متفرقه

مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف

مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف

قبل از مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف متقاضیان و دانشجویان بایستی از شرایط کسب پذیرش، شرایط ورود به دانشگاه ها، هزینه های کسب ویزا اطلاعات کافی کسب کنند. شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، با توجه به قوانین تعیین شده توسط دولت ها، ممکن است متفاوت باشد. هموطنان ایرانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را دارند، باید در نظر داشته باشند که برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف معمولاً نیاز به ویزا خواهند داشت. هزینه دریافت ویزای تحصیلی، شهریه دانشگاه و به طور کلی مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف یکسان نمی باشد. به همین دلیل کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را برای راهنمایی شما عزیزان از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف دنیا تهیه کردند.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف

مهمترین موضوعی که دانشجویان و متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی باید از آن مطلع باشند، مراحل مهاجرت تحصیلی می باشد. اولین کاری که دانشجویان باید برای مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی انجام دهند، تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز برای کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر می‌باشد. بعد از ارائه اسناد و مدارک لازم و کسب پذیرش از دانشگاه، متقاضیان باید با مراجعه به سفارت کشوری که دانشگاه در آن قرار دارد، اقدام به کسب ویزای تحصیلی و یا ویزای دانشجویی کنند. به طور کلی، شرایط و قوانین و همچنین الزامات پذیرش در دانشگاه های مختلف دنیا متفاوت است و متقاضیان برای ورود به دانشگاه ممکن است نیاز به رعایت شرایط خاص و ارائه مدارک مختلفی داشته باشند. همچنین مقررات کسب ویزای تحصیلی دانشگاه های خارجی توسط سفارت آن کشور تعیین می‌شود و متقاضیان باید برای کسب این ویزا مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

با مراجعه به سفارت کشور مقصد برای رزرو وقت ملاقات، دانشجویان و متقاضیان می توانند درخواست خود را اعلام کند و سپس منتظر نتایج پردازش ویزای خود باشند. بعد از دریافت ویزای تحصیلی، متقاضیان باید در وقت تعیین شده در کشور مقصد حاضر شوند مجوز اقامت تحصیلی دریافت کنند. در نمودار زیر به طور دقیق به مراحل موج تحصیل به کشور های مختلف اشاره شده است:

برای تهیه اسناد لازم جهت درخواست اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های خارجی، متقاضیان حتماً باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرند و یا با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از مدارک مورد نیاز آگاه شوند. توصیه می شود که متقاضیان مدارک و اسناد لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاههای خارجی را به صورت کامل تهیه و جمع آوری کنند و سپس به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. ناقص بودن مدارک و اسناد مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی موجب طولانی تر شدن روند مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی شود.

دوره های تحصیل در دانشگاه های خارجی

دوره های تحصیل در اکثر دانشگاههای دنیا به سه بخش اصلی دوره کارشناسی، دوره کارشناسی ارشد و دوره دکترا تقسیم می شوند. به این ساختار، ساختار 3 بخشی بلونیا می گویند که مبتنی بر کردیت های اخذ شده (واحدهای آموزشی) توسط دانشجو در زمان تحصیل می باشد. در لیست زیر به تعداد واحدهای آموزشی و همچنین مدت زمان تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی در دانشگاه های خارجی مخصوصاً دانشگاه های برتر اروپایی اشاره شده است:

دوره تحصیلیطول دوره تحصیلواحد آموزشی
کارشناسی3 تا 4 سال180 تا 240
کارشناسی ارشد2 سال60 تا 120
دکترا3 سال60 تا 120

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادایی، استرالیایی یا آمریکایی را دارند باید در نظر داشته باشند که در صورت نیاز می باید علاوه بر دوره های ذکر شده، در دوره های کاردانی و یا دوره های خاص نیز مشغول به تحصیل شوند.

شرایط ورود و مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف

شرایط ورود و مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف

برای ورود به دانشگاه های خارجی، متقاضیان باید از شرایط اخذ پذیرش و مدارک مورد نیاز آن اطلاعات کافی داشته باشند. ورود به اکثر دانشگاه های خارجی نیاز به شرکت در آزمون های ورودی دارد. علاوه بر این، متقاضیان باید برای ورود به برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، به ترتیب مدارک معتبر دیپلم یا مدرک معادل، لیسانس و فوق لیسانس ارائه دهند. اما یکی از مهمترین فاکتورهای کسب پذیرش در دانشگاه های خارجی، مدرک زبان معتبر می باشد. در دانشگاه هایی که برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، دانشجویان می توانند با ارائه مدارک زبان آیلتس و یا تافل، توانایی های زبان خود را اثبات کنند.

در لیست زیر به مدارک زبان مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف اشاره شده است:

  • مدرک آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های کانادا (با نمره حداقل 6.5)
  • مدارک تافل (امتیاز حدود 577)، تاقل iBT (حداقل امتیاز 79) یا آیلتس (حداقل نمره 6.5) برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا
  • مدرک آیتلس (حداقل نمره 6.0) برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان
  • مدارک آیلتس (حداقل نمره 5.5) و تاقل (با امتیاز بین 46 و 59) برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا
  • مدارک DSH و TESTDAF در سطح B1 برای تحصیل در دانشگاه های آلمان
  • مدارک DALF، DELE، TFE یا TCF در سطح B2 برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه

هزینه زندگی، تحصیل و مهاجرت به کشورهای مختلف

همانطور که می دانید، مهاجرت به آمریکا یا اروپا یا سایر نقاط دنیا از طریق تحصیل، با هزینه های مختلفی از جمله هزینه تحصیل، هزینه زندگی و شهریه تحصیل همراه می باشد. دانشجویان بین المللی در اکثر کشورهای دنیا می توانند برای کاهش هزینه های خود به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. برای مثال، در کشورهای آلمان، آمریکا و انگلستان، دانشجویان بین المللی می توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار ضمن تحصیل شوند تا هزینه های تحصیل و اقامت خود را کاهش دهند. علاوه بر این، دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، می باید توان مالی خود را اثبات کنند.

در جدول زیر به طور دقیقتر به هزینه های زندگی، تحصیل و ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اشاره شده است:

کشورهزینه اقامت ماهانههزینه ویزای تحصیلیمتوسط هزینه تحصیل
کانادا700 تا 900$ (دلار کانادا)150$ (دلار کانادا)14000$ (دلار کانادا)
آمریکا750 تا 1000$ (دلار)160$ (دلار)33.000$ (دلار)
استرالیاA.$1400 (دلار استرالیا) به طور میانگینA.$218 (دلار استرالیا)A.$30.000 (دلار استرالیا)
انگلیس820£ (پوند) به طور میانگین348£ (پوند)24.000£ (پوند)

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای دنیا می توانید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همکاران ما همواره در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *