متفرقه

سالم ترین کشور دنیا

سالم ترین کشور دنیا

در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به کشورهایی که در لیست سالم ترین کشور دنیا قرار گرفته اند اشاره می کنند. همه کشورها شرایط برابری ندارند و عوامل مختلفی وجود دارد کشورهای مختلف را به کشورهای سالم و ناسالم تبدیل می کند. به طور معمول، سالم ترین کشورها کشورهایی هستند که توسعه یافته اند. این کشورها میزان آلودگی کمتر و همچنین دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت و دسترسی به آب آشامیدنی تمیز و ایمن دارند. از طرف دیگر کشورهای ناسالم به آب آشامیدنی تمیز یا هر نوع مراقبت بهداشتی دسترسی ندارند و در این کشورها بیماری ها شایع است. در کشورهای ناسالم آلودگی ممکن است زیاد باشد و منجر به مشکلات مختلفی شود. امید به زندگی ساکنان این کشورها کم است و مرگ و میر نوزادان زیاد است. کیفیت زندگی پایینتر از کشورهای توسعه یافته است. بنابراین، اکثر افراد برای زندگی و اقامت به دنبال یافتن سالم ترین کشور دنیا هستند.

درباره سالم ترین کشور دنیا

به طور کلی، شاخص جهانی بهداشت بلومبرگ براساس چند مورد از عواملی که در رتبه بندی کشورهای ناسالم و سالم موثر می باشند اشاره می کند. عواملی که برای رتبه بندی کشورها استفاده می شود عبارتند از:

  • خطرات سلامتی (مصرف دخانیات، فشار خون بالا و چاقی)
  • در دسترس بودن آب تمیز
  • امید به زندگی
  • سوء تغذیه
  • علل مرگ

با استفاده از این عوامل، هر کشور موفق به کسب امتیاز خود از 100 امتیاز می شود. طبق رده بندی سال 2019، اسپانیا با امتیاز 92.75 از سالم ترین مردم جهان برخوردار است. اسپانیا از 83.5 سال (سن) امید به زندگی برخوردار است که پیش بینی می شود تا سال 2040 به 85.8 برسد و بالاترین سطح جهان باشد. اگرچه اسپانیا به دلیل استعمال دخانیات، نوشیدن شراب زیاد و سایر موارد شهرت دارد، اما رژیم غذایی روزمره و انتخاب سبک زندگی مردم این کشور، اسپانیا را در این لیست بالاتر از سایر کشورها قرار می دهد. رژیم اسپانیا رژیم غذایی مدیترانه ای است که پر از چربی ها و حبوبات سالم و گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده کمتری است. اسپانیایی ها همچنین میوه و سبزیجات زیادی می خورند و تقریباً تمام مردم این کشور به پیاده روی علاقه زیادی دارند.

علاوه بر این، برنامه مراقبت های بهداشت جهانی اسپانیا بسیار موفق است و آنها موفق شده اند میزان مرگ و میر قابل پیشگیری را به 45.4 مرگ و میر قابل پیشگیری در 100000 نفر کاهش دهند. کشورهای دیگری که از نظر بهداشتی در رده بالایی قرار دارند عبارتند از ایتالیا، ایسلند، ژاپن و سوئیس. عواملی از جمله فعالیت های در فضای باز و ورزش، مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا و رژیم های سالم فقط مواردی هستند که به شیوه های سالم تر این کشورها و امید به زندگی بالاتر کمک می کنند.

کشورهای برتر در لیست سالم ترین کشور دنیا

کشورهای برتر در لیست سالم ترین کشور دنیا

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، اسپانیا به عنوان سالم ترین کشور دنیا شناخته شده است. در لیست زیر به در کشوری که در لیست سالم ترین کشور دنیا در کنار اسپانیا قرار دارند اشاره شده است:

  • اسپانیا
  • ایتالیا
  • ایسلند
  • ژاپن
  • سوئیس
  • سوئد
  • استرالیا
  • سنگاپور
  • اسرائیل
  • نروژ

همچنین با مشاهده جدول زیر می توانید با سالمترین کشورهای دنیا براساس جمعیت در سال 2020 آشنا شوید:

کشورامتیاز بهداشتجمعیت 2020
اسپانیا92.7546.754.778
ایتالیا91.5960.461.826
ایسلند91.44341.243
ژاپن91.38126.476.461
سوئیس90.948.654.622
سوئد90.2410.100.000
استرالیا89.7525.500.000
سنگاپور89.295.850.342
نروژ89.095.421.241
اسرائيل88.158.655.535
لوکزامبورگ87.39625.978
فرانسه86.9465.273.511
اتریش83.39.006.398

اسپانیا، سالم ترین کشور دنیا

اگر به فکر زندگی در اسپانیا هستید، بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی از جمله موارد اساسی شما هستند. سیستم بهداشت و درمان اسپانیا جزء بهترین های جهان به حساب می آید. زندگی در اسپانیا زندگی در یک کشور پیشرفته و زیرساخت های به خوبی توسعه یافته و یک محیط زندگی مدرن را ارائه می دهد. سرعت زندگی در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی متعادل و آرام است و آب و هوا به گونه ای است که می توان از منابع فضای باز به طور مرتب لذت برد. اسپانیا ترکیب خوبی از معماری تاریخی و مدرن می باشد و از نظر فرهنگی یکی از غنی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. تقریباً 90% از جمعیت این کشور را اسپانیایی ها تشکیل می دهند که دارای اقلیتهای قومی از جمله مراکش، رومانیایی، اکوادور و کلمبیایی هستند.

لازم به ذکر است که تقریباً 6% از کل جمعیت ساكن اسپانیا را مهاجران خارجی تشکیل می دهند و از مهاجران آفریقای شمالی و آمریکای جنوبی و همچنین مهاجران انگلیسی تشکیل می شود. اسپانیا به دلیل آب و هوای گرم، قیمت خانه های پایین و سطح زندگی بالا یک مقصد عالی برای بازنشستگان به شمار می رود. بسیاری از مهاجران برای راه اندازی کسب و کارهای مرتبط با صنعت توریستی مانند بارها، کافه ها و کلوپ های شبانه به این کشور مهاجرت می کنند.

در نمودار زیر به جمعیت مهاجران در کشور اسپانیا در سال های مختلف اشاره شده است:

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در بهترین شهرهای اسپانیا به سبک زندگی و  محل زندگی افراد بستگی دارد. اگر افراد به دنبال کالاهای لوکس و صرف وعده های غذایی در رستوران های گران قیمت باشند، هزینه زندگی و اقامت اسپانیا برای آنها به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. اما افراد با درست کردن غذای خانگی، خرید وسیله ها و کالاهای ساده و سایر موارد مرتبط می توانند هزینه های زندگی خود در کشور اسپانیا را کاهش دهند. در کشور اسپانیا، هزینه های اجاره و یا خرید مسکن بسیار مناسب می باشد اما در شهرها و مناطق توریستی محبوب، هزینه های خرید یا اجاره املاک بسیار زیاد است. علاوه بر این، هزینه خدمات و امکانات، مانند هزینه های آب و برق زیاد است و می تواند تا 20% بیشتر از انگلیس و ایالات متحده آمریکا باشد. از طرف دیگر، خوراک و غذا در اسپانیا نسبتاً ارزان است.

متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن سالها تجربه در زمینه های مختلف مهاجرتی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز گرامی برای مهاجرت به کشورهای خارجی از روش های مختلف، امن و کم هزینه می باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *