مهاجرت سرمایه گذاری در ارمنستان

نوآفرینی در ارمنستان

نوآفرینی در ارمنستان

نوآفرینی در ارمنستان یک بخش لاینفک در آموزش و ارتباطات است که در سال های اخیر رشد صعودی داشته است. در این مقاله این موضوع بررسی می شود. ارمنستان از زمان استقلال خود یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در میان کشورهای اروپای شرقی و قفقاز جنوبی EESC با رشد متوسط ​​تولید ناخالص داخلی %6 طی دو دهه گذشته بوده است. این کشور با اصلاحات اساسی و افزایش سرمایه گذاری خارجی، مسیر رشد اقتصادی کلی و بهبود کیفیت زندگی را در پیش گرفت. این موارد شامل نیاز به ارتقای زیرساخت ها، تنوع بخشیدن به صادرات و سرمایه گذاری، رفع شکاف مهارت ها در بازار کار و بهبود چارچوب قانونی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر نوآفرینی در ارمنستان و راه های مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور ارمنستان مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

جایگاه نوآفرینی در ارمنستان

برای رسیدگی به این چالش‌ ها و ایجاد پایه‌ای پایدارتر برای رشد بلندمدت، تشویق نوآوری، یعنی آزمایش ایده‌ ها و فرآیندهای جدید و مقیاس‌پذیری آنچه که کار می‌کند و ارزش ایجاد می‌کند، باید محور استراتژی توسعه ارمنستان باشد. خوشبختانه، ارمنستان به دلیل میراث قوی برتری در علم، فناوری، آموزش، تحقیقات، توسعه مداوم زیرساخت‌ های نوآوری و آنچه که بسیار مهم است، حضور مهاجران ارمنی، پتانسیل زیادی برای رشد مبتنی بر نوآوری نشان می‌دهد. یک استارت‌آپ فن‌آوری مالی ارمنی Cognaize اخیراً 2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری با حمایت شبکه فرشته تجاری Granatus Ventures به رهبری دیاسپورا جذب کرده است. نمونه قابل توجه دیگر مرکز فناوری های خلاق یک مدرسه منحصر به فرد رایگان که توسط نمایندگان ارمنی دیاسپورا تأسیس شده است، در سال های اخیر در بین 10 مدرسه برتر جهان در رتبه اول قرار گرفت.

با این حال، برای تبدیل ارمنستان به یک اقتصاد مبتنی بر دانش، مشارکت افراد بین المللی و شرکت های بین المللی را در ابتکارات نوآورانه، و همچنین فرآیند آزمایش و معرفی ایده ‌ها، خدمات، محصولات و فناوری‌ های جدید به بازار باید سیستماتیک شود. این تلاش مستلزم حمایت دولت، اصلاح شکست ‌های بازار و حمایت از فضای کسب ‌و کار مناسب برای نوآوری است. ذینفعان نوآوری ارمنستان زیرساخت های حمایتی موثر از نوآوری و استفاده از پیوندهای دیاسپورا را برای تقویت جذب دانش فرامرزی به عنوان محوری در این زمینه شناسایی کرده اند. در پی راه اندازی پروژه، نمایندگان دولت، کارشناسان بین المللی و محلی، بخش خصوصی و دانشگاهیان در مشاوره با سهامداران در شرکت کردند تا تمرکز تجزیه و تحلیل را مشخص کنند و بدین ترتیب خرید محلی و ارزش افزوده را به حداکثر برسانند.

مزایا نوآفرینی در ارمنستان

مزایا نوآفرینی در ارمنستان

در چارچوب ارائه، چشم انداز توسعه بخش نوآوری در ارمنستان، نقاط قوت و ضعف اکوسیستم نوآوری ارمنستان، چالش ها و راه حل های موجود برای غلبه بر آنها، راه های توسعه بخش نوآوری، مدل ها، ابزارها و مکانیسم ها بررسی شده است. این کشور بر اهمیت فعالیت در زمینه توسعه استراتژی جدید توسعه نوآوری با توجه به نقش مهم صنعت نوآوری در ارتقای سطح رقابت پذیری و بهره وری اقتصاد و توسعه جهت گیری های جدید تولید تاکید می کند. ارمنستان پتانسیل قابل توجهی برای توسعه نوآوری دارد و آژانس همکاری بین المللی آلمان آماده ادامه حمایت برای دستیابی به نتایج اساسی در این زمینه است.

در جدول زیر شاهد هزینه های نوآفرینی در ارمنستان می باشید:

هزینه های لازم برای نوآفرینی در ارمنستانهزینه به دلار
هزینه درخواست ویزای کار ارمنستان1000$
هزینه تایید مدارک1500$
هزینه ثبت ایده10000$

اقدامات لازم برای نوآفرینی در ارمنستان

مقامات ارمنستان خواسته اند تا توصیه های خارجی و توصیه های عملیاتی در مورد اصلاحات احتمالی برای رسیدگی به 3 چالش ارائه دهد: ایجاد مدلی برای ارزیابی و ارزیابی عملکرد مؤسسات تحقیقاتی عمومی. ارزیابی و بهبود سیستم تامین مالی مبتنی بر عملکرد کشور و مشاوره در اجرای آن. و طراحی اقداماتی برای پر کردن شکاف بین آموزش عالی و پژوهش. چالش‌ های SDG پیش روی ارمنستان پیچیده و در هم تنیده هستند و بنابراین نیازمند رویکردهای جدید، روش ‌شناسی جدید و احتمالاً انواع جدیدی از مؤسسات برای ارائه راه‌ حل‌ های «خارج از چارچوب» هستند. ابتکار مشترک دولت ارمنستان و سازمان ملل متحد، با حمایت UNDP در ارمنستان، آزمایشگاه ملی نوآوری SDG ارمنستان با هدف بازگشایی بیشتر پتانسیل توسعه ارمنستان و تسریع در اجرای دستور کار 2030 است.

در نمودار زیر شاهد پیش بینی تعداد فرصت اشتغالی که در اثر نوآفرینی در ارمنستان ایجاد می شود می باشید:

پیش بینی تعداد فرصت اشتغالی که در اثر نوآفرینی در ارمنستان

آزمایشگاه نوآوری در ارمنستان

آزمایشگاه نوآوری SDG قبلاً پروژه راه حل های نوآورانه برای اجرای SDG در ارمنستان را با بودجه فدراسیون روسیه و توسط آزمایشگاه ملی نوآوری SDG ارمنستان با همکاری نزدیک با دولت ارمنستان طی سال های 2022-2023 اجرا کرده بود. در حال حاضر، آزمایشگاه SDG در حال اجرا است. چهارچوب مجدد ایمنی جاده در ارمنستان: ارتباط داده ها، افراد و سیاست ها در پروژه های جاده های ارمنستان که با همکاری نزدیک با دولت ارمنستان و UNDP در ارمنستان اجرا شده است. آزمایشگاه ملی نوآوری SDG ارمنستان در نوامبر 2020 در اتاقی مملو از سیاستگذاران و دست اندرکاران توسعه در ایروان پایتخت ارمنستان راه اندازی شد. هدف این پروژه، جریان سازی فرهنگ نوآوری و آزمایش در سیاست گذاری برای توسعه پایدار است.

در قلب آزمایشگاه، روش ‌های نوآوری و کارآفرینی در ارمنستان آن نهفته است که از طیف وسیعی از زمینه ‌ها، از جمله علم داده، بینش رفتاری، تفکر طراحی، و تفکر سیستمی به دست آمده است. تیم پروژه تحقیقات و شواهد دقیق آکادمیک را به سیاست ‌گذاری و نمونه ‌های اولیه راه ‌حل‌ های توسعه پایدار «آماده مقیاس» می‌آورد. این تیم آزمایش ‌هایی را برای ارائه بینش‌ های مرتبط با سیاست و خط ‌مشی صنایع دستی انجام می‌دهد. بودجه پروژه راه حل های نوآورانه برای اجرای SDG در ارمنستان $1372678 (دلار) بود که از این میزان $1250000 (دلار) از فدراسیون روسیه، $22804 (دلار) از دولت سوئد و $99944 (دلار) از دولت نروژ خریداری شد. برای القای “فرهنگ آزمایش” در خدمات عمومی و ایجاد مسیر رشد توسعه پایدار برای ارمنستان، آزمایشگاه خطوط خدمات معینی را ادغام و اعمال می کند.

ویزای نوآفرینی در ارمنستان

قانون مهاجرت ویزا را در اختیار سرمایه گذاران مهاجری قرار می دهد که به دنبال ورود به ارمنستان برای شرکت در شرکت های تجاری جدید هستند که از طریق ایجاد شغل و سرمایه گذاری به نفع اقتصاد ارمنستان است. سرمایه گذاران E5 تا %8.1 از کل ویزاهای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال را که در سراسر جهان صادر می شود، هر ساله دریافت می کنند. یک سرمایه گذاری واجد شرایط باید ظرف 2 سال، شغل تمام وقت برای حداقل 10 شهروند مقیم دائم قانونی، یا سایر مهاجرانی که مجاز به کار در این کشور هستند، بدون احتساب سرمایه گذار و همسر، پسر یا دختر سرمایه گذار ایجاد کند. حقوق ماهیانه کار در ارمنستان نیز تاثیر مهمی در این مسیر دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت و سرمایه گذاری در ارمنستان به سوالات شما پاسخ می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *