مهاجرت تحصیلی هلند

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

برای ورود به دانشگاه های هلند، دانشجویان و متقاضیان بین المللی حتما باید از شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند آگاه باشند. در هلند دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارد که تحت حمایت دولت این کشور هستند. کیفیت آموزشی و سطح تحصیل بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند برای اکثر دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. هر ساله دانشجویان و متقاضیان زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های هلند اقدام به ورود به خاک این کشور می کنند. در کنار مزایای تحصیلی، دانشجویان بین المللی می توانند تحصیل در دانشگاه های هلند از شرایط و کیفیت بسیار خوب زندگی در این کشور بهره مند شوند.

هموطنان عزیز با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این راهنما می توانید به صورت کامل با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند آشنا شوید.

شرایط ورود به دانشگاه های هلند

اولین و مهمترین چیزی که دانشجویان باید بدانند این است که هر دانشگاه دراین کشور نیازهای خاص خود را دارد. این نیازها بین دانشگاه های هلند متفاوت است. همچنین شرایط پذیرش بستگی به برنامه مورد نظر متقاضیان برای تحصیل دارد. برنامه های مختلف دارای شرایط مختلفی هستند. بنابراین، برای پذیرش در یک برنامه آموزش عالی در این کشور، متقاضیان ابتدا باید با موسسه ارائه دهنده برنامه تماس بگیرند. آنها می توانند دقیقاً به متقاضیان بگویند که شرایط پذیرش برای برنامه مورد نظر چیست. با این حال، الزامات اساسی عمومی وجود دارد. اکثر دانشگاه ها به آن نیاز دارند. به طور کلی، شرط اصلی پذیرش در برنامه کارشناسی در این کشور، دیپلم دبیرستان در سطح مناسب است. این سطح توسط موسسه تعیین می شود. در برخی از زمینه های محبوب ظرفیت محدودی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد.

در جدول زیر به الزامات کلی و شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی دراین کشور اشاره شده است:

مدارک مورد نیازشرایط استفاده مدارک
دیپلم یا گواهی مدرسه متوسطه (دبیرستان)برای تحصیل در دوره کارشناسی
مدرک دانشگاهی کارشناسی معتبربرای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد
مدارک زبان انگلیسی آیلتس یا تافلبرای تحصیل به زبان انگلیسی
مدرک زبان هلندی NT2برای تحصیل به زبان هلندی
مجوز اقامت در هلندبرای اقامت دانشجویی در هلند در زمان تحصیل
رزومه تحصیلی، نامه های مرجع و انگیزه نامهبرای اثبات سوابق تحصیلی

لازم به ذکر است که این اسناد باید به انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی یا آلمانی ترجمه شده و توسط موسسه آموزشی یا توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شود.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

مراحل درخواست ورود به دانشگاه های این کشوربه صورت زیر است:

  • انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی
  • تهیه اسناد مورد نیاز برنامه
  • شرکت در آزمون های آیلتس یا تافل (نتایج آنها برای پذیرش در دانشگاه های این کشور کاملاً لازم است. مگر اینکه متقاضی در یک کشور انگلیسی زبان ساکن باشد یا تحصیلات عالی قبلی به زبان انگلیسی داشته باشد.)
  • مطلع بودن از تاریخ درخواست و ارائه درخواست ورود به موقع (متقاضی باید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کند. آیا بایستی از طریق سازمان برنامه اصلی دانشگاه های هلند یا از طریق وب سایت دانشگاه اقدام کند.)

جهت تکمیل اطلاعات خود در این خصوص مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

درباره شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

این کشورعلاقمند به جذب دانشجویان با استعداد و با انگیزه از سراسر جهان هستند. بنابراین شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. امتحانات ورودی نیز برای ورود به دانشگاه های این کشور وجود ندارد. آموزش عالی  به دلیل رویکرد بین المللی و کیفیت بالای آن شناخته شده است. لازم به ذکر است که این کشور یکی از طیف گسترده ای از دوره های دانشگاهی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.  پس از اتمام HAVO یا VWO یا به عبارتی دیگر پس از اتمام دوره دبیرستان و کسب مدرک معتبر، دانشجویان می توانند تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های تحقیقاتی یا دانشگاه علوم کاربردی این کشورادامه دهند تا بتوانند مدرک کارشناسی، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دریافت کنند.

تحصیلات عالی در این کشور رایگان نیست. با این حال دولت هلند حامی دانشگاه های این کشور است. این امر موجب کاهش هزینه های تحصیل دانشجویان هلندی شده است. البته باید در نظر داشته باشید که برای دانشجویان بین المللی نیز بسیار موثر است. مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور موجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی شده است. در نمودار زیر به تعداد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور اشاره شده است:

زمان لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

یکی از مهم ترین موضوعاتی که دانشجویان باید علاوه بر شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در نظر داشته باشند. زمان اقدام به ورود به دانشگاه های هلند است. به طور کلی، دانشجویان برای کسب پذیرش تحصیلی در این کشور معمولاً در ماه سپتامبر یا اکتبر برای سال آینده مهلت دارند. مهلت درخواست ورود به دانشگاه های این کشور با توجه به نوع دانشگاه مورد نظر و هرگونه محدودیت ورودی متفاوت است.

در نظر داشته باشید که این مهلت همچنین برای متقاضیان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متفاوت است. برای پذیرش در دانشگاه های این کشور، معمولا آخرین مهلت درخواست برای بسیاری از دوره های تحصیل 1 ماه مه می باشد. با این حال، استثنائات هم وجود دارد که دانشجویان برای مطلع شدن از آن باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند. به طور کلی، برای تحصیل در این کشورثبت نام در سازمان برنامه اصلی دانشگاه ها الزامی است. در این بخش می توانید ابتدا مقاله  هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

برای برنامه های تحصیلی که پذیرش در آنها با محدودیت تعداد (Numerus Fixus) همراه است، مهلت درخواست زودتر (15 ژانویه) است. روند ورود به دانشکده های این کشور کاملاً متفاوت است. زیرا ممکن است دانشجویان مجبور شرکت در مصاحبه های حضوری شوند. این امر تأثیر بسزایی در کسب پذیرش تحصیلی دانشجویان دارد. دانشگاه های این کشور موسساتی بسیار کوچکتر با محدودیت های واضح تر برای تعداد دانشجویان هستند. از آنجا که همه دانشجویان ملزم به زندگی در دانشگاه هستند. محدودیت تعدادی برای دانشجویانی که می توانند استخدام شوند وجود دارد. معمولاً دانشجویان برای کسب پذیرش باید در ژانویه و به موقع به دانشکده دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان ممکن است در فوریه به مصاحبه دعوت شوند.

زمان، شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در هلند

نمرات و مدارک مورد نیاز ورود به دانشگاه های هلند

میانگین نمرات مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های این کشور متفاوت است. اما به طور کلی، افرادی که موفق به کسب مدرک دیپلم بین المللی می شوند، انتظار می رود معدل آنها بالاتر از 7 باشد. علاوه بر نمرات بالا، همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، دانشجویانی که زبان مادی آنها زبان انگلیسی نمی باشد. برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور به مدرک زبان آیلتس و یا تافل نیاز دارند. به طور کلی، امتیازات مورد نیاز مدرک تافل حداقل 550 (مبتنی بر مقاله) و یا 213 (مبتنی بر اینترنت) است. همچنین افرادی که قصد دارند با مدرک آیلتس وارد دانشگاه های هلند شوند، بایستی حداقل نمره 6 را کسب کرده باشند. اگر یک دانشجوی خارجی قصد داشته باشد در یک دوره تحصیلی به زبان هلندی ثبت نام کند، می باید مدارک زبان NT2 یا CNaVT ارائه دهد.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل تنها یکی از راه های کسب اقامت هلند می باشد. علاوه بر این روش، متقاضیان می توانند از روش ها و راه ها مختلفی برای کسب اقامت این کشور اقدام به مهاجرت به این کشور کنند. اگر قصد دارید به این کشور و یا کشورهای برتر دنیا مانند کشور آلمان، اتریش، انگلیس، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، نیوزلند، استرالیا، آمریکا، کانادا و یا سایر کشورها مهاجرت کنید. سپس اقامت کشور مورد نظر خود را بدست آورید. همچنین می توانید انجام امور پرونده های مهاجرت خود را به عهده کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *