مهاجرت به کشور لیتوانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی شامل کشورهای در جهان هستند که اتباع کشور لیتوانی بتوانند بدون اخذ ویزای گردگشری به آن کشورها سفر کنند. مسافرانی که قصد سفر به لیتوانی را دارند باید از شرایط ورود آینده اطلاع داشته باشند که از اواخر سال 2022 اجرا شد. برنامه معافیت از ETIAS همچنین به عنوان سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا شناخته می شود. سیستمی است که مسافران بیشتر از بیش از 60 کشور قبل از ورود قانونی به منطقه شینگن درخواست معافیت ویزا را دارند. خوشبختانه روند کار سریع و ساده است و در عرض چند دقیقه انجام می شود. لیتوانی رسماً در اول مه 2004 به اتحادیه اروپا پیوست این کشور در 21 دسامبر 2007 به منطقه شینگن پیوست. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به لیتوانی یاری رسان شماست.

درباره لیتوانی

سالیانه افراد بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای اخذ اقامت به کشور لیتوانی مهاجرت می کنند. برخی از آنها برای تحصیل، کار یا توسعه تجارت خود به این کشور مهاجرت میکنند و برخی دیگر قصد دارند به خانواده خود بپیوندند. راه های مهاجرت به لیتوانی عبارتند از: الحاق خانواده، خود اشتغالی، کار وتجارت، تحصیل است. شرایط و مدارک عمومی برای متقاضیان ویزاهای کاری لیتوانی شامل مدرک تحصیلی بالا، رزومه علمی یا حرفه ای ایده آل و دریافت قرارداد کاری با حقوق توافق شده است که این حقوق نباید کمتر از حقوق تعیین شده طبق قانون این کشور باشد.

در موارد خاصی از مهاجرت کاری، سابقه کار هم الزامی است. لیتوانی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است، بنابراین برای مهاجران از غرب یا شمال اروپا کشور ایده آلی محسوب می شود. البته، لیتوانی به اندازه کشورهایی مانند مکزیک یا تایلند ارزان نیست، اما هزینه زندگی معقول است. در لیتوانی کسانی که در دبیرستان نمرات خوبی کسب می کنند می توانند به صورت رایگان در دانشگاه تحصیل کنند. اما اگر نمرات فرد به اندازه‌ای که انتظار می‌رود خوب نیست، باید هزینه کمی برای تحصیل پرداخت کند. اما اکثر دانش‌آموزان معمولاً با بدهی کمی یا بدون بدهی از کالج فارغ‌التحصیل می‌شوند. البته دانشگاه های این کشور برای دانشجو های بین المللی هزینه پرداز هستند. در نمودار زیر به بررسی جمعیت مقیمان کشور لیتوانی میپردازیم:

تابعیت افراد مقیم در لیتوانی در سال 2022

مشخصات پاسپورت لیتوانی

اطلاع از مشخصات و جایگاه و رتبه و اعتبار پاسپورت کشور لیتوانی برای شم مهم است.گذرنامه لیتوانیایی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در مکان یازدهم قرار دارد و دسترسی بدون ویزا به 185 کشور را فراهم می کند. این پاسپورت با نمره تحرک بالا یکی از بهترین پاسپورت های رتبه بندی در جهان است. دارندگان گذرنامه لیتوانیایی هنگام ورود به کشورهایی مانند انگلستان، امارات متحده عربی، ژاپن و کل اتحادیه اروپا بدون ویزا دارند. این تقریباً فرصت های سفر فوری در سراسر جهان را فراهم می کند. دارندگان گذرنامه لیتوانیایی برای ورود به حدود 44 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا مورد نیاز است چین، هند و استرالیا هستند.

رتبه بندی گذرنامه لیتوانی نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه لیتوانی اجازه ورود بدون ویزا را می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه لیتوانی اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود را بدست آورند، محاسبه می شود. (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA). در حال حاضر در مجموع 140 کشور بدون ویزا پاسپورت لیتوانی، 35 کشور ویزا در هنگام ورود به لیتوانی و 10 مقصد eTA وجود دارد. در کل، دارندگان گذرنامه لیتوانی می توانند در مجموع 185 مقصد را وارد کنند یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود ، یا از طریق eTA در نتیجه، پاسپورت لیتوانی رتبه 11 جهان را دارد.

شرایط اخذ پاسپورت کشور لیتوانی

مدارک مورد نیاز ETIAS برای اروپا یا لیتوانی بسیار ساده است. چند مورد قبل از درخواست مسافران برای ETIAS لیتوانیایی مورد نیاز است. بازدید کنندگان واجد شرایط برای سفر به منطقه شنگن باید گذرنامه معتبر و بیومتریک داشته باشند. همچنین مسافر برای پرداخت هزینه برنامه ETIAS و یک آدرس ایمیل معتبر برای دریافت نامه نگاری در مورد وضعیت ETIAS خود به یک فرم پرداخت معتبر مانند کارت اعتباری یا نقدی) نیاز دارد. مسافرانی که مایل به درخواست ویزای ETIAS هستند، روند کار را سریع و ساده می یابند. این کار با پر کردن برنامه آنلاین با اطلاعات شخصی مسافر نام کامل، تاریخ تولد، محل تولد، اطلاعات تماس (ایمیل، آدرس خانه، شماره تلفن)، مشخصات گذرنامه (تاریخ صدور، تاریخ انقضا، گذرنامه) شروع می شود. مسافران همچنین باید به سوالات شخصی در مورد اطلاعات بهداشتی و سوابق کیفری خود (در صورت وجود) پاسخ دهند. تکمیل برنامه کمتر از 20 دقیقه طول می کشد.

روش های اخذ اقامت لیتوانی و اخذ ویزا و یا پاسپورت می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای گردشگری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای تولد

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

پاسپورت لیتوانیایی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در مکان یازدهم قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 185 کشور را فراهم می کند. با نمره تحرک بالا یکی از بهترین پاسپورت های رتبه بندی در جهان است. دارندگان گذرنامه لیتوانیایی هنگام ورود به کشورهایی مانند انگلستان و امارات متحده عربی و ژاپن و کل اتحادیه اروپا بدون ویزا و ویزا دارند. این تقریباً فرصت های سفر فوری در سراسر جهان را فراهم می کند. دارندگان گذرنامه لیتوانیایی برای ورود به حدود 44 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا مورد نیاز است چین و هند و استرالیا هستند.

پس دسترسی آزاد اتباع لیتوانی به این تعداد از کشورها کاملا آزاد می باشد. اما خود این کشورها به 3 دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی (حدود 140 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان هنگ کنگ (حدود 35 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان هنگ کنگ (حدود 10 کشور) دسته بندی می شوند. پس می توان بدین شکل نتیجه گیری کرد که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت لیتوانی با حدود 75% می باشد:

در نمودار زیر شاهد تقسیم یندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی را مشاهده می کنید:

تقسیم یندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

همانظور که در بالا توضیح دادیم کشورهای مذکور به 3 دسته تقسیم می شوند که در جدول زیر شاهد دسته اول می باشیم که به پاسپورت لیتوانی نیازی ندارند:

پارامتراسامی کشورها
کشورهای رفع روادید کامل با پاسپورت لیتوانیآلبانی، آندورا، آندورا، آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آروبا، اتریش
باهاما، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز
برمودا، بولیوی، بونیر، سنت اوستاتیوس و صبا، بوسنی و هرزگوین، بوتسوانا، برزیل
جزایر ویرجین انگلیس، برونئی، بلغارستان
،کیپ ورد، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا
جزایر کوک، کاستاریکا، کرواسی، کوراکائو
دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور
قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا
جزایر فارو، فیجی، فنلاند، فرانسه، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، گامبیا، گرجستان
آلمان، یونان، گرینلند، گرنادا، گواتمالا
هائیتی، هندوراس، هنگ کنگ، مجارستان
ایسلند، اندونزی، ایرلند، اسرائيل، ایتالیا
جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کوزوو
قرقیزستان، لتونی، لیختن اشتاین
لوکزامبورگ، ماکائو، مالزی، مالت، جزایر مارشال، موریس، مایوت، مکزیک، میکرونزی
السالوادور، استونی، اسواتینی، جزایر فالکلند
مولداوی، موناکو، مونته نگرو، مونتسرات
مراکش-هلند-کالدونیای جدید-نیکاراگوئه
نیوئه- مقدونیه شمالی، نروژ، پالائو، سرزمین های فلسطینی، پاناما، پاراگوئه، پرو، فیلیپین
لهستان، کشور پرتغال، قطر، رومانی، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، ساموآ
ساموآ، سان مارینو، سائوتومه و پرینسیپ، سنگال، صربستان، سنگاپور، اسلواکی
اسلوونی، جزایر سلیمان، کره جنوبی
اسپانیا، سنت هلنا، سنت مارتن، سنت پیر و میکلون، سنت وینسنت و گرنادین ها، سوئد
سوئیس، تایوان، تایلند، تیمور، لسته
تونگا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه
جزایر ترک و کایکوس، تووالو، اوکراین
امارات متحده عربی، انگلستان، اروگوئه
ازبکستان، وانواتو، شهر واتیکان
ونزوئلا، والیس و فوتونا

دسته دوم و سوم کشور های لغو روادید با پاسپورت لیتوانی

تمام مواردی که گفته می شود براساس قوانین لیتوانی است. در جدول زیر نیز شاهد 2 دسته دیگر از کشورهای لغو روادید با پاسپورت کشور لیتوانی می باشید که شامل ویزای هنگام ورود و ویزای ETA می باشد.

پارامترکشورها
ویزا ورودآنگوالا، بحرین، بنگلادش، بورکینافاسو، کامبوج، کومور، مصر، گینه باسائو ،ایران، عراق، اردن، کنیا، کویت، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، موریتانی ،مغلستان، موزامبیک، نپال، عمان، پاپوآگینه، نو رواندا، عربستان سعودی، سیشل، سیرالئون، سومالی، تاجیکستان، تانزانیا، اوگاندا، زامبیا، زیمبابوه
ویزا ETA،ساموا، کانادا، گوام نیوزلند، جزایر مارینای شمالی، پاکستان، پورتو ریکو سریلانکا، آمریکا، جزایر ویرجین آمریکا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در لیتوانی به سوالات شما پاسخ می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *