متفرقه

ویزای استارت آپ اروپا

ویزای استارت آپ اروپا

ویزای استارت آپ اروپا علاقمندان زیادی دارد منتهی هر کشوری در اروپا قوانین خاص خود را برای صدور ویزای مزبور در نظر گرفته است. متقاضیان باید از پیش نسبت به آن توجه لازم را مبذول فرمایند. علاوه بر این موضوع، نکته مهم دیگر شرایط بازار و نیازهای هر جامعه ای است که نشان می دهد چه نوع تجارت هایی در هر کدام از کشورهای اروپایی درصد سودآوری بیشتری خواهند داشت. از جمله کشورهایی که نسبتا از اکثر جهات گزینه مناسبی برای راه اندازی استارت آپ است می توان به ایرلند اشاره نمود. ایرلند 2 نوع ویزا در این خصوص صادر می نماید: ویزای سرمایه گذاری و ویزای استارت آپ. برنامه اول در ایرلند یعنی سرمایه گذاری به برنامه ویزای طلایی ایرلند معروف است و به سرمایه حداقل 2 میلیون € (یورو) نیاز دارد که نمی تواند از وام حاصل شود.

برنامه ویزای استارت آپ ایرلند هم روش دیگری است که کارآفرینان را ملزم می کند تا ایده خلاقانه ای در زمینه کسب و کار داشته و حداقل 10 شغل ایجاد کنند. در این اقامت افراد طی 3 تا 4 سال باید حداقل 1 میلیون € (یورو) درآمد داشته باشند و دفتر مرکزی آن ها نیز باید در ایرلند مستقر باشد. این روش نسبت به روش سرمایه گذاری سرمایه کم تری نیاز دارد و حداقل آن 75000€ (یورو) است. با هر دوی این ویزاها اعضای خانواده نیز واجد شرایط اخذ ویزای ایرلند می شوند که با داشتن آن باید پس از گذشت 2 سال از اقامت در ایرلند، حداقل سالی یک بار به این کشور بروند. سایر کشورهای اروپایی نیز هر کدام قوانین خاص خود را دارند که در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مفصل تر در خصوص بعضی از آن ها توضیح داده شده است.

مزایای اخذ ویزای استارت آپ اروپا

 در خصوص اطلاع از مزایای اخذ ویزای استارت آپ اروپا بایستی بدانید که تمامی کشورهای اتحادیه اروپا جایگاه اقتصادی نسبتا خوبی دارند و اکثر آنها توسعه یافته و پرطرفدارند. دلایل زیادی هم وجود دارد که باعث شده اخذ ویزای استارت آپ اروپا بین علاقمندان مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی داشته باشد، از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. بازار گسترده اروپا: هر فعالیت اقتصادی زمانی قابلیت رشد را دارد که با بازار مصرفی بزرگی روبرو باشد و بازار کشورهای اتحادیه اروپا با بیش از 34% تولید ناخالص سرانه جهان یکی از بزرگ ترین و بهترین بازارهای جهان است.
  2. سلامت و شفافیت قوانین: شاخص فساد یا همان Corruption Perception Index در اروپا پایین است و در گزارش سال گذشته بانک جهانی از میان 20 کشوری که بهترین امتیاز را در این زمینه دریافت کرده اند، 15 کشور اروپایی هستند.
  3. منابع انسانی کارآمد: 35 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان در اروپا واقع شده یعنی کمی بیش از یک سوم بهترین دانشگاه های جهان رتبه دوم business school ها در جهان را دارند.
  4. ثبات سیاسی و پیش بینی پذیری: نرخ پایین تورم و ثبات سیاسی و اقتصادی در اروپا احتمال بروز بحران های اقتصادی و شکست در تجارت و کسب و کارهای جدید را کم می کند.
  5. نزدیکی جغرافیایی به ایران: برای کسانی که می خواهند مدام بین دوکشور در رفت و آمد باشند، این مسئله اهمیت زیادی دارد، در حالی که کشورهایی مثل کانادا از ایران فاصله زیادی دارند.

بهترین کشورها برای ویزای استارت آپ اروپا

بهترین کشورها برای ویزای استارت آپ اروپا

هر کشوری قوانین خاص خود را برای کارآفرینان در نظر گرفته است. در جدولی که در ادامه ترسیم شده تعدادی از بهترین کشورها برای ویزای استارت آپ اروپا همراه مختصر اطلاعاتی در خصوص ویزای استارت آپ معرفی شده اند:

بهترین کشورهای قاره اروپا به لحاظ ایجاد استارت آپنام ویزای استارت آپعضویت یا عدم عضویت در اتحادیه اروپا (EU)
اتریشکارت قرمز-سفید-قرمزعضویت
قبرسبرنامه ویزای استارت آپ قبرسعضویت
دانمارکویزای استارت آپ دانمارکعضویت
استونیویزای استارت آپ استونیعضویت
فنلاندمجوز اقامت کارآفرینان استارت آپعضویت
گرجستانویزای استارت آپ گرجستانعدم عضویت
آلمانویزای اقامت خود اشتغالیعضویت
ایرلندبرنامه کارآفرین استارت آپعضویت
ایتالیاویزای استارت آپ ایتالیاعضویت
اسپانیابرنامه ویزای کارآفرینیعضویت
سوئدمجوز اقامت خود اشتغالیعضویت
انگلستانویزای نوآوریعدم عضویت

جهت اطلاع از شرایط استارت آپ در کشورهای دیگر از جمله فنلاند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله استارت آپ فنلاند می باشد.

ویزای استارت آپ اروپا در دانمارک

در ادامه تعدادی از کشورهای معرفی شده در جدول بالا در خصوص ویزای استارت آپ اروپا در کانادا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهد داد. این موضوعات به طور کلی با توجه به شرایط سال 2022 معرفی خواهند شد. یکی از بهترین این کشورها دانمارک است که به کسانی که ایده های نوآورانه دارند، علی الخصوص زمانی که می توانند شغل ایجاد کنند، اجازه می دهد تا 2 سال در این کشور اقامت داشته باشند. این ویزا البته هزینه های متعددی برای افراد به دنبال خواهد داشت که از آن جمله می توان به حداقل تمکن مالی مورد نیاز و هزینه بررسی مدارک در سفارت دانمارک اشاره نمود که در نمودار ذیل ارائه شده اند:

عمده هزینه ویزای استارت آپ آلمان

ویزای استارت آپ اروپا در استونی

دولت استونی برنامه ای به نام ویزای استارت آپ اروپا در استونی را در نظر گرفته تا کارآفرینان علاقمند از سرتاسر دنیا را جذب کند. با داشتن این ویزا افراد می توانند تا 18 ماه در کشور استونی اقامت داشته باشند و برخلاف سایر برنامه های سرمایه گذاری در استونی، نیازمند داشتن سرمایه اولیه خیلی زیادی به منظور تایید شدن ندارد. به منظور اخذ این ویزا شرایط متعددی وجود دارد که از آن جمله می توان به داشتن ماهانه 160€ (یورو) و همینطور ارائه بیمه نامه ای با قابلیت پوشش حداقل 30000€ (یورو) اشاره نمود. این نوع ویزا این امکان را به دارندگان آن می دهد تا آن را تا 183 روز دیگر هم ویزای مزبور را تمدید نمایند. با داشتن این ویزا افراد می توانند تا 90 روز در حوزه شنگن هم رفت و آمد داشته باشند؛ این موضوع در خصوص ویزای استارت آپ سایر کشورهای حوزه شنگن هم صادق است.

 اقامت و ویزای استارت آپ اروپا

با اطلاع از شرایط اخذ اقامت و ویزای استارت آپ اروپا بسیاری دیگر از کشورها از جمله فنلاند، آلمان، اتریش و غیره نیز می توانند اقامت اروپا را به دست آورند و وقتی آن کشور عضوی از شنگن باشد، این اقامت اهمیت بیشتری پیدا می کند. البته پیش از اقدام بهتر است افراد اطلاعات کافی راجع به کشورها به دست آورند؛ به عنوان مثلا ویزای استارت آپ ایتالیا با سختگیری خیلی زیاد و به افراد معدودی داده می شود. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص ویزای استارت آپ اروپا در کشورهایی مثل آلمان، اتریش، مجارستان، پرتغال و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *