مهاجرت تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی قبرس

ویزای تحصیلی قبرس

این نوید را می توان به متقاضیان ویزای تحصیلی قبرس داد که شرایط ویزای دانشجویی بسیار ابتدایی است کشورهای جهان اول یا سایر کشورهای اروپایی هنگام درخواست ویزای تحصیلی مدارک زیادی از شما می خواهند. اما الزامات قبرس اساسی است و به راحتی قابل تهیه است. هیچ محدودیت سنی برای ویزای تحصیلی قبرس برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. اگر شما یک کاندید واجد شرایط با تمام مدارک معتبر هستید، سن شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اگر فاصله مطالعه دارید، مطمئناً سن شما نیز بیشتر خواهد بود. اگر سن شما بیشتر باشد، اکثر کشورهای دیگر به شما ویزا نمی دهند، اما در مورد قبرس، اینطور نیست. در نهایت به دلیل سن بالاتر طرد نمی شوید. اگر زیر 35 سال هستید مشکلی از نظر سن وجود ندارد. اما اگر شما بالاتر از این سن هستید، ممکن است شک ایجاد کند.

آنها ممکن است فکر کنند هدف شما از آمدن به قبرس، تحصیل در قبرس نیست بلکه کار یا رفتن به کشورهای دیگر است. در این صورت ممکن است ویزا نگیرید. اما بستگی دارد. فقط برای اطمینان، آن را با سفارت قبرس در کشور خود تأیید کنید. کالج ها در قبرس مقرون به صرفه هستند. حتی یک دانشجو از یک خانواده متوسط می تواند این هزینه را بپردازد. بهترین چیز این است که مجبور نیستید تمام هزینه های تحصیل را یکجا پرداخت کنید. می توانید آن را به صورت ماهانه نیز پرداخت کنید. مواد غذایی ارزان هستند. مسکن، غذا و مسکن مقرون به صرفه است. اما، قبل از درخواست، باید همه چیز را در مورد این کشور بدانیم، درست است؟ بنابراین با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

کلیات کشور قبرس جهت اعزام دانشجو

قبرس با نام رسمی جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق مدیترانه واقع شده است. این جزیره سومین جزیره بزرگ و سومین جزیره پرجمعیت در دریای مدیترانه است که با چندین کشور از جمله ترکیه و یونان هم مرز است. جمهوری قبرس با اقتصاد توسعه یافته و با درآمد بالا و شاخص توسعه انسانی بسیار بالا، عضوی از کشورهای مشترک المنافع و اتحادیه اروپا بوده است. از نظر سیاسی، این جمهوری یکپارچه ریاست جمهوری قانون اساسی است.

در خصوص مهاجرت به قبرس، جالب است بدانید که این کشور یک مقصد گردشگری معروف در دریای مدیترانه است. تحصیل در خارج از کشور در قبرس به دانشجو این فرصت را می دهد تا منطقه ای از لحاظ تاریخی غنی و فرهنگی جالب از جهان را کشف کند، زیرا در چهارراه اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور همچنین از نظر آب و هوا، طبیعت و چشم انداز یکی از زیباترین کشورهاست.

در جدول زیر سایر اطلاعات مرتبط با قبرس اشاره شده است:

توضیحاتپارامتر
شهریور تا اردیبهشتشروع سال تحصیلی
بیش از 65000تعداد دانشجویان بین المللی
تقریبا 55000تعداد دانشجویان داخلی
1.2 میلیون نفرمیانگین جمعیت
8 دانشگاه و حداکثر 30 موسسه آموزش عالی دیگرتعداد دانشگاه ها

دلایل اخذ ویزای تحصیلی قبرس

بدون شک دلایل متعددی می تواند شما را متقاعد کند که قبرس را به عنوان گزینه کشور تحصیلی بالاتر انتخاب کنید. به عنوان مرکز اصلی ایده ها و دانش کسب و کار، به سرعت به یک انتخاب جذاب برای هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می شود. جامعه جهانی گسترده و پر جنب و جوش، زیرساخت های پیشرفته، فرصت های شغلی در اتحادیه اروپا و بازار جهانی به طور یکسان، حضور شرکت های پیشرو بین المللی؛ آموزش با کیفیت بالا و موسسات معتبر جهانی، دانشگاهیان و اساتید برجسته.

فراتر از این، قبرس با سواد بالا بر ارتقای اقتصاد مبتنی بر دانش، مدارج علمی مبتنی بر تحقیق و شناخت علمی متمرکز است. در نتیجه، بر روی استعدادهای انسانی سرمایه‌ گذاری می‌کند و چارچوب آموزش عالی مطلوب و کارآمدی را ایجاد می‌ کند که بر یادگیری مادام ‌العمر، بین‌ المللی ‌سازی و قابلیت اشتغال تاکید دارد. بنابراین، تحصیل در چنین مکانی با بهترین دانشگاه ها، یک تحصیلات شناخته شده به طور گسترده برای شما تجربه فوق العاده ای خواهد بود. از سوی دیگر،  آموزش عالی و شرایط کار پس از تحصیل در قبرس با هماهنگی برنامه ‌های درسی با روندهای بازار بین ‌المللی، دانشجویان را مطابق با استانداردهای کلاس جهانی آموزش می ‌دهد که اشتغال بین ‌المللی فارغ ‌التحصیلان خود را تضمین می ‌کند.

دلایل اخذ ویزای تحصیلی قبرس

رشته های مطلوب برای متقاضیان ویزای تحصیلی قبرس

از نظر آنچه شما می توانید مطالعه کنید، تقریبا هیچ محدودیتی برای دانشجوی بین المللی وجود ندارد که تعداد زیادی از موضوعات مطالعه را در نظر بگیرد. آموزش عالی و عالی از طریق طیف وسیعی از ابزارها و روش ها در موسسات آموزشی دولتی یا دولتی ارائه می شود. موارد برجسته به شرح زیر است:

  • داروخانه
  • اقتصاد و تجارت
  • مدیریت
  • رسانه و ارتباطات
  • علوم کامپیوتر
  • علوم سلامت
  • هنر و طراحی
  • مهندسی و فناوری
  • قانون
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی و آموزش و پرورش

در تصویر زیر به دانشگاه های مهم قبرس برای تحصیل اشاره شده است:

دانشگاه های مهم قبرس برای تحصیل

شرایط زبان برای دارندگان ویزای تحصیلی قبرس

تا آنجا که زبان های رسمی قبرس یونانی و ترکی هستند و اکثر برنامه ها در آنها تدریس می شود (به ویژه یونانی)، تعداد فزاینده ای از دوره ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. بنابراین، شما ملزم به داشتن سطح معتبری از صلاحیت در زبان انگلیسی یا یونانی یا هر 2 مطابق با زبان برنامه دانشگاهی هستید. دانشگاه ها قبل از ثبت نام به مدرک صلاحیت زبان انگلیسی نیاز دارند و در قبرس گواهینامه های آزمون مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل اختیاری است. اما، متقاضیانی که از کشورهای انگلیسی زبان نیستند، می توانند توانایی خود را در زبان انگلیسی از طریق آزمون آیلتس یا تافل ثابت کنند یا در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT شرکت کنند و یا پس از ورود به قبرس در دوره پیش جلسه دیگری شرکت کنند.

نمرات مورد نیاز در آزمون آیلتس یا تافل یا آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی (EPT) در صورت شرکت در آزمون در قبرس به شرح زیر است:

  • تافل 213 در آزمون تافل کامپیوتری
  • 79 در آزمون مبتنی بر اینترنت
  • 550 در آزمون مبتنی بر کاغذ
  • آیلتس: 6.5 یا بیشتر باندهای کلی
  • آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی حداقل نمرات باید C یا بالاتر باشد.

مراحل اقدام ویزای تحصیلی قبرس

قبل از اینکه بتوانید برای ویزای دانشجویی قبرس اقدام کنید، باید در یک موسسه آموزشی قبرس پذیرفته شوید. سپس مدرسه شما مقدمات درخواست ویزا را فراهم می کند. 2 روش برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس وجود دارد:

  • اقدام از جانب متقاضی اصلی
  • از طریق نمایندگی دیپلماتیک قبرس در کشور (سفارت یا کنسولگری)

شما مدارک را برای دانشگاه خود ارسال می کنید و آنها از طرف شما در اداره مهاجرت در قبرس درخواست می دهند. اگر کنسولگری یا سفارت قبرس در کشور شما وجود دارد، باید برای دانشجوی قبرس خود در آنجا درخواست دهید. موسسه آموزشی شما یک قرار ملاقات و مصاحبه برای شما در نمایندگی دیپلماتیک قبرس در کشور ترتیب می دهد. شما در مصاحبه شرکت می کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال می کنید. در صورت تایید ویزای شما، مدارک و ویزا را تحویل گرفته و اجازه سفر به قبرس را دارید.

اگر درخواست شما تایید شود، مدرسه شما یک کپی از ویزا را برای شما ارسال می کند و می توانید به قبرس سفر کنید. پس از ورود به قبرس با ویزای دانشجویی، باید برای اجازه اقامت موقت قبرس خود در اداره مهاجرت قبرس اقدام کنید. اجازه اقامت در قبرس است که به شما اجازه می دهد تا بیش از 90 روز به طور قانونی در قبرس زندگی و تحصیل کنید. ویزای دانشجویی که قبلا قبل از سفر دریافت کرده اید صرفاً ویزای ورودی است. پس از ورود، باید معاینات پزشکی از نظر هپاتیت B و C، HIV و سیفلیس را نیز انجام دهید.

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس

مشاغل با مشخصات بالا برای دانشجویان بین المللی باز نیست. مهم نیست که چقدر در رشته خود آگاه و با تجربه هستید. شما به سختی می توانید یک شغل یقه سفید در آن بخش پیدا کنید. بیشتر مشاغل در قبرس در حال حاضر برای قبرسی ها و اروپایی ها محفوظ است. ممکن است رویای انجام یک کار با کلاس بالا را داشته باشید، اما متأسفانه به آن نخواهید رسید. اگر مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در قبرس به پایان رسانده اید، ممکن است کارهای مربوط به رشته خود را انجام دهید. اما اگر فقط لیسانس می گذرانید، حتی به این فکر نمی کنند که شما را برای مصاحبه ببرند. ساعات کاری کمتری که دولت برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. دانشجویان بین المللی در قبرس فقط اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند.

معمولا حداقل دستمزد در هر ساعت 5€ (یورو) است، یعنی می توانید 100€ (یورو) در هفته درآمد داشته باشید. حالا اگر پدر و مادر شما بتوانند شما را در زمینه خوابگاه و شهریه دانشگاه حمایت کنند، درآمد €400 تا 500€ (یورو) در ماه برای شما کافی است. نژادپرستی و تبعیض زیادی در قبرس وجود دارد. همه مردم بد نیستند، اما بیشتر آنها به شدت نژادپرست هستند. با وجود اینکه افراد تحصیلکرده هستند، اما بر اساس رنگ پوست افراد، تبعیض قائل می شوند. یکی از معایب زندگی در قبرس است. با توجه به چالش های متعدد دانشجویان پیش از مهاجرت تحصیلی به قبرس، شما می توانید از نظر مشاوران خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت حل مسائل کار در قبرس و سایر مسائل استفاده نمایید.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی قبرس

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما در خصوص ویزای تحصیلی قبرس پاسخ داده می شود:

  • دلایل اخذ ویزای تحصیلی قبرس چیست؟ بدون شک دلایل متعددی می تواند شما را متقاعد کند که قبرس را به عنوان گزینه کشور تحصیلی بالاتر انتخاب کنید. به عنوان مرکز اصلی ایده ها و دانش کسب و کار، به سرعت به یک انتخاب جذاب برای هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های زندگی برای دانشجویان بین المللی تبدیل می شود. جامعه جهانی گسترده و پر جنب و جوش، زیرساخت های پیشرفته، فرصت های شغلی در اتحادیه اروپا و بازار جهانی به طور یکسان، حضور شرکت های پیشرو بین المللی، آموزش با کیفیت بالا و موسسات معتبر جهانی، دانشگاهیان و اساتید برجسته.
  • شرایط کار و حداقل دستمزد کار پس از تحصیل در قبرس به چه صورت می باشد؟ معمولا حداقل دستمزد در هر ساعت 5€ (یورو) است، یعنی می توانید 100€ (یورو) در هفته درآمد داشته باشید. حالا اگر پدر و مادر شما بتوانند شما را در زمینه خوابگاه و شهریه دانشگاه حمایت کنند، درآمد €400 تا 500€ (یورو) در ماه برای شما کافی است. نژادپرستی و تبعیض زیادی در قبرس وجود دارد. همه مردم بد نیستند، اما بیشتر آنها به شدت نژادپرست هستند. با وجود اینکه افراد تحصیلکرده هستند، اما بر اساس رنگ پوست افراد، تبعیض قائل می شوند. یکی از معایب زندگی در قبرس است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *