اروپا

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری در اروپا به طرق مختلف امکان پذیر است و اکثر کشورهای اروپایی جهت رشد اقتصادی در کشور با اعطاء اقامت دائم سعی در جذب سرمایه گذران خارجی دارند. خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید سهام و غیره از روش های معروف سرمایه گذاری محسوب می­ شوند. سرمایه گذاران در اروپا مالیات های کمتری پرداخت می­ نمایند. سرمایه گذاری در این قاره­ با کمترین ریسک روبرو خواهد بود. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب مفیدی که در این زمینه دارند. اطلاعات و مشاوره های مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می ­دهند.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک که کمترین میزان ریسک را در بر دارد. در تمامی کشورهای اروپایی امکان پذیر نیست. اگر چه خرید ملک در پرتغال با هیچ محدودیتی همراه نیست. علاوه بر آن افراد با خرید ملک در این کشور می­ توانند در کمترین زمان ممکن ویزای طلایی پرتغال و پس از آن اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. حضور سرمایه گذار در تمامی سال های کسب و کار در اروپا الزامی نیست.

انواع روش های سرمایه گذاری در اروپا

سرمایه گذاری از راه های مختلفی امکان پذیر است. اکثر افراد با هدف اخذ اقامت کشورهای اروپایی تصمیم به سرمایه گذاری می نمایند. قوانین سرمایه گذاری در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما بطور کلی افراد می­ توانند به طرق زیر در اروپا به سرمایه گذاری بپردازند:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید ملک در اروپا

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی با خرید ملک کمترین میزان ریسک را برای سرمایه گذاران خواهد داشت. کشورهای مختلف اروپایی هر یک قوانین جداگانه ای جهت خرید ملک توسط اتباع خارجی وضع نموده اند. سرمایه گذاران در برخی از کشورهای اروپایی پس از گذشت چند سال از خرید ملک حق مالکیت ملک مورد نظر را اخذ خواهند نمود. اما در کشوری همچون پرتغال سرمایه گذاری از طریق خرید ملک طرفداران زیادی دارد. یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت اروپا محسوب می ­شود.

سرمایه گذارانی که با 350000€ الی €500000 (یورو) با خرید ملک در پرتغال سرمایه گذاری می­ نمایند. همچنین براحتی ویزای طلایی پرتغال را دریافت خواهند نمود. این ویزا در ابتدا دارای اعتباری برابر با یک سال است. امکان تمدید آن به مدت 5 سال وجود دارد. جالب است بدانید سرمایه گذار پس از اخذ اقامت پرتغال بدین طریق نیازی به حضور دائم در پرتغال نمی باشد. تنها با 7 روز در سال می ­تواند دارای اقامت پرتغال باشد.

خرید سهام در اروپا

افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، خرید سهام شرکت های معروف در اروپا نیز یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در میان کشورهای اروپایی می­ باشد. شرکت های معروفی همچون Forbes Global-Eurazeo SA- Investec PLC و سایر سالانه سهام هایی را ارائه می ­نمایند. افراد با سرمایه معینی می­ توانند بخشی از سهام این شرکت ها را خریداری نمایند. افراد با سرمایه گذاری در این شرکت ها ماهانه سودی را دریافت خواهند نمود. همچنین پس از گذشت حداقل 5 سال سرمایه اولیه آنها مسترد خواهد شد. ناگفته نماند افراد پس از 5 سال امکان اخذ اقامت اروپا را خواهند داشت. شرایط کار در اروپا را از طریق لینک مذکور بررسی بفرمائید.

بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری

با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی که در کشورهای اروپایی وجود دارد. افراد با نگرانی های کمتری می­ توانند به سرمایه گذاری بپردازند. کشورهای یونان، پرتغال و لتونی در میان کشورهای اروپایی طرفداران زیادی برای سرمایه گذاری دارند. زیرا افراد با سرمایه گذاری در این کشورها می­ توانند در کمترین زمان اقامت دائم کشورهای فوق را دریافت و از مزایای اقامت در اروپا بهره ­مند گردند. افراد برای سرمایه گذاری در لتونی با 50000 یورو سرمایه اولیه می­ توانند اقدام به ثبت شرکت، خرید ملک و یا دیگر روش ها سرمایه گذاری بنمایند.

سرمایه گذاری با خرید اوراق قرضه دولتی نیز در لتونی امکان پذیر است. بگونه ای که افراد در ابتدا با سرمایه ای برابر با 250000€ (یورو) نسبت به خرید اوراق قرضه دولتی اقدام می­ نماید. دولت لتونی در ابتدا به این دسته از افراد اقامتی 5 ساله اعطاء خواهد نمود. در صورتیکه فرد به مدت 4 سال به صورت مستمر در این کشور زندگی نماید. امکان اخذ اقامت دائم لتونی را خواهد داشت. از آنجاییکه لتونی یکی از کشورهای عضو شنگن است. سرمایه گذارن پس از اخذ اقامت دائم به راحتی می ­توانند در تمامی کشورهای عضو شنگن تردد نمایند. ناگفته نماند سرمایه اولیه این دسته از افراد پس از 5 سال به آنان برگردانده خواهد شد. افراد برای سرمایه گذاری بایستی دارای €50000 (یورو) سرمایه اولیه باشند. در تمامی این روش ها افراد می ­توانند اقامت دائم لتونی را دریافت نمایند.

بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری

مزایای ثبت شرکت و سرمایه در اروپا

زیرا اکثر کشورهای اروپایی از ثبات اقتصادی و سیاسی برخوردار بوده که این موضوع تأثیر مستقیمی بر سرمایه گذاری در کشورها خواهد داشت. افراد با سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی علاوه بر اینکه اقامت دائم اروپا را دریافت می­ نمایند .

از امتیازات دیگری همچون موارد زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • اخذ اقامت دائم برای سرمایه گذار و اعضاء خانواده وی
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان پس از اخذ اقامت دائم
  • امکان سفر در تمامی کشورهای حوزه شنگن
  • برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی رایگان

متقاضیان سرمایه گذار و مهاجرت به اروپا می ­توانند ابتدا با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از پیشنهادات و نظرات مفید این مجموعه در زمینه مهاجرت به اروپا آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *