مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

نوآفرینی در مالتا

نوآفرینی در مالتا

نوآفرینی در مالتا روند صعودی را طی می کند. نوآفرینی سال های زیادی نیست که در مالتا آغاز شده است اما به سرعت قله های پیشرفت را گذرانده است. مالتا در شاخص نوآوری زیست محیطی 2023 با شاخص ترکیبی 73 در رتبه 21 قرار دارد. اگرچه رتبه این کشور در بین 28 اتحادیه اروپا از سال 2015 در نوسان بوده است، اما به طور مداوم زیر میانگین اتحادیه اروپا 28 باقی مانده است.

در سال 2019، مالت عملکرد بسیار خوبی در نتایج کارآمدی منابع به نمایش گذاشت و رتبه دوم را در بین اتحادیه اروپا 28 کسب کرد. با این حال، هنوز برای فعالیت‌های نوآوری زیست‌ محیطی و خروجی ‌های نوآوری زیست‌ محیطی پایین‌تر از میانگین است و از نظر ورودی‌ های نوآوری زیست‌ محیطی و نتایج اجتماعی اقتصادی عقب ‌تر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره شرایط نوآفرینی در مالتا به سوالات شما پاسخ می دهد.

بررسی نوآفرینی در مالتا

رشد اقتصادی قوی این کشور فشارهای زیادی را بر زیرساخت ها و منابع طبیعی وارد کرده است که همراه با محدودیت های ذاتی مساحت زمین و منابع طبیعی، چالش ها و فرصت هایی را برای نوآوری های زیست محیطی ایجاد می کند. این امر به ویژه به حفظ منابع آب، مدیریت ضایعات و بهبود کیفیت هوا مربوط می شود. سرمایه گذاری هایی با هدف ارتقای زیر ساخت ها در بخش های انرژی و آب، کارایی عملیاتی را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است. مالتا یکی از کشورهای پیشرو در اروپا در کاهش مصرف انرژی اولیه است. در بخش حمل‌ و نقل، سرمایه ‌گذاری در زیرساخت ‌های حمل ‌و نقل الکتریکی، در کنار افزایش دسترسی به سیستم حمل ‌و نقل عمومی، می‌تواند بر کربن ‌زدایی تأثیر بگذارد.

ابتکارات و اقدامات سیاستی متعددی با هدف تقویت اقتصاد دایره ای، به ویژه برای بازیابی منابع و استفاده مجدد از جمله مشوق هایی برای خرید محصولات و خدمات نوآورانه در محیط زیست انجام شده است. در 18 فوریه 2014، کابینه استراتژی جدید ملی تحقیق و نوآفرینی 2023 مالتا را تایید کرد. این سند استراتژی تحقیق و نوآوری مالت را برای دوره 7 ساله آینده مشخص می کند. با توجه به پیشرفت‌ های حاصل شده در سال ‌های گذشته و اذعان به اینکه هنوز راهی برای دستیابی به اهداف تعیین ‌شده در برنامه استراتژیک تحقیق و توسعه 2007-2010 وجود دارد، هدف نهایی این استراتژی، گنجاندن تحقیق و نوآوری در قلب است. اقتصاد مالت برای تحریک رشد دانش محور و ارزش افزوده و حفظ بهبود کیفیت زندگی تلاش می کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ نوآفرینی در مالتا در سال های اخیر هستید:

نرخ نوآفرینی در مالتا

سیستم نوآفرینی در مالتا

ماموریت این استراتژی ارائه چارچوبی توانمند برای دستیابی به این چشم انداز، با تکیه بر دستاوردهای گذشته و همچنین درس های آموخته شده در طول مسیر است. این راهبرد و اجرای آن به خودی خود همه عناصر سازنده اقتصاد دانش بنیان را فراهم نمی کند، بلکه گامی حیاتی به سوی این امر است. دستیابی به این مأموریت اعلام شده به ایجاد بلوک های سازنده ضروری بستگی دارد که به عنوان 3 هدف شناسایی شده اند: یک اکوسیستم حمایتی جامع از R&I دستیابی به این هدف یک بلوک ساختمانی مهم برای تبدیل مالتا به یک اقتصاد دانش‌آموز خواهد بود، زیرا به شکل‌ گیری و شکوفایی سرمایه ‌گذاری ‌های نوآورانه کمک می‌کند. این اکوسیستم پشتیبانی مستقل از تخصص‌ های موضوعی است، بنابراین سطح پایه پشتیبانی را برای همه بازیگران فراهم می‌کند و انعطاف‌ پذیری را برای پشتیبانی از هر حوزه تخصصی جدیدی که در طول زمان پدیدار می‌شود، تعبیه می‌کند.

در جدول زیر شاهد رتبه های نوآفرینی در زمینه های مختلف در مالتا می باشید:

زمینه های نوآفرینیرتبه در مالتا
آموزش1
تجارت2
گردشگری3
سلامت4

مزایا نوآفرینی در مالتا

سرمایه گذاری در یک پایگاه دانش قوی تر دستیابی به هدف دوم به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت تلقی می شود که ثمرات آن ممکن است در چارچوب های زمانی این استراتژی برداشت شود یا نشود. این هدف، جهت گیری کلی این استراتژی را به سمت تحقیق و توسعه نزدیک به بازار و نوآوری با ایجاد ظرفیت و تعالی در مراحل اولیه فرآیند تحقیق و توسعه متعادل می کند. با توجه به بزرگی سرمایه گذاری های مورد نیاز و محدودیت های منابع، اولویت باید بر تخصص های موضوعی شناسایی شده متمرکز شود. تخصص هوشمند و منعطف این هدف استقرار اقتصاد مبتنی بر دانش را با اولویت ‌بندی دستیابی به آن در تعدادی از حوزه‌های موضوعی هدف قرار می‌دهد. این یک رویکرد بسیار نوآورانه است که با این حال مشارکت فعالیت های تحقیقاتی را رد نمی کند.

علاوه بر این، اولویت ‌بندی سرمایه ‌گذاری ‌های بلند مدت در یک پایگاه دانش قوی ‌تر در حوزه‌های موضوعی شناسایی‌شده، به تعبیه پایه ‌های قوی‌تر در بلند مدت کمک می‌کند، بنابراین پایگاه دانش این حوزه ‌های موضوعی را تحکیم می‌کند. این استراتژی همچنین شامل مکانیسمی برای مدیریت ارتباطات و طراحی مشترک اقدامات اجرایی بین ذینفعان مختلف، طراحی سیاست مبتنی بر دانش و همچنین نظارت و بازنگری است. برای این منظور، استراتژی مجموعه‌ای از 7 شاخص (متوازن بین شاخص‌های ورودی و خروجی) را برای نظارت بر عملکرد در اجرای مؤثر استراتژی شناسایی می‌کند. این راهبرد با یک برنامه اقدام تحقیق و پژوهش متحرک و متوالی تکمیل خواهد شد که شامل همه ذینفعان مربوطه برای شناسایی، توافق و اجرای اقدامات مربوط به اصول استراتژی و در عین حال تضمین مالکیت روشن و منابع بودجه، انسجام و ارزش پولی است.

اخذ ویزای نوآفرینی در مالتا

اخذ ویزای نوآفرینی در مالتا

برنامه ویزای سرمایه گذار مالتا برای جذب استارت آپ مالتا و افراد معتبر و وابستگان آنها که تبعه اتحادیه اروپا منطقه اقتصادی اروپا نیستند و ساکنان طولانی مدت یا ساکن مالتا تحت هیچ برنامه اقامت دیگری نیستند، طراحی شده است. عضویت مالتا در شینگن و اجرای کامل معاهده منطقه شینگن از سال 2007 به دارندگان ویزای سرمایه‌ گذار مالتا سهولت بیشتری برای سفر در منطقه شینگن و حق اقامت، استقرار و اقامت نامحدود در مالتا برای افرادی که تحت این برنامه بهره ‌مند می ‌شوند، می ‌دهد.

فردی واجد شرایط سرمایه گذاری در مالتا است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • فرد حداقل (18) سال سن داشته باشد.
  • این فرد تبعه کشور ثالث است.
  • فرد متعهد می شود €30000 (یورو) قابل پرداخت به دولت مالتا کمک کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مالتا مشاور و راهنمای مسیر شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مالتا

در قسمت زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مالتا ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در مالتا چیست؟ با ارائه طرح تجاری، ثبت شرکت در مالتا و میزان سرمایه لازم و گواهی اقامت در این جزیره می توانید جهت اخذ ویزای نوآفرینی در مالتا اقدام کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در مالتا کدامند؟ صنعت اطلاعات و ارتباطات، فناوری، گردشگری، بلاک چین و حمل و نقل از بخش های مورد نیاز نوآوری در مالتا هستند.
  • مزایای نوآفرینی در مالتا چیست؟ موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، جزیره ای زیبا با ویژگی های خاص، پتانسیل بالای رشد در بخش های جدید
  • جایگاه نوآفرینی در مالتا در زمینه های مختلف چیست؟ جایگاه اول تا چهارم نوآفرینی در مالتا به ترتیب در آموزش، تجارت، گردشگری و سلامت است که نشان دهنده بخش های فعال نوآوری در این جزیره است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *