مهاجرت سرمایه گذاری در مالزی

نوآفرینی در مالزی

نوآفرینی در مالزی

نوآفرینی در مالزی می تواند یکی از سطوح و یکی از اشکال پیشرفت و مدرنیته باشد. مالزی سفر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. از کشوری وابسته به کالاهای اولیه به اقتصاد دانش و نوآوری امروزی خود تبدیل شده است. پس از بازگشت از بحران اقتصادی، این کشور تا سال 2014 به درآمد ناخالص ملی سرانه 11000 (دلار آمریک)ا دست یافت$.

در سال 2017، ظرف 1 سال، بانک جهانی پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی را از %4.5 به %5.2 اصلاح کرد. تمرکز بر نوآوری در این رشد مرکزی بود. مالزی سال 2010 را به عنوان “سال نوآوری” اعلام کرد که مجموعه ای از فعالیت ها را آغاز کرد که به پیشرفت اقتصادی این کشور دامن زد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه نوآفرینی در مالزی و مهاجرت به این کشور مشاور شما می باشد.

جایگاه نوآفرینی در مالزی

در حالی که قبل از این مرحله نوآوری در مالزی ناشناخته نبود، سال‌های بعد توجه بیشتری به پرورش نوآوری شد و دامنه آن فراتر از محدودیت ‌های علم و فناوری گسترش یافت.Agensi Inovasi Malaysia (AIM) به عنوان یک نهاد قانونی که مستقیماً توسط نخست وزیر، از آموزش گرفته تا دارایی و تجارت، با اعضایی از دانشگاه، بخش شرکت ها و سازمان های دولتی نظارت می شود، راه اندازی شد. توسعه اکوسیستم نوآوری مالزی را از طریق ابتکارات متعدد رهبری می کند. این شامل حمایت از توسعه شرکت های متوسط ​​تا بزرگ است. تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه؛ حمایت از نوآوری اجتماعی و پرورش فرهنگ نوآوری در زمینه نوآفرینی در این کشور جریان دارد.

در همین حال، موسسات دیگری مانند مرکز جهانی نوآوری و خلاقیت مالزی MaGIC و TERAJU یک واحد استراتژیک زیر نظر وزارت نخست وزیر مالزی) برای حمایت از جامعه کارآفرین تأسیس شدند، در حالی که Yayasan Inovasi Malaysia (YIM) به بررسی چگونگی نوآوری پرداخت. از دیدگاه شهروندان فراگیر باشد. تمرکز دولت مالزی بر کارآفرینی منجر به سرمایه ‌گذاری بالغ بر 5.88 MYR میلیارد (رینگیت) از سوی وزارتخانه ‌ها و سازمان ‌های مختلف، برای کسب‌ و کارهای کوچک تا متوسطSMEs  و توسعه استارت‌آپ‌ ها شد. این برای کمک به شرکت ‌های کوچک در یافتن و توسعه کارکنان مستعد، دسترسی به منابع مالی و فرصت ‌های بازار، سرمایه ‌گذاری در نوآوری و فناوری و ایجاد زیرساخت‌ های جدید طراحی شده است.

جایگاه نوآفرینی در مالزی

اقتصاد و نوآفرینی در مالزی

با این حال، همه این تلاش‌ ها برای سوق دادن مالزی به سمت یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری منجر به همپوشانی ابتکارات و سیاست ‌ها شد. در سال 2015، 81 سیاست ملی وجود داشت که 56 مورد آن مربوط به علم، فناوری و نوآوری بود که 458 آژانس آنها را ترویج یا اجرا کردند. این آژانس ها و مؤسسات به طور مشترک کار نمی کردند و اغلب به عنوان رقابت با یکدیگر دیده می شدند. این همپوشانی کشور را از تحقق پتانسیل نوآورانه کامل خود باز می داشت. عوامل متعددی از جمله: اراده سیاسی ناکافی و انگیزه قانونی ناکافی برای رسیدگی به مسائل مربوط به علم، فناوری و نوآوری ایجاد شد. عدم وجود یک طرح جامع و مهمتر از همه، عدم همسویی علم، فناوری و نوآوری با اقتصاد و امور مالی یکی از چالش ها می باشد.

در جدول زیر شاهد امتیاز نوآفرینی در مالزی در سال های اخیر هستید:

202020212022
677071

چشم انداز نوآفرینی در مالزی

در طول دو دهه و نیم گذشته، یک نیروی محرکه کلیدی در تحول مالزی چشم انداز 2020 بوده است که نشان می دهد چگونه مالزی تا سال 2020 به یک کشور توسعه یافته تبدیل می شود. دولت برنامه های متعددی را اجرا کرده است که آخرین آنها برنامه یازدهم مالزی و برنامه مالزی است. سیاست تحول ملی از آنجایی که آینده چشم انداز 2020 نامشخص به نظر می رسد، در سال 2017 دولت  Transformasi Nasional 2050 یا TN50 را به عنوان یک برنامه استراتژیک برای آینده مالزی برای دوره 2020-2050 راه اندازی کرد. مالزی گام های بلندی در پیشرفت اقتصادی و ایجاد یک اقتصاد فراگیر در میان جمعیت برداشته است. دولت ‌در زمینه های متفاوت تلاش‌ خود را برای هماهنگی و ساده ‌سازی در مسیر نوآفرینی و سرعت بخشیدن به رشد در حوزه‌های خاص نشان داده است.

در نمودار زیر شاهد مهم ترین نوآفرینی ها در مالزی می باشید:

مهم ترین نوآفرینی ها در مالزی

مزایا نوآفرینی در مالزی

نوآوری در مالزی در دنیای تجارت، یکی از مهمترین عناصری که یک سازمان برای دستیابی و حفظ موفقیت باید داشته باشد، «نوآوری» است با این حال، بسیاری نمی دانند که چگونه نوآوری می تواند چنین نقش مهمی برای آینده یک سازمان ایفا کند. بنابراین، اجازه دهید وارد این مرحله در یک زمان شویم. به طور کلی، طبق فرهنگ لغت آنلاینOxford Learner نوآوری عبارت است از معرفی چیزها، ایده ها یا روش های جدید برای انجام کاری. با این حال، در زمینه کسب و کار، نوآوری می تواند به عنوان یک کاتالیزور عمل کند که می تواند به رشد و انطباق کسب و کار در بازار کمک کند. مدیریت نوآوری در سازمان جایی است که شما افراد، فرآیندها و فناوری خود را با هم جمع می کنید و آنها را نیز به هم مرتبط می کنید.

استارت آپ مالزی همراه با نوآفرینی در مالزی به یک گرایش در تحقیق و توسعه تبدیل شده است، زیرا برای سال‌های متمادی به جامعه کمک کرده تا به عصر جدید مدرن تبدیل شود. به عنوان مثال، یکی از درخشان ترین خلاقیت های بشر بر اساس نوآوری، توسعه فن آوری موتور بخار در هجدهم است. اما در حال حاضر که با چنین تعداد زیادی از امکاناتی که با نوآوری همراه است، بسیاری از کشورها در سراسر جهان به اهمیت نوآوری و نحوه ایفای آن به عنوان یکی از عناصر کلیدی در رشد اقتصاد یک کشور پی برده اند. مالزی با جمعیت 32.3 میلیون نفر تولید ناخالص داخلی (GDP) 358.58 میلیارد دلار آمریکا و تولید ناخالص داخلی سرانه $28176 (دلار) آمریکا به عنوان کشوری با درآمد متوسط ​​بالا در نظر گرفته می شود.

اخذ ویزای نوآفرینی در مالزی

برای سرمایه گذاری در مالزی هنگامی که آماده درخواست برای ویزا هستید که شرایط این کشور به شما امکان می دهد از طریق Employment Pass وارد مالزی شوید، باید حداقل سرمایه پرداخت شده را تزریق کنید تا شرکت شما واجد شرایط درخواست ویزای کار باشد. برای اتباع خارجی 2 نوع ویزا وجود دارد، Employment Pass (Category II) Expatriate که 2 سال اعتبار دارد و Employment Pass (Category I) Expatriate که 5 سال اعتبار دارد. حداقل سرمایه پرداخت شده شرکت شما برای درخواست Employment Pass  MYR300000 (رینگیت) برای سرمایه گذاری مشترک با حداقل سرمایه خارجی 30% و MYR500000 رینگیت برای یک شرکت %100 متعلق به خارجی می باشد.

در لیست زیر شاهد شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در مالزی می باشید:

  • غیر مالزیایی است و در کشور مقیم خود سابقه کیفری ندارد.
  • با یک ایده کسب و کار دیجیتال نوآورانه و یک پیشنهاد دیجیتال قوی، خوداشتغال است.
  • حداقل 50000 رینگیت در حساب بانکی شخصی خود حداقل3 ماه قبل از درخواست داشته باشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت از طریق کارآفرینی در مالزی مشاور و راهنمای شما می باشد.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مالزی

در بخش زیر پاسخ سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در مالزی ذکر شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در مالزی چیست؟ با ارائه طرح تجاری، ثبت شرکت در مجارستان و حداقل سهام 30% و میزان سرمایه 300000MYR (رینگیت) و یا 100% سهام و میزان سرمایه 500000MYR (رینگیت) جهت اخذ ویزای نوآفرینی در مالزی اقدام کرد.
  • بخش های مورد نیاز نوآوری در مالزی کدامند؟ صنعت اطلاعات و ارتباطات، حمل ‌و نقل، فناوری، گردشگری، صنعت ماشین سازی، فین تک از بخش های مورد نیاز نوآوری در مالزی هستند.
  • مزایای نوآفرینی در مالزی چیست؟ کسب اقامت مالزی از طریق نوآفرینی، فرصت کسب درآمد، پتانسیل بالای رشد، نیروی کار متخصص و حمایت های متنوع از نوآفرینی
  • جایگاه نوآفرینی در مالزی چیست؟ آژانس نوآفرینی در مالزی مستقیماً توسط نخست وزیر، از آموزش گرفته تا دارایی و تجارت برای توسعه اکوسیستم نوآوری مالزی تاسیس شده است. مالزی 5 میلیارد MYR (رینگیت) در این امر سرمایه گذاری کرده است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *