مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

استارت آپ ژاپن

استارت آپ ژاپن

استارت آپ ژاپن جزو برترین های قاره آسیا و جهان است. ژاپن ر با داشتن نیروی متخصص و توسعه تکنولوژی مکانی عالی برای ایجاد کسب و کار است. دولت ژاپن یک استراتژی 7 مرحله ای با عنوان “فراتر از محدودیت ها، پتانسیل ما را ایجاد می کنیم” برای تقویت اکوسیستم استارت آپ کشور را ارائه کرده است. این شامل ایجاد یک شهر استارت آپ، ارائه آموزش کارآفرینی، برنامه های شتاب دهنده بهبود یافته، خریدهای دولتی و بودجه شرکت های نوپا است. این در حالی است که دولت این کشور نیز ویزای استارت آپ را به کارآفرینان خارجی ارائه می کند. کارشناسان و متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه ثبت شرکت و سرمایه گذاری راهنمای شما باشند تا یک سرمایه گذاری مطمئن در راستای اخذ اقامت و مهاجرت را داشته باشید.

اقتصاد ژاپن

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است. ژاپن یکی از ثروتمند ترین کشورهای آسیا است. پس از سال ها رکود اقتصادی، اقتصاد ژاپن اکنون علائم بهبودی را نشان می دهد. ژاپن با 127 میلیون نفر جمعیت، جامعه ای بسیار پیشرفته و جمعیتی با تحصیلات کامل، به احتمال زیاد به عنوان یک قدرت اقتصادی آسیا باقی خواهد ماند.

ژاپن در یک نگاه:

  • 52 شرکت از 500 شرکت بزرگ جهان، ژاپنی هستند که تویوتا و سافت بانک در راس لیست هستند.
  • با 100 میلیارد $ (دلار)، Softbank’s Vision Fund بزرگترین سرمایه گذار فناوری در جهان است.
  • با این حال، ژاپن فقط 3 واحد تولید کرده است. دولت طرحی را برای افزایش این تعداد به 20 تا سال 2023 آغاز كرده است.
  • با توافق نامه مشارکت اقتصادی پیش بینی می شود که تجارت بین ژاپن و کشورهای دیگر 30% تا 50% افزایش یابد.
  • جمعیت ژاپن در حال پیر شدن است. 27% مردم اکنون بالای 65 سال هستند در حالی که 14%
  • زیر 14 سال هستند.
  • تخمین زده می شود که جمعیت ژاپن با یک سوم کاهش از 127 میلیون در 2010 به 87 میلیون در 2060 برسد.
  • دولت ژاپن به دلیل کاهش جمعیت و نیروی کار، روی رباتیک، چه صنعتی و چه خدماتی سرمایه گذاری می کند.

در نمودار زیر رتبه ژاپن در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه ژاپن در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

استارت آپ ژاپن در زمان ویروس کرونا

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است و توکیو، پایتخت یکی از متراکم ترین کلان شهرهای جهان است. این کشور شاهد برخی روندهای جذاب در ظهور ویروس کرونا است. از نظر تحول دیجیتالی شده به رهبری دولت، رشد پذیرش SaaS در شرکت ها و بلوغ بازارهای سرمایه برای اکوسیستم استارت آپ، رشد استارت آپ های SaaS وجود داشته است. بسیاری از استارت آپ ها در ژاپن بر روی اکوسیستم کلی تأثیر گذاشته اند. به عنوان مثال، Blacksands، یک راه حل خدماتی ارائه می دهد که اتصالات رمزنگاری شده را فراهم می کند. با توجه به چگونگی تجارت در ژاپن و ماهیت فرهنگ ژاپن، بیشتر شرکت ها عادت به کار در خانه نداشتند. اکثر سازمان ها به نگرانی های امنیتی مربوط به این مدل کار از راه دور تا زمان کرونا توجهی نکردند. شرکت هولویز، اقدامات درمانی، برنامه ریزی و آموزش پزشکی را افزایش داده است.

با تعطیل بودن مدارس، Unirobot در حال تولید ربات های آموزشی است که به عنوان معلمان مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کنند. با توجه به اثرات ویروس، یک سرویس تطبیق آنلاین رایگان بین شرکت های VC و شرکت های نوپا با بیش از 20 شرکت VC که به این کمپین می پیوندند، توسط Money Forward Synca آغاز شده است. علاوه بر این، آنها همچنین در حال تهیه مشاوره آنلاین با استارت آپ ها در زمینه جمع آوری سرمایه هستند. Eventhub، یک شرکت نوپا، ابزاری را ارائه می دهد که می تواند با یک راه حل شبکه به شما در به حداکثر رساندن ROI شرکت کنندگان کمک کند. بسیاری از شرکت ها از این ابزار برای برگزاری کنفرانس های بزرگ استفاده می کنند و می توان قرار ملاقات های جلسات را به صورت آنلاین رزرو کنند.

استارت آپ شهرهای ژاپن

در جدول زیر از جمله بهترین شهرهای ژاپن برای استارت آپ معرفی شده اند:

شهرشرح
توکیوتوکیو بزرگترین اکوسیستم نوآوری ژاپن را در خود جای داده است که بیشترین تعداد شرکت های نوپا، سرمایه گذار، موسسات مالی، دانشگاه ها و شرکت های داخلی و خارجی را در خود جای داده است. این شهر همچنین دارای 38 میلیون سکنه پرجمعیت ترین کلانشهر جهان است.
فوکووکامرکز بین المللی استارت آپ آینده ژاپن است. فوکوئوکا، جمعیت نسبتاً کمی دارد، اما سریعاً به عنوان یک مرکز استارت آپ پویا مبتنی بر سیاست های صحیح و برنامه های پشتیبانی دولت ظاهر می شود. فوکوکا بیشترین رشد بین المللی را دارد که در این منطقه زندگی می کنند.
کوبهکوبه جدیدترین مرکز استارت آپ ژاپن است که مرکز آن جزیره پورت است. کوبه با تمرکز زیادی از بیمارستان ها و موسسات تحقیقاتی، خود را به عنوان گروه زیست پزشکی ژاپن معرفی کرده است.
اوزاکااوزاکا دومین شهر بزرگ ژاپن است و برخی از بزرگترین شرکت های ژاپنی را در خود جای داده است: پاناسونیک، شارپ، سانتوری و کپکام. اوزاکا همچنین یک منطقه ویژه استراتژیک است، مشوق ها و سیستم های پشتیبانی را برای کارآفرینان مشتاق، از جمله تخفیف های مالیاتی و مقررات ویزا ارائه می دهد.

استارت آپ در توکیو ژاپن

توکیو مرکز بلامنازع اکوسیستم نوآوری ژاپن است. بیشترین تعداد شرکت های نوپا را دارد و بیشترین بودجه را به خود اختصاص می دهد. در سال 2018، %77 از کل سرمایه گذاری های VC ژاپن به شرکت های مستقر در توکیو اختصاص یافته است. ژاپن غالباً جامعه ای ریسک گریز تلقی می شود. اشتغال در شرکت های بزرگ، با سطح امنیت بالا و ثبات، همچنان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از جوانان ژاپنی است. بنابراین، ژاپن استارت آپ های نسبتاً کمی دارد و بیشتر نوآوری ها از شرکت های تاسیس شده حاصل می شود.

توکیو در یک نگاه:

  • منطقه بزرگ توکیو با جمعیتی بالغ بر 38 میلیون نفر، پرجمعیت ترین کلان شهر در جهان است.
  • توکیو همراه با هنگ کنگ و سنگاپور، مرکز مالی اصلی آسیا است.
  • توکیو در میان 12 اکوسیستم برتر آینده قرار دارد.
  • در نتیجه حمله گاز سارین در متروی توکیو در سال 1995 توسط آوم شینریکیو، دیگر سطل های زباله در خیابان های توکیو وجود ندارد.
  • ایستگاه قطار شینجوکو در توکیو شلوغ ترین ایستگاه قطار در جهان است.

زمان در حال تغییر است. چندین دهه رکود اقتصادی میلیون ها کارمند را مجبور به کار در قراردادهای کوتاه مدت و مبتنی بر پروژه کرده و بازار کار در ژاپن را تغییر شکل داده و به ویژه ذهنیت نسل جوان را تغییر داده است. در نظر گرفتن شغلی به عنوان یک کارآفرین تازه کار دیگر خیلی بحث برانگیز نیست. دولت ژاپن سرمایه گذاری زیادی در ایجاد یک اکوسیستم استارت آپی انجام داده است و اکنون ادعا می کند که ژاپن در این زمینه پیشرو است.

ویزای استارت آپ ژاپن

ویزای استارت آپ ژاپن

برنامه ویزای استارت آپ ژاپن به شما امکان می دهد تجارت ابتکاری خود را در این کشور آغاز کنید. شرایط دریافت این ویزا بسیار پیچیده نیست. برای واجد شرایط بودن مجوز تأیید فعالیت شروع به کار کسب و کار، باید اسنادی را ارائه دهید. ویزای استارت آپ ژاپن ویزای موقتی است که به کارآفرینانی که پول و زمان کافی برای دریافت ویزای بازرگانی ندارند، اجازه می دهد تجارت خود را در ژاپن شروع کنند. برای دریافت این ویزا باید ثابت کنید که در یک شهرداری منتخب تجارت نوآورانه ای را اداره می کنید. شهرداری های محلی که ویزای استارت آپ ارائه می کنند عبارتند از:

  • توکیو
  • کاناگاوا
  • کوبه
  • سندای
  • نیگاتا
  • آیچی
  • ایباراکی
  • هوکایدو
  • فوکووکا
  • اوزاکا
  • گیفو
  • کیتاکیوشا
  • میه

بخاطر داشته باشید که دارندگان ویزای بلند مدت اقامت ژاپن مانند ویزاهای شغلی و خانوادگی نمی توانند برای ویزای استارت آپ اقدام کنند. ویزای استارت آپ در مقایسه با ویزای بازرگانی از شرایط سختگیری کمتری برخوردار است. به عنوان مثال، کسانی که می خواهند برای ویزای استارت آپ اقدام کنند، لازم نیست حداقل 5 میلیون JPY (ین) در ژاپن سرمایه گذاری کنند. آنها همچنین قبل از اقدام به ویزا نیازی به انجام فعالیت مستقر در ژاپن ندارند.

شرایط اقامت کارآفرینی در ژاپن

 اگر متقاضی ویزای استارت آپ ژاپن هستید، باید اسناد زیر را ارائه دهید:

  • همه متقاضیان این ویزا باید گذرنامه معتبر ارائه دهند.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا الزامی است.
  • گواهی واجد شرایط بودن برای متقاضیان ویزای استارت آپ مورد نیاز است.
  • رزومه شما
  • سایر اسناد مانند کپی دفترچه بانک
  • سندی که می تواند محل اقامت متقاضی را برای 6 ماه پس از مهاجرت به ژاپن توضیح دهد.

هر خارجی که به دلایل غیر موقت وارد ژاپن شود، نیاز به یک گواهی صلاحیت دارد. قبل از دریافت ویزای بلند مدت باید برای این سند اقدام کنید. خدمات مهاجرت در ژاپن این گواهینامه را صادر می کنند، بنابراین شما برای دریافت این گواهی از طرف خود به یک حامی در این کشور نیاز دارید. صدور گواهی صلاحیت روند درخواست ویزا را تسهیل می کند. به یاد داشته باشید که این گواهی جایگزین ویزا نیست بلکه پیش شرط دریافت ویزا است.

بخش های مهم کارآفرینی در توکیو ژاپن

ژاپن تولید کننده غالب ربات های صنعتی در جهان است و بیش از نیمی از عرضه جهانی را تولید می کند. انجمن ربات های ژاپن، اولین انجمن تجاری ربات در جهان با عضوانی مانند دنسو، هیتاچی، سونی، توشیبا، یاماها موتور، صنایع سنگین کاوازاکی، میتسوبیشی الکتریک و دیگران در سال 1971 در توکیو تشکیل شد. شاخص جهانی مراکز مالی، توکیو را به عنوان سومین مرکز مالی رقابتی در جهان معرفی می کند. در سال 2017 دولت متروپولیتن توکیو (TMG) چشم انداز “شهر مالی جهانی: توکیو” را اعلام کرد. به عنوان بخشی از این چشم انداز، جایزه مالی توکیو را به موسسات مالی اعطا می کند که محصولات و خدمات ابتکاری را ارائه می دهند که نیازهای شهروندان توکیو را برآورده می کنند.

جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ژاپن به توصیه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش ارائه شده و لینک شده مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *