متفرقه

مهاجرت از ایران

مهاجرت از ایران

روش های مختلفی برای مهاجرت از ایران وجود دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار شما را با برجسته ترین آنها آشنا سازند. مهاجرت از ایران دارای قوانین، هزینه ها و شرایط خاصی می باشد که هموطنان عزیز باید قبل از شروع روند مهاجرت خود به خارج از کشور، از آنها آگاه باشند. در دو دهه اخیر، مقصد اصلی متقاضیانی که قصد مهاجرت از ایران را داشته اند کشورهایی چون کانادا، نیوزلند، سوئد، سوئیس، آلمان، اتریش، انگلستان و غیره بوده است. این افراد معمولا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا ازدواج به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند و لازم به ذکر است که هر روش مهاجرتی به خارج از کشور ایران مقررات خاص خود را دارد. در ادامه می توانید با روش ها و شرایط مهاجرت از ایران به کشورهای برتر خارجی اطلاعات کاملی کسب کنید.

روش های مهاجرت از ایران

همانطور که گفته شد، مهاجرت از ایران چند روش برجسته و محبوب دارد. البته باید در نظر داشته باشید که این روش ها روش های قانونی و با کمترین خطر می باشند، اما در کنار تمام این روش ها، یک روش مهاجرت از ایران وجود دارد که با خطرات جانی و مالی بسیاری همراه است که به هیچ عنوان توسط کارشناسان ما توصیه نمی شود و این روش مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد. سایر روش های برتر مهاجرت به خارج از کشور عبارتند از:

روش های مهاجرتویزای مورد نیاز
مهاجرت تحصیلیویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی
مهاجرت کاریویزای کاری یا ویزای اشتغال (انواع مختلف)
مهاجرت برای سرمایه گذاری و کارآفرینیویزای کارآفرینی، سرمایه گذاری یا طلایی
مهاجرت برای ازدواجویزای همسر و یا ویزای ازدواج

مهاجرت از ایران از طریق تحصیل

بالا بودن کیفیت دانشگاههای خارجی، شرایط تحصیل عالی، سطح آموزش بالا، آشنایی با فرهنگ های مختلف، تجربه زندگی دانشجویی در یک مکان بسیار خوب و سایر موارد عوامل اصلی مهاجرت تحصیلی دانشجویان ایرانی به کشورهای برتر دنیا برای تحصیل می باشند. کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، سوئد، سوئیس، کانادا، استرالیا و فرانسه مقصد اصلی دانشجویان ایرانی می باشند که قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان را دارند. همانطور که می دانید، در کشورهای ذکر شده، دانشگاه هایی وجود دارند که براساس رده بندی بین المللی QS، در بین بهترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های خارجی به دانشجویان واجد شرایط کمک هزینه های تحصیلی بسیار خوبی برای ادامه تحصیل در برنامه تحصیلی مورد علاقه ارائه می دهند. همچنین تحصیل در برخی از کشورها مانند کشور آلمان می تواند رایگان باشد و این به خودی خود یک مزیت بزرگ به شمار می رود.

برای مهاجرت به اروپا، آمریکا، استرالیا و یا سایر نقاط دنیا برای ادامه تحصیل، متقاضیان و دانشجویان ایرانی نیاز به ویزای تحصیلی دارند. در لیست زیر به مهمترین مدارک و شرایط مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر
  • دعوت نامه تحصیلی و یا نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک شناسایی
  • پرونده سوابق تحصیلی
  • اثبات توان مالی کافی
  • مدارک زبان مورد نیاز
  • اهداف نامه

در جدول زیر به هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا (برای دانشجویان بین المللی) اشاره شده است:

نام دانشگاهسال تاسیسمتوسط هزینه تحصیل
امپریال کالج لندن190338.000$ (دلار آمریکا)
کالج دانشگاهی لندن182633.500$ (دلار آمریکا)
دانشگاه کمبریج120939.000$ (دلار آمریکا)
مؤسسه فناوری فدرال زوریخ18551.500$ (دلار آمریکا)
مؤسسه فناوری کالیفرنیا189152.000$ (دلار آمریکا)
دانشگاه هاروارد163647.7004 (دلار آمریکا)
دانشگاه استنفورد188553.100$ (دلار آمریکا)

مهاجرت کاری به خارج از ایران

یکی دیگر از بهترین روش های مهاجرت از ایران برای افراد متخصص، کارگران ماهر و فارغ التحصیلان، مهاجرت کاری می باشد. مهاجرت کاری به کشورهای خارجی مانند آلمان، کانادا، آمریکا، سوئیس، سوئد، هلند، فرانسه، فنلاند، نیوزلند، اسپانیا، بلژیک، نروژ و غیره دارای شرایط و قوانین خاصی می باشد و هر کشور مقررات خاص خود را برای پذیرش مهاجران کاری دارد. اما برای مهاجرت کاری به اکثر کشورهای ذکر شده، متقاضیان نیاز به داشتن دعوت نامه کاری خواهند داشت. برای کسب دعوت نامه کاری، متقاضیان باید اقدام به کاریابی در سایت ها و موسسه های مختلف کنند. بعد از یافتن شغل مورد علاقه و دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای معتبر، متقاضیان می توانند به سفارت کشور مورد نظر خود مراجعه کنند و ویزای کاری کشور مقصد را دریافت کنند. معمولا ویزای کاری مهاجران و کارگران ماهر تا پایان مدن قرارداد کاری آنها اعتبار خواهد داشت.

بعد از اتمام مدت اعتبار ویزای کاری و مجوز اقامت کاری، متقاضیان می توانند اقدام به تمدید آن کنند. به یاد داشته باشید که تمدید ویزای کاری به نوع ویزای کاری و شرایط کار متقاضیان بستگی دارد. در اکثر کشورهای دنیا، متقاضیان می توانند با 5 سال اقامت در کشور مورد نظر، اقامت دائم آن کشور را کسب کنند. قبل از مهاجرت، متخصصان، کارگران ماهر و همچنین فارغ التحصیلان حتما باید با لیست مشاغل مورد نیاز و پرتقاضا کشور مقصد آشنا باشند.

در نمودار زیر به کشورهایی که به عنوان بزرگترین میزبان کارگران ماهر شناخته می شوند اشاره شده است:

مهاجرت از ایران برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی برای کسب اقامت و تابعیت ممکن است امری با ریسک بالا محسوب شود و متقاضیان قبل از سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشورهای خارجی می بایست با بازار آن کشور آشنایی کامل باشند تا درصد خطرات و ریسک را کاهش دهند. برجسته ترین روش های مهاجرت از کشور ایران برای سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری مستقیم در سهام خارجی، خرید سهام شرکت های چند ملیتی، تاسیس کمپانی های بین المللی، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و اوراق بهادار می باشند. سرمایه گذاری در یک کشور خارجی روش ارزشمند برای توسعه سرمایه و بهره مند شدن از فرصت های جدید می باشد.

البته بازار هر کشور دارای ویژگی های بخصوص خود می باشد، اما از پیشرفته ترین کشورهایی که دارای شرایط عالی برای سرمایه گذاری می باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرالیا
  • بلژیک
  • سوئد
  • کانادا
  • شیلی
  • دانمارک
  • فنلاند
  • فرانسه
  • آلمان
  • ایسلند
  • ایرلند
  • نیوزلند
  • ژاپن
  • هلند
  • نروژ
  • سوئیس
  • بریتانیا
  • ایالات متحده

کارآفرینان نیز می توانند با داشته ایده های جدید که موجب رونق اقتصادی کشور مقصد شود، اقدام به مهاجرت از طریق کارآفرینی کنند. این افراد باید با ایجاد یا راه اندازی کسب و کار یا شرکت های نوآورانه، تاثیر مثبتی در اقتصاد و جامعه کشور مقصد داشته باشند. کارآفرینان می توانند با ارائه ایده های جدید در بخش های مختلف مانند فناوری و اطلاعات، مهندسی، تجارت، کسب و کار و غیره، موجب کاهش نرخ بیکاری شوند. این افراد باید بتوانند ثابت کنند که ایده و یا کسب و کار آنها بیهوده نیست و برای کمک به جامعه بسیار مفید است.

مهاجرت از ایران برای سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای خارجی

مهاجرت از طریق ازدواج به یک کشور خارجی می تواند ساده به نظر برسد، اما در کشورهای مختلف قوانین خاص خود را به همراه دارد. در اکثر کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا، کانادا و استرالیا، مهاجران خارجی می توانند با ازدواج با اتباع این کشورها اقامت و سپس تابعیت کشور مورد نظر را کسب کنند. این امر در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان بتوانند با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز و همچنین شرکت در مصاحبه ها واقعی بودن رابطه خود با اتباع این کشور را ثابت کنند. برای مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای خارجی، اکثر متقاضیان می بایست بیش از 2 سال رابطه جدی با همسر خارجی خود داشته باشند. علاوه بر این، زوجین باید ثابت کنند که دارای توان مالی کافی، شغل مناسب و همچنین محل زندگی با حداقل امکانات مورد نیاز دارند.

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با مراجعه به دفتر موسسه از شرایط مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به کشورهای نوردیک، مهاجرت به آمریکا یا اروپا به صورت کامل آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *