مهاجرت تحصیلی هلند

شرایط اعزام دانشجو به هلند

شرایط اعزام دانشجو به هلند

هزینه ها و شرایط اعزام دانشجو به هلند موارد اصلی می باشند که دانشجویان حتما باید برای مهاجرت تحصیلی به این کشور آنها را در نظر داشته باشند. این روزها مهاجرت تحصیلی به این کشور بسیار طرفدار دارد. زیرا نظام آموزشی این کشور به خصوص در سال 2023 بسیار سطح بالایی قرار می گیرد. دانشجویان زیادی از سراسر جهان به خصوص از ایران برای تحصیل در این کشور و درنهایت رسیدن به کار و اخذ اقامت این جمع تلاش می کنند. این ها به دنبال زندگی بهتر و آینده ایی روشن در سرزمین زیبا و قدرتمند هلند هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این نوشتار قصد دارند به هموطنان عزیز در زمینه هزینه ها، مراحل و شرایط اعزام دانشجو به هلند اطلاعات جدید و مفید ارائه دهند.

مراحل و شرایط اعزام دانشجو به هلند

مهاجرت تحصیلی به این کشور طبق قوانین سال 2023 در صورتی امکان پذیر می باشد. متقاضیان و دانشجویان بین المللی از مراحل و شرایط اعزام دانشجو به این کشور به صورت کامل آگاه باشند. این کشور دارای سیستم آموزش و پرورش پیشرفته و مشهور است. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور با بالاترین سطح و کیفیت ارائه و تدریس می شوند.

برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه های این کشور، داشتن اطلاعات کافی از شرایط اعزام دانشجو، هزینه های تحصیل، اقامت، مراحل کسب ویزا و مهاجرت تحصیلی ضروری می باشند.

در جدول زیر به مراحل مهاجرت تحصیلی به این کشور اشاره شده است:

مراحلامور
1تهیه مدارک لازم و درخواست ورود به دانشگاه های مورد نظر (از طریق وب سایت دانشگاه ها)
2کسب نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
3تهیه مدارک مورد نیاز برای کسب ویزا و اقدام به کسب ویزای دانشجویی
4رزرو وقت ملاقات در سفارت  جهت کسب ویزا
5دریافت ویزای (طی 90 روز) و مهاجرت به این کشور

بررسی شرایط اعزام دانشجو به هلند

کسب ویزای تحصیلی هلند در صورتی امکان پذیر می باشد که دانشجویان با ارائه مدارک و داشتن شرایط اعزام دانشجو به این کشو اقدام به ورود به دانشگاه موردنظر و سپس کسب دعوت نامه تحصیلی کنند. به یاد داشته باشد که با کسب قبولی در دانشگاه مربوطه، متقاضیان می توانند از طریق دانشگاه خود اقدام به کسب مجوز اقامت تحصیلی هلند کنند.

برای کسب ویزای دانشجویی این کشور، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • 2 قطعه عکس مشابه با عکس پاسپورت
  • مدارک شناسایی، پزشکی و بیمه
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • ارائه مدارک بانکی برای اثبات توان مالی کافی
  • ارائه نامه کسب قبولی از دانشگاه هلندی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی (و یا هلندی)
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا

هزینه و شرایط اعزام دانشجو به هلند

به طور کلی، دانشگاه های این کشور توسط دولت این کشور حمایت کامل می شوند. سرمایه گذاری های زیادی در سیستم آموزشی این کشور انجام شده است. به همین دلیل، هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد. گرچه بسته به کشور مبدأ دانشجویان، متقاضیان برای یک سال تحصیلی بین 2000€ الی 20000€ (یورو) شهریه پرداخت می کنند. دانشجویان و متقاضیان همچنین می باید در نظر داشته باشند. به طور متوسط 10.350€ (یورو) برای هزینه های اقامت، غذا و بیمه درمانی پرداخت کنند. برای کاهش هزینه های تحصیلی، متقاضیان بین المللی می توانند اقدام به کسب بورس یک کمک هزینه های تحصیلی کنند. یا به طور پاره وقت در یک شرکت معتبر و یا بخش های مختلف دانشگاه مربوطه کار کنند. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

انواع شهریه دانشگاه ها در هلند

دانشگاه های هلندی با بودجه دولتی دارای 2 نوع شهریه قانونی و نهادی هستند. هزینه های قانونی مبلغ مشخصی است که توسط دولت برای همه دانشگاه ها تعیین شده است. بیشتر دانشجویان این کشور و سایر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوئیس باید این نوع هزینه را برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بپردازند. در سال 2023، شهریه قانونی تحصیل در دانشگاه های این کشور 2860€ (یورو) تعیین شده است. هزینه های نهادی توسط خود دانشگاه تعیین می شود برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس اعمال می شود. میزان این نوع شهریه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی و دانشگاه مربوطه دارد. به طور متوسط​، شهریه نهادی تحصیل در سال 2021  بین 8000€ الی 25000€ (یورو) در سال است.

نگاهی به شرایط اعزام دانشجو و تفکیک شهریه های دانشگاهی

میزان شهریه قابل پرداخت برای تحصیل در این کشور، برای دانشجویان بین المللی، طبق قانون 2023، نسبت به نوع دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است.

ذیلا به بررسی آن ها به تفکیک خواهیم پرداخت:

دانشگاه ها و مقاطع تحصیلیمیزان شهریه سالانه یورو
مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی6000€
مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی8000€
تحصیل در دانشگاه خصوصی (پزشکی و تجارت گران ترین دوره ها هستند)€30000
دوره های آمادگی (1-12 ماه) 6000€
مقطع کارشناسی (3-4 ساله)6000€
مقطع کاشناسی ارشد (1-2 ساله)7000€
دوره های MBA40000€

هزینه زندگی و شرایط اعزام دانشجو به هلند

طبق نظر اداره خدمات مهاجرت و اعطاء تابعیت این کشور (یا IND)، دانشجویان به طور متوسط به 10.412€ (یورو) پول در سال (867.68€ (یورو) در ماه) برای تأمین هزینه های زندگی از جمله اسکان، غذا، بیمه درمانی و هزینه حمل و نقل در این کشور نیاز دارند. دانشجویان بین المللی که با در نظر گرفتن شرایط اعزام دانشجو به این کشور به ویزا احتیاج دارند. باید این مبلغ را در حساب بانکی خود داشته باشند تا مراحل ورود و کسب اقامت (TEV) را شروع کنند. به یاد داشته باشید که مبلغ ذکر شده شامل صرف هزینه برای سفر در اروپا، رفتن به رستوران ها یا سایر فعالیت های (رفتن به موزه ها، سینما، مسابقات و غیره) نمی شود.

هزینه زندگی و شرایط اعزام دانشجو به هلند

شرایط اعزام دانشجو به هلند و کاهش هزینه های تحصیل

به طور کلی، آموزش عالی با کیفیت بالا گران است. با این حال، تحصیل در این کشور در مقایسه با سایر کشورها مانند انگلیس یا ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، شهریه تحصیل در دانشگاه های انگلیس از 15000€ (یورو) شروع می شود. این مبلغ 3 برابر بیشتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. همچنین در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی دانشجویی در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس نیز بیشتر از هزینه های زندگی دانشجویی است. به طور میانگین، دانشجویان برای درخواست ویزای تحصیلی این کشورها باید ثابت کنند که توان مالی ماهانه آنها برای اقامت دانشجویی حداقل 1380€ (یورو) در ماه است. درحالی که برای کسب ویزای دانشجویی دانشجویان تنها نیاز به 867€ (یورو) در ماه دارند.

روش های کاهش هزینه های تحصیل

دانشجویانی که به هلند مهاجرت می کنند می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور و یا پیدا کردن شغل پاره وقت، هزینه های تحصیل و زندگی خود را کاهش دهند. هر دانشجویی که در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور مشغول به تحصیل می شود. از این رو می تواند به طور میانگین 10 ساعت در هفته مشغول به کار شود. زمینه اشتغال دانشجویان در این کشور معمولا با رشته تحصیلی آنها مرتبط است. متقاضیانی که شرایط خوبی داشته باشند، می توانند حتی بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، در شرکت مورد نظر استخدام شوند. سپس اقدام به کسب اقامت این کشور کنند. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور ثبت نام می نمایند. سپس کسب اقامت این کشور وارد خاک هلند می شوند.

در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان بین المللی در هلند اشاره شده است:

الزامات مالی برای مهاجرت تحصیلی به هلند

برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور، همان طور که ذکر شد، داوطلبان باید اثبات کنند که از توان مالی کافی برای زندگی حداقل 1 سال در هلند برخوردار هستند (10412€ (یورو) سالانه).

الزامات مالی برای دانشجویان در این کشور طبق قانون 2023 به شرح زیر است:

  • در بیشتر موارد، دانشجویان و متقاضیان باید این مبلغ را قبل از تکمیل درخواست ویزا به حساب بانکی دانشگاه منتقل کنند.
  • دانشجویان هنگام ورود به این کشور به این منابع مالی دسترسی پیدا می کنند.
  • دانشجویان قبل از شروع سال تحصیلی باید شهریه سال تحصیلی اول را بپردازند.
  • مهلت پرداخت شهریه به دانشگاه بستگی دارد.
  • برخی از موسسات اجازه می دهند که چندین هفته قبل از شروع دوره ها پرداخت انجام شود.
  • در برخی دیگر از دانشگاه ها دانشجویان باید قبل از اقدام به گرفتن ویزای دانشجویی خود، این پرداخت را انجام دهند.

هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات درباره جزئیات مربوط به پرداخت شهریه از جمله مهلت های پرداخت به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. هموطنان عزیزی که به فکر کسب اقامت هلند از طریق تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و یا کار در هلند هستند. همچنین می توانند با کارشناسان موسسه در تماس باشند و یا به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *