مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

استارت آپ فنلاند

استارت آپ فنلاند

استارت آپ فنلاند شامل استارت آپ های کاربردی می شود که در میان آن ها استارت آپ های بین المللی نیز به چشم می خورد که رشد خوبی داشته اند. فنلاند فضای کسب و کار پایداری را برای شرکت های نوپا فراهم می کند. این یک بستر آزمون و خطای عالی برای فناوری های جدید است.

در فنلاند شما تمام نیازهای خود را در جامعه پیدا خواهید کرد از افراد با تحصیلات و باهوش فنی گرفته تا، زیرساختی پایدار برای آزمایش و بهترین دانش فنی در فن آوری های دیجیتال. فنلاند برای سرمایه گذاران فنلاندی و بین المللی به طور شگفتی جذاب شده است. تعداد زیادی از سرمایه گذاران، و صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر آماده سرمایه گذاری در استارت آپ های آینده دار هستند. اگر می خواهید در فنلاند استارت خود را راه اندازی کنید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما کمک خواهد کرد.

اینفوگرافیک استارت آپ فنلاند

مهاجرت فنلاند

دولت فنلاند در خصوص مهاجرت به فنلاند در سال 2023 تغییراتی را در سیستم مهاجرتی خود اعلام نموده است. روش های مهاجرت به این کشور متفاوت بوده و متقاضیان طبق در نظر گرفتن شرایط عمومی و هزینه های مربوطه برای مهاجرت به این کشور روشی را بر می گزینند.

به طور کلی روش های مهاجرت به فنلاند عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی و نوآفرینی
  • مهاجرت از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور روش استارت آپ یا نوآفرینی در فنلاند خواهد بود. در این روش ایده نوآوری متقاضیان پس از بررسی های متعدد مورد تایید دولت این کشور قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب کشور فنلاند توانسته بستر خوبی برای رشد فعالیت های استارت آپ باشد. فنلاند جزء آن دسته از کشورهای اروپایی می باشد که شهرت زیادی در خصوص صدور ویزا هر ساله برای متقاضیان خارجی و به خصوص در این سال ها برای ایرانیان از طریق ویزای نوآفرینی در فنلاند یا همان ویزای استارت آپ دارد.

کسب و کار در فنلاند

فنلاند یک اقتصاد دوستدار تجارت با فرصت های فراوانی است که در انتظار شرکت های بین المللی است، اما دستیابی به بازار و کسب و کار در فنلاند بدون کمک کارشناسان محلی می تواند یک کار مشکل ساز باشد. سازمان ‌هایی که به دنبال دسترسی سریع به بازارهای رو به رشد اروپای شمالی هستند، همه آنچه را که نیاز دارند را در فنلاند پیدا می‌کنند، به همین دلیل است که این کشور مدت‌هاست که در بین شرکت ‌های بین ‌المللی نسبت به همتایان منطقه ‌ای خود مورد علاقه بوده است. یک محیط تجاری درجه یک وجود دارد و ایجاد یک نهاد شرکتی آسان و سریع است. علاوه بر این، زیرساخت‌ های عملکردی، لجستیک و شبکه‌ های ارتباطی مدرن این کشور، اجرای روزانه کسب ‌و کار را یکپارچه، کارآمد و همیشه سودآور می ‌سازد.

اقتصاد صنعتی بخش خصوصی پررونق و محیط تجاری است که برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) بسیار مساعد است. محیط نظارتی برای تجارت مناسب است و تشریفات اداری بسیار کم است و به بازار آزاد اجازه می دهد در یک اقتصاد شفاف و باز حاکم شود. اما علیرغم جذابیت‌ های آشکار اقتصاد فنلاند برای سرمایه ‌گذاران بین ‌المللی، پیمایش در محیط مالیاتی و نظارتی می ‌تواند بدون آگاهی قبلی از چشم ‌انداز تجاری دشوار باشد. همانطور که گفته شد فضای کسب و کار در فنلاند بسیار عالی است اما برای بررسی بیشتر به نمودار زیر که رتبه فنلاند در پارامترهای مهم کسب و کار را نشان می دهد توجه کنید:

رتبه فنلاند در پارامترهای مهم کسب و کار

مالیات در فنلاند

در کشور فنلاند، نرخ مالیات بر درآمد شخصی نرخ مالیاتی است که از کلیه افراد جمع‌ آوری می‌ شود. این موضوع به جوانب مختلفی از درآمد مانند نیروی کار، حقوق بازنشستگی و سود سهام مربوط می‌ شود. از اینرو معیاری که ما در این خصوص استفاده می کنیم به بالاترین نرخ مالیات نهایی برای افراد اشاره خواهد داشت. بدین ترتیب درآمدهای حاصل از نرخ مالیات بر درآمد شخصی منبع درآمد مهمی برای دولت فنلاند است. از این رو نرخ مالیات بر درآمد شخصی حدود 56.97% می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در فنلاند می باشد.

جهت درک بهتر نرخ مالیات در کشور فنلاند نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

نرخ مالیات بر درآمد فنلانداستارت آپ بدون مدرک زبان در فنلاند

این روزها مهاجرت بدون مدرک زبان یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان می باشد. متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای استارت آپ فنلاند را دارند بایستی بدانند که بدون مدرک زبان هم می شود به این کشور عزیمت کرد. برگزیدن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور از سایر مزایای مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند می باشد.

کار و اقتصاد در فنلاند

هلسینکی، پایتخت فنلاند به عنوان مرکز راه اندازی شمال اروپا شناخته شده است. موقعیت این کشور در گوشه شمال شرقی اتحادیه اروپا این کشور را به مکانی عالی برای شرکت هایی که قصد گسترش به اروپا را دارند، تبدیل می کند، در حالی که بازارهای آسیا را باز نگه می دارد. در این کشور کارآفرینان بین المللی هم از اروپا و هم از آسیا وجود دارد. فنلاند فرصت های مالی زیادی را برای استارت آپ ها فراهم می کند. چندین سال است که سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در استارت آپ ها به طور مداوم رشد کرده است. متوسط ​​سرمایه گذاری در 2 سال گذشته 2 برابر شده است. جشنواره استارت آپ در این کشور 20000 نفر را از بیش از 100 کشور جهان گرد هم می آورد.

موفقیت صحنه راه اندازی فنلاند را می توان در همکاری پر رونق بین دولت، استارتاپ ها، شرکت ها و دانشگاه های دارای رتبه بالا جستجو کرد. صحنه راه اندازی حدود 10 سال پیش شروع به رونق کرد و توسط جامعه پرجنب وجوش دانشجویان دانشگاه کاتالیز شد. امروزه، تقریباً یک روحیه همکاری بیش از حد در صحنه وجود دارد، جایی که ایده ها و فن آوری ها به طور آشکار از آزمایشگاه های دانشگاه و مراکز تحقیقاتی تا استارتاپ ها و شرکت ها به اشتراک گذاشته می شود. در واقع این چرخه موجب می شود تا متخصصان در این صحنه وارد شوند و کسب و کار جدی تر دنبال شود. دولت فنلاند علاوه بر افزایش روزافزون سرمایه های مخاطره آمیز به کشور، از طرق مختلف از استارت آپ ها به خصوص استارت آپ فنلاند حمایت می کند.

نرخ بیکاری در فنلاند در نمودار زیر شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در کشور فنلاند

مراحل راه اندازی استارت آپ فنلاند

اول نامی برای شرکت خود انتخاب کنید. برای به دست آوردن حقوق انحصاری نام، باید آن را به ثبت تجارت که توسط اداره ثبت اختراعات و ثبت فنلاند نگهداری می شود، ارائه دهید. دوم یک حساب بانکی برای تجارت خود باز کنید. استارت آپ ها در فنلاند برای پرداخت و انجام امور بانکی و مالی در این کشور اعم از خرید و فروش سهام به ایجاد یک حساب بانکی در فنلاند نیاز دارد. سوم شروع اعلان تجارت را ثبت کنید. راه اندازی و ایجاد یک استارت آپ در این کشور در گرو این است که در اداره ثبت فنلاند به رسمیت شناخته و معتبر محسوب شود. این کار را می توان با استفاده از یک فرم واحد به راحتی انجام داد. و مرحله چهارم از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. در خصوص مهاجرت به فنلاند و کسب اطلاعات جامع، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

شرکت هایی که در کشور فنلاند تاسیس می شوند بنابر نوع کاربرد خود انواع مختلفی دارند. در نمودار زیر شاهد انواع شرکت های استارت آپی در فنلاند می باشید:

انواع شرکت های استارت آپی در فنلاند

شرایط راه اندازی استارت آپ فنلاند

در فنلاند، شرکت های خارجی معمولا از طریق شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی یا دولتی یا از طریق دفتر شعبه فنلاند تجارت می کنند. تجارت و فعالیت یک استارت آپ در فنلاند می تواند از طریق مشارکت های گروهی و یا عمومی یا دولیتو خصوصی به اشکال مختلف انجام شود. شما با راه اندازی استارت آپ در این کشور می توانید در شهرهای فنلاند شعبه ایجاد کنید. در این کشور شرایط مختلفی برای کارآفرینان بی المللی وجود دارد که شرایط به طور کلی برای اشخاص از اتحادیه اروپا راح تر است. اما حداقل یکی از کارآفرینان باید اقامت دائم اروپا را داشته باشد یا اگر موسس استارت آپ شخص حقوقی باشد، اقامتگاه خود را در منطقه اقتصادی اروپا داشته باشد.

برای واجد شرایط بودن و برای درخواست مجوز استارت آپ فنلاند، باید شرایط به خصوصی داشته باشید. برخی از شرایط  استارت آپ فنلاند را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • یک تیم راه اندازی تخصصی
  • ویزای کاری فنلاند
  • حداقل 2 موسس با مهارت همه کاره برای انتقال به فنلاند
  • قصد تأسیس یک شرکت رشد سریع در فنلاند
  • داشتن یک طرح تجاری نوآورانه
  • تعهد به ایده تجاری و در نهایت ایجاد شرکت
  • دارایی قابل توجه در شرکت
  • دسترسی به منابع کافی و بودجه برای توسعه اولیه شرکت
  • ابزارهای مالی مطمئن برای پشتیبانی

هلسینکی مرکز استارت آپ فنلاند

فنلاند و پایتخت هلسینکی به عنوان قطب شمال اروپا برای نوآوری در نظر گرفته می شوند. سرزمین عجایب نوردیک حتی به عنوان پیشرفته ترین کشور دیجیتالی در سال 2019 توسط اتحادیه اروپا انتخاب شد. با رویدادهایی مانند Slush که بهترین و درخشان‌ترین اکوسیستم استارت ‌آپی اروپا را گرد هم می ‌آورد تا ایده‌ ها و الهام ‌بخشی را به اشتراک بگذارند، کشوری پر جنب و جوش است که فناوری‌ هایی را توسعه می‌دهد که بر فردا تأثیر می‌گذارد. هلسینکی مرکز استارت آپ فنلاند به عنوان مرکز استارت آپ شمال اروپا در نظر گرفته شده است. موقعیت این کشور در گوشه شمال شرقی اتحادیه اروپا، آن را به مکانی عالی برای شرکت هایی تبدیل می کند که به دنبال گسترش به اروپا هستند، در حالی که چشمان خود را برای بازارهای آسیایی باز نگه می دارند.

  • فنلاند فرصت های مالی جذاب زیادی را برای استارت آپ ها ارائه می دهد.
  • سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در استارت آپ ها چندین سال است که به طور پیوسته رشد کرده است.
  • میانگین سرمایه گذاری در 2 سال گذشته 2 برابر شده است.
  • در سال 2020، بیزینس فنلاند با سرمایه 142 میلیون € (یورو) به استارت آپ ها کمک کرد.

در نمودار زیر بهترین شهرهای فنلاند از نظر استارت آپ معرفی شده اند:

رتبه بهترین شهرهای استارت آپی فنلاند

شرایط طرح تجاری برای ویزای استارت آپ فنلاند

ویزای استارت آپ فنلاند یکی از بهترین برنامه های ارائه شده توسط دولت فنلاند برای کسب اقامت این کشور است. فنلاند به کارآفرینان با استعداد امکان تاسیس شرکت نوپا و همچنین مهاجرت به فنلاند را برای اجرای طرح تجاری خود می دهند.  این مجوز برای جذب و حمایت از بنیانگذاران استارت آپی با پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستم فعال فنلاند است. قبل از درخواست برای مجوز راه اندازی استارت آپ خود به خدمات مهاجرت فنلاند، کارآفرینان باید مدل کسب و کار خود را توسط Business Finland ارزیابی کنند. Business Finland مدل و منابع کسب و کار شما را بررسی می کند تا مطمئن شود ایده کسب و کار شما پتانسیل رقابت در بازار بین المللی را دارد. پس از اتمام ارزیابی، و مورد تایید بودن آن تیم ارزیابی یک بیانیه و گواهی را به متقاضی برای دریافت ویزا و امور مهاجرت ارائه می کند.

هنگام بررسی طرح تجاری برای ویزای استارت آپ فنلاند شما، آنها مطمئن می شوند که طرح شما اهداف زیر را برآورده می کند:

  • محصول یا خدمات پیشنهادی شما چه خواسته ها و نیازهایی را برآورده می کند.
  • کسب و کار شما باید پتانسیل ایجاد حداقل درآمد در سطح بین المللی را داشته باشد.
  • ایده کسب و کار باید منحصر به فرد، مقیاس پذیر و رقابتی باشد.
  • تیم استارت آپ تحقیقات کاملی در مورد کسب پایگاه مشتری و مدل کسب درآمد انجام داده باشد.
  • این تیم قبلاً مخاطبان هدف را تخمین زده باشد.
  • تیم باید یک تجربه همه کاره داشته باشد.

ساختار استارت آپ فنلاند

کشور مدرن فنلاند در خصوص استارت آپ فنلاند دارای یک اقتصاد ایمن، با ثبات و شفاف و صعودی است. دولت بودجه و خدماتی را برای شرکت های نوآور در مراحل اولیه ارائه می دهد و از دانشگاه ها در تجاری سازی ایده هایشان حمایت می کند. استارت آپ فنلاند، یکی از سریع ترین صحنه های استارت آپ در جهان، می باشد. به این معنی که در این کشور استارت آپ ها سریع تر نتیجه می گیرند. در این کشور شاهد یک اکوسیستم پر جنب و جوش از شتاب دهنده ها، سرمایه گذاران فرشته با پشتیبانی قوی دولت پیدا خواهید کرد. شما می توانید با تحقیق در خصوص اینکه چه مشاغل و کسب و کارهایی نیاز است و با بررسی کار در فنلاند به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

ویزای استارت آپ فنلاند

اگر مایل به تاسیس یک استارت آپ در فنلاند هستید، می توانید برای اجازه اقامت و startup Visa فنلاند در نظر گرفته شده برای کارآفرینان تازه کار اقدام کنید. برای دریافت اجازه اقامت استارت آپ، باید یک طرح نوآورانه مشخص داشته باشید. فرآیند درخواست برای اجازه اقامت استارت آپ شامل 2 مرحله است:

  • برای کار به عنوان یک کارآفرین تازه کار به یک بیانیه واجد شرایط از مرکز نوآوری فنلاند نیاز دارید.
  • برای اجازه اقامت استارت آپ درخواست دهید و برای شناسایی هویت خود به یک نمایندگی دیپلماتیک فنلاند یا دفتر خدمات مهاجرت فنلاند مراجعه کنید.

فرآیند بسیار سریع و روان است. ابتدا، به یک بیانیه صلاحیت مطلوب از مرکز نوآوری Business Finland نیاز دارید. مدل کسب و کار، شایستگی و توانایی شرکت شما برای رشد عملیات ارزیابی می شود. شما می توانید اطلاعات مربوط به طرح کسب و کار و مدارک مورد نیاز خود را از طریق یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده به Business Finland ارسال کنید. هنگامی که ارزیابی مطلوبی از مرکز نوآوری فنلاند دریافت کردید، می توانید برای اجازه اقامت راه اندازی از خدمات مهاجرت فنلاند درخواست دهید. بیانیه Business Finland به مدت 2 ماه معتبر خواهد بود. بیانیه را به عنوان ضمیمه درخواست اجازه اقامت راه اندازی خود به اداره مهاجرت فنلاند تحویل دهید. بدون ارزیابی و دریافت تاییدیه نمی توانید اجازه اقامت استارتاپ فنلاند را دریافت کنید.

پروسه دریافت ویزای استارت آپ فنلاند به شرح زیر است:

پروسه دریافت ویزای استارت آپ فنلاند

فرصت های کارآفرینی در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته اروپاست و فرصت های کارآفرینی در فنلاند بسیار جذاب هستند. از جمله:

بخششرح
فناوری اطلاعات و ارتباطاتفنلاند یک پیشرو واقعی در توسعه فناوری های دیجیتال است. از بازیگران بزرگ گرفته تا استارت ‌آپ ‌های امیدوارکننده، شرکت ‌های فنلاندی همگی به یک اندازه نوآوری ‌های پیشرو در مورد 5G، امنیت سایبری و دیگر صنایع ارائه می‌ کنند.
سلامتی و رفاهترکیب یک سنت طولانی در مراقبت های بهداشتی کارآمد، دیجیتالی کردن داده های سلامت و اکوسیستم مهندسی، فنلاند را به بهترین مکان برای تحقیق و توسعه سلامت تبدیل کرده است.
تکنولوژی پاکفنلاندی ها این توانایی را دارند که شرایط سخت را به موارد موفقیت تجاری تبدیل کنند. در حال حاضر صنعت فنلاند پاک یکی از سنگ بنای اقتصاد فنلاند است.
اقتصاد زیستیخوشه صنعت در حال تجدید اقتصاد زیستی با پروژه هایی به ارزش نزدیک به 4 میلیارد € (یورو) پتانسیل رشد عظیمی را ارائه می دهد. سرمایه گذاری های عمده اخیر چه داخلی و چه بین المللی راه را برای رشد صنعت هموار کرده است.
مراکز دادهفنلاند بهترین مکان برای داده های شماست. فنلاند ده ها سایت مرکز داده آماده ساخت و ساز از انواع مختلف در سراسر کشور دارد.
مسافرت و جهانگردیفنلاند امن ترین مقصد دنیا برای کسب و کار شماست. سفرهای بین المللی به فنلاند با افزایش تعداد شب های بین المللی در مسیر رشد قوی قرار دارد.

برترین استارت آپ ها در فنلاند

مزایای اخذ ویزای استارت آپ فنلاند

بسیاری از متقاضیان جویای اخذ ویزای استارت آپ فنلاند، پیش از اخذ این ویزا تمایل دارند تا از مزایا و امتیازاتی که از طریق اخذ ویزای استارت آپ به آن خواهند رسید اطلاع یابند. در این بخش چند نمونه از مزایای شاخص اخذ ویزای استارت آپ فنلاند در اختیار شما همراهان عزیز قرار خواهد گرفت:

  • امکان اخذ ویزای استارت آپ در کوتاه ترین زمان ممکن
  • امکان دریافت اقامت و تابعیت قانونی برای متقاضی اصلی و همراه
  • شرایط کاملا مهیا جهت تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان اشتغال زایی و ثبت شرکت قانونی
  • پروسه اخذ ویزای استارت آپ بدون نیاز به مدرک زبان

در خصوص اطلاع از شرایط دریافت اقامت فنلاند مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

برترین استارت آپ ها در فنلاند

در استارت آپ های برترفنلاند مزایای زیادی وجود دارد که آن ها را معرفی می کنیم. Sensible 4 این تیم مستقر در Espoo از مکان سرد خود استفاده می کند تا در هنگام رانندگی در آب و هوای نامناسب امنیت ما را حفظ کند. با استفاده از الگوریتم های منحصر به فرد، هوش مصنوعی، سنسورها، رباتس و نرم افزار، تیم آن در حال رانندگی خودکار در جایی است که قبلا وسیله نقلیه مستقلی در آن نرفته باشد و اطمینان حاصل می شود که آنها در شرایط متغیر به راحتی و ایمن کار می کنند. iFarm در سال 2017 تاسیس شد، یک فناوری ابتکاری برای پرورش سالاد طبیعی، انواع توت ها و سبزیجات در طول سال در یک محیط کاملا کنترل شده خودکار توسعه داده است. اگر قصد اخذ اقامت از طریق برنامه استارت آپ فنلاند را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب استارت آپ فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما در باب استارت آپ فنلاند می باشیم:

  • شرایط راه اندازی استارت آپ فنلاند چیست؟ داشتن طرح تجاری/ گواهی مالی در خصوص تامین هزینه ها/ تعهد به ایده تجاری/ دارایی قابل توجه در شرکت
  • طول دوره اقامت از طریق برنامه استارت آپ چقدر است؟ 2 سال
  • مزایا برنامه مهاجرتی استارت آپ فنلاند چیست؟ عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و پروسه سهل از مهم ترین مزایا می باشد.
  • شرایط ویزای همراه در برنامه استارت آپ فنلاند چیست؟ بله همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند با درخواست مجوز اجازه اقامت اقدام کنند.
4/5 - (8 امتیاز)

10 دیدگاه برای “استارت آپ فنلاند

  1. اکبر گفت:

    0 تا 100 دریافت ویزای فنلاند را خدمات دارید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. بله برای بررسی شرایط و اطلاع از خدمات با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ترانه گفت:

    سلام برای چه رشته های مناسب هست؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در حال حاضر برای رشته های کامپیوتر، برنامه نویسی و مدیریت فروش

  3. آیدا گفت:

    شما در زمینه ایده پردازی هم کمک می کنید؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بله. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  4. ماهان رادمهر گفت:

    سلام
    خیلی مقاله کاربردی و خوبی بود به نظرم روش عاااااالیییه

    1. صادقی گفت:

      ممنون در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. مهسا گفت:

    سلام، آیا امکان مهاجرت خانوادگی در این پروسه مهاجرتی وجود دارد؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بله این امکان برای خانواده ها مقدور است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *