مهاجرت تحصیلی سریلانکا

شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا

شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا

علاقه مندان به تحصیل در سریلانکا با بررسی شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا و اخذ پیشنهاد شغلی میتوانند به اقامت پس از تحصیل دست یابند. سریلانکا کشور در حال توسعه در جنوب آسیا است و می توان فرصت های شغلی مختلفی را در آن پیدا کرد. اخذ مدرک تحصیلی معتبر برای ورود به بازار کار سریلانکا امری حیاتی است و افرادی که نمی توانند به دانشگاه های این کشور ورود پیدا کنند معمولا نمی توانند متناسب با شرایط مطلوب کار پیدا کنند.

البته در کل اولویت برای ورود به بازار کار سریلانکا با شهروندان داخلی است و یافتن کار برای افراد خارجی می تواند چالش بر انگیز باشد. در مطالب ارائه شده زیر از سوی همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند بررسی بیشتر درباره شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا داشته باشید.

شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا و بازار کار

برای ورود به بازار کار پس از تحصیل در سریلانکا در ابتدا باید نکاهی به وضعیت بازار کار این کشور بپردازیم. به طور کلی، اقتصاد سریلانکا با وجود شوک های داخلی و جهانی در دهه 2000 به رشد جدی خود ادامه داد. اقتصاد سریلانکا طی سالهای 2004-2015 با متوسط ​​رشد سالانه 6.4% گسترش یافت. پس از بحران مالی جهانی 2008، 3.5% کاهش یافت اما در سالهای اخیر به طور متوسط ​​به 4.4% کاهش یافت، که به عوامل داخلی و خارجی مربوط می شود. با رشد اقتصادی نسبتا خوب، این کشور در سال گذشته به وضعیت درآمد متوسط خوبی ​​دست یافت و پیش بینی می شود طی چند سال آینده به وضعیت درآمد متوسط ​​بالاتری دست یابد.

چندین عامل رشد سرانه درآمد در این کشور مربوط به افزایش جمعیت این کشور، افزایش صادرات، رشد اقتصادی پایدار و افزایش ورود شرکت های خارجی به این کشور گفت. همچنین عمده ترین پروژه های توسعه زیرساخت های بخش عمومی نقشی محوری برای حمایت از رشد اقتصادی داشته است.

در نمودار زیر برای بررسی وضعیت بازار کار در سریلانکا، نرخ بیکاری نمایش داده شده است:

بررسی وضعیت بازار کار در سریلانکا

شرایط کلی کار پس از تحصیل در سریلانکا

شرایط کلی کار پس از تحصیل در سریلانکا برای دانشجویان داخلی مشخص است و آنها پس از اتمام تحصیل به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. از آنجایی که دانشگاه های ملی این کشور ظرفیت کمی برای پذیرش دارند معمولا دانشجویان بسیار شایسته و رتبه بالا از نظر علمی وارد این دانشگاه ها می شوند و تقریبا کار پس از تحصیل برای اکثر آنها تضمین شده است. دانشجویان خارجی اما پس از تحصیل مدت زمان کمی فرصت دارند تا وارد بازار کار سریلانکا شوند. آنها باید برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری سریلانکا اقدام کنند که در صورت دریافت پیشنهاد کاری امکان پذیر است. همچنین این افراد نیاز به دریافت مجوز کار در سریلانکا دارند. شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا به صورت کلی به شرح زیر است:

  • اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر در داخل یا خارج کشور
  • تسلط به زبان انگلیسی و زبان محلی (سینهالی یا تامیلی)
  • مرتبط بودن شغل با رشته تحصیلی
  • داشتن تجربه و یا کارآموزی
  • اخذ مجوز کار
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری

شرایط کار حین تحصیل در سریلانکا

یکی از مزایای تحصیل در سریلانکا امکان کار جین تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت و کسب تجربه در این مورد است. البته برخی از دوره های تحصیلی در این کشور دارای کارآموزی اجباری هستند که باعث می شود دانشجو بتواند در بازار کار این کشور تجربه کاری در حین تحصیل پیدا کند. البته دانشجویان باید توجه داشته باشند که بر کار در حین تحصیل برای تامین بودجه و هزینه تحصیل در سریلانکا حسابی باز نکنند چون اولا که امکان دریافت کاری نیمه وقت حین تحصیل تضمین شده نیست و دوما اینکه میزان حقوق کفاف پوشش تامین هزینه ها را نخواهد داد.

شرایط کار در حین تحصیل در سریلانکا به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشرایط کار ضمن تحصیل در سریلانکا
کارشناسی10 ساعت
کارشناسی ارشد و دکترا20 ساعت

مزایا و شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا

شهروندان خارجی در صورت تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر در کشور سریلانکا می توانند مدرک معتبر و لازم را برای ورود به بازار کار این کشور بدست آورند. از آنجایی که این کشور در حال توسعه است راه را برای ورود شرکت های خارجی باز کرده است و دانشجویان فارغ التحصیل خارجی فرصت ورود و کار در این شرکت ها را پیدا خواهند کرد. همچنین با دریافت پیشنهاد کار این افراد می توانند اقامت سریلانکا را بدست آورند. این کشور از نظر هزینه زندگی برای دانشجویان خارجی ارزان به حساب می آید و کیفیت زندگی برای این افراد می تواند بالا بشد. ضمن اینکه این کشور جزیره ای دارای جذابیت های بالایی در منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری است.

از مزایای کار پس از تحصیل در سریلانکا:

  • اخذ اقامت سریلانکا
  • زندگی با هزینه مناسب
  • کار در کشوری خارجی و اخذ درآمد
  • امکان مهاجرت همراه با اعضای خانواده
  • امکان دریافت پاسپورت سریلانکا
  • استفاده از جاذبه های طبیعی سریلانکا
  • ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت

مزایا و شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا

آموزش عالی و تحصیل در سریلانکا

تحصیلات عالی شامل تحصیلات دانشگاهی (دولتی و خصوصی) و عالی است. موسسات ارائه دهنده آموزش عالی تحت وزارت تحصیلات عالی و راهداری (MOHEH) قرار دارند. دانشگاه ها و موسسات تحصیلات تکمیلی توسط کمیسیون اعتبار بخشی دانشگاهی (UGC) مدیریت می شوند و موسساتی که گواهینامه های دیپلم ملی بالاتر (موسسات فنی پیشرفته) ارائه می دهند تحت موسسه آموزش فنی پیشرفته سریلانکا (SLIATE) و همچنین وزارت توسعه مهارت ها و حرفه ای قرار می گیرند. پذیرش برای دانشگاه های دولتی با توجه به نتایج سطح A با در نظر گرفتن هر دو نمره آزمون استاندارد و سیستم سهمیه منطقه تعیین می شود.

ورود دانشگاه به دلیل فضای محدود موجود در دانشگاه های دولتی به تدریج رقابتی شده است. تحصیلات دانشگاهی در سریلانکا از سال 1921 با تأسیس دانشکده دانشگاه آغاز شد. در سال 1942، کالج سیلان به یک دانشگاه کامل تبدیل شد و اکنون به عنوان دانشگاه کلمبو شناخته می شود. دانشگاه سیلان از فرمول Oxbridge الگوبرداری شد و همچنان یک دانشگاه نخبه گرا بود. در حال حاضر دانشگاه ملی و چندین دانشگاه خصوصی در حال فعالیت در این کشور هستند.

چالش ها و شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا

آموزش عالی و آموزش فنی این کشور را قادر می سازد تا مهارت های مورد نیاز بازار کار را تأمین کند و با تغییرات فناوری و نوآوری سازگار شود و از این رو مشاغل تولیدی بیشتری ایجاد کند. سریلانکا با چالش اساسی در افزایش پاسخگویی سیستم های آموزش عالی و آموزش برای تأمین نیازهای پر مهارت روبرو است. میزان ثبت نام عالی پایین است. در سال گذشته فقط %5 درصد از افراد 20 تا 24 ساله در دانشگاه ثبت نام کردند، 8% درصد دیگر در سایر موسسات آموزشی ثبت نام کردند و فقط %3 درصد از همان گروه سنی در دوره های فنی ثبت نام کردند. نرخ ثبت نام ناخالص در سریلانکا. با 21% کمتر از میانگین کشورهای با درآمد متوسط ​​پایین (22%) و کشورهای با درآمد متوسط​​، 44% است.

با این حال ، از 149 هزار و 572 دانشجو که در آزمون های سطح A در سال گذشته قبول شدند، تنها %17 در دانشگاه های دولتی اسکان داده شدند و بیش از 120 هزار دانشجوی واجد شرایط قادر به ورود نیستند. علاوه بر این، محدودیت های مالی و عدم سرمایه گذاری در بخش آموزش باعث شده است که تحقیقات و نوآوری با کیفیت خوب در سیستم دانشگاه، در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه از بین برود. نگرانی های دیگر شامل افزایش نفوذ سیاسی، خشونت در دانشگاه و ناآرامی در میان دانشجویان دانشگاه های دولتی، از جمله اعتصابات مداوم است. اعتصابات و اعتراضات توسط احزاب سیاسی منجر به تعطیلی پراکنده دانشگاه ها شده و مدت زمان دانشجویان را برای تکمیل مدارک طولانی می کند.

شرایط کار پس از تحصیل در سریلانکا در بخش های مختلف

اشتغال غیر کشاورزی سریعتر از اشتغال کشاورزی رشد کرده است، که نشان دهنده تغییر مسیر از کشاورزی است. اشتغال غیر کشاورزی از 69% کل اشتغال در سال 2006 به %83 درصد در سال 2019 افزایش یافته است. با این وجود، بیش از یک چهارم کل اشتغال در بخش کشاورزی باقی مانده است، که نشان می دهد بخش زیادی از جمعیت برای اشتغال به این بخش بستگی دارند. به همین ترتیب، سیاست های بهبود بهره وری کشاورزی به بهبود سطح زندگی افراد شاغل کمک می کند. افزایش اشتغال همگام با افزایش جمعیت در سن کار همگام نشده است. از سال 2006 تا سال 2019 کل مشاغل 10% افزایش یافته است.

لذا در آینده نیز با توجه به توسعه بخش های دیگر در این کشور پیش بینی می شود میزان اشتغال از بخش کشاورزی کاهش یابد و به بخش های دیگر از جمله مهندسی، فناوری اطلاعات و سایر صنعت ها افزایش یابد. برای بررسی شرایط کار پس از تحصیل در کشورهای دیگر نیز می توانید از مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کسب اطلاع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *