مهاجرت تحصیلی انگلستان

امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن

یکی از معتبرترین مراکز تحصیلات عالی انگلستان امپریال کالج لندن است که در سال 1907 افتتاح گردید. امپریال کالج لندن جزء دانشگاه های پیشرو است. بیشترین تمرکز امپریال بر روی رشته های پزشکی، مهندسی و کسب و کار می­ باشد. هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر جهان پذیرش می­ نماید و در حال حاضر پذیرای 15000 دانشجو می­ باشد که بیش از 50% دانشجویان از دیگر کشورها به این دانشگاه مراجعت نموده اند. این دانشگاه دارای 14 دانشکده می ­باشد و در طول دوره­ فعالیت خود مفتخر به کسب 14 جایزه نوبل است. علاوه بر این شخصیت های برجسته­ زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. این دانشگاه با برگزاری دوره های کارآموزی پس از اتمام تحصیل دانشجویان نقش موثری در اشتغال آنان دارد و می­ توان گفت اکثر دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود به سرعت جذب بازارهای کاری جهانی می ­گردند.

  • شرایط پذیرش دانشگاه امپریال کالج لندن برای دانشجویان بین المللی چیست؟
  • رشته های امپریال کالج لندن برای تحصیل کدام اند؟

این کالج ابتدا به صورت شعبه ای دانشگاه لندن انگلستان فعالیت می­ نمود، اما پس از گذشت 100 سال با کسب موفقیت های بسیار در زمینه های مختلف توانست به دانشگاهی مستقل در این کشور تبدیل گردد. برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی و به 2 صورت نیمه وقت و تمام وقت به دانشجویان ارائه می­ گردد. لازم بذکر است آمار دانشجویان مذکر در این دانشگاه بیشتر از دانشجویان مونث است و نسبت آنان 62% به 38% می ­باشد. مشاوران و کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی و راهنمائی به متقاضیان تحصیل در دیگر کشورها می­ باشند.

موقعیت امپریال کالج لندن روی نقشه

در این بخش شاهد موقیعت مکانی این دانشگاه روی نقشه می باشید:

رشته های دانشگاه امپریال کالج لندن

این کالج با کسب رنکینگ های بالای جهانی معروف به دانشگاهی تخصصی در حوزه های پزشکی و مهندسی است که توسط پرینس آلبرت تأسیس گردید. این دانشگاه در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی و علمی شهرت فراوانی دارد و از نمونه دستاوردهای معروف این دانشگاه می­ توان به کشف پنی سیلین اشاره نمود. ناگفته نماند این دانشگاه که متشکل از دانشکده ها، انجمن ها، تشکل های دانشجویی و هیئت علمی می­ باشد و به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا شناخته می­ شود.

دانشکده های این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده علوم طبیعی

لازم بذکر است هریک از دانشکده های فوق رشته های بسیار متنوع و متعددی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. در جدول زیر تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف مشخص شده است:

 تعداد دانشجویانمقطع تحصیلی
9583کارشناسی
7982کارشناسی ارشد و دکترا

در این بخش در خصوص رشته های دانشگاه امپریال کالج لندن صحبت شد.

رنکینگ امپریال کالج لندن

این کالج یکی از دانشگاه هایی است که رتبه های تک رقمی را به خود اختصاص داده است. در طی سال های 2014 و 2016 رتبه 9 را از آن خود نمود. در حال حاضر رتبه 8 رتبه بندی QS رتبه 20 رتبه بندی Times و رتبه 24 رتبه بندی ARWU می­ باشد. این دانشگاه مجهز به امکانات رفاهی و آموزشی پیشرفته ای است. مساحت زیادی از این دانشگاه به فضای سبز اختصاص یافته است. از دیگر امکانات این دانشگاه می ­توان به کتابخانه ها و سالن های تجمع دانشجویی و باشگاه ها و استخرهای این دانشگاه اشاره نمود. جالب است بدایند این دانشگاه بیشترین آمار گروه ها و انجمن های دانشجویی در اروپا را دارد.

دانشکده های کالج امپریال لندن

کالج امپریال لندن 10 دانشگاه برتر جهان با شهرت بین المللی برای برتری در تدریس و تحقیق است. امپریال که به طور مداوم در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی می شود، متعهد به توسعه نسل بعدی محققان، دانشمندان و دانشگاهیان از طریق همکاری در بین رشته ها است. این کالج واقع در قلب لندن، فضایی چند رشته ای برای آموزش، تحقیق، ترجمه و تجاری سازی است که از علم و نوآوری برای مقابله با چالش های جهانی استفاده می کند. ماموریت تحقیقاتی و آموزشی امپریال توسط هزاران کارمند اختصاصی پشتیبانی می ‌شود، که کارشان اغلب پشت صحنه انجام می ‌شود، اما به همان اندازه ارزشمند و به همان اندازه برای موفقیت کالج مهم است.

  • امپریال کالج لندن خانه 17000 دانشجو و 8000 کارمند است.
  • هر ساله بیش از 6700 مدرک توسط امپریال کالج لندن اعطا می شود.
  • از بیش از 125 کشور در مقطع کارشناسی دانشجو جذب کرده است.
  • این کالج بر 4 رشته اصلی علوم، مهندسی، پزشکی و تجارت تمرکز دارد و به دلیل کاربرد این مهارت ها در صنعت و شرکت مشهور است.
  • تعالی در آموزش در هسته اخلاق امپریال قرار دارد و در رتبه بندی های بریتانیا و بین المللی منعکس شده است.
  • امپریال بیشترین تمرکز تحقیقات پر تأثیر را در بین دانشگاه ‌های بزرگ بریتانیا دارد.
  • امپریال کالج لندن دارای جایزه قو نقره ای آتنا است که به پیشرفت مشاغل زنان در علم، فناوری، مهندسی، ریاضیات و پزشکی در دانشگاه ها می پردازد.
  • اعضای برجسته کالج شامل 14 برنده جایزه نوبل و 3 برنده مدال فیلدز هستند.

در شکل زیر دانشکده های اصلی کالج امپریال بندن معرفی شده اند:

دانشکده های اصلی کالج امپریال لندن

هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن

شهریه تحصیلی در امپریال کالج لندن بسته به رشته و مقطع تحصیلی و نوع برنامه تحصیلی دانشجویان از لحاظ پاره وقت و تمام وقت با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این ملیت دانشجویان نیز در میزان پرداخت شهریه تحصیلی آنان موثر است. معمولاً شهریه تحصیلی دانشجویانی که خارج از اروپا به این دانشگاه مراجعت نموده اند، بیشتر می ­باشد. علاوه بر این دانشجویان م­ی باید شرایط و هزینه زندگی در انگلستان را نیز در نظر داشته باشند. شهریه دانشجویانی که از اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند، به طور میانگین 925000£ (پوند) می­ باشد.

در جدول زیر میزان شهریه تحصیلی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نشان داده شده است:

رشتهشهریه به پوند
پزشکی£3850000
مهندسی شیمی£2775000
مهندسی برق£2775000
فیزیک£2700000
شیمی£2800000
ریاضی£2500000
علوم زیستی£2750000

هزینه تحصیل در امپریال کالج لندن

بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن

با توجه به شهریه های تحصیلی بالا در بریتانیا هر یک از دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. اکثر بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن متعلق به دانشجویان مقطع دکترا می­ باشد. از معروفترین بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن می­ توان به بورسیه پست دکترا رشته شیمی اشاره نمود. این بورسیه دارای ارزشی معادل 4099£ (پوند) در سال است و وظایف دانشجویان پس از اخذ این بورسیه عبارتند از:

  • انجام تحقیقات و داشتن برنامه های مناسب با توجه به اهداف پروژه های تحقیقاتی
  • شناسایی و توسعه روش های تجربی
  • داشتن ابتکار در برنامه ریزی پژوهش های مختلف
  • تهیه پیش نویس نشریاتو ارسال نشریات به مجلات
  • نظارت بر دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد

ناگفته نماند دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز امکان دریافت بورسیه دانشگاه امپریال کالج لندن را دارند، اما اکثر این بورسیه ها به دانشجویان ممتازی که دارای نمرات و معدل بالا در تحصیلات پیشین خود می­ باشد تعلق می ­گیرد. البته دانشجویان در این کشور اجازه انجام کار ضمن تحصیل در انگلستان را داشته و از این طریق می­ توانند نسبت به تأمین برخی از هزینه های خود در این کشور اقدام نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان در بهترین دانشگاه ها را دارند، ابتدا باید نسبت به اخذ پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. همانطور که می­ دانید اگر چه هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان زیاد است، اما طول دوره های تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور با دیگر کشورها متفاوت است و به ترتیب به مدت 3 الی 1 و 2 سال طول خواهد کشید.

دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه مدارک زیر می­ باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • توصیه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه

مدرک زبان انگلیسی که متقاضی می ­باید نمره قابل قبولی در مدرک زبان آیلتس و یا تافل خود کسب نموده باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر این دارند تا با کیفیت ترین دانشگاه های جهان را به دانشجویان عزیز معرفی نموده و در تمامی مسیر پذیرش تا تحصیل همواره آنان را یاری و راهنمائی می­ نمایند. در باب شرایط پذیرش دانشگاه امپریال کالج لندن با موسسه سفیران همراه باشید.

سوالات متداول در باب امپریال کالج لندن

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در با امپریال کالج لندن می باشیم:

  • امپریال کالج لندن در چه جایگاهی قرار دارد؟ در طی سال های 2014 و 2016 این کالج رتبه 9 را از آن خود نمود و در حال حاضر رتبه 8 رنکینگ QS و رتبه 20 در رنکینگ Times دارد.
  • شهریه امپریال کالج لندن چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی امپریال کالج لندن حدود 30000£ (پوند) در سال است.
  • رشته های ارائه شده در امپریال کالج لندن به چه صورت هستند؟ این کالج معروف به کالجی تخصصی در حوزه های پزشکی و مهندسی است و رشته های متنوعی را در دانشکده مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده تجارت و دانشکده علوم طبیعی ارائه می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *