اروپا

مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا

آمار مهاجرت به اروپا افزایش یافته و افراد از راه های مختلف مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره به این قاره مهاجرت می نمایند. اما دوستان عزیز می ­توانند بهترین راه مهاجرت به کشورهای اروپایی را از مشاورین و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که سال ها در این زمینه دارای تجربه هستند، جویا شوند. اکثر دانشگاه های اروپایی بدلیل ارائه بهترین کیفیت های آموزشی همواره مقصد دانشجویان بین المللی هستند.

دانشگاه های انگلستان جزء برترین دانشگاه های جهان هستند، اما هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی نسبتا بالاست. اما دانشجویان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان و اتریش را با هزینه هایی بسیار پایین خواهند داشت. دانشگاه های کشورهای فوق نیز از کیفیتی تقریبا برابر با دانشگاه های انگلستان برخوردار می ­باشند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در اروپا می ­توانند به جستجوی شغل بپردازند. با یافتن شغل مناسب اقامت کاری اروپا را اخذ نمایند. ناگفته نماند پس از چند سال انجام کار در کشورهای اروپایی امکان اخذ اقامت اروپا برای افراد وجود دارد. راه های دیگری برای مهاجرت به اروپا وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 شرح برنامه تحصیل در کشورهای اروپایی

دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی بایستی ابتدا درخواست پذیرش خود را به یکی از دانشگاه های اروپایی ارسال نمایند. دانشگاه های اروپا هر کدام با توجه به شرایط خود مدارک متقاضیان را بررسی می ­نمایند. در صورت تایید مدارک آنان موافقتنامه تحصیلی ارسال خواهد شد. پس از آن دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی کشور مورد نظر می­ توانند به اروپا مهاجرت نمایند. دانشگاه های اروپا از شهرت بالایی در جهان برخوردار هستند. با ارائه دروس به زبان های انگلیسی و برخی زبان های دیگر همواره از دلایل جذب دانشجویان بین المللی به اروپا به شمار می ­رود.

از همین رو دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی خواهند بود. البته امکان ادامه تحصیل بدون مدرک زبان نیز در کشورهای اروپایی وجود دارد. همچنین دانشگاه های اروپا از بیشترین تنوع رشته های تحصیلی برخوردار هستند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات به راحتی می­ توانند به انجام کار و ایجاد کسب و کار در اروپا بپردازند. اگر چه در برخی از کشورهای اروپایی تحصیل به صورت رایگان نیست. اما دانشجویان امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را خواهند داشت. علاوه بر این دانشجویان در اروپا با توجه به مقطع تحصیلی اجازه انجام کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. هزینه تحصیل در آلمان نسبت به دیگر کشورها اروپایی بسیار مناسب می­ باشد.

مهاجرت به اروپا از طریق کار

اکثر کشورهای اروپایی از ثبات سیاسی و اقتصادی برخوردار هستند. همین امر موجب رشد و رونق اقتصادی در این قاره گردیده شده است. شرایط اخذ اقامت کاری کشورهای اروپایی با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه افراد جهت مهاجرت کاری به آلمان می ­توانند به دو طریق اقدام نمایند. ویزای کاری آلمان با ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور امکان پذیر است. با توجه به اینکه اخذ پیشنهاد کاری آلمان پروسه ای دشوار است. دولت آلمان با صدور ویزای جستجوی کار آلمان این پروسه را تسهیل نموده است. بدین گونه که متقاضیان انجام کار می­ توانند به آلمان سفر نموده است. در طول 6 ماه به جستجوی کار مورد نظر خود در این کشور بپردازند. لازم بذکر است افراد با مهاجرت به اروپا از طریق کار می­ توانند اقامت دائم اروپا و سپس تابعیت کشور مورد نظر خود را اخذ نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اروپا

امروزه اکثر کشورها جهت رشد شرایط اقتصادی خود به دنبال جذب سرمایه گذران خارجی هستند. کشورهای اروپایی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری در جهان محسوب می­ شوند. علاوه بر اینکه کشورهای اروپایی از ثبات اقتصادی مناسبی برخوردار هستند. کمترین فساد اداری نیز مربوط به این کشورهاست. از همین رو سرمایه گذران خارجی با ریسک کمتری می ­توانند به سرمایه گذاری در اروپا بپردازند. خرید ملک از ساده ترین راه های سرمایه گذاری در اروپا است. با کمترین ریسک همراه است. اگرچه خرید ملک برای سرمایه گذاران خارجی با محدودیت هایی روبرو است. اما افراد به راحتی می توانند به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اتریش و برخی از کشورهای دیگر بپردازند.

میزان سرمایه اولیه برای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری در کشورهای مختلف متفاوت است. اما بطور کلی روند اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی بدین گونه است که سرمایه گذار علاوه بر داشتن سرمایه لازم می­ باید دارای یک طرح تجاری مناسب باشد. با ارائه آن به اداره بازرگانی کشورهای اروپایی تأییدیه لازم را اخذ نمایند. ناگفته نماند افرادی که در سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در اروپا بتوانند موفق عمل نمایند. براحتی و در مدت زمان کمی می­ توانند اقامت دائم اروپا را برای خود و اعضاء خانواده خویش اخذ نمایند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اروپا

روش مهاجرتی تولد در کشورهای اروپایی

از دیگر راه های مهاجرت به اروپا تولد است. اعطاء تابعیت در اکثر کشورهای اروپایی بر اصل خون است. بدین معنا که اخذ تابعیت کشورهای اروپایی تنها در صورتیکه امکان پذیر است. نوزاد از والدینی اروپایی متولد گردیده باشند. البته راه هایی برای اخذ تابعیت تولد در اروپا وجود دارد. بطوریکه نوزادانی که در کشورهایی همچون آلمان و اتریش متولد شده اند، پس از چند سال زندگی مستمر و مداوم می­توانند اقامت دائم کشورهای فوق را اخذ نمایند. پناهندگی و ازدواج نیز از دیگر راه های مهاجرت به اروپا است. این 2 روش منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت اروپا می­ گردد.

لازم بذکر است در صورتیکه افراد بتوانند اقامت یکی از کشورهای عضو شنگن را اخذ نمایند. به راحتی و بدون اخذ ویزا می ­توانند به سایر کشورهای اروپایی سفر بنمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه­ موفقی در زمینه مهاجرت داشته است. با ارائه بهترین مشاوره ها به متقاضیان سعی در راهنمایی و یاری رساندن به دوستان و عزیزان را دارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *