مهاجرت به کشور لیتوانی

شرایط ویزای همراه لیتوانی

مدارک و شرایط ویزای همراه لیتوانی

در سال 2023 آگاهی از شرایط ویزای همراه لیتوانی کمک شایانی به اعضاء خانواده متقاضیانی که به این کشور مهاجرت کرده اند، می کند که در این نگارش مفتخر به راهنمایی شما هستیم. روش های مهاجرتی به این کشور متفاوت می باشد و عمده ترین روش مهاجرتی روش تحصیلی و کاری است. لیتوانی یکی از کشورهایی می باشد که در 2 دهه اخیر رشد اقتصادی چشمگیری را تجربه کرده است. این موضوع موجب افزایش تعداد مهاجرت به لیتوانی شده است. علاوه بر این، پس از پیوستن لیتوانی به اتحادیه اروپا، کیفیت زندگی، کار و تحصیل در لیتوانی افزایش یافته است. سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بیشتری نیز در این کشور انجام می شود. مهاجرت دانشجویان، متخصصان، سرمایه گذاران و کارآفرینان به لیتوانی موجب افزایش جمعیت این کشور نیز شده است.

بررسی کشور لیتوانی

اگر واقعاً می خواهید لیتوانی را بشناسید، ابتدا باید با مردم آن آشنا شوید. بیشتر لیتوانی ها مردمی بسیار مهربان و صمیمی، مهمان نواز و اهل کمک هستند. دین اکثر مردم کشور کاتولیک رومی است که 79% از جمعیت را تشکیل می دهد. قومیت های دیگر دین خود را مانند روس ها با ارتدکس شرقی و تاتارها با اسلام با خود به کشور لیتوانی آورده اند. بازدید کنندگان از اکثر کشورها می توانند بدون ویزا به لیتوانی وارد شوند تا زمانی که بازدید آنها زیر 90 روز باشد. اما هموطنان عزیز ایرانی باید در نظر داشته باشید که ورود به خاک کشور لیتوانی برای ایرانیان تنها با کسب ویزا (از انواع مختلف) امکان پذیر می باشد.

جزئیات کلی در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به لیتوانی بدین شرح می باشد:

پارامترشرح
پایتختویلنیوس
زبان رسمیلیتوانیایی
واحد پولیورو (€)

کشور لیتوانی، کشوری که در اروپای شرقی قرار گرفته است، یک کشور بالتیک به شمار می رود. کمتر از 3 میلیون نفر جمعیت دارد. لیتوانی معادل 65300 کیلومتر مربع مساحت دارد و کمی کوچکتر از نیمی از اندازه یونان یا کمی بزرگتر از ویرجینیا غربی است. منظره صاف و مسطح آن سواحل شنی، دریاچه های بیشمار، تالاب ها و مناطق جنگلی مختلط را ارائه می دهد. بین دو جنگ جهانی مستقل، لیتوانی در سال 1940 توسط اتحاد جماهیر شوروی اشغال شد. در 11 مارس 1990، لیتوانی اولین جمهوری شوروی بود که استقلال خود را اعلام کرد، اما این اعلامیه به طور کلی تا سپتامبر 1991 تایید نشد. آخرین سربازان روسی در سال 1993 عقب نشینی کردند. پس از آن، اقتصاد لیتوانی شروع به رشد و پیشرفت چشمگیری کرد. موجب پیشرفت تحصیلی، اقتصادی، کاری، روابط بین المللی و سایر موارد در این کشور شد.

مهاجرت به لیتوانی

همانطور که می دانید، مهاجرت به همراه خانواده به کشورهای خارجی نیاز به کسب ویزای همراه دارد. به طور کلی، در صورتی که یک فرد با کسب ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و یا با کسب سایر ویزاهای یک کشور خارجی اقدام به مهاجرت به خارج از کشور کند، اعضای خانواده متقاضی اصلی می توانند در صورت داشتن شرایط، توان مالی و همچنین رعایت الزامات، به همراه فرد به کشور مقصد مهاجرت کنند. برای مهاجرت به لیتوانی نیز شرایط کسب ویزای همراه لیتوانی با سایر کشورهای دنیا تقریبا مشابه می باشد. یکی از مهمترین مواردی که متقاضیان برای مهاجرت به کشور لیتوانی به همراه اعضای خانواده خود باید در نظر داشته باشند. این است که کسب ویزای همراه لیتوانی تنها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال امکان پذیر می باشد.

 

با داشتن اطلاعات درباره شرایط ویزای همراه این کشور می توانید به این موضوع پی ببرید که مهاجرت به همراه اعضای خانواده به کشور لیتوانی با کسب ویزای همراه می تواند موجب کسب اقامت در این کشور شود. از اصلی ترین روش های کسب ویزای همراه لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به یاد داشته باشید که برای کسب ویزای همراه لیتوانی، اعضاء خانواده فردی که در خاک کشور لیتوانی مستقر است، می باید ابتدا با کسب ویزای کوتاه مدت به کشور لیتوانی مهاجرت کنند. سپس با رعایت شرایط مورد نیاز، مانند یافتن شغل، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، برنامه تحصیلی و غیره اقدام به کسب ویزای همراه و مجوز اقامت لیتوانی کنند.

قوانین شرایط ویزای همراه لیتوانی

درباره شرایط ویزای همراه لیتوانی

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، بعد از ورود به خاک این کشور، متقاضیان می توانند اقامت لیتوانی و همچنین ویزای همراه لیتوانی را کسب کنند. البته برای کسب این اسناد، رعایت شرایط و قوانین و همچنین ارائه مدارک مورد نیاز الزامی می باشد. در جدول زیر به شرایط کسب ویزای همراه لیتوانی اشاره شده است:

مواردشرایط
فرزندانفرزندان زیر 18 سال متقاضی
فرزند فردی که قرارداد مشارکت ثبت شده را تا سن 18 سالگی فرزندش به اتمام رسانده است و همچنین فرزند ازدواج نکرده و وابسته به والدین می باشد.
همسرمتقاضی همسر فردی باشد که قرارداد مشارکت ثبت شده را در لیتوانی به پایان رسانده است.

به یاد داشته باشید که اگر یک فرد بخواهد به دلیل ملحق شدن به همسر یا پارنتر مدنی خود در لیتوانی اقدام به مهاجرت کند، بایستی اقدام به کسب مدرک زبان لیتوانیایی کند و با ارائه مدارک شناسایی و شناسنامه ثابت کند که بیش از 18 سال سن دارد. اما اگر همسر این فرد کار آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد، در کشور لیتوانی اقدام به کارآفرینی یا خود اشتغالی کرده باشد، فعالیت های تحقیقاتی انجام دهد و یا دارای یک شرایط ویژه باشد. از این موارد معاف خواهد بود. در صورت وجود چنین مواردی، متقاضی برای پیوستن به همسر خود در کشور لیتوانی نیازی به رعایت شرایط و قوانین مرتبط به سن و تسلط به زبان لیتوانیایی نخواهد داشت.

درباره شرایط ویزای همراه لیتوانی

مدارک و شرایط ویزای همراه لیتوانی

به طو کلی، از مهمترین مدارک کسب ویزای همراه لیتوانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای همراه
  • عکس های رنگی مشابه با عکس های پاسپورت (گرفته شده در 6 ماه اخیر)
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 1 ساله (کسب شده در 10 سال اخیر)
  • اسناد مرتبط برای اثبات بیمه درمانی و پزشکی
  • اسنادی برای اثبات داشتن محل زندگی مناسب در کشور لیتوانی
  • مدارکی برای اثبات توان مالی کافی
  • فیش حقوقی فرد مستقر در کشور لیتوانی و یا صورت حساب های بانکی وی برای اثبات داشتن توان مالی کافی جهت حمایت از اعضای خانواده خود
  • دعوت نامه از طرف فرد مستقر در لیتوانی برای پذیرش اسپانسرشیپ

با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به طور کامل از شرایط ویزای همراه لیتوانی، ویزای کاری لیتوانی، ویزای تحصیلی و سایر ویزاهای این کشور و همچنین سایر کشورهای دنیا آگاه شوید. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده لیتوانی مقصدی جذاب برای مهاجرت می باشد، که توانسته است متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا مجذوب خود سازد.

سوالات متداول در باب ویزای همراه لیتوانی

در این بخش به پاسخ سوالات متداول در باب ویزای همراه لیتوانی پرداخته می شود:

  • ویزای همراه لیتوانی شامل چه افرادی است؟ ویزای همراه لیتوانی شامل همسر، شریک زندگی و همچنین فرزندان مجرد زیر 18 سال می باشد.
  • مدارک ویزای همراه لیتوانی چیست؟ فرم درخواست تکمیل شده، اسنادی برای اثبات داشتن محل زندگی مناسب در کشور لیتوانی، مدارکی برای اثبات توان مالی کافی و  دعوت نامه از طرف فرد مستقر در لیتوانی برای پذیرش اسپانسرشیپ
  • در چه صورتی می توان ویزای همراه لیتوانی را درخواست کرد؟ در صورتی که فردی به صورت بلند مدت حداقل 1 سال اقامت لیتوانی را بدست آورده باشد می تواند برای ویزای همراه خود درخواست دهد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه لیتوانی

  1. پری فلاحتی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم بپرسم که ویزای همراه فقط برای فرزند و همسر قابل گرفتنه و برای عضو دیگه ای به هیچ طریقی نمیشه کاری کرد؟ هزینه ویزای لیتوانی چقدر میشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام ویزای همراه شامل همسر وفرزند زیر 18 سال است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *