مهاجرت کاری مالتا

کار در مالتا

کار در مالتا

مطابق با قوانین سال 2023 متقاضیان خارجی برای کار در مالتا نیازمند به داشتن پیشنهاد شغلی (Job offer) از سوی کارفرمایی از این کشور هستند. این در صورتی است که شهروندان کشورهای اروپایی برای کار در این کشور نیازی به مجوز کاری نخواهند داشت. حال ممکن است افراد با سوالاتی در خصوص موارد زیر مواجه شوند که در این مقاله به این مبحث پرداخته میشود:

  • شرایط کار در مالتا به چه صورت می باشد؟
  • آیا وضعیت اقتصادی مطلوبی در کشور مالتا وجود دارد؟
  • چگونه می توان در کشور مالتا به کار رسید؟
  • حداقل درآمد در مالتا چقدر است؟

مالتا کشور بسیار زیبایی می باشد و علاوه بر این راه های مهاجرت مختلفی به این کشور وجود دارد که افراد با توجه به نیاز های خود یکی از این روش ها برای سفر به این کشور خوش آب و هوا و دارای شرایط جوی بسیار عالی را انتخاب می کنند. ممکن است افراد متقاضی کار در مالتا با سوالات بسیاری رو به رو شوند.

یکی از روش های خوب برای رفتن به کشور مالتا سفر به این کشور از راه کاری و گرفتن گواهی سکونت در این کشور می ‌باشد. راه های زیادی برای سفر به کشور های مختلف برای انجام کارهای متفاوت وجود دارد. ممکن است که این راه ها در بسیاری از کشورها مشابه باشند. یکی از رایج ترین راه های رفتن به کشورهای مختلف، مهاجرت برای کار می باشد. برای کسب اطلاعات درباره‌ کار در مالتا و چگونگی اخذ ویزای کاری مالتا آن با ما همراه باشید.

اینفوگرافی کار در مالتا

شرایط تجاری و بازرگانی در مالتا

مالتا که پایتخت آن والتا نام دارد از چند جزیره کوچک تشکیل شده است. این کشور در بخش جنوبی قاره ی اروپا و همچنین در بخش میانی دریای مدیترانه قرار گرفته است. در گذشته این کشور بخشی از کشور ایتالیا بود. این کشور اماکن توریستی و گردشگری فوق العاده مانند رستوران، مهمان خانه، سواحل زیبایی دارد. جاذبه های بسیار این کشور باعث جذب گردشگران و مسافران زیادی شده است. حمایت دولت از توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران در سال های متمادی موجب رشد اقتصاد این کشور شده است.

فعالیت های بسیاری در این کشور رواج دارند از جمله:

  • ماهی گیری
  • صنایع دست ساز
  • توریسم
  • کشاورزی

با داشتن ویزای مالتا می ‌توانید به کشورهایی که عضو شنگن هستند به راحتی سفر کنید. کشور مالتا نیز از اعضای شنگن می ‌باشد. همچنین مالتا در بین لیست 32 کشور برتر دنیا در زمینه بازرگانی و تجاری توسعه یافته قرار گرفته است. متقاضیان فعالیت های بازرگانی در مالتا قادر اند تا با استفاده از ویزای این کشور، حوزه بازرگانی خود را به کل اروپا گسترش دهند.

نقش جغرافیا در کار در مالتا

مالتا دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده و نیروی کار مولد و بخش های فعال تجاری بازرگانی می باشد. لذا متقاضیان برای امور حمل و نقل به سایر کشور ها نیز از این امتیاز برخوردار خواهند بود. در جدول زیر بخش ها و صنایع فعال ذکر شده اند:

 بخش های فعالصنایع فعال
بخس بازرگانیحمل و نقل خارجی، تولید منسوجات، برق، توریسم
بخش معدنمعادن سنگ آهک
صنعت سینماتاثیر بر بخش تجاری

در حال حاضر دولت مالتا سرمایه گذاری بزرگ، خوب و چشمگیری در زمینه ی تدریس، گسترش دانشگاه ها و آموزش و پرورش انجام داده است. دولت مالتا از شهروندان خود عوارض ملک نمی گیرد و این امر باعث رونق بازار املاک و مسکن مخصوصا در اطراف بندر این کشور شده است. دو بانک بازرگانی معروف و بزرگ مالتا هستند که تاریخ تاسیس آن ها به قرن نوزدهم برمی ‌گردد. مهاجرهایی که از کشور های دیگر با مالتا سفر می کنند می توانند از طریق سایت ها به جستجوی کار بپردازند.

افراد خارجي می توانند در شغل هایی که به توریسم و رستوران ها مربوط می شود از طریق سایت های زیر مشغول به کار شوند:

  • HSBC Bank Malta
  • Bank of Valletta

سایر وب سایت های کاریابی در این کشور عبارتند از:

سایر وب سایت های کاریابی در مالتا

اخذ ویزای کار در مالتا در سال 2023

مهاجرانی که که شهروند هیچکدام از کشور های حوزه اتحادیه اروپا نیستند برای گرفتن گواهی سکونت این کشور از راه های زیر درخواست کار کنند:

  • کمپانی
  • رئیس یک شرکت معتبر
  • یک صاحب کار شناخته شده و با اعتبار کافی

در واقع افراد باید پیشنهاد کاری در شغل داشته باشند تا ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. در مراحل گرفتن ویزای کاری مالتا، نخست لازم است در این کشور برای شغل در نظر گرفته شده اطلاعیه داده شود. اگر پس از گذشت مدت 3 ماه هیچ کدام از شهروندان مالتا به دنبال کار در این شغل نبودند، باید کمپانی ها به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی دهند. اگر باز هم فردی برای این شغل داوطلب نبود، درخواست کننده خارجی می تواند این شغل را به عهده بگیرد. گفتنی ست افراد در حوزه شنگن اگر بیش از 55200€ (یورو) درآمد داشته باشند می توانند، بلوکارت دریافت کنند.

شروع به کار در مالتا

مهاجران برای شروع کار باید برگه‌های مرتبط با گرفتن ویزای مالتا را پر کنند. سپس باید آن را تحویل کارگزار یا وکیل سفارت و جایگزین او بدهند. پرونده با در نظر گرفتن مقررات و قانون‌های خاص بررسی خواهد شد. بعد از این بررسی، پرونده متقاضیان به سازمان مالیات کشور مالتا برای رسیدگی و ثبت ارسال می شود. سپس اگر پرونده مورد نظر قبول شده باشد، فرد درخواست کننده باید تعهد نامه ای جهت پرداخت 5000€ (یورو) در اولین ماه ورود به مالتا برای عوارض اولین سال را امضا کند. در صورت بروز هرگونه مشکل و دلیلی که باعث شود فرد درخواست کننده به کشور مالتا نرود، دو سوم این پول به او برگردانده می شود.

متقاضیان برای شروع کار در مالتا ملزم به فراهم کردن برخی پیش نیازها می باشند. پیشنیازهای کار در این کشور علاوه بر اخذ ویزا و قرارداد کاری، شامل برخی از معلومات نیز می شود. برخی از این مواردعبارتند از:

  • حقوق متفقاضی
  • قوانین کاری
  • زبان

سطح درآمد افراد برای کار در مالتا

بعد از این که فرد درخواست کننده هزینه را پرداخت کرد، باید یک ماه صبر کند تا گواهی ورود و سکونت را دریافت کند. وی باید پس از رفتن به مالتا باید طی دوازده روز اول محل سکونت خود را مشخص کند. همچنین فرد درخواست کننده باید در 15 روز اول کاری بطور رسمی وضعیت مکان سکونتش را به اداره درآمدهای کشور مالتا آگاه کند. طبق مقررات تصویب و تایید شده کشور مالتا افراد درخواست کننده که از خارج به این کشور سفر می کنند باید خانه ای با قیمت 12000€ (یورو) بخرند. هزینه های زندگی در مالتا به طور تقریبی با دیگر کشورهای اروپایی برابر است.

البته باتوجه به توریستی بودن این کشور سطح درآمدها به طور ماهانه بستگی زیادی به فصل دارد. البته این موضوع بسته به کار فرد متفاوت است. در برخی فصول چون تابستان درآمدها با توجه به میزان مسافرها متفاوت خواهد بود.

در نمودار زیر شاهد اختلاف میانگین درآمد برای خانم ها و آقایان می باشید:

اختلاف میانگین درآمد در مالتا

حقوق ماهانه کار در مالتا

کار در مالتا می تواند مبتنی بر عوامل متعددی درآمد متفاوتی داشته باشد. متقاضیان کار در این کشور می توانند برای آگاهی از میزان درآمد خود، بررسی های لازم را انجام دهند. بررسی عوامل به متقاضیان در بررسی شرایط زندگی در مالتا نیز یاری می رساند. لذا برای آگاهی کلی از شرایط زندگی در مالتا نیز مناسب خواهد بود. میزان حقوق ماهانه کار در مالتا به صورت میانگین ذیلا بررسی شده است.

میزان حقوق ماهانه کار در مالتا

عوامل موثر بر درآمد کار در مالتا

عوامل متعددی برای کار در کشور مالتا می توان عنوان کرد. این عوامل تاثیر مستقیمی بر درآمد کار کنان داشته و به آن ها امکان بهره مندی از مزایای متعددی را می دهد. این عوامل به دلیل تاثیر مستقیم آن ها بسیار حائز اهمیت می باشند. گاها می توان عوامل موثر بر درآمد را جزء شاخص های مهم عنوان نمود. برخی از این عوامل بدین شرح می اشند:

  • جنسیت
  • تخصص
  • تجربه و سوابق شغلی
  • مهارت های عمومی
  • شرایط کاری

درآمد در مالتا در سال 2023

در این بخش از مقاله به میانیگن حقوق در مالتا در سال 2023 خواهیم پرداخت:

آیتمدرآمد به یورو در ماه
حداقل€1300
میانیگن€1750
حداکثر€2650

سوابق کاری در افزایش حقوق کار در مالتا

جدول سوابق کاری در افزایش حقوق کار در مالتا بدین شرح است:

سوابق کاریدرصد افزایش حقوق
2 الی 5 سال32%+
5 الی 10 سال36%+
10 الی 15 سال21%+
15 الی 20 سال14%+
بالای 20 سال9%+

سوابق کاری در افزایش حقوق کار در مالتا

5 شغل برتر در مالتا

نرخ بیکاری مالتا در اتحادیه اروپا در حالت کمترین میزان در اتحادیه اروپا به میزان 3% است. شایان ذکر است که این کشور در حال شکوفایی است و پیشرفت اقتصاد از قدرت به قدرت و سرمایه گذاری های جدید و هیجان انگیز هر روز شروع می شود. 5 شغل برتر در این کشور عبارتند از:

  1. حسابداران
  2. کارشناسان iGaming
  3. متخصصان فناوری اطلاعات
  4. طراحان وب و گرافیک

شبکه اشتغال زایی در مالتا در سال 2023

منظور ار شبکه اشتغال زایی در مالتا در سال 2023 سایت های کاریابی می باشند که مهم ترین آنها وب سایت موسسه malta park.com است. سایر وب سایت های کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • learn4good
  • eures-reed
  • times of malta
  • career jet

ویزای کاری مالتا

در اینجا برای سهولت در اطلاع رسانی موارد لازم برای اخذ گواهی کار در مالتا را برای شما آورده ایم:

  • پاسپورت با اعتبار
  • عکس پرسنلی
  • شناسنامه و کارت شناسایی ملی
  • پرونده سوابق کاری و تحصیلی CV از درخواست کننده
  • انگیزه نامه از سفر به کشور مالتا
  • کپی از مدارک تحصیلی حداقل لیسانس و بالاتر در صورت وجود
  • ارائه حداقل آیلتس 5.5
  • مدارک مالکیت و کاری

کشور مالتا برای جذب شهروندان خارجی شرایط خاص خود را دارد این شرایط عبارتند از:

  • قرارداد مورد تاییدکاری
  • گواهی پیشنهاد رسمی برای کار بین رئیس و درخواست کننده (در صورت وجود)
  • کپی آن مدارک
  • مجوز استخدام کارمند خارج از اتحادیه اروپا برای رئیسو کپی از آن
  • داشتن قدرت مالی برای ساکن شدن در مالتا
  • گرفتن نامه از بانک جهت اثبات این موضوع

ویزای کاری مالتا

اضافه کاری و ساعات کار در مالتا

یکی از دغدغه های اساسی برای متقاضیان کار در مالتا، موضوع اضافه کاری و ساعات کار در مالتا می باشد. در این بخش از مقاله به تفضیل به این موضوعات خواهیم پرداخت. به طور کلی در مالتا، کارمندان تمام وقت 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته طبق قانون وزارت کار مالتا کار می کنند و دستمزد می گیرند. البته لازم به ذکر است که کارمندان در مالتا نباید بیش از 48 ساعت در هفته در طول 17 هفته در این کشور کار کنند. مگر اینکه کار مورد نظر آنها در مالتا به صورت داوطلبانه باشد. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که در مالتا، هر زمان کاری بالاتر از مدت زمان استاندارد به عنوان اضافه کاری محسوب می شود.

علاوه بر این، حین کار در مالتا همه کارکنان باید برای روزهای کاری بیش از 6 ساعت استراحت داشته باشند. به طور مثال، کارکنان باید 11 ساعت متوالی بعد از هر 24 ساعت و حداقل 24 ساعت بدون وقفه در هر هفته استراحت کنند. از سوی دیگر، دستور تنظیم دستمزد طبق قوانین اضافه کاری در صنایع مختلف را WRO تعریف می کند. به طوری که اگر کارمند تحت قوانین اضافه کار نباشد نرخ استاندارد ساعتی پرداخت می شود. همچنین یک شرط خاص در خصوص اضافه کاری مادران در مالتا وجود دارد. این شرط حاکی از آن است که مادران باردار یا افرادی کمتر از یک سال از تولد یا فرزند خواندگی آنها می گذرد نباید در این کشور اضافه کار کنند. البته این شرط جایگزین سایر قوانین، قراردادها یا قراردادهای جمعی در مورد آن می شود.

در نمودار زیر می توانید ساعات کاری هفتگی در کشورهای مختلف اروپایی را مشاهده فرمایید:

ساعات کاری هفتگی در کشورهای مختلف اروپایی

مزایای کار در مالتا

افرادی که به دنبال کار در مالتا هستند، به محض ورود به این کشور با مزایای بی شمار مالتا مواجه خواهند شد. از مهمترین مزایای کار در مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کار در مالتاتوضیحات
فرصت های شغلی گوناگونافرادی که با هدف کار در مالتا وارد این کشور می شوند، در قدم اول با فرصت های شغلی گوناگونی در این کشور آشنا خواهند شد.
امنیت بالااز نظر جنایات و ایمنی در کار، مالت کشور بسیار امنی تلقی می شود. نرخ جرم و جنایت در مالتا در واقع یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا است.
مراقبت های بهداشتیجالب است بدانید که، مراقبت های بهداشتی در مالتا برای همه ساکنان اتحادیه اروپا رایگان است.
میانگین دستمزد بالابه طور کلی میانگین دستمزد در مالتا به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مطلوب است.

این کشور از قدرت اقتصادی جذب توریست بالایی برخوردار است. شما می توانید شغل مورد نظر خود را با ارائه مدارک ذکر شده در این مقاله و رعایت شرایط در این کشور بیابید. برای آشنایی بیشتر با این کشور یک سفر توریستی پیشنهاد می‌شود. مالتا یک کشور دیدنی و جذاب می باشد که از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در باب اخذ ویزای تحصیلی مالتا، کاری و سرمایه گذاری نیز می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص کار در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص کار در مالتا می باشیم:

  • آیا یک فرد غیر اروپایی هم در کشور مالتا اجازه کار دارد؟ بله یک شخص غیر اروپایی هم می تواند در مالتا مشغول به کار شود ولی یکی از شروط برای این امر این است که کارفرما اجازه ها و مجوزهای لازم برای استخدام یک نیروی خارجی را داشته باشد.
  • با داشتن مجوز کار در کشور مالتا، چه مدت می توانیم در این کشور اقامت داشته باشیم؟ مجوزهای کاری به طور معمول متناسب با مدت قرارداد خواهد بود. این مدت زمان معمولاً به مدت 1 سال است مگر در شرایط استثنایی که امکان داشتن قرارداد 3 ساله هم وجود دارد.
  • آیا با داشتن کار در کشور مالتا می توان به اقامت دائم دست یافت؟ جواب این سوال بلی است. برای دریافت اقامت دائم لازم است شرایطی را داشته باشیم، از جمله، داشتن آدرس ثابت، درآمد سالیانه، مدارک دال بر پرداخت بیمه و مالیات.
  • بهترین راه برای مهاجرت و رسیدن به کا در کشور مالتا کدام است؟ بهترین و آسان ترین راه برای مهاجرت به کشور مالتا و در نهایت اخذ کار و اقامت این کشور، از روش تحصیلی است. این نوع ویزا یک ویزای تایپ D است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در مالتا

  1. بهار میرزایی گفت:

    سلام مرسی از مقاله خوبتون من مربی شنا کودک هستم در سطح حرفه ایی مدرک بین المللی هم دارم شما برای کار در مالتا می تونین اقدام کنین برام؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما مطابق قوانین کار در مالتا باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *