مهاجرت کاری امارات

ویزای کاری امارات

ویزای کاری امارات

برای بسیاری از مهاجران وجود نمایشگاه اکسپو 2020 دلیلی کافی حساب می شود، تا در جهت دریافت ویزای کاری امارات اقدام کنند. این نمایشگاه حدود 30 میلیون نفر را برای شش ماه که قرار است این رویداد در آن برگزار شود، جذب کرده است. موضوع دیگر سطح عالی حقوق ها در دبی است. در واقع، این یکی از دلایل اصلی این است که چرا مردم تصمیم می گیرند در این شهر کویری شغلی را انتخاب کنند. این برای همه مهاجران، حتی کارگران مهاجر از کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش و هند قابل اجرا است. نکته دیگر اینکه، با توجه به شرایط کار در امارات، شانس زیادی برای صعود در حرفه ای که انتخاب کرده اید و همچنین در مدت زمان کوتاهی خواهید داشت.

خانه هایی که با پولی که برای اجاره در دبی می پردازید، همیشه بهتر و بزرگتر از برخی از بهترین شهرهای جهان از جمله لندن، نیویورک و پاریس هستند. امکانات بسیار بیشتری در اینجا وجود دارد. تا آنجا که به اکثر مهاجران مربوط می شود، دبی در تمام طول سال فصل تابستان دارد و این از نظر آنها یک چیز عالی است! این همچنین به این معنی است که آنها می توانند در تمام طول سال در فعالیت های خارج از منزل شرکت کنند. علیرغم اینکه دبی در درجه اول یک شهر مسلمان است، یک استثنای باشکوه است به این معنا که مردم از همه مذاهب در اینجا زندگی می کنند و دین خود را بدون هیچ مشکلی انجام می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده طرح سایر واقعیت های مرتبط با زندگی شغلی در امارات می باشد.

جزئیاتی از ویزای کاری امارات

ویزای استخدامی در امارات متحده عربی ویزای صورتی نیز نامیده می شود. برای شروع فرآیند اخذ این مجوز، کارفرما باید از طرف کارمند برای تایید سهمیه ویزا اقدام کند. این تاییدیه از طریق وزارت کار اخذ خواهد شد. در مرحله بعد، کارفرما قرارداد کار را به MOL ارسال می کند. کارمند احتمالی باید این قرارداد را امضا کند. وزارت باید درخواست مجوز کار در امارات را قبل از صدور ویزای ورود به کار تایید کند. با تایید و اخذ ویزا، کارمند 2 ماه فرصت دارد تا وارد امارات شود. پس از ورود به امارات با ویزای صورتی، کارمند 60 روز فرصت دارد تا ویزای اقامت و اجازه کار رسمی را دریافت کند.

برای کارمندان غربالگری پزشکی که باید برای ویزای اقامت درخواست دهند، کارت شناسایی امارات مورد نیاز است. برای درخواست کارت شناسایی، کارمند باید ویزای ورود خود را به همراه گذرنامه اصلی و کپی ارائه کند. کارمندان باید شخصاً در مرکز اداره هویت امارات درخواست دهند، جایی که آنها بیومتریک از جمله اثر انگشت و عکس را ارائه می دهند. برای درخواست ویزای اقامت، کارمند به تمام مدارک مورد نیاز مندرج در بخش قبل نیاز دارد. ویزای اقامت برای کار قراردادی در امارات تا 2 سال (که قبلا 3 سال بود، اما در اکتبر 2022 کاهش یافت) معتبر است و قابل تمدید است. مجوز کار کارمند به عنوان بخشی از ویزای اقامت درج می شود. پس از تایید مجوز کار، کارمند می تواند رسما شروع به کار کند.

ویزای کاری سبز امارات چیست؟

3 مورد برای دریافت ویزای کار امارات وجود دارد که شامل ویزای استاندارد کار، ویزای سبز برای کار و ویزای کارگر خانگی است. ویزای کار استاندارد برای کارمندان در بخش های دولتی و خصوصی صادر می شود. ویزای سبز برای کارمندان ماهر به مدت 5 سال صادر می شود. آخرین نوع ویزا برای کمک های داخلی صادر می شود. ویزای سبز برای کار ویزای کار استاندارد، ویزای طلایی ویزای کارگر داخلی خدمات دیجیتال مرتبط. اما در پاسخ به این پرسش که ویزای سبز امارات چیست؟ باید گفت ویزای سبز امارات متحده عربی نوعی ویزای اقامتی است که به دارنده آن اجازه می دهد تا به مدت 5 سال خود را اسپانسر کند و نیازی به اسپانسر شدن ویزای خود توسط یک شهروند امارات یا کارفرما را از بین می برد.

در تصویر زیر به افرادی که می توانند برای ویزای سبز امارات اقدام کنند، اشاره شده است:

شرایط دریافت ویزای سبز امارات

انواع مجوزهای کاری در امارات

انواع مختلفی از مجوز کار را می توان برای ورود و اقامت امارات دریافت کرد که اجازه می دهد تا بسته به ماهیت شغل، کارمندان را جذب کنند. انواع مجوز کاری در امارات عبارتند از:

  • مجوز کار برای استخدام کارگر از خارج از امارات
  • مجوز کار برای انتقال یک کارگر خارجی از یک موسسه به موسسه دیگر
  • مجوز کار برای یک مقیم تحت حمایت خانواده
  • مجوز کار موقت برای استخدام یک کارگر برای تکمیل کار در یک دوره مشخص
  • مجوز کار یک ماموریت برای جذب کارگر از خارج از کشور برای تکمیل یک کار موقت یا یک پروژه خاص برای یک دوره خاص
  • مجوز کار پاره وقت برای استخدام کارگر تحت قرارداد پاره وقت که ساعات یا روزهای کاری وی کمتر از قرارداد تمام وقت او باشد.
  • مجوز نوجوان برای استخدام یک نوجوان بین 15 تا 18 سال
  • مجوز کارآموزی و استخدام دانشجویی برای استخدام یک دانش آموز 15 ساله که در حال حاضر در امارات است
  • مجوز ملی امارات متحده عربی / شورای همکاری خلیج فارس برای استخدام یک تبعه امارات متحده عربی یا شورای همکاری خلیج فارس
  • مجوز دارنده ویزای طلایی برای استخدام کارگر دارای ویزای اقامت طلایی امارات

انواع مجوزهای کاری در امارات

شرایط دریافت اقامت کاری امارات

طبق مقررات جدید مجوزهای اقامت برای کار عبارتند از:

  • مجوزهای اقامت برای استخدام قراردادی: یک مجوز اقامت با حمایت کارفرما که به تایید وزارت منابع انسانی و امارات و قرارداد کاری نیاز دارد.
  • ویزای سبز: اجازه اقامت 5 ساله برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در امارات و کارهای بسیار ماهر و فریلنسرها.

برای دریافت ویزای اقامت در امارات، کارمندان به مدارک زیر نیاز دارند:

  • پاسپورت معتبر و فتوکپی
  • عکس های پاسپورت
  • کارت شناسایی امارات
  • مجوز ورود از وزارت کار
  • نتایج یک غربالگری پزشکی
  • کپی کارت شرکت از طرف کارفرما
  • کپی مجوز تجاری شرکت

شاید فکر کردن به فرآیند دریافت مجوز کار امارات در 3 مرحله مفید باشد. دریافت ویزای ورود به کار، دریافت کارت شناسایی امارات (همچنین به عنوان کارت شناسایی اقامت شناخته می شود) و دریافت ویزای اقامت و مجوز کار. یکی از ملاحظات منحصر به فرد کار در امارات این است که مجوزهای کار باید توسط نهادی حمایت شود که دارای مجوز محلی و در امارات متحده عربی است. این الزام می تواند فرآیند را برای شرکت هایی که در مراحل اولیه گسترش جهانی هستند، پیچیده کند. اگر شرکت شما در امارات متحده عربی حضور ثابتی ندارد، می توانید با یک PEO جهانی به عنوان کارفرمای رکورد در امارات کار کنید. برخی از کارمندان نیز ممکن است بخواهند اعضای خانواده را با خود به امارات بیاورند. کارمندان می توانند پس از دریافت ویزای اقامت خود، ویزای اقامت اعضای خانواده را حمایت کنند. برای آگاهی جهت رفع ابهام های دیگر از مقالات ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، استفاده نمایید تا از مهاجرت کاری به امارات آگاه شوید.

سوالات کلی درباره ویزای کاری امارات

سوالات کلی درباره ویزای کاری امارات که ذهن متقاضیان را به خود مشغول ساخته است بدین شرح می باشد:

  • مجوز کار امارات چه مدت اعتبار دارد؟ یک مجوز کار، زمانی که برای اولین بار آن را دریافت می کنید، برای 30 روز معتبر است و می تواند برای 30 روز دیگر تمدید شود. این به شما 60 روز فرصت می دهد تا در کشور بمانید، در این مدت شما و کارفرمایتان باید ترتیب دریافت ویزای اقامت را بدهید. شناسه امارات و کارت کار شما. این ویزای اقامت علاوه بر کارت کار است که به شما اجازه می دهد به طور قانونی در امارات زندگی و کار کنید. ویزای اقامت امارات برای 1، 2 یا 3 سال بسته به هدف شما از سفر و صلاحدید مقامات امارات صادر می شود.
  • چگونه می توانم ویزای کار امارات را دریافت کنم؟ پس از تأیید مجوز کار شما برای امارات، به عنوان مجوز ورود عمل می کند و به شما امکان می دهد بر اساس شغل خود وارد امارات شوید. این مجوز به مدت 30 روز معتبر است و می تواند یک بار تمدید شود و به شما امکان اقامت حداکثر 60 روز را می دهد که در این مدت کارفرمای شما باید ویزای اقامت شما را تنظیم کند. مراحل ویزای کار امارات تنها پس از ورود شما به این کشور آغاز می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *