مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

اخد اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری برای متقاضیانی مناسب می باشد که قصد دارند کسب و کار و تجارت خود را در یک کشور اروپایی گسترش دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما علاوه بر بررسی شرایط شرایط اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری، از شرایط سرمایه گذاری های خارجی، نقاط قوت و ضعف و همچنین دلایل اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری آگاه شوند.

جهت سرمایه گذاری در این کشور سوالاتی در ذهن متقاضیان به وجود خواهد آمد:

  • شرایط سرمایه گذاری در این کشور چگونه خواهد بود؟
  • مزایا و معایب سرمایه گذاری در این کشور به چه صورت می باشد؟

شرایط اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

این کشور برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بسیار تلاش کرده است. در لیتوانی فضای حقوقی بسیار مناسب برای تجارت ایجاد شده است، مناطق اقتصادی آزاد که به ویژه برای سرمایه گذاری های خارجی مطلوب هستند ایجاد شده اند و دولت درگیر سیاست ارتقاء سرمایه گذاری است. این کشور برای سرمایه گذاران جذاب است زیرا محیط ایده آل برای راه اندازی مراکز خدمات و داده ها را فراهم می کند. در سال های اخیر، این کشور موفق شده است غول های جهانی مانند بارکلیز و وسترن یونیون را به خود جلب کند.

این کشور همچنین سرمایه گذاری های خارجی را در این صنعت ترویج می کند. نمایندگان وزارت اقتصاد و نوآوری اغلب با شرکتهای بزرگ جهانی در خارج از کشور ملاقات می کنند و از آنها برای راه اندازی در لیتوانی دعوت می کنند. این کشورقصد دارد در نقشه سرمایه گذاری تجاری ظاهر شود و موقعیت های خود را در بازارهای بین المللی تقویت کند.

برای کسب اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان خارجی باید حداقل 260000€ (یورو) در یک بخش مهم اقتصادی سرمایه گذاری کنند تا اقامت لیتوانی را به مدت 5 سال کسب کنند. افرادی که به فکر کسب اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری هستند می توانند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به مهاجرت به این کشور کنند. با مهاجرت به این کشور، فرزندان سرمایه گذاران می توانند به راحتی در مدارس و دانشگاه های لیتوانی مشغول به تحصیل شوند و همچنین همسر آنها نیز موفق به کسب مجوز کار در این کشور می شود.

شرایط اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری های خارجی در لیتوانی

سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در این کشور طی یک دهه گذشته ابتدا به دلیل بحران مالی جهانی و سپس به بحران منطقه ای شامل روسیه و اوکراین در نوسان بوده است. در حالیکه میزان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در این کشور در سال 2017 میلادی 577 میلیون € (یورو) بود، در سال 2018 به 801 میلیون € (یورو) رسید. کل سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در لیتوانی در پایان سال 2018 معادل 15.7 میلیارد € (یورو) بود، یعنی تقریباً یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور. در این بخش مقاله اقامت لیتوانی و مهاجرت به لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر به سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور در بخش های مختلف اشاره شده است:

بخش های اقتصادیدرصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی
خدمات مالی و بیمه ای27.1%
تولید17.4%
املاک و مستغلات12.8%
عمده فروشی و خرده فروشی11.9%

سرمایه گذاری در بخش تکنولوژی و ارتباطات لیتوانی

با این حال خدمات IT از جمله بخش های اصلی در سال 2018 بوده است. سوئد به عنوان سرمایه گذار اصلی این کشور (22.7% از کل سهام، متمرکز در بخش انرژی) باقی مانده و پس از آن هلند (14.8%)، استونی (10.1%)، قبرس (7.4%) و آلمان (6.8%) سرمایه گذاران خارجی اصلی در این کشور هستند. لیتوانی به شرکت های خارجی معافیت مالیاتی ارائه می دهد که می تواند از زیرساخت های با کیفیت و نیروی کار ماهر نیز سود ببرد. در سال های اخیر کسب مجوزهای ساختمانی آسانتر شد، دسترسی به برق بهبود یافت، از سرمایه گذاران اقلیت بهتر حمایت شد و سیستم پرداخت مالیات الکترونیکی شد. با این حال، این کشور همچنان به صادرات وی به روسیه وابسته است، از این رو در برابر شوک های خارجی آسیب پذیر است، بازار داخلی آن اندک و درآمد آن از کشورهای همسایه پایین تر است.

دلایل اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

دلایل مختلفی برای کسب اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری که اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • نیروی کار تحصیل کرده و مشتاق یادگیری:

نیروی کار این کشور تحصیل کرده، با انگیزه و متعهد هستند. مردم این کشور این مهارت را دارند تا پیچیده ترین وظایف و مسئولیت ها را به عهده بگیرند و با انگیزه بیشتر مشغول به کار شوند.

  • محیط تجارت مناسب در لیتوانی:

اگر به دنبال مکانی برای رشد و توسعه مشاغل خود هستید که از قوانین سفت و سخت و پیچیده کمتری برخوردار است، این کشور یک گزینه مناسب به شمار می رود. زیرا کسب و کار و فعالیت های مختلف تجاری در محیط تجارت این کشور سریع و راحت انجام شود و می تواند یک مسیر عالی برای موفقیت سرمایه گذاران باشد. محیط تجاری حمایتی لیتوانی ساده شده است تا حداکثر سودآوری را با حداقل دردسر تضمین کند.

  • کیفیت و هزینه های سرمایه گذاری عالی در لیتوانی:

توانایی هدایت کسب و کار ر به جلو و یک اکوسیستم کارآمد و سریع و انعطاف پذیر، همه با هزینه هایی موجود است که بازده سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی را به حداکثر می رساند. از هزینه های رقابتی پرسنل گرفته تا کاهش هزینه های اجاره و هزینه های دیگر، این کشور کیفیت مورد نیاز خود را با هزینه های مورد نظر به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

  • زیرساخت های قوی لیتوانی:

این کشور واقع در چهارراه اروپای غربی، اروپای شمالی و CIS و با داشتن زیرساخت های لجستیک قوی، یک مرکز ایده آل برای دسترسی به بازارهای اتحادیه اروپا است. به علاوه، مکان آن پوشش منطقه زمانی ایده آل برای عملیات BPO در منطقه EMEA را ارائه می دهد.

مزایا و معایب اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

نقاط قوت اصلی لیتوانی در بخش سرمایه گذاری عبارتند از:

  • یک سیستم سیاسی دموکراتیک و پایدار
  • بالاترین میزان رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا (3.5% در سال 2017)
  • زیرساخت حمل و نقل با کیفیت با یکی از توسعه یافته ترین شبکه های جاده ای در منطقه
  • روابط بین المللی خوب (عضو اتحادیه اروپا از سال 2004 و ناتو) و دسترسی خوبی به بازارهای بین المللی
  • یک محیط تجاری مناسب برای سرمایه گذاران و نرخ پایین مالیات برای شرکت ها و حمایت از سرمایه گذاران خارجی
  • حساب های عمومی و خارجی پایدار و سالم

علاوه بر این، از ضعف های سرمایه گذاری در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذابیت بازار داخلی با سطح درآمد لیتوانی که پایین تر از میانگین کشورهای اروپایی است، تعدیل می شود. (این دلالت بر تعدیل قیمت فروش محصولات دارد)
  • میزان بالای مهاجرت لیتوانی ها به دیگر کشور های اروپایی که باعث می شود یافتن نیروی کار ماهر در این کشور سخت شود
  • وابستگی زیاد به صادرات به روسیه و کشورهای نو ظهور که اقتصاد را در برابر شوک های خارجی آسیب پذیر می کند
  • بدهی خارجی بالا

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما عزیزان در زمینه های مختلف مهاجرت به کشورهای خارجی هستند و شما عزیزان می توانید با ما در تماس باشید تا از مدارک مورد نیاز، شرایط و هزینه های مهاجرت به کشورهای مختلف آگاه شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرمایه گذاری در لیتوانی را مطالعه فرمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در خصوص اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری پاسخ داه ایم:

  • شرایط اخذ اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری چیست؟ برای کسب اقامت لیتوانی از طریق سرمایه گذاری، متقاضیان خارجی باید حداقل 260000€ (یورو) در یک بخش مهم اقتصادی سرمایه گذاری کنند تا اقامت لیتوانی را به مدت 5 سال کسب کنند.
  • .میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ پاسپورت لیتوانی چقدر است؟ برای دریافت پاسپورت لیتوانیایی از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری تنها 14000€ (یورو) کافی است
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *