مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

استارت آپ مالتا

استارت آپ مالتا

اطلاع از استارت آپ مالتا موجب شگفتی شما خواهد شد زیرا این کشور کوچک و زیبا شرایط مناسبی برای استارت آپ ها فراهم کرده است. به عنوان یک کارآفرین بسیاری از اشخاص این کشور را انتخاب می کنند زیرا بستر مناسبی برای راه اندازی استارت آپ وجود دارد. مردم مالتا با تکنولوژی و مدرنیته آشنا هستند. همچنین علاقمندند که با روند پیشرفته شدن سریع تر پیش بروند. گرمای آفتاب، شفافیت دریا و استقبال مردم مالتا نیز سال هاست که دل بازدیدکنندگان را جلب کرده است. مالتا هنوز یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است. گردشگری یکی از ستون های اصلی خدمات مالی اقتصاد مالت است که در سال های اخیر توسعه یافته است تا جایی که یک عامل اصلی در اقتصاد و بخشی از موفقیت اصلی این جزیره است.

در چند سال اخیر که بسیاری از اقتصادها دچار افول و رکود شدند اقتصاد مالتا همچنان کارآمد و پیشتاز و با ثبات باقی مانده است. ممکن است شما مالتا را بیشتر برای گردشگری و مسافرت شنیده باشید اما اگر دقیق تر و تخصصی تر نگاه کنید فضای تجارتی خوبی برای ایجاد کسب و کار در مالتا وجود دارد. مالتا نه تنها یک مقصد تعطیلات است بلکه با دسترسی آسان به بازار اروپا و آفریقای شمالی و در دسترس بودن پرسنل بسیار تحصیل کرده و واجد شرایط، اولین کشوری است که یک چارچوب نظارتی کامل برای توزیع فناوری استارت آپ ها را فراهم کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص استارت آپ در مالتا می باشد.

اینفوگرافیک استارت آپ مالتا

راه اندازی استارت آپ مالتا

اکوسیستم راه اندازی کسب و کار و تجارت در مالتا، یک مجمع الجزایر زیبا با سرعت مداوم در حال رشد است. کارآفرینان، استارت آپ ها و متقاضیان کار تازه از سراسر جهان برای کمک به رشد اکوسیستم خود به مالت نقل مکان می کنند. مهم ترین صنایع پول ساز در مالتا گردشگری، تولید و تجارت است. این کشور اولین بار به عنوان یکی از برترین اکوسیستم های استارت آپی در گزارش جهانی استارتاپ اکوسیستم 2017 توسط Startup Genome معرفی شد. این گزارش به بالا بردن وضعیت مالت به عنوان اکوسیستم استارت آپ کمک کرده است. همچنین باعث افزایش دید فعالیت های کارآفرینی آن در سراسر جهان می شود. بیشتر فعالیت های تازه تاسیس در این کشور به دلیل مزیت هایی که در پایتخت این کشور به دلیل موقعیت خود به عنوان پایتخت ارائه می دهد، متمرکز است.

ایجاد یک کسب و کار جدید و نوی در مالتا مانند دیگر کشور ها صورت می گیرد. در نمودار زیر شاهد مراحل مهم راه اندازی استارت آپ در مالتا هستید:

مراحل مهم راه اندازی استارت آپ در مالتا

مزایای راه اندازی استارت آپ مالتا

سرمایه گذاران همچنین کشف پتانسیل مالتا را به عنوان یک کشور نوپا را آغاز کرده اند. همچنین به آرامی در حال حرکت به مالتا هستند تا از اکوسیستم جوان استارتاپی بهترین بهره را ببرند. مالتا از استارت آپ ها و کارآفرینان استقبال می کند. مالتا به آرامی در حال انتقال از کشوری است که فقط بر صنایع در مقیاس بزرگ متمرکز شده و به کشوری تبدیل خواهد شد که به صنایع کوچک نیز اهمیت ویژه ای می بخشد. حمایت روزافزون دولت این اطمینان را به کارآفرینان و استارآپ ها می دهد که برای تحقق بخشیدن به آرمان های کارآفرینی خود به مالتا نقل مکان کنند. دولت مالتا مزایای مالیاتی سخاوتمندانه ای را بر درآمد شرکت ها و شخصی ارائه می دهد.

در کشور مالتا به کارآفرینان وام ها و کمک ها و امتیازات ویژه ای تعلق می گیرد. متقاضیان با توجه به معیارهای زیر انتخاب می شوند:

  • مهارت های تیم، دانش بخش، امکان سنجیدن پروژه
  • امکان توسعه محصول و خدمات
  • درجه نوآوری و قابل دفاع بودن آن
  • موقعیت یابی در رابطه با رقبا
  • سازگاری با نیازهای بازار و مشتری و اطلاع رسانی بالقوه
  • پتانسیل تجاری ایده

شرایط مالی راه اندازی استارت آپ مالتا

شرایط مالی راه اندازی استارت آپ مالتا

از کارآفرینان و شرکت های نوپا در مالت 35% از کل درآمد مالیات دریافت می شود. پس از تقسیم سود سهام تنها نرخ موثر مالیات 5% است. افرادی که در این شرکت سهمی از سود سهام خود را دریافت می کنند. در صورت واجد شرایط بودن، می توانند برای استرداد مالیات نیز اقدام کنند. راه اندازی مشاغل در مالتا با موانع بسیار کمی روبرو است. به همین دلیل استارت آپ های بیشتری به مالتا نقل مکان می کنند. یکی از اصلی ترین موانعی که استارت آپ ها ممکن است در کشورهای دیگر با آن روبرو شوند، مقررات سختگیرانه در تجارت است. اما این چیزی است که استارت آپ ها در اینجا نگران آن نیستند. مقررات تجارت کاملاً ارائه شده است. از این رو تا بتواند اقتصادی آزاد ارائه دهد که رشد استارت آپ ها را در آن ترغیب کند.

سرمایه گذاران به دلیل چارچوب اقتصادی مطلوب، مانند زنبورهای عسل به مالتا جذب می شوند. این کشور پناهگاه مالیاتی برای کسانی است که مایلند با داشتن ویزای کاری مالتا در استارت آپ های محلی هزینه کنند. رتبه بندی اعتباری پایداری را ارائه می دهد. تعدادی از ابتکارات دولت وجود دارد که برای کمک به صنایع مختلف در کشور آغاز شده است. اکثریت آن ها به شرکت های نوپا هدایت می شوند. همچنین شامل طرح هایی هستند که دسترسی به سرمایه های ویژه، مربیان رهبران برای مشاوره و فرصت هایی را برای شرکت در رویدادهای مختلف راه اندازی در مالتا فراهم می کنند. جذاب ترین طرح برنامه ای است که برای سرمایه گذاران خارجی که به مالتا مهاجرت می کنند تابعیت را ارائه می دهد.

انواع استارت آپ هایی که در کشور مالتا در حال کار در مالتا هستند طیف متفاوتی دارند در نمودار زیر شاهد انواع استارت آپ ها می باشید:

انواع استارت آپ ها در مالتا

برترین کارآفرینی ها در مالتا

Blockchain یکی دیگر از زیر مجموعه های برتر فناوری است که توسعه آن توسط دولت مالتا در اولویت قرار گرفته است. یکی از مهمترین فعالیت ها در این بخش، گشودن مبادله فیات به رمزنگاری توسط Binance است. این شرکت بزرگترین مبادله ارز رمزنگاری شده با ارزش معاملات در جهان است. یکی از غول هایی است که از پتانسیل راه اندازی کشور استفاده کرده است. Binance قصد دارد با همکاری بانک های محلی امکان دسترسی به سرمایه را به عنوان بخشی از سرمایه گذاری فراهم کند. به عنوان بخشی از بسیاری از تلاش های دولت برای ارتقا بخش فرعی بلاکچین، سازمان نوآوری دیجیتال مالتا تأسیس شد. استارت آپ های Fintech در مالت با کمک بخش مالی سالم در این کشور رشد کرده اند. این صنعت دارای 25 موسسه اعتباری است که به رشد کمک کرده است. مسئول تأمین 15% الی 17% از کل بودجه سرمایه گذاری منطقه ای است.

بخش بازی های منطقه ای در 20 سال گذشته رشد بی نظیری داشته است. بسیاری از کارآفرینان بازی را به مالتا منتقل کرده است تا بخشی از صنعت با تأثیر بالا باشد. بخش فرعی مالتا یکی از کشورهای پیشگام مجوز بازی های آنلاین در اتحادیه اروپا است. از این رو 12% کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور می کند. بازار مشاغل مالتا نیز به دلیل استارت آپ های بازی در مالتا، شاهد رشد پایدار بوده است. در 6 سال گذشته، استارت آپ های بازی 46% از کل بودجه محلی را به عنوان یکی از مهم ترین زیربخش های کشور آورده اند. استارت آپ هایی که به مالتا منتقل می شوند بخشی از یک بخش بازی هستند که شامل شرکت هایی مانند tipico و betsson و betfeir نیز می شود. برای سوال در خصوص اخذ اقامت مالتا از طریق کار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار در باب استارت آپ مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ مالتا می باشیم:

  • مزایا ایجاد استارت آپ در مالتا چیست؟ نوآوری/ پتانسیل جذب بالا/ سرمایه گذاری با نیازهای بازارا/ امکان توسعه محصول و خدمات
  • شرایط ویزای استارت آپ مالتا برای اعضای خانواده چیست؟ امکان اخذ اقامت و پاسپورت مالتا
  • میزان سرمایه لازم برا ایجاد استارت آپ در مالتا چقدر است؟ حداقل سرمایه به مقدار 1165€ الی 46600€ (یورو) است.
  • شرایط ویزای استارت آپ مالتا چیست؟ پاسپورت/ بیمه نامه/ مدارک تحصیلی/ گواهی مالی/ گواهی اقامت
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *