مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

استارت آپ لیتوانی

استارت آپ لیتوانی

راه اندازی استارت آپ لیتوانی می تواند امری آسان تلقی شود به شرطی که از قبل در خصوص تجارت و کار و استارت آپ در لیتوانی تحقیق کنید. کیفیت زندگی و تحصیلات بالا و هزینه های پایین زندگی محیط مناسبی را برای تعدادی از استارت آپ های در حال رشد در لیتوانی ایجاد کرده است. براساس آمارها پایتخت این کشور ویلنیوس، مطمئناً به عنوان یک مرکز راه اندازی شتاب بیشتری می گیرد، زیرا به عنوان یک بازیگر مهم در حوزه استارت آپ اروپا ظاهر شده است. آینده برای لیتوانی روشن به نظر می رسد، به ویژه برای 10 استارت آپ تازه چهره ، که همه آنها در 3 سال گذشته تأسیس شده اند، تیم ها رشد سریعی دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص ایجاد استارت آپ در لیتوانی به شما کمک خواهد کرد.

علی رغم سرمایه های خارجی که دائماً در حال جستجوی بازار لیتوانی هستند، چندین صندوق محلی و تسریع کننده وجود دارد که بودجه و راهنمایی را برای شرکت های نوپا فراهم می کنند. فرهنگ استارت آپ در لیتوانی هر ساله از نظر رویدادها، و مکان های همکاری همکاری می کند. لیتوانی قصد دارد غنی سازی ذهنیت کارآفرینی را از طریق بیش از 100 رویداد سالانه، نشست ها، و کارگاه های آموزشی برگزار کند. از جمله افرادی که سالانه بیشترین شرکت کننده را جمع می کنند. توسعه مداوم ابتکارات در جوامع خلاق، به صحنه راه اندازی لیتوانیایی کمک می کند تا با سرعتی سریع رشد کند. لیتوانی نیز روند جهانی را دنبال می کند و می تواند فضاهای مدرن همکاری برای کارآفرینان همفکر ارائه دهد.

بررسی شرایط استارت آپ لیتوانی

بخش استارت آپی لیتوانیایی سال گذشته انعطاف پذیری خود را ثابت کرد و به خوبی با چالش های ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، بحران انرژی و ترس از رکود جهانی مقابله کرد. در سال 2024 مجموع درآمد فروش استارت آپ های لیتوانیایی با 4% افزایش به 2.6 میلیارد € (یورو) رسید. اکوسیستم استارتاپی این کشور اکنون از نظر رشد ارزش سازمانی در اروپای مرکزی و شرقی پیشتاز است. به گفتهDealroom.co، ارزش استارت آپ های لیتوانیایی در طول 5 سال گذشته بیش از 16 برابر شده است و در حال حاضر 9.5 میلیارد € (یورو) است.

علیرغم کاهش سرعت جهانی در فعالیت ‌های سرمایه ‌گذاری خطرپذیر، استارت ‌آپ‌ های لیتوانیایی در سال 2024، 295 میلیون € (یورو) جمع‌آوری کردند، که دومین سال برتر این بخش در تاریخ است. لیتوانی اکنون رتبه سوم را در CEE برای سرمایه گذاری سرانه VC دارد. توسعه قابل توجهی در صحنه VC محلی صورت گرفته است، با چندین صندوق VC مستقر در لیتوانی، از جمله Practica Capital ، FIRSTPICK ، و Batic Sandbox Ventures ، که اواخر سال گذشته جمع ‌آوری سرمایه موفقی را اعلام کردند. با این وجود، اکوسیستم استارتاپی لیتوانی به شدت توجه سرمایه گذاران بین المللی را به خود جلب کرده است. در سال 2024، 36% از بودجه VC در استارتاپ های لیتوانیایی از بقیه اروپا و 35% از ایالات متحده تامین شد.

در این قسمت شاهد ویژگی های استارت آپ در لیتوانی هستید:

ویژگی های استارت آپ در لیتوانی

جایگاه استارت آپ در لیتوانی

در سال های اخیر عرصه استارت آپ لیتوانی ترند شده است. فضای تجاری دوستانه، مالیات نسبتاً کم، زیرساخت های پیشرفته فناوری اطلاعات، شرایط مساعد جابجایی به شدت بر تعداد روزافزون استارت آپ ها، سرمایه گذاری های خارجی و رویدادهای جامعه تأثیر گذاشته است. چندین واقعیت اصلی وجود دارد که فضای کارآفرینی لیتوانی را برای رهبران مشاغل داخلی و خارجی بسیار جذاب می کند. براساس گزارش شورای اروپا، لیتوانی یک رهبر مطلق در نفوذ اینترنت فیبر نوری است. علاوه بر این، گزارشات لیتوانی را در رتبه 7 جهان از نظر سرعت اینترنت قرار داده اند. گسترش و افزایش استارت آپ ها ویلنیوس را در 10 شهر برتر جهان قرار داد. دستاوردهای کشور در سطح اروپا و جهان، با توجه به اندازه کشور، کاملاً خارق العاده است.

استارت آپ ها در لیتوانی با موضوعات و زمینه های مختلفی در حال توسعه هستند. در نمودار زیر برخی از آن ها را مشاهده می کنید:

انواع استارت آپ ها در لیتوانی

لیتوانی کمترین مالیات بر سود شرکت را در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان و آلمان ارائه می دهد. بنابراین جای تعجب نیست که سال گذشته اکوسیستم استارت آپ لیتوانیایی با تعداد زیادی استارت آپ منتقل شده، عمدتا از روسیه تکمیل شد. فرهنگ پر رونق استارت آپ، یک ناشر رهبر بازی های موبایل Game Insight ، رهبر جهانی را به خود جلب کرد که مقر خود را از مسکو به ویلنیوس منتقل کرد. به همین ترتیب، 15 شرکت بازی سازی دیگر از روسیه و CIS ویلنیوس را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده اند. لیتوانی متخصصان مرفه و با استعدادی تولید می کند که در حال حاضر حدود 1.5 میلیون نیروی کار تشکیل می دهند. 26000 کارمند متخصصان باتجربه فناوری اطلاعات در حال کار در لیتوانی هستند که در 2380 شرکت فناوری اطلاعات در کل کشور کار می کنند.

راه اندازی استارت آپ در لیتوانی

مشاغل پر درآمد لیتوانی در شهر ویلنیوس بیشتر دیده می شوند. لیتوانی با مشارکت شرکت های خصوصی سرمایه گذاری تحقق ابتکاری با هدف تبدیل ویلنیوس به نقطه اصلی جذب استعدادهای فن آور در کل منطقه را آغاز کرده است. روند ساخت پارک فنی ویلنیوس هم اکنون سرعت خود را افزایش داده است. در نظر گرفته می شود Vilnius Tech Park به مرکز اصلی فناوری برای شرکت های نوپا و سایر مشاغل در بخش ICT در لیتوانی تبدیل شود. پیش بینی می شود که پارک فناوری جدید استعدادهای محلی و بین المللی را از پررونق ترین بخش ها مانند بازی، داده های بزرگ، امنیت سایبری و گرافیک تصویری به ارمغان بیاورد. دلایل دیگر جذب سرمایه گذاری شفافیت فضای کسب و کار و روند دادرسی تجاری بسیار سریع است.

قبل از راه اندازی استارت آپ در لیتوانی کار شما باید معیارهای زیر را داشته باشد:

  1. شرکت شما باید در بخش فناوری، بیوتکنولوژ، الکترونیک، فناوری اطلاعات، فناوری لیزر، مکاترونیک یا فناوری نانو تخصص داشته باشد.
  2. شما باید مالک یا بنیانگذار شرکت باشید.
  3. شما باید حداقل 12 ماه برای اداره کار یا دستیابی به اهداف خود پول کافی داشته باشید
  4.  مبلغ ثابتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. شما می توانید در طول 1 سال تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه برای دستیابی به اهداف خود نیاز دارید.

راه اندازی استارت آپ در لیتوانی

مزایا راه اندازی کسب و کار در لیتوانی

به طور خلاصه، لیتوانی از لحاظ ارتقا تجارت و توسعه سریع اکوسیستم راه اندازی نتایج قابل توجهی را ارائه داده است. این کشور بزرگترین کشور از بین 3 کشور بالتیک است و با بلاروس، لهستان و استان کالینینگراد مرز مشترک دارد. طبق سرشماری سال های اخیر، کل جمعیت لیتوانی کمی بیش از 2.8 میلیون نفر است. لیتوانی جایی است که مهاجران می توانند بدون هیچ مشکلی قبل و بعد از ورود خود به راحتی بیایند و مستقر شوند. این کشور مزایای شگفت انگیزی را برای ساکنان خود فراهم می کند. ویزای استارتاپ لیتوانی برنامه ای است که از سال 2017 شروع شد تا به خارجی های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا این فرصت را بدهد که بدون پرداخت هزینه اضافی کار خود را در این کشور راه اندازی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اخذ اقامت لیتوانی از طریق کار شما را راهنمایی می کند.

سوالات پرتکرار در خصوص استارت آپ لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در خصوص استارت آپ لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط راه اندازی استارت آپ در لیتوانی چیست؟ شرکت شما باید در بخش فناوری، بیوتکنولوژ، الکترونیک، فناوری اطلاعات، فناوری لیزر، مکاترونیک یا فناوری نانو تخصص داشته باشد. شما باید مالک یا بنیانگذار شرکت باشید. شما باید حداقل 12 ماه برای اداره کار یا دستیابی به اهداف خود پول کافی داشته باشید. مبلغ ثابتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. شما می توانید در طول 1 سال تصمیم بگیرید که چقدر سرمایه برای دستیابی به اهداف خود نیاز دارید.
  • مزایای راه اندازی استارت آپ در لیتوانی چیست؟ فضای تجاری دوستانه، مالیات نسبتاً کم، زیرساخت های پیشرفته فناوری اطلاعات، شرایط مساعد جابجایی به شدت بر تعداد روزافزون استارت آپ ها، سرمایه گذاری های خارجی و رویدادهای جامعه تأثیر گذاشته است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *