متفرقه

تاریخچه برنامه لاتاری DV

تاریخچه برنامه لاتاری DV

ساده ترین و محبوب ترین راه برای کسب اطلاعات در خصوص لاتاری آمریکا، مطالعه تاریخچه برنامه لاتاری DV می باشد. به طور کلی هدف اصلی برنامه لاتاری DV حفاظت از تنوع فرهنگی آمریکا و همچنین حفظ ارزش های ایالات متحده به عنوان کشوری با امکانات بالا برای جذب تعداد زیادی افراد مستعد است. البته لازم به ذکر است که برنامه لاتاری DV برای شرکت کنندگان از 36 کشور به مدت 2 سال صادر می شود. همچنین برنامه قرعه کشی گرین کارت به طور رسمی به عنوان برنامه قرعه کشی ویزای مهاجرت تنوع شناخته می شود. البته لازم به ذکر است که بدانید برنامه لاتاری DV توسط وزارت امور خارجه آمریکا اداره می شود.  برای آشنایی بیشتر با تاریخچه برنامه لاتاری DV ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

آشنایی کلی با تاریخچه برنامه لاتاری DV

برای آشنایی کلی با تاریخچه برنامه لاتاری DV باید به این موضوعات واقف باشید. که در سال 1986 رونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا لایحه ای برای اعطای کارت های اقامت دائم و بخشودگی 2 میلیون مکزیکی به طور غیر قانونی که ایالات متحده زندگی می کردند تصویب کرد. البته لازم به ذکر است که رئیس جمهور پیشین آمریکا نگران کاهش تنوع قومی در ایالات متحده آمریکا بود. بنابراین این ایده به ذهن او رسید که از طریق قرعه کشی گرین کارت تنوع ملی ایالات متحده آمریکا را حفظ کند. در اوایل برنامه لاتاری در آمریکا، شرایط برای شرکت کنندگان بسیار ساده بود. به طور که تقریبا همه افراد از سراسر جهان می توانند فرصای برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا داشته باشند. در نهایت اینکه در سال 1995 برنامه لاتاری DV به نسخه آشنای فعلی خود تبدیل شد. که این نسخه جدید 60000 ویزا برای همه کشورهای جهان اعطا می کند.

آشنایی کلی با تاریخچه برنامه لاتاری DV

قوانین موجود در تاریخچه برنامه لاتاری DV

طبق تجربیات به دست آمده از تاریخچه برنامه لاتاری DV قوانین ضروری بسیاری در برنامه لاتاری DV از گذشته تا به امروز اجرایی شده است. که تمامی افرادی که قصد دریافت لاتاری DV را دارند باید با این قوانین به خوبی آشنایی داشته باشند. یکی از اصلی ترین قوانینی که همه متقاضیان باید رعایت کنند این است که، پس از ثبت نام لاتاری DV فقط یک بار می توانند وارد آمریکا شوند. بنابراین قانون فقط یکبار توسط هر فرد در هر دوره از ثبت نام اجرا می شود. برای جلوگیری از سرپیچی از قوانین، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا از فناوری پیشرفته برای شناسایی افراد چندین ورودی استفاده می کنند. از سوی دیگر، افرادی که بیش از یک ورودی داشته باشند رد صلاحیت خواهند شد. همچنین از آنجایی که فقط یکبار می توانید درخواست دهید، خدمات بررسی تخصصی در ایالات متحده آمریکا اطمینان حاصل می کنند که هیچ اشتباهی در درخواست شما وجود ندارد.

از دیگر قوانین موجود در تاریخچه برنامه لاتاری DV می تواند به این مورد نیز اشاره کرد. که فرد متقاضی به همراه همسر می توانند هر کدام از یک ورودی در برنامه لاتاری DV استفاده کنند. البته در صورتی که هر یک از زوجین شرایط اصلی واجد شرایط بودن را داشته باشند، می توانند یک اثر را ارسال کنند. از سوی دیگر، اگر یکی از زوجین انتخاب شود، دیگری حق دارد به عنوان وابسته مشتق در خواست دهد. در نمودار زیر می توانید روند درخواست متقاضیان از سراسر جهان را جهت اخذ لاتاری DV طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست متقاضیان از سراسر جهان را جهت اخذ لاتاری

الزامات اساسی در ثبت نام لاتاری DV

متقاضیان ثبت نام لاتاری DV به این نکته توجه فرمایند که، درخواست رسمی لاتاری آمریکا کار دشواری نیست. اما الزامات اساسی گوناگونی در ثبت نام لاتاری شامل شما عزیزان خواهد شد. به طور کلی متقاضیان باید مدارک ضروری ثبت نام لاتاری آمریکا را به صورت کامل جمع آوری کنند. از مهمترین مدارک ضروری ثبت نام لاتاری آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه گذرنامه معتبر ملی: این گذرنامه باید حداقل 6 ماه از تاریخی که قصد ورود به ایالات متحده را دارید اعتبار داشته باشد.
  • ارائه عکس دیجیتال در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.
  • تاریخ سفرهای قبلی به ایالات متحده آمریکا
  • آدرس ایمیل معتبر
  • روش های پرداخت معتبر برای پرداخت هزینه های کارت اعتباری

البته جالب است بدانید که سهمیه ایران در لاتاری آمریکا در سال 2024 به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. امیدواریم از مطالب این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده رضایت کافی را داشته باشید.

سوالات پرتکرار در باب تاریخچه برنامه لاتاری DV

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات شما عزیزات در خصوص تاریخچه برنامه لاتاری DV پاسخ دقیقی را ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا در تاریخچه برنامه لاتاری DV شرایط سنی وجود داشت؟ خیر در تاریخچه برنامه لاتاری DV تا به امروز هیچ گونه شرایط سنی برای برخواست لاتاری آمریکا وجود ندارد. اما الزام تحصیلات دبیرستان یا تجربه کار برای متقاضیان الزامی است.
  • طبق تاریخچه قرعه لاتاری DV دولت آمریکا هزینه بلیط هواپیمای مرا به این کشور می پردازد: خیر، دولت آمریکا به هیچ عنوان هزینه بلیط هواپیمای شما را پس از قبولی در لاتاری DV پرداخت نخواهد کرد.
  • آیا هزینه ثبت نام لاتاری DV رایگان است؟ یکی از مواردی که باید در مورد لاتاری DV در نظر بگیرید این است که این قرعه کشی رایگان است. هنگام استفاده از وب رسمی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *