مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

نوآفرینی در لیتوانی

نوآفرینی در لیتوانی

نوآفرینی در لیتوانی یکی از عوامل اصلی تسریع توسعه و تضمین رشد اقتصادی است. نوآوری مستمر نقش اصلی را در نقش آینده اقتصاد لیتوانی ایفا می کند. رشد نوآوری شرکت های لیتوانیایی باعث بهبود رقابت نه تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای خارجی می شود. نوآوری مستمر نقش اصلی را در نقش آینده اقتصاد لیتوانی ایفا می کند.

این کشور آرزو دارد مرکز نوآوری در منطقه شمال بالتیک باشد. هنگام ترویج ایجاد و اجرای نوآوری، تمرکز ویژه بر همکاری بین تجارت و علم، حفاظت از مالکیت معنوی، و خوشه‌بندی شرکت ‌های نوآور است. در لیتوانی، مانند سایر نقاط جهان، نوآوری محرک اصلی رشد اقتصادی است که امکان ایجاد ارزش افزوده بالا و تضمین توسعه اقتصادی را فراهم می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی و شرایط مهاجرت به لیتوانی به شما مشاوره می دهد.

جایگاه نوآفرینی در لیتوانی

نوآوری، توسعه و ارتقای آن یک جهت اساسی برای اقتصاد لیتوانی، تضمینی برای رقابت و رشد رفاه کشور است. وزارت اقتصاد و نوآوری برنامه توسعه نوآوری لیتوانی را آماده کرده است، این برنامه دارای 4 هدف است: توسعه جامعه نوآور با توسعه دانش جدید و کاربرد آن و برای افزایش پتانسیل نوآوری کسب و کار و همچنین ترویج همکاری ایجاد شبکه ارزش، توسعه و بین المللی سازی و افزایش کارایی سیاست گذاری و اجرای نوآوری و ترویج نوآوری در بخش دولتی. این برنامه با تخصص هوشمند مرتبط است زیرا اقدامات تحت پوشش برنامه اقدام این برنامه در ارتقای اولویت های خاص تعیین شده حوزه تخصصی هوشمند و تحریک رقابت پذیری اقتصاد لیتوانی تسهیل می کند.

به منظور تقویت ظرفیت نوآوری لیتوانی همانطور که در گزارش های مختلف انجام شده توسط OECD، کمیسیون اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی توصیه شده است، وزارت اقتصاد و نوآفرینی در لیتوانی اجرای اصلاحات نوآوری را آغاز کرده است. اصلاحات نوآفرینی از 3 رکن اصلی تشکیل شده است: بازنگری سیستم نوآوری و بازنگری سیستم حمایت از نوآوری و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی با محوریت تحقیق و توسعه. هسته اصلی این اصلاح، شناسایی و تقویت اهمیت توسعه تجربی در فرآیند نوآوری است. پوشش کامل چرخه نوآوری از نظر استراتژیک مهم است و ما در حال تغییر تمرکز به سمت کارایی فعالیت های نوآوری هستیم. هدف ما تقویت تأثیر تحقیق و توسعه انجام شده توسط STI بر اقتصاد دولتی و تحکیم سیستم نوآوری است.

نمونه های نوآفرینی در لیتوانی

نمونه های نوآفرینی در لیتوانی

توسعه، تصویب و اجرای اولیه اقدامات حمایتی جدید سیاست تحقیق و توسعه تحت برنامه عملیاتی (OP) 2014-2024هدف موضوعی، با هدف اجرای استراتژی تخصصی تخصصی هوشمند لیتوانی انجام شده است. برنامه نوآوری صنعت سبز توسط مکانیسم مالی نروژ تامین می شود که هدف آن کمک به رشد اجتماعی و اقتصادی پایدار در لیتوانی است. بودجه برنامه برای اجرای پروژه های مرتبط با فناوری های نوآورانه محیطی و محصولات سبز استفاده می شود.

کمک های پروژه تحت طرح پروژه مشارکت و طرح پروژه کوچک اعطاء می شود. بودجه برنامه نوآوری صنعت سبز در مجموع 9.4€ میلیون (یورو) است. این ابتکار همچنین به دنبال تقویت همکاری دوجانبه بین لیتوانی و نروژ است. اجرای برنامه نوآوری سبز توسط وزارت اقتصاد و نوآوری جمهوری لیتوانی به همراه آژانس مرکزی مدیریت پروژه اداره می شود. نوآوری نروژ، که یک آژانس تجاری در نروژ است، شریک اهدایی به آن است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه نوآفرینی و سرمایه گذاری در لیتوانی می باشید:

هزینه های اجرای ایده به دلارهزینه اخذ ویزا به دلارهزینه اخذ مجوز به دلارسال
1400$2000$3000$2023
1700$2200$3000$2024

مزایا نوآفرینی در لیتوانی

سریع و چابک کلماتی هستند که به بهترین شکل اقتصاد لیتوانی را توصیف می کنند. لیتوانی با تطبیق سریع خود با دنیای در حال تغییر، شرکت ‌های پرتاب ‌دهنده کاملی را در زمینه فین‌تک، علوم زیستی، توسعه نرم‌ افزار و سایر زمینه‌ های آینده ‌نگر فراهم می‌کند. شرکت ‌های کلاس جهانی از طیف متنوعی از بخش‌ها به اینجا می‌آیند تا راه ‌حل‌ های فردا را ایجاد کنند، در حالی که استارت ‌آپ ‌های لیتوانیایی دست در دست هم با امثال ناسا و اسپیس ایکس کار می‌کنند. لیتوانی زادگاه ابزارهای ویرایش ژن CRISPR و قدرتمند ترین لیزرهای علمی در جهان، علم را با روحیه کارآفرینی ترکیب می کند. در این کشور ایده‌ ها به لطف رویکرد sandbox به نوآوری و دولت حامی، سریع ‌تر به بازار راه پیدا می‌کنند.

اهداف نوآفرینی در لیتوانی

در لیتوانی مشارکت در قلب بسیاری از پیشرفت‌ های بزرگ است، زیرا کسب ‌و کارها، دانشگاه‌ ها و بخش دولتی همگام هستند. این کشور مکانی است که در آن راه حل هایی با تأثیر جهانی متولد می شوند و زندگی میلیون ها نفر را به سمت بهتر تغییر می دهند. استراتژی نوآوری لیتوانیایی برای سال 2010-2024اقداماتی با هدف مهارت های جوانان برای نوآوری دارد. استارت آپ لیتوانی یکی از مثال های خوب در این زمینه است. این یک سند برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت است که چشم انداز، اهداف، اهداف و نتایج قابل دستیابی در زمینه نوآوری لیتوانی را تا سال 2024 تعیین می کند. هدف این استراتژی بسیج و مدیریت موثر منابع دولتی است: ایجاد اقتصاد دانش رقابتی بر اساس آخرین فناوری ها و نیروی انسانی واجد شرایط.

برخی از اهداف توسعه نوآفرینی و سرمایه گذاری در لیتوانی به مهارت های ارتقا و توسعه نوآوری مربوط می شود:

  • آموزش یک جامعه خلاق و نوآور.
  • ایجاد آموزش و نظام آموزش عالی که خلاقیت و نوآوری را ترویج می کند.
  • ارتقاء کارآفرینی آموزش در سطوح مختلف و بخش های خصوصی.
  • ترویج یادگیری مادام العمر
  • توسعه نوآوری گسترده
  • برای ترویج نوآوری های فنی، غیر تکنولوژیکی، اجتماعی و عمومی.

اخذ ویزای نوآفرینی در لیتوانی

ویزای استارتاپ یک طرح جذب استعداد جدید است که کارآفرینان مبتکر غیر اتحادیه اروپا را با یک فرآیند ورود ساده به اکوسیستم استارت آپی لیتوانیایی ارائه می دهد، جایی که می توانند در جامعه بین المللی استارت آپی پررونق ایجاد کنند، رشد کنند و رقابت کنند. طراحی شده برای بنیانگذاران نوآوری مانند شما که مایل به تاسیس یک استارتاپ در لیتوانی هستند، دیگر نیازی به انجام برخی الزامات سرمایه یا اشتغال برای دریافت مجوز اقامت ندارید. اگر ایده کسب ‌و کار شما توسط پنل کارشناسان مناسب تشخیص داده شود، می‌توانید مستقیماً واجد شرایط مجوز اقامت موقت شوید. پس از آن اجازه اقامت شما به شما اجازه می دهد تا 1 سال در این کشور زندگی کنید و امکان تمدید آن تا 3 تا 5 سال وجود دارد. برای اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در لیتوانی

در قسمت زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در لیتوانی ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در لیتوانی چیست؟ با ارائه طرح تجاری، ثبت شرکت در لیتوانی و کسب مجوزهای لازم می توان ویزای 1 ساله نوآفرینی در لیتوانی را کسب کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در کشور لیتوانی کدامند؟ بخش فناوری، بیوتکنولوژی، الکترونیک، فناوری اطلاعات، فناوری لیزر، مکاترونیک یا فناوری نانو از بخش های مورد نیاز نوآوری در لیتوانی هستند.
  • مزایای نوآفرینی در لیتوانی چیست؟ شرکت های کلاس جهانی، محیط استارت آپی فعال، سیاست گذاری و اجرای نوآوری و ترویج نوآوری در بخش دولتی
  • جایگاه نوآفرینی در لیتوانی در زمینه های مختلف چیست؟ فضای تجاری دوستانه، مالیات نسبتاً کم، زیرساخت های پیشرفته فناوری اطلاعات، شرایط مساعد جابجایی باعث افزایش جایگاه نوآفرینی در لیتوانی شده است. گسترش و افزایش استارت آپ ها ویلنیوس پایتخت لیتوانی را در 10 شهر برتر جهان قرار داده است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *