شرایط هلند

هزینه زندگی در هلند

برای مهاجرت به کشور هلند در سال 2023 اولین نکته ای که باید مدر نظر داشته باشید هزینه زندگی در هلند می باشد که از اهمیت بسیاری برخوردار است. انتقال به کشور دیگر نیاز به برنامه ریزی دقیق و بصیرت آمیز دارد. خوب است که درکی از اقتصاد مقصد داشته باشید. این کشور مطمئنا در لیست گران ترین کشورهای جهان پایین نیست. این ممکن است به کیفیت زندگی فوق العاده خوب ربط داشته باشد.

برای اینکه دیدگاه گسترده تری در مورد هزینه های زندگی در این کشور داشته باشید ، بگذارید بگوییم شما به این کشور مهاجرت می کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هزینه زندگی در هلند را تفکیک کرده و این اطلاعات در جهت مهاجرت به هلند در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در هلند

خرید در هلند

وقتی صحبت از خرید در هلند می شود، نکات و نکات مفیدی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند عبارتند از: هلند چندان مناسب کارت اعتباری نیست و اکثر فروشگاه ها فقط یک پین هلندی (کارت بدهی بانک هلندی) و پول نقد را می پذیرند. بنابراین به مسافران جدید توصیه می شود برای خرید اولیه خود پول نقد کافی داشته باشند. دو کلمه هلندی بسیار مفید برای یادگیری «Korting» به معنای تخفیف و «Goedkoop» به معنای ارزان است.

در هلند، قیمت ها در دو حالت افراطی قرار دارند. اقلام یا فوق العاده ارزان و اقتصادی هستند یا قیمت بالایی دارند. مجلات خرید هفتگی یا پستی ها یکشنبه ها درب منزل تحویل داده می شوند. آنها حاوی آگهی هایی برای محصولات در حال فروش و فروشگاه هایی هستند که آنها را ارائه می دهند. در هلند، فروشگاهی وجود دارد که هر یک از نیازهای خرید شما را برآورده کند. با این حال، به عنوان دانش ‌آموز، قیمت ‌ها نقش مهمی در میزان خرید خوب دانشجویان در کشور ایفا می ‌کنند.

هزینه اقامت دانشجویان در هلند

مسکن دانشجویی در هلند اساسا توسط دانشگاه به صورت خوابگاه های دانشجویی و آپارتمان های دانشجویی داده می شود. هزینه اجاره آپارتمان ممکن است بسته به موقعیت مکانی، خدماتی که ارائه می دهند و نزدیک به مرکز شهر باشد یا نه، متفاوت باشد. در مورد مسکن دانشجویی در هلند، گزینه‌های مختلفی وجود دارد، با این حال، به دانشجویان توصیه می‌شود که انتخاب خود را آغاز کرده و در اسرع وقت تصمیم بگیرند و همه گزینه‌های موجود خود را با دقت ارزیابی کنند. زندگی در یک اتاق در خانه ای که متعلق به افراد محلی هلندی یا یک خانواده هلندی است. معمولاً صبحانه و/یا شام گنجانده شده است. این گزینه نه تنها ارزان است، بلکه روشی عالی برای یادگیری زبان، فرهنگ و مردم است. زندگی با راحتی و خلوت یک واحد یک خوابه با آشپزخانه و حمام شخصی. این گزینه در مقایسه با سایر گزینه ها گران تر است.

آنها معمولاً با بسیاری از امکانات و خدمات مدرن ارائه می شوند که عمدتاً در اجاره گنجانده شده است. زندگی با دانشجویان دیگر در یک آپارتمان دو خوابه یا سه خوابه. این گزینه در میان دانشجویان هلندی بسیار رایج است نه تنها به دلیل مقرون به صرفه بودن، بلکه به دلیل امکان تعامل با دانشجویان دیگر نیز. طبق این ترتیب، قبوض و اجاره بها بین ساکنین تقسیم می شود. معمولاً اجاره هر ماه در یک آپارتمان مشترک بین 200€ تا €500 (یورو) هزینه دارد. آپارتمان های خصوصی یک خوابه حدود €300 تا €600 (یورو) در ماه هزینه دارند. اقامتگاه‌های دانشجویی مانند خوابگاه‌ها یا سالن‌های اقامت دانشگاه، انتخاب هر دانشجو برای اقامت در هلند نیست، اما معمولاً برای یک ترم تحصیلی حدود €700 تا €1000 (یورو) هزینه دارند.

هزینه زندگی در هلند در سال 2023

هزینه زندگی در هلند، بیشتر هزینه های تحصیل می باشد. اما حتی در اینجا نیز بعید است هزینه ها از هزینه های تحصیل در انگلستان بیشتر باشد. در جدول زیر هزینه های اقلام مورد نیاز روزانه را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه به یورو
اجارهبین 900€ تا 1900€
مواد غذایی€490
اقلام جهت تحصیل€250
بیمه€100
لباس و سرگرمی€270

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در هلند را مشاهده می کنید:

توزیع هزینه زندگی در هلند

سال دانشگاه در این کشور تقریبا از 1 سپتامبر تا 30 ژوئن به طول می انجامد، اگرچه دانشجویان در دوره های کارشناسی ارشد یک ساله می توانند انتظار داشته باشند که 12 ماه کامل به تحصیل در هلند بپردازند. به همین ترتیب نیاز به بودجه دارند. برنامه های کارشناسی ارشد 2 ساله به طور معمول سال تحصیلی استاندارد را دنبال می کنند.

بهترین شهرها برای زندگی در هلند

آمستردام به عنوان پایتخت هلند، پرجمعیت ترین شهر این کشور است که کمی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. آمستردام در هلند شمالی است که دارای شهرهای بزرگ هارلم و زانستاد نیز می باشد. آمستردام بیش از 8 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود %50 از کل جمعیت هلند را تشکیل می دهد. آمستردام پایتخت مالی و تجاری این کشور است، جایی که بسیاری از سرمایه ‌گذاری ‌ها در شرکت ‌های هلندی جذاب ‌ترین فرصت ‌ها را می ‌بینند. روتردام به عنوان یک مرکز لجستیک و اقتصادی بزرگ برای سرمایه گذاری در مشاغل هلندی در نظر گرفته می شود. روتردام بزرگترین بندر دریایی اروپا است و جمعیتی متشکل از مردمی از بیش از 180 ملیت دارد. روتردام همچنین خانه دانشگاه معتبر اراسموس است، با محیطی آرام در کنار رودخانه، صحنه فرهنگی و اجتماعی پر جنب و جوش، و همچنین میراث دریایی غنی که با معماری مدرن همزیستی دارد.

لاهه پایتخت اداری و سلطنتی هلند و مقر رسمی دولت آن است. همچنین مرکز استان هلند جنوبی است. این کشور دارای یک اقتصاد بسیار ارزشمند خدمات محور است، اما زندگی حرفه ای در شهر تحت سلطه تعداد زیادی از کارمندان دولتی و دیپلمات هایی است که در آنجا کار می کنند و بیش از 26٪ از مشاغل در لاهه توسط دولت هلند یا نهادهای بین المللی ارائه شده است. کارفرمایان بزرگ در این بخش عبارتند از: وزارتخانه های دفاع، دادگستری، مسکن، برنامه ریزی فضایی و محیط زیست، امور خارجه، وزارت کشور و روابط و حمل و نقل پادشاهی، فواید عامه و مدیریت آب. آیندهوون بزرگترین شهر در استان برابانت شمالی است. برای سال ‌های متمادی، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مستقر در هلند در برابانت به دلیل شهرت دیرینه این منطقه به عنوان مرکز همکاری بین مؤسسات تحقیقاتی و صنعت رخ داده است.

هزینه اجاره خانه در هلند

یکی از مهم ترین اقلام که درباره هزینه زندگی در هلند باید به آن توجه کنید، اجاره خانه است. اجاره در این کشور بسیار مشهور است و فقط بالاتر می رود. اگر ملکی مستقل می خواهید، به ندرت می توان یک آپارتمان مناسب را زیر 1000€ (یورو) پیدا کرد. برای زندگی در آمستردام به احتمال زیاد 1500€ تا 2200€ (یورو) قیمت متقاضی بسته به میزان نزدیک بودن به مرکز خود پیدا خواهید کرد. هزینه اقامت در هلند و قیمت ملک در این کشور رو به افزایش می باشد.

وام یا «سپرده» شما برای یک آپارتمان در آمستردام با توجه به اجاره 2 ماه منصفانه در نظر گرفته می شود. بسته به اینکه از چه کسی اجاره می کنید و ممکن است کمتر باشد. اگر به دنبال اتاقی در آمستردام هستید، ودیعه شما معمولا یک ماه اجاره و ماه اول به طور کامل پرداخت می شود. اگر راحت نیستید که خرج کنید، در اینجا چند نکته در مورد بسته شدن معامله در یک مکان ارزان تر وجود دارد:

  • حرکت خود را به این کشور بسیار زودتر انجام دهید. به احتمال زیاد به جای خرید عجله برای بستن معامله در اولین جایی که می بینید، املاک ارزان تری را خریداری می کنید.
  • در خارج از شهر و در حومه زندگی کنید. معمولا ارزان تر است و به لطف حمل و نقل عمومی می توانید مکان های بسیار خوبی را بدست آورید.
  • می توانید یک ملک ضد چمباتمه زدن اجاره کنید. این ها بسیار ارزان ترند. اما توجه داشته باشید که نسبت به ملک اجاره ای معمولی از اطمینان کمتری برخوردار هستند.

هزینه زندگی در پایتخت هلند

شما تصمیم به زندگی در پایتخت این کشور یعنی آمستردام کرده اید. این پیش بینی است و ما واقعا همه از شما خوشحال هستیم. شما در قلب یکی از پایتخت های بزرگ جهان هستید و اگر فراموش کنید، دیدن هر روز گردشگران یادآوری شما را به یاد خواهد آورد. به یاد داشته باشید که هلندی را یاد بگیرید، زیرا در کنار بسیاری از دلایل دیگر، داشتن دوستان هلندی می تواند راهی عالی برای یافتن مکان باشد.

متوسط ​​هزینه اجاره در آمستردام، بسته به شخصی که می خواهید، بین 850€ تا 1150€ (یورو) برای یک اتاق است. با گفتن این سخنان، کسی تعجب نخواهد کرد اگر قیمت درخواستی از مرز 1000€ (یورو) عبور کند. اگر مکانی برای خودتان می خواهید، انتظار داشته باشید که قیمت بالاتری را ببینید. بیایید هزینه های زندگی شما در آمستردام را جمع کنیم. در هر سال 52 هفته وجود دارد، 900€ (یورو) (اجاره شما) تقسیم بر 2554€ (یورو) است. اگر هر هفته 225€ (یورو) درآمد کسب نمی کنید، زندگی در آمستردام احساس می کنید با داک مارتنز در کانال انگلیسی شنا می کنید.

هزینه زندگی در پایتخت هلند

هزینه بیمه درمانی در هلند

مهاجرانی که در هلند زندگی و یا کار می کنند معمولا باید از بیمه درمانی هلند برای پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی استفاده کنند.

  • یک بیمه درمانی پایه هلند با حدود €110 (یورو) در دسترس است.
  • برخی از مهاجران یا افراد واجد شرایط بیمه هلندی نخواهند بود، برای مثال به دلیل پرداخت مالیات در خارج از هلند. آنها ممکن است به بیمه درمانی مهاجرتی نیاز داشته باشند.

اگر اهل اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EER) هستید، موظف به دریافت بیمه درمانی در هلند در موارد زیر هستید:

  • شما یک شغل (پاره وقت) دارید و یا مالیات بر درآمد را در هلند می پردازید.
  • شما 30 سال یا بیشتر دارید و اقامت شما در هلند موقتی نیست.

در موارد دیگر احتمالا نمی توانید بیمه درمانی هلند بگیرید. با این حال، شما می توانید یک بیمه مهاجرت را برای پوشش مراقبت های پزشکی در هلند انتخاب کنید. اگر شما از اتحادیه اروپا یا اقتصادی اروپا نیستید، در صورت داشتن مجوز اقامت دائم هلند، واجد شرایط بیمه درمانی هلند هستید.

شما واجد شرایط بیمه درمانی هلند نیستید اگر:

  • شما فقط برای اهداف تحصیلی اینجا هستید.
  • شما برای یک کارفرما در خارج از هلند کار می کنید.
  • شما در کشور دیگری مالیات بر درآمد می پردازید.
  • اگر منتظر اجازه اقامت دائم هستید.

هزینه حمل و نقل در هلند

حمل و نقل بر روی هزینه زندگی در هلند تاثیر مستقیم دارد. حمل و نقل در این کشور بسیار عالی است و می توان به راحتی نمایشگاه های ارزان تری را تهیه کرد. به عنوان مثال، با قطارها، می توانید اشتراک خریداری كنید. این بدان معناست كه می توانید تا 40% تخفیف در ساعات خاص پس انداز كنید. برخی از اشتراک های ماهانه همه سفرها را پوشش می دهند. بنابراین، می توانید با کش رفتن و رفتن به آن بروید. این خیلی ارزان تر از حد انگلستان است. قیمت ها براساس مسافت و نه به موقعی که برای سفر انتخاب کرده اید یک معامله کاملا مناسب است.

به عنوان مثال برای گرفتن قطار مستقیم (یک ساعت و 15 دقیقه) از روتردام به آمستردام در حال حاضر هر مسیر 16.50€ (یورو) هزینه دارد. اگر در 40% تخفیف اشتراک خارج از اوج سرمایه گذاری (5€ (یورو) در هر ماه) سرمایه گذاری كنید. هزینه شما برای هر كسی 9.84€ (یورو) خواهد بود. اگر می خواهید زمان سفر خود را به نصف برسانید، با قطار سریع السیر روبرو شوید و برای هر بار مکمل 2.60€ (یورو) پرداخت کنید. بلیط های روزانه اغلب در سوپرمارکت ها نیز ارائه می شوند.

برای استفاده از اتوبوس، می توانید بلیط ساعتی یا روزانه خریداری کنید. در اتوبوس می توانید فقط هزینه آن مسیر را پرداخت کنید. اگر OV Chipcard بخرید (7.50€ (یورو))، می توانید کارت را شارژ کنید و نرخ آن را براساس مسافتی که می خواهید پرداخت کنید. در بیشتر موارد، این بسیار ارزان تر از خرید بلیط ساعتی است. جهت مهاجرت به هلند و سایر نقاط جهان می توانید با کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

سوالات متدوال در خصوص هزینه زندگی هلند

در این قسمت سعی کرده ایم تا در خصوص سوالات متدوال در مورد هزینه زندگی در هلند پاسخ های کوتاهی ارائه دهیم:

  • حدود هزینه زندگی در هلند به صورت میانگین در سال 2023 در یک ماه چند دلار است؟ می توان گفت حدود €3000 (یورو) در یک ماه هزینه زندگی در هلند می باشد.
  • هزینه اجاره خانه در هلند به طور میانگین چند یورو است؟ از €1700 تا €2500 (یورو) اجاره خانه در هلند تخمین زده می شود.
  • هزینه های بیمه درمانی در هلند چند یورو می شود؟ هزینه های بیمه درمانی حدود €100 (یورو) می باشد.
  • کدام شهر گران ترین هزینه های زندگی در هلند را دارد؟ آمستردام پایتخت هلند گران ترین هزینه زندگی را دارد.
5/5 - (3 امتیاز)

3 دیدگاه برای “هزینه زندگی در هلند

  1. Kamran گفت:

    سلام شرایط زندگی در هلند برای کسی که مجرد باشه و 32 سال سن داشته باشه چه جوری؟ سابقه کار پرستاری حدود 4 سال دارم. بهتره از کدوم روش به هلند مهاجرت کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مهاجرت به هلند از طریق تحصیل با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. قاسمی گفت:

    هزینه های زندگی در هلند رو چجوری میشه بیشتر کاهش داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *