مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه استنفورد آمریکا

معرفی دانشگاه استنفورد آمریکا

معرفی دانشگاه استنفورد آمریکا در جمع 5 دانشگاه برتر بوده و از حجم بالای درخواست پذیرش از متقاضیان بین المللی برخوردار می باشد. حجم پذیرش درخواست در این دانشگاه به اندازه ای است که سالیانه تنها 5% از آن ها موفق می شوند تا جواز ورود به دانشگاه استنفورد را بدست آورند. به کلام ساده تر می توان گفت که دانشگاه استنفورد، دانشگاهی برای حضور نخبگان علمی جهان است. از همین رو معرفی دانشگاه استنفورد به دغدغه ای برای مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تبدیل شده است.

دانشگاه استنفورد آمریکا

دانشگاه استنفورد در قلب کالیفرنیا شمالی و در محل قرارگیری موسسات معتبر تکنولوژی مانند یاهو و گوگل، که توسط فارق التحصیلان این دانشگاه افتتاح شده اند. در سال 1885 افتتاح شد.در سال 1891 اولین دانشجویان خود را پذیرش کرد. دانشگاه استنفرد 2 بار بر اثر زلزله تخریب شد. ساختمان کنونی این دانشگاه در سال 1919 بازسازی شد. در سال 1959 نیز موفق به افتتاح بیمارستان آموزشی شد که بیش از 800 تخت پزشکی در آن وجود دارد.

افتخارات و جایگاه دانشگاه استنفورد آمریکا

ارزش هر دانشگاه را می توان در جوایز علمی و خروجی های مربوط به آن دانشگاه جستجو کرد. بنابر گزارش این دانشگاه، بیش از 95% از دانشجویانی که وارد دانشگاه می شوند. به عنوان فارق التحصیل از این دانشگاه مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنند. همین مسئله سبب شده است تا جایگاه علمی این دانشگاه در سال های اخیر به شدت پیشرفت داشته باشد.

در باب تحصیل در این کشور میانگین تعداد دانشجویان این کشور با توجه به نمودار زیر خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

به گزارش QS این دانشگاه در سال 2012 به عنوان 16امین دانشگاه برتر جهان شناخته می شد. اما در سال 2019 توانسته است خود را به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان معرفی کند. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید. زمانی که به تالار افتخارات این دانشگاه مراجعه می کنید، 83 جایزه نوبل دیده می شود که در نوع خود کم نظیر است. از نظر ورزشی نیز دانشگاه استنفورد موفقیت های بسیار زیادی را بدست آورده است. 36 تیم مختلف حرفه ای زنان و مردان زیر نظر دانشگاه استنفورد در رشته های مختلف مشغول فعالیت هستند که موفق به کسب 270 مدال المپیک شده اند که 139 مدال آن طلا بوده است.

آمار و ارقام دانشگاه استنفورد آمریکا

برای اینکه بتوانید بیش تر با شانس خود برای اخذ پذیرش در دانشگاه استنفورد آشنا شوید. بهتر است نگاهی به آمار و ارقام مربوط به این دانشگاه داشته باشیم. در حال حاضر 16424 دانشجو در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که 7056 نفر از آن ها در مقطع کارشناسی و 9368 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل می پردازند. از میان این دانشجویان در حدود 3700 نفر دانشجوی بین المللی وجود دارد.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بیش از 11000 نفر از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه های دانشجویی موجود در محیط دانشگاه اقامت دارند. بیش از 81 ساختمان خوابگاهی برای دانشجویان در این دانشگاه طراحی شده است. در این خوابگاه ها آشپزخانه مرکزی وجود دارد. اما دانشجویان می توانند شخصا به پخت غذا نیز برای خود بپردازند. جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور مقاله ویزای تحصیلی آمریکا را مطالعه بفرمائید.

معرفی شهریه دانشگاه استنفورد آمریکا

یکی از مهم ترین نکاتی که در معرفی دانشگاه استنفورد باید به آن توجه داشته باشید. از این رو هزینه های تحصیلی در این دانشگاه است. رشته های مختلف تحصیل در این دانشگاه دارای شهریه های مشخص و البته متفاوتی هستند. اما به طور کلی می توان به این نکته اشاره داشت که دانشجویان این دانشگاه برای تحصیل باید سالیانه در حدود 45000$ (دلار) شهریه پرداخت کنند.

البته کمک های مالی فراوانی در این دانشگاه برای شهروندان آمریکایی در نظر گرفته شده است. اما کمک هزینه های دانشجویان بین المللی بسیار محدود است. دانشجویان باید بخش قابل توجهی از هزینه های خود را پرداخت کنند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با استفاده از بورسیه های تحصیلی در کشور آمریکا می توانید مقاله بورسیه تحصیل آمریکا را نیز مطالعه بفرمایید.

معرفی شهریه دانشگاه استنفورد آمریکا

اخذ پذیرش از stanford university آمریکا

از جمله نکات دیگری که باید به آن اشاره داشت، شیوه اخذ پذیرش در این دانشگاه است. طبیعی است که میزان درخواست های اخذ پذیرش از این دانشگاه نیز بسیار زیاد باشد. افرادی که قصد دارند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، باید دارای یک رزومه تحصیلی بسیاری قوی باشند. برای دانشجویان مقطع کارشناسی اخذ پذیرش می تواند ساده تر باشد چرا که تنها نمرات شما در مدرسه دارای اهمیت هستند که باید در سطح عالی باشند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله اعزام دانشجو به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، شما نیاز خواهید داشت که مقالات علمی تایید شده خود را نیز در اختیار بگذارید. شما باید حتما به صورت آنلاین یک انگیزه نامه نیز تهیه کنید. نقش بسزایی در پذیرش شما ایفا می کند. در صورتی که از دانشگاه استنفورد پذیرش تحصیلی دریافت کنید. دانشگاه نیز در روند دریافت ویزای دانشجویی شما را یاری خواهد کرد. دانشجویان نخبه نیز می توانند به طور کامل امور را به دانشگاه بسپارند.

شرایط آموزش در stanford university usa

دانشگاه استنفورد یکی از 5 دانشگاه برتر جهان است که تحصیل در آن می تواند تحول بسیار زیادی در زندگی شما ایجاد کند. افرادی که قصد دارند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، باید یک رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند داشته باشند. بیش از 90% افرادی که برای درخواست پذیرش در دانشگاه استنفورد درخواست خود را به ثبت می رسانند. با پاسخ منفی روبرو می شوند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز برای بسیاری از افراد بسیار بالاست. اما بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه می تواند به افراد کمک کند تا بخشی از هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید. در رابطه با معرفی دانشگاه استنفورد اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید با تماس با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *