مهاجرت به کشور آمریکا

شرایط مهاجرت به آمریکا

شرایط مهاجرت به آمریکا

سیاست های دولت آمریکا و روابط آن با دیگر کشورها به شدت در امر مهاجرت به این کشور تاثیرگذار است و تا حدودی این امر را ناممکن و دشوار می سازد. ولی شرایط مهاجرت به آمریکا ناممکن نمی باشد و امکان مهاجرت از طریق روش های مختلف می باشد. این نکته شایان ذکر است که برای مهاجرت به کشور آمریکا، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه دهنده امور مربوطه می باشد.

اوضاع اقتصادی آمریکا

 آمریکا یکی از قطب های اقتصادی دنیا می باشد. سرمایه گذاری در این کشور دارای امتیازات فراوانی است که در ذیل می توان به برخی از آنها اشاره کرد. آمریکا در تولید ناخالص جهانی دارای رتبه نخست در جهان است. با این توضیح که حدود 20% تولید نا خالص جهان که بیش از 13 تریلیون یا 13 میلیارد $ (دلار) درآمد این کشور از حیث معاملات اقتصادی می باشد. همچنین این کشور در عین حال که بزرگترین وارد کننده جهان است. پس از آلمان و چین سومین صادر کننده بزرگ جهان می باشد.

از جمله کشورهایی که بیشترین مراوده تجاری با آمریکا را دارند. جزء شرکای تجاری این کشور بشمار می روند. از این می توان به کشورهای کانادا، چین ، ژاپن، مکزیک و المان اشاره کرد. شرط اصلی برای اخذ اقامت دائم 5 سال اقامت پس از مهاجرت به این کشور توام با تامین پیش نیازهای لازم می باشد.

بررسی شرایط مهاجرت به آمریکا

به تازگی و به مانند کشورهایی مثل کانادا و استرلیا، طرح گزینش اقامتی توسط ترامپ رئیس جمهور حال حاضر کشور آمریکا مورد برسی قرار گرفت. براساس این طرح هر سال تعداد محدودی (140000 نفر) می توانند براساس امتیازبندی و گزینش نهایی موفق به اخذ پاسپورت گردند. از جمله آیتم ها و ملاک های امتیازبندی برای این طرح می توان به موار زیر اشاره کرد:

  • مدرک تحصیلی
  • شرایط سنی
  • داشتن پیشنهاد کاری
  • حداقل سرمایه و دیگر امتیازات

جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

سوابق تاریخی مهاجرت به آمریکا

هزاران سال قبل از این که اروپایی ها از دریای عثمانی عبور کنند، مهاجران زیادی به آمریکای شمالی و سرزمین های زیادی در این قاره مهاجرت نمودند که بعدها به ایالات متحده تبدیل شدند. آنها اجداد بومی آمریکایی بودند که در طول آخرین عصر یخبندان، حدود 20000 سال پیش از آسیا به آمریکای شمالی متصل شده بودند. در اوایل دهه 1600، جوامع مهاجران اروپایی از جمله اسپانیایی ها در فلوریدا، انگلیسی ها در نیوانگلند و ویرجینیا، هلندی ها در نیویورک به این کشور مهاجرت نمودند. هم چنین برخی از اقلیت های مذهبی Puritans برای آزادی مذهبی به این کشور آمدند.

بسیاری از مهاجران به دنبال فرصت های اقتصادی بیشتری به این کشور مهاجرت کردند. صدها هزار نفر از آفریقایی ها برای بردگی به آمریکا وارد شدند. آمریکا همیشه در صدر مقاصد مهاجرتی مهاجران قرار دارد. همچنین می توان گفت طبق آخرین آمارها حدود 56% از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

قوانین مهاجرتی آمریکا

کنگره کشور آمریکا در تاریخ مارس 1790 قانون اول مهاجرت را تصویب می کند. براساس این قوانین شخص باید حق شهروندی ایالات متحده را بپذیرد. هم چنین براساس این قانون به هر فرد سفید پوست آزاد که دارای شخصیت خوبی باشد. اجازه می داد برای 2 سال یا بیشتر در ایالات متحده برای درخواست حق شهروندان این کشور اقدام نمایند.

چرا که بدون داشتن حق شهروندی، ساکنین این کشور که از حمایت قانون اساسی برخوردار نباشد. از حقوق زیادی نظیر حقوق زیر برخوردار نخواهند بود:

  • حق رای
  • حق مالکیت اموال
  • حق شهادت

تغییر قوانین مهاجرتی آمریکا پس از سال 1800 میلادی

بین سال های 1820 و 1860، ایرلندی ها، که بسیاری از آنها کاتولیک بودند. حدود یک سوم از مهاجران این کشور بودند. حدود 5000000 مهاجر آلمانی نیز به ایالات متحده آمدند که بسیاری از آنها مزارع را خریداری کردند. در شهرهای سنت لوئیس و سینسیناتی مستقر شدند.

اما در سال 1849 اولین حزب سیاسی ضد مهاجر در آمریکا تشکیل شد این حزب برای ورود تعداد زیادی از مهاجران آلمانی و ایرلندی مختالفت نمودند. در سال 1875 پس از جنگ داخلی، برخی از ایالت ها قوانین مهاجرت خود را تغییر دادند. قوانین جدید را تصویب کردند. در سال 1875 دیوان عالی این کشور اعلام کرد که مسئولیت دولت فدرال در راستای ایجاد و اجرای قوانین مهاجرت این کشور می باشد.

ویزا و شرایط مهاجرت به آمریکا

بسته به هدفی که یک فرد از مسافرت به این کشور دارد نوع ویزای مورد نیاز مشخص خواهد شد. آمریکا ویزاهای متعددی دارد که به 2 دسته مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم می شوند. به عنوان یک متقاضی، باید تایید کنید که تمام شرایط لازم برای پذیرش ویزایی که درخواست می کنید را خواهید داشت. هنگامی که در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده درخواست ویزا می کنید. یک مامور کنسول بر اساس قوانین تعیین می کند که آیا واجد شرایط دریافت ویزا هستید یا خیر و اگر چنین باشد، کدام نوع ویزا مناسب است. به عنوان مثال جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ویزای سفر به این کشور با اهداف غیر مهاجرتی عبارتند از:

هدف از مسافرتنوع ویزا
ورزشکار آماتور یا حرفه ای برای شرکت در مسابقاتB-1
تخصص حرفه ای یک استرالیاییE-3
کارت عبور مرزی مکزیکBCC
بازدید کننده کسب و کار و تجارتB-1
کارگر موقت و فصلیCW-1
دیپلمات یا مقامات دولتی خارجیA
کارمند داخلی یا پرستار بچهB-1
کارمند یک سازمان بین المللی یا عضو ناتوG1-G5
پرسنل نظامی خارجی مستقر در ایالت متحدهA-2
بازدید کننده بین المللی تبادل فرهنگیQ
روزنامه نگار و اصحاب رسانهI
کارگر حرفه ای از مکزیک و کاناداTN/TD

ویزای سفر با اهداف مهاجرتی عبارتند از:

ویزای حمایت خانوادهنوع ویزا
همسر یک شهروند آمریکاییIR1
ازدواج شهروند ایالات متحده و زندگیK-3
پذیرش بین المللی کودکان یتیمK-1
برخی از اعضاء خانواده شهروندانIR3
برخی از اعضاء خانواده دارای اقامت دائم قانونیF2A

ویزا و شرایط مهاجرت به آمریکا

مدرک تحصیلی و شرایط مهاجرت به آمریکا

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا به شرح ذیل است:

آیتمامتیاز
دیپلم یا معادل1
کارشناسی از آمریکا6
کارشناسی خارج از آمریکا5
کارشناسی ارشد از آمریکا8
کارشناسی ارشد خارج از آمریکا7
دکتری تخصصی از آمریکا13
دکتری تخصصی خارج از آمریکا10

در بحث تحصیل در یک کشور خارجی هزینه ها بسیار با اهمیت است. به طور تقریبی به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمیانگین هزینه ها به دلار
کارشناسی$8230 الی 33450$
کارشناسی ارشد$8670 الی 29960$
دکتری$10830 الی 42920$

شرایط سنی مهاجرت به آمریکا

سن، یکی از فاکتورهایی است که افراد متقاضی از این طریق می توانند واجد شرایط شوند. امتیاز هر یک از گروه های سنی به این شرح است:

سنامتیاز
زیر 18 سال0
18 الی 21 سال6
22 الی 25 سال8
26 الی 30 سال10
31 الی 35 سال8
36 الی 40 سال6
41 الی 45 سال4
46 الی 50 سال2
بیشتر از 50 سال0

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

ایالات متحده آمریکا روش های مختلفی برای مهاجران با مهارت های و توانایی های خاص برای مهاجرت به کشور آمریکا به صورت دائمی یا موقت فراهم می کند. طبقه بندی ویزا موقت مبتنی بر شغل اجازه می دهد تا کارفرمایان برای اتباع خارجی در زمینه ی مشاغل خاص برای دوره های محدود اقدام به استخدام و درخواست کنند. اکثر کارگران موقت باید برای کارفرمایی کار کنند که برای آنها درخواست کرده و توانایی محدودی برای تغییر شغل داشته باشند. افرادی که به فکر مهاجرت کاری به کشور آمریکا هستند باید در نظر داشته باشند که بیش از 20 نوع روادید کاری جهت مهاجرت کاری وجود دارد.

این روادید به چند بخش تقسیم می شوند:

آیتمشرح
L-1 Visaویزا برای انتقالات داخل شرکتی
Various P Visaویزا برای ورزشکاران، هنرمندان و هنرمندان ماهر
R-1 Visaویزای کارگران مذهبی
Various A visaویزا برای کارمندان دیپلماتیک
O-1 Visaویزای کارگران از توانایی های فوق العاده
Various H Visaویزا برای اشتغال بسیار ماهر و کمتر ماهر

پیشنهاد کاری و شرایط مهاجرت به آمریکا

ملاک اصلی برای امتیازدهی برای آیتم داشتن پیشنهاد کاری، میزان دستمزد و حقوق ماهیانه می باشد. این امتیازبندی به شرح زیر است:

آیتمامتیاز
درآمد به میزان 3 برابر میانگین درآمد شهروندان آمریکا13
درآمد به میزان 2 برابر میانگین درآمد شهروندان آمریکا8
درآمد به میزان 1.5 برابر میانگین درآمد شهروندان آمریکا5

شرایطاخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

برای مهاجرت از این طریق متقاضی باید حداقل به میزان 1 میلیون $ (دلار) در آمریکا سرمایه گذاری کند. همچنین می توان میزان این مبلغ را به 500000$ (دلار) کاهش داد. به این شرط که سرمایه گذاری در مناطق خاصی باشد که دولت آمریکا تعین می کند. البته سرمایه گذاری در این کشور مستلزم شرایط خاصی می باشد. جهت سرمایه گذاری در این کشور می توانید مقاله سرمایه گذاری در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

از جمله اینکه از طریق سرمایه گذاری باید حداقل 10 شغل تمام وقت برای حداقل به مدت 2 سال برای ساکنین آمریکا ایجاد کرد. نکته شایان ذکر دیگر در مورد تعداد سرمایه گذاران در این کشور می باشد. طبق سیاست های کشور آمریکا حداکثر تعداد سرمایه گذاران 10000 نفر می باشد که باید نیمی از این تعداد یعنی 5000 نفر در مناطق روستایی سرمایه گذاری کنند. نکته مهم و کاربردی دیگر که ذکر آن خالی از ضرر نمی باشد. این هست که میزان سرمایه و سرمایه گذاری خطرناک و نبود ضامن برای برگشت سرمایه و نبود سابقه کیفری حتما باید جزء شرایط اولیه در سرمایه گذاری اولیه باشد.

شرایط ویزای سرمایه گذاری آمریکا (EB5)

ویزای سرمایه گذاری دارای شرایطی است که برای کسب اطلاع در این خصوص باید به موارد ذیل توجه کرد:

  • حداقل سرمایه به میزان 1 میلیون $ (دلار) (سرمایه گذاری آزاد) یا 500000$ (دلار) (سرمایه گذاری تحت کنترل دولت آمریکا)
  • سرمایه گذار باید خطرپذیر باشد و خواهان هیچ گونه ضمانتی برای برگشت سرمایه ندارد.
  • ایجاد اشتغال برای حداقل 10 نفر از شهروندان آمریکا
  • داشتن کارت سبز آمریکا و اخذ اقامت دائم
  • قبول حق شهروندی آمریکا بعد از 5 سال
  • حداقل 6 ماه اقامت سالیانه برای متقاضی اصلی
  • داشتن امکانات لازم برای زندگی و اشتغال در هر نقطه از آمریکا
  • اخذ حقوق شهروندی کامل برای تمامی افراد خانواده

شرایط عزیمت به آمریکا از طریق دعوت نامه و خویشاوندی

هر شخص غیرآمریکایی که یک نفر پذیرنده در کشور آمریکا دارد. همچنین می تواند از روش رابطه خانوادگی و دعوت شخص پذیرنده شرایط مهاجرت را برای اقوام خود مهیا کند. مثلا شخصی که دارای گرین کارت آمریکا هست می تواند فرزندان خود را به آمریکا دعوت کند البته در صورت داشتن 2 شرط اصلی که به شرح زیر است:

  • فرزندان مجرد باشند.
  • سن فرزندان زیر 21 سال باشد.

در صورتی که یک تبعه امریکایی باشد، می تواند تمامی فرزندان خود اعم از مجرد و متاهل و با هر شرایط سنی و حتی کل خانواده درجه یک خود را به آمریکا منتقل کند. متقاضیان می باید به طور کلی درباره آمریکا کسب اطلاع کنند. در این زمینه می توانید به سایت اینترنتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید یا از مشاوره های کارشناسان ما بهره مند شوید.

5/5 - (19 امتیاز)

6 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت به آمریکا

  1. ماندانا گفت:

    امیدوارم زودتر شرایط مهاجرت به آمریکا برای ایرانی ها فراهم بشه

  2. اسماعیل گفت:

    مقاله خوبی بود تشکر

  3. هما گفت:

    حيف كه آمريكا دگ ويزا نميده…

  4. عادل گفت:

    عااااالی بوودمرسی

  5. ترانه گفت:

    سلام بسیار متشکرم از جزئیات دقیق مقالتون ولی فکر میکنم بر اساس سختی ویزا آمریکا برای ایرانی ها رفتن به کانادا آسانتر باشد که رمز ورودی به آمریکا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *