش بهداشت و درمان در کشور دومینیکا در قسمت متخصصان بهداشت با کمبود مواجه است، اما با وجود این موضوع، استاندارد بهداشتی تحت تأثیر قرار نمی گیرد و سطح بهداشت و درمان در دومینیکا در واقع در بین جزایر بسیار مناسب است. میزان امید به زندگی در دومینیکا 74 سال است و به طور کلی مردم از کیفیت خوب زندگی برخوردار هستند. در این کشور حداقل از 22 نفر بالاتر از 100 سال سن دارند. در سال 2006، دومینیکا به عنوان چهارمین کشور خوشحال در دنیا معرفی شد. در دومینیکا، حمل و نقل محلی به صورت خصوصی است و هزینه آن نسبت به سایر کشورها کمتر است. خدمات حمل و نقل در سراسر جزیره در سطح مناسبی قرار دارد. در این کشور هزینه مالکیت یک وسیله نقلیه جدید به طور قابل ملاحظه ای زیاد است.

در نمودار زیر به هزینه های اصلی زندگی در دومینیکا اشاره شده است:

خدمات و هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه خدمات مانند آب و برق و کالاها و سایر موارد مرتبط در کشور دومینیکا در حال افزایش است. همچنین افزایش ناگهانی قیمت کالاها انگیزه ای برای مردم کشور دومینیکا است که بتوانند تغییرات در سبک زندگی را اتخاذ کنند، هزینه های خود را در اولویت قرار دهند تا از حفظ یک زندگی معقول و مناسب برخوردار باشند. این کشور به واردات خود بسیار متکی است، اما با افزایش هزینه محصولات خارج از منطقه، این کشور به طور فزاینده ای به دنبال تولید و توسعه پایدار است. با وجود بالا رفتن قیمت کالاهای لوکس و خدمات، محصولات در دسترس کسانی است که آنها را تقاضا می کنند.

تلویزیون و خدمات ارتباطی (اینترنت، تلفن همراه، خط ثابت) در سراسر جزیره در دسترس هستند. تجهیزات جدید از نظر فناوری مدرن و به روز بوده و از نظر کیفیت و محصول بسیار عالی و با کیفیت عالی هستند. علاوه بر این، هزینه خدمات آب و فاضلاب در دومینیکا ارزان است. در واقع، در بسیاری از مناطق روستایی، آب تأمین می شود و مقدار استفاده آن اندازه گیری نمی شود، بنابراین رایگان است. در بیشتر مناطق مسکونی دیگر، آب از نظر خصوصی اندازه گیری می شود و هزینه آب نیز ارزان است. علاوه بر این، تقریباً در هر بخشی حداقل یک منبع آب عمومی وجود دارد که خدمات آن رایگان است و همه افراد به آب های پاک و سرویس های بهداشتی دسترسی دارند.

در جدول زیر به هزینه خدمات در کشور دومینیکا اشاره شده است:

مواردهزینه به XCD (دلار کارائیب شرقی)
خدمات اصلی (برق، آب، گاز، سیستم گرمایش و جمع آوری زباله ها)125
یک دقیقه تماس داخلی با تلفن همراه0.88
اینترنت ماهانه با 60 مگابیت سرعت بر ثانیه175
ویزیت دکتر (15 دقیقه)125

هزینه ورزش در دومینیکا

هزینه ورزش در دومینیکا به شرح زیر است:

مواردهزینه به XCD (دلار کارائیب شرقی)
باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال1709.00XCD
اجاره زمین تنیس100.00XCD

کالاها و هزینه زندگی در دومینیکا

در کشور دومینیکا، قیمت مواد غذایی وارداتی بسیار بالاتر از غذاها و محصولات غذایی محلی است. اما در عوض، هزینه گوشت، میوه و سبزیجات محلی از جمله مرغ، گوشت گاو و فرآورده های ماهی پایین تر و در بسیاری از موارد از نظر ارگانیک سالم تر است. در صورت خریداری مستقیم از تولید کنندگان، شما می توانید هزینه های کمتری برای مواد غذایی در دومینیکا پرداخت کنید. در دومینیکا، قیمت محصولات غذایی و آشامیدنی وارداتی از کشورهای کارائیب نسبت به محصولات آمریکای شمالی و قاره های دیگر ارزان تر است.

با مشاهده جدول زیر با قیمت کالاهای موجود در بازار دومینیکا آشنا شوید:

مواردهزینه ها به XCD (دلار کارائیب شرقی)
صرف یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت20
صرف وعده غذایی در رستوران متوسط برای 2 نفر (سه دوره)162
0.33 لیتر آب4
1 لیتر شیر13.5
500 گرم نان5.75
1 کیلو برنج سفید3.63
12 عدد تخم مرغ12
1 کیلو مرغ30
1 کیلو گوشت22

کالاها و هزینه زندگی در دومینیکا

اجاره مسکن و هزینه زندگی در دومینیکا

در دومینیکا قیمت زمین در مناطق روستایی بسیار ارزان تر از زمین در مناطق توسعه یافته شهری است که در آن زیرساخت ها برای خدمات و سایر خدمات به آسانی در دسترس است. با این حال، قیمت زمین در دومینیکا هنوز بسیار پایین تر از هر کشور دیگری در کارائیب است. در این کشور، زمین برای توسعه و اهداف کشاورزی به آسانی با هزینه مناسب در دسترس است. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که با افزایش سرمایه گذاری و توسعه کشور، ارزش زمین در دومینیکا بیشتر خواهد شد. به عنوان یک ابتکار سرمایه گذاری، زمین های متعلق به دولت نخست وزیر با قیمت های مناسب در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرد که مشغول تجارت محصولات تجاری یا تولیدی باشند که مکمل برنامه های پایدار دومینیکا باشد.

قیمت اجاره مسکن در دومینیکا از مکانی به مکان دیگر متغیر است و بر اساس نوع و سبک اقامت و همچنین مکان تعیین می شود. به طور کلی ساخت خانه حدید در دومینیکا ارزان تر از ساخت آن در هر کشور دیگر کارائیب است. به یاد داشته باشید که هزینه تمام شده هر ساخت و ساز با توجه به اندازه، سبک و محل ساخت و تعداد عناصر وارداتی تعیین می شود.

در جدول زیر به هزینه های خرید و اجاره ملک در دومینیکا اشاره شده است:

مواردهزینه به XCD (دلار کارائیب شرقی)
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر900
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر637
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3333
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1925
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر286
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز130

منابع کشور دومینیکا

مزیت بی نظیر دومینیکا نسبت به بسیاری از کشورها در سراسر جهان فراوانی منابع آبی و زمین گرمایی است. در حال حاضر گسترش تولید ارزان تر برق با استفاده از انرژی زمین گرمایی و آبی در کشور دومینیکا در حال انجام است. در حال حاضر ظرفیت تولید تا 40% از کل مصرف برق کشور از طریق نیروگاه برق وجود دارد که پتانسیل زیادی برای افزایش دارد. گرچه انرژی خورشیدی تا حد زیادی برای تولید برق مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما برای گرمایش آب بطور گسترده ای (خصوصی و تجاری) استفاده می شود، که به طور مستقیم هزینه های مصرف کننده را کاهش می دهد. براساس این طرح، مشوق های سخاوتمندانه ای برای تشویق به کارگیری انرژی خورشیدی برای تولید برق وجود دارد. سپس برق اضافی تولید شده برای کسب سود می تواند دوباره به شبکه محلی فروخته شود.

میزان حداقل دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در دومینیکا

میزان حداقل دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در دومینیکا

اتباع کشورهای خارجی که به دلایل مختلفی به دنبال مهاجرت به دومینیکا هستند، قبل از مهاجرت باید با حداقل دستمزد جهت پوشش هزینه زندگی در دومینیکا آشنا شوند. زیرا بدون در نظر گرفتن حداقل دستمزد خود در دومینیکا، با وجود اینکه جزیره منطقه ای بسیار پر هزینه ای است با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. برای برآورد هزینه زندگی در دومینیکا باید به این نکته توجه فرمایید که، این کشور دارای حداقل دستمزد اجباری توسط دولت است. همچنین هیچ کارمندی در دومینیکا نمی تواند کنر از این حداقل نرخ اجباری دستمزد دریافت کند. علاوه بر این/ف کارفرمایان در دومینیکا، اگر به هر دلیلی نتوانند حداقل دستمزد کارگران را پرداخت کنند ممکن است توسط دولت دومینیکا مجازات شوند.

در نمودار زیر می توانید برای درک بهتر حداقل دستمزد جهت پوشش هزینه زندگی در دومینیکا، حداقل دستمز در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

حداقل دستمزد جهت پوشش هزینه زندگی در دومینیکابه این نکته مهم نیز در خصوص حداقل دستمزد در خصوص هزینه زندگی در دومینیکا توجه فرمایید. به طور کلی اگر دستمزد هفتگی در دومینیکا تعریف شود، دستمزد متقاضیان در ماه 4.55 برابر می شود. اما اگر در دومینیکا دستمزد ساعتی به افراد داده شود 4.22 برابر ساعات استاندارد در هفته محاسبه خواهد شد.

هزینه زندگی در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی

بر خلاف مردم عادی در این کشور، هزینه زندگی در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی شامل جزئیات پیچیده ای می باشد. به طور کلی هزینه رندگی در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه های مختلفی نیز در حوزه تحصیلی آنها می شود. که این عامل باعث شده تا دانشجویان در دومینیکا بیشتر از مردم عادی در این کشور هزینه کنند. برای اینکه به طور کلی هزینه زندگی یک دانشجو در دومینیکا را محاسبه کنیم باید هزینه هایی که در طول دوره تحصیلی در دانشگاه و جامعه صورت می گیرد را محاسبه کنیم. اما هزینه زندگی در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی با مصرف متوسط یک ماهه 3500XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. البته این میزان هزینه مذکرو، بدون احتساب هزینه اجاره اقامتگاه دانشجویان در دومینیکا می باشد.

همانطور که اشاره کردیم هزینه زندگی در دومینیکا شامل هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان در این کشور می شود. به طور مثال یکی از پر هزینه ترین مباحث زندگی دانشجویان در دومینیکا هزینه اقامتگاه در این کشور است. زیرا اغلب دانشگاه های دومنیکا خوابگاهی را برای دانشجویان بین المللی در نظر نگرفته اند بنابراین هزینه اجازه ماهانه اقامتگاه در دومینیکا برای دانشجویان 1900XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. در نمودار زیر می توانید به تفکیک هزینه های مختلف زندگی دانشجویان در دومینیکا بپردازید:

هزینه اجازه ماهانه اقامتگاه در دومینیکا

هزینه زندگی در دو شهر بزرگ دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا $997 (دلار) است که 1.02 برابر گرانتر از میانگین جهانی است. دومینیکا از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 74 و بهترین کشور برای زندگی در رتبه 91 قرار دارد. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در دومینیکا $488 (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی نصف ماه کافی است. هزینه زندگی در دو شهر بزرگ دومینیکا یعنی روسو و شهر پورتموث در این بخش بررسی شده است.

هزینه زندگی در دو شهر بزرگ دومینیکا یعنی روسو و شهر پورتموث

هزینه زندگی در دومینیکا در بخش مراقبت های بهداشتی

اتباع کشورهای خارجی که قصد مهاجرت به دومینیکا را دارند، باید هزینه زندگی در دومینیکا را به خصوص در بخش مراقبت های بهداشتی را مورد بررسی قرار دهند. زیرا هزینه مراقبت های بهداشتی در دومینیکا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده گرانتر است. البته نگران نباشید، چون یکی از جنبه های مثبت زندگی در دومینیکا یارانه درمانی در این کشور است. به طور کلی تمامی افرادی که بیش از 3 ماه در دومینیکا زندگی کرده اند واجد شرایط بیمه درمانی دولتی این کشور هستند. بیمه مراقبت های بهداشتی در دومینکا توسط سیستم تامین اجتماعهی دومینیکا تامین می شود، به این معنی که حدود 9% از بسته های حقوقی بیشتر کارکنان به آن اختصاص می یابد. علاوه بر این، حدود 14% دیگر توسط کارفرمایان پرداخت می شود.

به طور کلی هزینه زندگی در دومینیکا در بخش مراقبت های بهداشتی، برای هر تبعه خارجی حدود 590XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. برای کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی در دومینیکا می توانید از بیمه درمانی در این کشور استفاده کنید. همه اتباع خارجی می توانند ابتدا در یک شرکت بیمه درمانی دومینیکایی ثبت نام کنند، که در این صورت می توانند حدود 60% از هزینه های پزشکی را تحت پوشش قرار دهند. با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط کسب اقامت دومینیکا و کسب ویزای کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی یا ویزای توریستی دومینیکا آگاه شوید و اطلاعات بیشتری درباره شرایط زندگی در این کشور کسب کنید.

سوالات متداول در باب هزینه های زندگی در دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب هزینه های زندگی در دومینیکا می باشیم:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر در دومینیکا چقدر است؟ 900XCD (دلار کارائیب شرقی)
  • بهترین شهرهای زندگی در دومینیکا کدام اند؟ روزو یکی از بهترین شهرها برای زندگی در دومینیکا است زیرا مکانی زیبا با فعالیت های شلوغ است. تنها مشکل کسانی که به دنبال فضایی آرام و آرام هستند، این است که روزو می تواند کمی شلوغ و پر سر و صدا باشد، زیرا پایتخت است. به غیر از این یک مکان عالی برای زندگی برای کسانی است که می خواهند در کنار دریا زندگی کنند و از سرعت زندگی شهری لذت ببرند. پورتسموث دومین شهر بزرگ دومینیکا است.
5/5 - (4 امتیاز)

3 دیدگاه برای “هزینه زندگی در دومینیکا

  1. فریماه گفت:

    سلام ممنون از مقاله هزینه زندگی در دومینیکا. من و همسرم مدتی هست که برای مهاجرت دنبال یه همچین شرایطی هستیم که کشور جزیره ای باشه و چندتا گزینه دیگه ام داریم هنوز روش فکر میکنیم مثل سنت لوسیا و بعضی جزیره های اسپانیا. اگر ممکنه راهنمایی کنید که برای این خواسته ما کدوم کشور بهتره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. ممنون از مطالعه محتوا هزینه زندگی در دومینیکا. در خصوص بررسی شرایط مهاجرت به دومینیکا می توانید با شماره 02191003232 تکاس بگیرید.

  2. فرانک گفت:

    با عرض سلام و ادب و خسته نباشید خدمت شما و سپاس از مطالب مفید این مقاله. درباره هزینه زندگی در دومینیکا باید بگم که در کل اگر یک خانواده سه نفره بخواد زندگی کنه اگر یک نفر کار کنه میتونه یک زندگی متوسط رو به پایین فراهم کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *