مهاجرت به کشور آمریکا

مهاجرت به آمریکا یا اروپا

مهاجرت به آمریکا یا اروپا

مهاجرت به کشورهای اروپایی یا آمریکایی هر کدام در جایگاه خود مزیت ها و معایب خود را بخصوص برای متقاضیان بین المللی به دنبال خواهند داشت، از این رو در مقاله مهاجرت به آمریکا یا اروپا انواع روش های زندگی، شرایط کار قانونی و مهاجرت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این مقاله با مقایسه مهاجرت به آمریکا و اروپا سعی بر این داریم تا علاقمندان به موضوع مهاجرت را یاری و راهنمائی نمائیم. آمریکا کشور پهناور و مهاجر پذیری است که بیشترین تنوع نژادی در این کشور مشاهده می شود. این کشور از دانشگاه های معتبر بسیاری برخوردار می باشد که رنکینگ های بسیار بالایی را بخود اختصاص داده اند. می توان گفت علم و تکنولوژی در کشور آمریکا به سرعت در حال رشد است.

در باب مهاجرت به آمریکا و اروپا باید بیان نمود، اگر چه رنکینگ دانشگاه های آمریکا بالاتر از دانشگاه های اروپایی است. اما دانشگاه های اروپا نیز از سطح علمی بالایی برخوردار می باشند. هزینه های تحصیل در مقایسه با دانشگاه های آمریکا بسیار مناسب تر بوده است. در برخی از کشورها همچون آلمان دانشجویان هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی نمایند. کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به اهداف مهاجرتی متقاضیان گزینه های مناسبی را معرفی می نمایند.

شاخصه کشور آمریکا یا اروپا برای مهاجرت

معیارهای انتخاب افراد برای مهاجرت به آمریکا یا اروپا متفاوت است. بستگی به این دارد که این معیارها تا چه اندازه برای افراد مهم باشد. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دیگر کشورها را دارند، سطح علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها یکی از مهمترین معیارهای مهاجرت تحصیلی آنان بشمار می رود. اما برای افرادی که قصد مهاجرت کاری و یا سرمایه گذاری را دارند، امنیت، میزان جرم و جنایت و فساد اداری مهمترین مسائلی باشد که مد نظر قرار می دهند.

مهمترین معیارهایی که ما در این مقاله برای مقایسه مهاجرت به آمریکا یا اروپا در نظر گرفته ایم عبارتند از:

  • نظام حقوقی و قضایی
  • مالیات
  • امنیت و امکانات اجتماعی و بیمه
  • آینده شغلی و تحصیلی

مهاجرت به آمریکا یا اروپا از نظر امنیت و رفاه اجتماعی

کشورهای اروپایی در مقایسه با آمریکا از امنیت اجتماعی بالاتری برخوردار هستند. اختلاف طبقاتی در میان کشورهای اروپایی به ندرت مشاهده می شود. بطوریکه در برخی از کشورها همچون اتریش و سوئیس فقیری وجود ندارد. جامعه اروپا از نظام سوسیالیستی پیروی می نماید. بدین معنا که تمامی افراد جامعه از سهمی برابر برخوردار هستند. بیشترین درآمد مردم اروپا به عنوان مالیات به دولت پرداخت می شود. در مقابل تمامی مردم این کشور از بیمه های درمانی و مدارس رایگان، سیستم حمل و نقل عمومی، بیمه های بازنشستگی با کیفیت یکسانی برخوردار هستند. یکی از مهمترین مزایای زندگی در اروپا اینست که افراد در این کشورها دیگر نگران دوران بازنشستگی، بیماری و بیکاری خود نبوده است. از زمان تولد تا مرگ از تمامی خدمات و امکانات رفاهی و امنیت بطور کامل و یکسان برخوردار خواهند بود.

از این رو رشد مهاجرت به این کشور از طریق نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است که بدین شرح می باشد:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

اما این مسئله در مورد آمریکا اینطور نیست. میزان جرم و جنایات در مقایسه با کشورهای اروپایی زیاد است. امنیت در این کشور پایین است. بطوریکه در اکثر مدارس این کشور پلیس حضور دارد. زیرا خرید و فروش اسلحه امری رایج است. میزان مالیات در آمریکا پایین تر از کشورهای اروپایی است. اما در مقابل مردم این کشور از امکانات کمتری برخوردار می باشند. مردم این کشور از بیمه های درمانی برخوردار نمی باشند. هزینه های درمان در این کشور بسیار هنگفت است. بطوریکه افراد برای وصل کردن یک سرم در مراکز درمانی این کشور می باید 1000$ (دلار) پرداخت نمایند. درخصوص شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مقایسه مهاجرت به آمریکا یا اروپا از نظر تحصیل

می توان گفت آمریکا قطب علمی جهان است. اکثر دانشگاه های تراز اول در این کشور موقعیت دارد. سرمایه گذاری های کلانی بر روی حوزه تحقیقات نموده است. همین امر موجب رشد و پیشرفت در حوزه های علمی مختلف شده است. یکی از مهمترین برنامه های دولت آمریکا سرمایه گذاری بر روی نوجوانان و جوانان در محدوده سنی 4 تا 25 سال می باشد. افرادی که به دنبال موفقیت با حجم زیاد توجه بروی فرزندان خود هستند، آمریکا می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. تحصیل در مدارس و دانشگاه های آمریکا رایگان نیست. با توجه به اینکه کیفیت آموزشی در تمامی مراکز آموزشی این کشور بصورت یکسان نمی باشد. افراد برای تحصیل در مدارس خوب آمریکا می باید هزینه های بالایی را پرداخت نمایند. اما در مقابل امکان پیشرفت تا حد زیادی برای متقاضیان وجود دارد. اما مدارس اروپایی از کیفیت آموزشی برابر و بسیار مناسبی برخوردارند. هزینه های تحصیل در آلمان و اتریش بصورت رایگان می باشد.

مهاجرت به کشور آمریکا یا اروپا از لحاظ نظام قضایی

با توجه به نظام سیاسی این کشور از سیاستی تندرو در مقایسه با اروپا برخوردار است. حضور سرمایه داران یهودی که موجب اختلاف طبقاتی زیاد در این کشور شده است. یکی از مهمترین دلایل تندروی سیاست آمریکا بشمار می رود. بطور کلی زمامداران هر جامعه ای منعکس کننده تفکر حاکم بر آن جامعه هستند. این موضوع را می توان با مشاهده روسای جمهور آمریکا می توان بخوبی دریافت. اما کشورهای اروپایی از سیاستی متعادل برخوردار هستند. بطوریکه در قوانین کشورهای اروپایی از مجازات هایی بنام اعدام سخنی به میان نیامده است.

در رابطه با سیستم اداری کشورهای اروپایی و آمریکا باید گفته شود که مردم کشور آمریکا در اکثر روزهای سال مشغول به کار هستند. کمتر فرصتی برای گردش و مسافرت دارند. اما اکثر مردم اروپا زمانی را برای گردشگری و مسافرت به دیگر کشورها اختصاص می دهند. در این بخش توجه شما را به مقاله هزینه زندگی در آمریکا جلب می داریم.

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا یا اروپا

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا یا اروپا

مهاجرت به آمریکا یا اروپا با توجه به معیارهای شخصی افراد با یکدیگر متفاوت است. در جدول زیر ما مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا یا اروپا را بیان نموده ایم.

کشورهااروپاآمریکا
مزایافرصت های شغلی متنوعتنوع نژادی
امکان سفر بدون اخذ ویزا به تمامی کشورهای اروپاییطبیعت زیبا
امنیت بالااقتصاد قدرتمند
پول یکسان در تمامی کشورهای اروپاییامکان خرید ملک با قیمت مناسب
استفاده از زبان انگلیسی در اروپاسیستم آموزشی قدرتمند و پیشرفت های پزشکی
معایبهزینه های سفر بالانژاد پرستی، تقسیمات سیاسی
مالیات بالاسیستم حمل و نقل ضعیف، امنیت پایین، سیستم سلامت نامطلوب و گران

متقاضیان عزیز می توانند در دیگر زمینه های مهاجرتی همچون تولد در آمریکا و قوانین اخذ تابعیت بر اثر تولد در آمریکا از مشاوره های مفید کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *