مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته معماری در فرانسه

رشته معماری در فرانسه

رشته معماری در فرانسه از گذشته تاکنون نقش مهمی در معماری اروپا داشته. فرانسه به خاطر میراث تاریخی مشهور است، همچنین محلی برای معماری مدرن امروز است. سیمان، شیشه، فلز و مواد جدید همگی در معماری فرانسه توسط معماران خلاق در معماری مدرن فرانسه استفاده می شود که به مناطق آنها ارزش می بخشد. نه تنها شهرها بلکه جوامع روستایی نیز معماری فرانسه را به نمایش می گذارند. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته معماری هستید مطالعه این مطلب که توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده توصیه می شود.

تاریخچه رشته معماری در فرانسه

در طول تاریخ، معماری فرانسه چند نقش اساسی ایفا کرد و معروف ترین سبک های معماری را به دنیا آورد و خود را به عنوان الگویی برای بقیه جهان معرفی کرد. مانند ژان نوول مشهور جهان و دومینیک پرو حتی پدر مدرنیسم، لوکوربوزیه، خود فرانسوی است، اگرچه در شمال غربی سوئیس متولد شده است اما هنوز تنها 5 کیلومتر با مرز فرانسه فاصله دارد. داستان معماری فرانسه از دوره روم آغاز می شود، زمانی که منطقه گال تحت حکومت امپراتوری روم بود. بقایای برخی از طرح های برجسته گالو-رومی در فرانسه خوشبختانه حفظ شده است، مانند:

  • Maison Carree و Amphiteatre در Nimes
  • موزه Gallo-Roman of Lyon-Fourvière در لیون
  • یا Alyscamps در Arles

علاوه بر این، می توان بقایای برخی از قطعات جالب زیرساخت های باستانی را در سراسر فرانسه مانند قنات Pont du Gard در Nimes و آسیاب Barbegal در نزدیکی Arles یافت. همه خصوصیات معماری روم مانند ظهور و استقرار بتن و استفاده از طاق ها آشکار است.

کار در رشته معماری در فرانسه

با توجه به توجه بسیار به رشته معماری در فرانسه و اهمیت هنر در این کشور رشته معماری جزو رشته های پر اهمیت و محبوب در فرانسه است. لذا با داشتن ایده های نو و خلاقانه و ایجاد طرح های هنری و کاربردی می توانید توجه کارفرمایان بزرگ فرانسه را به خود جلب کنید. لذا داشتن نمونه کارهای جذاب و همچنین مدرک معتبر در زمینه معماری و طراحی بسیار مفید است. همچنین تسلط به زبان فرانسوی شانس یافتن کار در این کشور را چند برابر می کند. طبق بررسی های انجام گرفته یک مهندس معمار در کشور فرانسه به صورت متوسط 3830€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک معمار در کشور فرانسه ماهیانه در بازه 1840€ الی 7370€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در فرانسه در مشاغل رشته معماری را مشاهده کنید:

درآمد رشته معماری در فرانسه

تحصیل رشته معماری در فرانسه

تحصیل در رشته معماری در فرانسه در سطح گسترده ای ارائه می شود. رشته معماری یکی از رشته های مهم مهندسی و هنر در این کشور است. خوشبختانه دانشگاه های معتبر و زیادی در فرانسه وجود دارد که رشته معماری را در شاخه های مختلف از جمله معماری شهری، طراحی داخلی، محوطه سازی، معماری مدرن، معماری کلاسیک، نورپردازی و رشته های دیگر ارائه می شود. رشته معماری در فرانسه در مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا تحصیل دکترا در فرانسه امکان پذیر است. البته توجه داشته باشید که زبان اصلی در دانشگاه های فرانسه فرانسوی است و دوره های انگلیسی نیز در برخی از برنامه ها ارائه می شود. پس از پذیرش تحصیلی در فرانسه می توانید با ویزای تحصیلی فرانسه در این کشور به تحصیل بپردازید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور فرانسه را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1University Paris-Est
2National School of Architecture of Nantes
3University of Le Havre
4National School of Architecture of Nancy
5Paris College of Art
6Strasbourg National School of Architecture

تحصیل معماری در موسسه معماری پاریس فرانسه

دانشکده معماری پاریس یک مدرسه معماری تجربی و ابتکاری جدید با تمرکز بین المللی در مرکز پاریس است. این تنها مدرسه معماری کاملاً تحصیلات تکمیلی در فرانسه است که فقط به زبان انگلیسی تدریس می کند و فارغ التحصیلان خود را برای فعالیت در سراسر اروپا و بقیه جهان آماده می کند. موسسه پاریس از نظر تربیتی رادیکال و تجربی است. این اولین مدرسه مستقل معماری جدید در پاریس طی بیش از یک قرن است که در پاسخ به تغییرات بنیادی طی دهه گذشته و تغییر ماهیت عمل معماری امروز ایجاد شده است. با دور شدن از روش های آموزنده گذشته، مکانی برای توسعه ایده های فردی هر دانشجو است که در متن شبکه پشتیبانی معماران و طراحان عملی واقع شده است.

دوره تحصیلات 2 ساله تحصیلات تکمیلی در دانشکده یک روش ویژه معماری و نوآورانه را ارائه می دهد. این دوره به طور خاص برای فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی 3 و 4 ساله است که مایل به استفاده از تحصیلات تکمیلی خود برای تخصص و تحقیق در یک زمینه خاص از معماری هستند. دانشجویان این موسسه مطالعات معماری سنتی خود را با موضوعات و فناوری های در حال ظهور که در آن متخصص می شوند، ترکیب می کنند.

تحصیل رشته معماری در دانشگاه پاریس-است فرانسه

دانشگاه Paris-Est یکی دیگر از دانشگاه های برجسته فرانسه برای تحصیل رشته معماری است. برنامه های ارائه شده معماری در این دانشگاه به شرح زیر است:

مقطعشرح
لیسانسبرنامه لیسانس به هر دانشجو ابزاری برای دستیابی به دانش اساسی و پایه معماری می دهد. برای جلوگیری از رویکرد پراکنده به موضوعات، همراه با پروژه استودیوی معماری، آموزه ها همچنان روی 4 موضوع اصلی تاریخ و تئوری، فرهنگ سازی و نمایش متمرکز هستند. این 4 آموزه به طور سیستماتیک از طریق سخنرانی یا آموزش تدریس می شوند. این مرحله اول و یک برنامه 3 ساله تحصیل است که مدرک لیسانس در مطالعات معماری را در پایان به همراه دارد.
کارشناسی ارشداین برنامه به دانشجو اجازه می دهد تا در مورد مسائل مرتبط با معماری تفکر انتقادی را توسعه دهد. پس از اتمام این برنامه، هر دانش آموز باید بتواند از طریق افزودن عمق به مفاهیم، روش ها و دانش راهبردی خود، یک پروژه معماری را به طور مستقل طراحی کند. این آموزش برای انواع مختلف زمینه ها و شیوه های حرفه ای در معماری و همچنین تحقیقات معماری آماده می شود. این برنامه 2 سال طول می کشد و 4 تخصص معماری و تجربه، قطعات، مواد و تحول در این برنامه ارائه می شوند.
گواهینامه تخصصیگواهینامه تخصصی Post Masters در معماری و طراحی شهری برای معماران و معماران منظره فرانسوی یا خارجی باز است. این برنامه مبتنی بر این فرض است كه طراح معمار-شهری كاملاً متعهد به پروژه و نمایندگی آن در فضا است، بنابراین با توجه به مسائل شهرنشینی، حرفه جدیدی را ایجاد می كند که تا به حال، هیچ آموزش خاصی در فرانسه نداشته است.

تحصیل معماری در دانشکده معماری نانسی فرانسه

تحصیل معماری در دانشکده معماری نانسی فرانسه

دانشکده معماری نانسی در قلب شهر و در مجاورت Place Stanislas (در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است) واقع شده است. این دانشکده اولین بنایی بود که در منطقه در حال توسعه Rives-de-Meurthe احداث شد. دانشکده معماری نانسی تنها موسسه معماری در منطقه لورن است. این یک مکان آموزشی است که روابط تنگاتنگی با شرکای مختلف آموزشی در منطقه ایجاد کرده است. این موسسه در یک شبکه مشارکت متمرکز و متنوع از جمله موسسه ملی پلی تکنیک لورین (INPL) و دانشگاه نانسی شرکت می کند. به طور گسترده تر، این دانشکده از طریق چارچوب برنامه های اراسموس، کارگاه های بین المللی یا دعوت از معلمان خارجی درگیر مبادلات بین المللی است. برنامه های ارائه شده به شرح زیر است:

کارشناسی معماری:

  • لیسانس معماری، برنامه 3 ساله

کارشناسی ارشد معماری:

  • معماری و شهرسازی (AVT)
  • نظریه معماری و نقد معماری (ATC)
  • معماری، تاریخ و میراث (AHP)
  • معماری و فرهنگ ساختمان (ACC)
  • محیط مدلسازی معماری (AME)
  • ساخت چوب معماری (ABC)
  • معماری طراحی شیشه (VDA)

دکترا:

  • دکترای علوم معماری

معماری گوتیک در فرانسه

از اواسط قرن 12 تا سال 1500، معماری گوتیک فرانسوی معماری غالب در اروپا بود. حتی تا به امروز نیز یکی از معمولی ترین سبک های معماری فرانسه با شخصیتی مجزا و منحصر به فرد است. جالب اینجاست که این اصطلاح اولین بار در دوره رنسانس به کار رفته است و پیش از این با نام Opus Francigenum شناخته می شد که به معنای کار فرانسوی است. معماری گوتیک از نظر تاریخی به سبک های جداگانه ای تقسیم می شود، از جمله سبک های:

  • High Gothic
  • Rayonnant
  • و Late یا Flamboyant

 البته هنوز هم بحث هایی پیرامون این تفکیک دقیق وجود دارد. اوایل با اقتباس از قوس نوک تیز به عنوان یک عنصر و تأکید بر ارتفاع دیوارها و سقف، مستقیماً جانشین معماری رومانسک بود. برای دستیابی به این هدف، معماران پاساژها را با یک گالری، یک تریفوریوم (یک گالری کم عمق واقع در دیوار داخلی یک کلیسا) و یک برجک ترکیب می کردند. برای پایدار نگه داشتن سازه، تکیه گاه های را اختراع کردند که به آنها ضد ضربه نیز گفته می شود و برای حمایت از دیوارهای بلند استفاده می شد. همانطور که مشخص شد، این عنصر سازه ای به یکی از مشخص ترین نمادهای معماری گوتیک تبدیل شده است، که اغلب حتی به عنوان یک موضوع زیبایی یا تزئین دیده می شود.

دو سبک دیگر معماری فرانسه در آن دوره، Rayonnant و Flamboyant، هر دو از معماری High Gothic گرفته شده اند، اما سازندگان آن بیش از جنبه های ساختاری و استفاده واقعی از فضا، به جنبه های تزئینی دو بعدی توجه داشتند. جهت کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه به مطالب نوشته شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *