مهاجرت تحصیلی هلند

ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی هلند

کسب ویزای دانشجویی هلند به دانشجویان خارجی این اجازه را می دهد تا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند وارد خاک این کشور شوند. این کشور با داشتن بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه بالا و روند ویزای دانشجویی بسیار ساده و واضح، یک مقصد تحصیل بین المللی در حال رشد است. مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، روند ویزای دانشجویی بسته به اینکه کشور مبدا یا وطن دانشجویان جزئی از اتحادیه اروپا باشد یا خیر متفاوت است. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط، الزامات و روند کسب ویزای دانشجویی این کشور آشنا شوید.

ویزای دانشجویی هلند برای دانشجویان خارجی

اگر یک دانشجو از یک کشور غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا باشد، روند ویزای دانشجویی هلند به شرح زیر است:

  • نیاز به مجوز اقامت استانی که به طور رسمی با عنوان مجوز برای اقامت موقت یا MVV شناخته می شود. (این مجوز به عنوان مجوز ورود به این کشور نیز شناخته می شود. از طرف دانشگاه میزبان دانشجویان درخواست می شود.)
  • MVV معمول اجازه ورود به این کشور را برای یک دوره 6 ماهه می دهد. شایان ذکر است که بیشتر دوره های دانشگاه 1 تا 4 سال طول می کشد. متقاضیان برای تحصیل در این کشور به صورت بلند مدت باید مجوز اقامت یا VVR کسب کنند.)
  • پس از ورود به کشور، دانشجویان باید برای کسب VVR یا اجازه اقامت اقدام کنند. این مجور نیز توسط دانشگاه میزبان دریافت می شود.
  • کسب VVR فقط برای اهداف تحصیلی مجاز است. برای مدت برنامه ای که دانشجو در آن ثبت نام کرده است معتبر است. شرط دیگری نیز وجود دارد که اعتبار VVR دارد و این مجوز معتبر می ماند به شرط آنکه دانشجو 50% اعتبار تحصیلی مورد نیاز را در طول دوره تحصیلی خود کسب کند.

ویزای دانشجویی هلند برای دانشجویان خارجی

روند ویزای دانشجویی هلند برای سایر دانشجویان

از آنجا که هلند بخشی از اتحادیه اروپا است، دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا امتیازات ویژه ای کسب می کنند. چنین دانشجویانی باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور فقط در اداره مهاجرت این کشور ثبت نام کنند. همچنین دانشجویان ایالات متحده، کانادا، ایالت واتیکان، موناکو، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلندبایستی فقط یک مجوز VVR دریافت کنند تا بتوانند در این کشور اقامت تحصیلی داشته باشند.

 چرا کشور هلند برای تحصیل

دلایل بی شماری وجود دارند که موجب جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور می شوند. سیستم آموزش و پرورش هلند یکی از خلاقانه ترین و پیشروترین سیستم های آموزشی در جهان است. آموزش در این کشور مبتنی بر یادگیری دانشجویان، بحث های تحلیلی و تجربه عملی است. این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلات عالی در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد. در دانشگاه های این کشور بیش از 2100 برنامه تحصیلی بین المللی، که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، وجود دارد. این موضوع یکی از دلایل محبوبیت این کشور در بین دانشجویان بین المللی می باشد.

در جدول زیر نام بهترین دانشگاه های این کشور ذکر شده است:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه آمستردام1632
دانشگاه اراسموس روتردام1913
دانشگاه اوترخت1636
دانشگاه خرونینگن1614

این کشور همچنین با هزینه ای نسبتاً پایین، سطح بالایی از زندگی را ارائه می دهد. این کشور اولین کشور غیر انگلیسی زبان در اروپا بود. برنامه های مطالعاتی بین المللی را که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شد ارائه داد. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های مختلف در این کشور اشاره شده است:

شرایط ویزای دانشجویی هلند

برای کسب ویزای دانشجویی این کشور، متقاضیان و دانشجویان خارجی باید حتما مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گذرنامه معتبر
  • اثبات مالی کافی به معنای تأیید اعتبار این امر است که دانشجو قادر خواهد بود. در طول مدت اقامت از خود حمایت مالی کند (این موارد شامل مدارک انتقال پول، بیانیه بانکی و نامه بورس تحصیلی است)
  • نامه دانشگاهی برای تأیید پذیرش یا ثبت نام
  • اثبات پرداخت هزینه های حقوقی مورد نیاز
  • بیمه سلامت
  • گواهی NUFFIC (فقط برای دانشجویان چینی)
  • فرم درخواست تکمیل شده است
  • 2 عکس که با شرایط رسمی مشخص شده مطابقت دارند
  • شناسنامه
  • نسخه دانشگاهی

جهت تکمیل و بالابردن آگاهی خود در خصوص این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

الزامات بیمه برای کسب ویزای دانشجویی هلند

به عنوان بخشی از شرایط ویزای دانشجویی این کشور، دانشجویان ملزم به داشتن بیمه درمانی معتبر هستند. در صورت نیاز، هزینه های پزشکی خود را در این کشور پرداخت کنند. برای دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند و دانشجویانی که شهروند سوئیس هستند. از این رو ارائه کارت بیمه درمانی اتحادیه اروپا کافی خواهد بود. برای کسانی که در این کشور مشغول به کار هستند، گرفتن بیمه خدمات درمانی اولیه هلند برای کار ضمن تحصیل اجباری است. دانشجویان باید جزئیات مربوط به شرایط بیمه درمانی و مرجع شرکت بیمه را از موسسه تحصیلی میزبان خود دریابند. بسیاری از شرکت های خصوصی بسته های بیمه ویژه ای را نیز به دانشجویان ارائه می دهند.

برخی گزینه های بیمه دیگر وجود دارد که مورد نیاز نیست. اما به شدت توصیه می شود. بیمه مسئولیت شخصی برای بیمه کردن دانشجویان در برابر هزینه های متحمل شده در صورت صدمه به شخص یا اموال آنها است. همچنین بیمه بازگشت مجدد نیز باید در نظر گرفته شود. این بیمه هزینه های مربوطه را زمانی پوشش می دهد که دانشجویان به دلایل پزشکی مختلف مجبور به بازگشت به کشور خود باشند. علاوه بر این، بیمه خانگی دانشجویان را در برابر هرگونه آسیب و صدمه به خانه آنها به دلیل آتش سوزی، سیل، سرقت و موارد دیگر مورد پوشش قرار می دهد. در این بخش مطالعه مقاله هزینه زندگی در هلند پیشنهاد داده می شود.

مجوز کار برای ویزای دانشجویی هلند

همه دانشجویان بین المللی مجاز به کار در زمان تحصیل هستند. برای دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند، کسب اجازه کار ضروری است. این مجوز باید توسط کارفرمای آینده دانشجویان از طرف دانشجویان اخذ شود. حتی با این مجوز کار، دانشجویان می توانند فقط برای تعداد محدودی از ساعت، یعنی 10 ساعت در هفته کار کنند. البته در نظر داشته باشید که آنها مجاز به کار تمام وقت در ماه های ژوئن، ژوئیه و آگوست هستند. دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (به جزء کرواسی) و سوئیس برای کار دانشجویی به مجوز کار احتیاج ندارند. برای دریافت حقوق، دانشجویان همچنین باید یک شماره خدمات شهروندی داشته باشند. هنگام ثبت نام در شهرداری محلی، این شماره به دانشجویان ارائه می شود.

در این کشور حتی دانشجویان نیز ملزم به ثبت و پرداخت مالیات بر درآمد هستند. اگر دانشجویان بورسیه باشند، باید توجه داشته باشند که در بعضی موارد حتی بورسیه تحصیلی به عنوان درآمد حساب می شود. بنابراین واجد شرایط مالیات است. جهت کسب اطلاعات دقیق از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند و همچنین کسب اقامت هلند از طریق تحصیل با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *