مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد. ثبت شرکت در فنلاند یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت فنلاند به شمار می آید. این کشور از لحاظ اقتصادی با ثبات است و اقتصاد این کشور بر پایه صادرات استوار است. این کشور تنها منطقه یورو است که بر طبق اعلام سه نهاد مطرح مالی در زمینه اعتبار و سنجش درست از وضعیت با ثبات (AAA) در سال 2023 بهره مند می باشد. لذا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در این مقاله با عنوان ثبت شرکت در فنلاند، شرایط و مراحل آن را توضیح داده تا متقاضیان اخذ اقامت فنلاند از این طریق، با جزئیات امر به صورت کامل آشنا شوند.

مراحل و انواع ثبت شرکت در فنلاند

مراحل و فرآیند ثبت شرکت در فنلاند به شرح زیر است:

  • فرم مربوط تکمیل و به وزارت بازرگانی ارسال شود.
  • با وزارت امور خارجه هماهنگ شود و تاییدیه ها را دریافت کند.
  • دولت فنلاند نسبت به کسب و کارهای شما مجوز می دهد.
  • صدور مجوز برای شخص متقاضی و تعیین وقت در سفارت
  • حضور در سفارت
  • دریافت ویزای بلند مدت برای متقاضیان و همراهان صادر می شود.

انواع شرکت هایی که امکان ثبت و سرمایه گذاری در فنلاند را دارد ذیلا به آن اشاره می گردد:

انواع ثبت شرکت در فنلاند

فرآیند ثبت شرکت در فنلاند

برای اطلاع رسانی راه اندازی با استفاده از فرم y3 در سایت این امکان را دارید که به صورت آنلاین اقدام کنید. همیشه این امکان را معامله گران خصوصی وجود دارد تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین انجام دهند. ابتدا باید فرم y3 را تکمیل کنید و باید فرم شخصی اطلاعات شخصی شما به صورت محرمانه پر شود. سپس بابت کسب و کار مورد نظر شما باید مجوز دریافت کنید و نیاز به این مجوز دارید که این امکان را به شما می دهد که شما برای راه اندازی شرکت اقدام کنید. تجار خصوصی، معامله گران کشاورزی و جنگل داری ها نیز می تواند برای راه اندازی شرکت فرم y3 را تکمیل کنند.

زمانی که یک شرکت حقیقی یا حقوقی ثبت نام می کنید به عنوان یک کارفرما باید حداقل دستمزد و حقوق در فنلاتد مشخص باشد. اگر دو نفر از کارمندان به صورت منظم یا 6 نفر از کارمندان را به صورت موقت مشغول به کار باشند باید کارفرما حقوق و دستمزد این افراد را پرداخت کنند. شرکت باید از پرداخت مالیات به کارمندان و پرسنل خود خودداری کند، چرا که طبق دستورالعمل چاپ شده کارت مالیاتی هر یک از کارکنان باید حتما مالیات پرداخت کنند. کارمندان اگر در مدت کوتاه یعنی کمتر از شش ماه در شرکت باشند از کارت مالیات صادر شده در اداره مالیات محلی استفاده می کنند. اگر کارمندی نتواند کارت مالیاتی را نشان دهد باید 35% از مالیات را پرداخت کند.

هزینه ثبت شرکت در فنلاند

هزینه ثبت نام ارسال قابل پرداخت به PRH تجارت به مبلغ 110€ (یورو) می باشد که باید این مبلغ را به عنوان پیش پرداخت باید ارائه کرد. افرادی که اقامت طولانی دارند می تواند از کارت های مالیاتی این کشور به صورت خودکار بهره مند شوند که اغلب مالیات بر درآمد به صورت تصاعدی می باشد. اگر شما قصد دارید کسب و کار خود را به صورت مجدد راه اندازی کنید ابتدا باید فرم Y6 تکمیل کنید و کسب و کار قبلی خود را در فرم در قسمت اطلاعات بیشتر در مورد آگاهی از تغییرات تکمیل کنید.

فنلاند هشتمین کشور بزرگ اروپایی می باشد در کشور فنلاند مردم به 2 زبان فنلاندی و سوئدی صحبت می کنند. امید به زندگی در این کشور بالا می باشد، کشور فنلاند دارای ساخت و سازهای توسعه یافته ای می باشد. این کشور از لحاظ نیروی کار از قشر جوان و ماهر می باشند که دولت فنلاند از نیروی کار حمایت کرده و در این کشور فساد مالی کمتری می باشد.

در کشور فنلاند در 7 بخش از دیدگاه سرمایه گذاری مناسب می باشد:

  • فن آوری پاک
  • پژوهش، توسعه و نوآوری های محرک اصلی
  • بهداشت و درمان و سلامت
  • فن آوری اطلاعات و ارتباطات
  • استخراج معدن
  • خرده فروشی
  • سفر و گردشگری

مزایای ثبت شرکت در فنلاند

ثبت شرکت در کشور فنلاند از آن جایی که این کشور در اروپا واقع شده است مزایایی دارد. از جمله این که:

مزایا ثبت شرکت در فنلاند

حساب بانکی در فنلاند بابت ثبت شرکت

اغلب حقوق کارمندان به حساب بانکی واریز می شود. راه های گوناگونی برای پرداخت قبوض وجود دارد. مانند عابر بانک، دستگاه های اتوماتیک بانک ها و تلفن و سایر، زمانی که حساب بانکی افتتاح می کنید به پاسپورت یا گذرنامه یا دیگر مدارک شناسایی احتیاج دارید. برای ارزیابی و بررسی به امور مالی خود احتیاج به حساب بانکی دارد، بهتر است که خدمات و قیمت های بانکی گوناگونی را با هم مقایسه کنید و بهترین را برای خود انتخاب کنید.

اگر شما پاسپورت خارجی یا کارت شناسایی خارجی ندارید، از پرسنل بانک پیگیری کنید که کدام کارت شناسایی برای شما قابل قبول می باشد. زمانی که حساب بانکی باز می کنید، بهتر است درخواست رمز شناسایی برای استفاده از اینترنت بانک بدهید، یا استفاده از رمز شناسایی بانک اینترنتی این امکان را دارید که به امور رسمی و دولتی در اینترنت انجام دهید. در خصوص اطلاع از هزینه زندگی در فنلاند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

بیمه ها در ثبت شرکت در فنلاند

شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

جهت ایجاد یک شرکت در کشور فنلاند مراحل سرمایه گذاری و ثبت به صورت زیر می باشد:

  • انتخاب نامی مناسب و شایسته برای شرکت فرد باید نام تجاری شرکت خود را در اداره ثبت کشور فنلاند ثبت کند.
  • فرد باید یک حساب جداگانه برای شرکت در یکی از بانک های فنلاند افتتاح کند.
  • موسس هر شرکتی باید برای انجام کارهای بانکی و حسابدار و سایر شرکت خود، یک حساب بانکی افتتاح نماید.
  • معرفی شرکت خود به افراد توسط آگهی کردن
  • سرمایه گذاری در شرکت و ثبت آن نام تجاری شرکت شما باید در اداره مالیات ثبت شود.
  • این کارها با فرمی که Y نام دارد به راحتی انجام می شود.
  • فرد می تواند از طریق سیستم های آنلاین یک سرمایه گذاری محدود راه اندازی کند.

انواع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند

در این کشور سرمایه گذاری های خارجی بیشتر از طریق شعبه کسب و کار، شرکت های خصوصی یا شرکت های سهامی عام فعالیت خود را انجام می دهند. راه های ایجاد یک سرمایه گذاری در این کشور به طرق زیر قابل انجام است:

  • همکاری های عموم
  • مشارکت
  • همکاری های محدود

اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد یک شرکت در فنلاند به عهده وکیل شما می باشد. خرید شرکت در کشور فنلاند به صورت زیر امکان پذیر است:

  • مهاجران خارجی می توانند در یک شرکت، شریک های مدنظر خود، سرمایه گذاری تجاری و یا شرکتی فنلاندی داشته باشند.
  • هدف این است که این شرکت جزء شرکت خصوصی باشد.
  • فرد با پرداخت سهام مشترک، می توانند عضو یکی از تعاونی های فعال کشور فنلاند باشد.
  • مقامات دولتی کشور فنلاند باید تمام سرمایه گذاری های شرکت را تایید کنند.

امتیازات ثبت شرکت در فنلاند

با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند، دولت این کشور امتیازاتی برای فرد در نظر می گیرد. البته به این امتیازات می توان شرایط اخذ اقامت از طریق ایجاد شرکت را هم اضافه نمود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فنلاند مزایای دارد که در ادامه به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • به شرکت های کوچک مزایای مالیاتی توسط دولت تعلق می گیرد.
  • شرکت های کوچیک می توانند 45% از کل هزینه های دستمزد و حقوق را از دولت اخذ کنند.
  • به شرکت های تحقیقاتی وام هایی با بهره های کم تعلق می گیرد.
  • اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند در این کشور حساب بانکی افتتاح کنند.
  • فرد می تواند از قوانین تجاری و گمرکی در فنلاند و کشورهای اتحادیه اروپا استفاده کند.
  • فرد می تواند از برند تجاری اروپا استفاده کند.
  • فرد می تواند ویزا فنلاند و اروپا را دریافت کند.
  • بعد از گذشت 5 سال فرد می تواند درخواست پاسپورت کشور فنلاند را به دولت ارائه دهد.
  • فرد می تواند در تمام اروپا به کار تجارت بپردازد.
  • فرد می تواند بدون داشتن شریک تابعه کشور فنلاند، مالک شرکت خود باشد.
  • فرد می تواند در تمامی کشورهای اروپایی طولانی مدت اقامت کند.

ثبت شرکت در فنلاند و مالیات

نرخ مالیات بر سود کسب و کار در فنلاند به خصوص در شرکت های با مسئولیت محدود و سایر شرکت های بزرگ در فنلاند 20% است. اگر شکل شخصیت حقوقی شرکت تضامنی (Ky یا Ay) باشد یا اگر شرکت یک بنگاه اقتصادی مستقل باشد، ابتدا باید سود تجاری آن به درآمد سرمایه و درآمد حاصل تقسیم شود. این دستورالعمل ها برای شرکت های خارجی است که مالیات دهندگان غیر مقیم فنلاند هستند. با توجه به اصلاح قانون مالیات بر درآمد (Tuloverolaki 1535/1992) که در یک ژانویه 2022 لازم الاجرا شد، یک سازمان خارجی که محل مدیریت مؤثر آن در فنلاند واقع شده است، مالیات دهندگان مقیم فنلاند در نظر گرفته می شود.

به صورت کلی مالیات های زیر در فنلاند برای کسب و کار مهم هستند:

انواع مالیات های کشور فنلاندشرح
مالیات شرکتنرخ مالیات بر درآمد برای شرکت های با مسئولیت محدود و سایر اشخاص حقوقی %20 است. درآمد کسب و کار به درآمد کسب شده و درآمد سرمایه تقسیم می شود.
مالیات بر ارزش افزودهمالیات بر ارزش افزوده برای فروش کالا و خدمات پرداخت می شود. نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده %24 است. شرکت هایی که برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده اند باید به طور منظم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را ارائه کنند.
مالیات بر درآمدمالیات دهندگان مقیم افرادی هستند که خانه آنها در فنلاند است یا بیش از 6 ماه در فنلاند اقامت دارند. درآمد به دست آمده (به عنوان مثال دستمزد و حقوق) مشمول مالیات بر درآمد تصاعدی ایالتی، مالیات بر درآمد شهرداری و سهم بیمه درمانی است.
مالیات نقل و انتقالمالیات نقل و انتقال در اکثر سهام 1.6% است، به جزء 4% برای املاک و ساختمان ها و 2% برای سهام در یک شرکت املاک.

ثبت شرکت در فنلاند و مالیات

بیمه ها در ثبت شرکت در فنلاند

برای زندگی از بیمه مسکن این امکان را می دهد که از این بیمه استفاده کند. بیمه مسکن از خسارات هایی که بر لوازم خانه شما اتفاق بی افتد را جبران می کند. بیمه جاده این امکان را می دهد که از ماشین شما حفاظت کند. تمامی بیمه ها را می توانید از شرکت بیمه دریافت کنید. هر فردی که کالا یا خدماتی را خریداری می کند مصرف کننده می باشد. قانون محافظت از مصرف کننده ها از حقوق این افراد حفاظت می کند.

زمانی که شما جنسی را خریداری می کنید که اگر جنس ایرادی داشته باشد این امکان را دارید جبران خسارت دریافت کنید. شما می توانید برای مهاجرت به فنلاند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرارداد منعقد کنید. این موسسه بهترین راه حل و روش را برای مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت را به شما ارائه می دهند. با تماس تلفنی و حضوری می توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره مند باشید.

پرتکرارترین سوالات ثبت شرکت در فنلاند

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار شما در خصوص ثبت شرکت در فنلاند می باشیم:

  • انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در فنلاند کدام اند؟ شرکت مشارکت عمومی با مسئولیت محدود، شرکت با مسئولیت محدود خصوصی، شرکت با مسئولیت محدود عمومی و شرکت خارجی
  • هزینه ثبت شرکت در فنلاند به چه میزان می باشد؟ هزینه ثبت نام ارسال قابل پرداخت به PRH تجارت به مبلغ 110€ (یورو) می باشد که باید این مبلغ را به عنوان پیش پرداخت باید ارائه کرد. افرادی که اقامت طولانی دارند می تواند از کارت های مالیاتی این کشور به صورت خودکار بهره مند شوند که اغلب مالیات بر درآمد به صورت تصاعدی می باشد. اگر شما قصد دارید کسب و کار خود را به صورت مجدد راه اندازی کنید ابتدا باید فرم Y6 تکمیل کنید و کسب و کار قبلی خود را در فرم در قسمت اطلاعات بیشتر در مورد آگاهی از تغییرات تکمیل کنید.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در فنلاند

  1. احمد گفت:

    سلام مرسی از مقاله ای که در باره ثبت شرکت در فنلاند نوشته بودید. واقعا میشه به صورت آنلاین و از راه دور برای ثبت شرکت در فنلاند اقدام کرد؟ می تونم در این خصوص با مشاورای شما از طریق تلفن صحبت کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *