دسته بندی نشده

شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا

شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در جنوب آسیا و جنوب هند می توانند با اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا هزینه های کم تری تحمیل شوند. البته به خودی خود هزینه تحصیل در کشور سریلانکا مقرون به صرفه است و کیفیت تحصیلی در حد مطلوبی قرار دارد. دانشگاه های ملی این کشور همچنین دارای دانشجویان بسیار با استعدادی است چرا که آزمون ورودی این دانشگاه ها بسیار سخت هستند و میزان ورودی بسیار کم است. ضمن اینکه این دانشگاه های همچنین به میزان 5% از ورودی های خود را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهند. این دانشجویان باید هزینه شهریه را بپردازند اما می توانند با رعایت شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا از هزینه های خود بکاهند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را در باب تحصیل در سریلانکا ارائه کرده اند.

تحصیل در سریلانکا

سریلانکا جزیره ای در شمال اقیانوس هند در سواحل هند جنوبی در آسیای جنوبی است. تقریباً سالانه هزار دانشجو در خارج از کشور در سریلانکا تحصیل می کنند. سریلانکا کشوری متنوع اس ، محل زندگی بسیاری از ادیان، اقوام و زبان ها است. زبان های سینهالی و تامیل زبانهای رسمی هستن ، اما انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود. سریلانکا میراث بودایی غنی دارد و اولین نوشته های شناخته شده بودایی سریلانکا به 29 سال قبل از میلاد برمی گردد. سریلانکا شامل جنگل های گرمسیری و مناظر متنوع با مقدار زیادی تنوع زیستی است و از دلایلی است که دانشجویان تحصیل در خارج از کشور در سریلانکا را در نظر می گیرند.

یکی از ویژگی های قابل توجه سیستم آموزشی سریلانکا، دسترسی آن برای همه، صرف نظر از زمینه اجتماعی است. در نتیجه این کشور دارای بالاترین میزان سواد در جنوب آسیا است. مدارک تحصیلی از موسسات آموزش عالی سریلانکا در سراسر جهان به خوبی شناخته شده است و این باعث می شود سریلانکا به یکی از مقصد های مناسب و کم هزینه برای آموزش عالی تبدیل شود. سریلانکا همچنین به دلیل داشتن سواحل طلایی، گیاهان و جانوران بومی، میراث فرهنگی غنی و مناظر چشم نواز یکی از قابل تحسین ترین مکان های گردشگری در منطقه جنوب آسیا است.

در نمودار زیر هزینه تحصیل در برخی از رشته ها در کشور سریلانکا به صورت میانگین آمده است:

هزینه تحصیل در برخی از رشته ها در کشور سریلانکا

تحصیل و شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا

بورسیه های تحصیلی در سریلانکا توسط 3 مرجع اصلی زیر ارائه می شود:

  • وزارت آموزش و پرورش
  • موسسه ها دولتی
  • موسسات خصوصی

بورسیه های تحصیلی در این کشور معمولا بر طبق شایستگی و مهارت دانشجویان ارائه می شود که ملاک این نمرات آزمون ورودی می باشد. البته برخی از بورسیه ها نیز به دانشجویان کم بضاعت و دارای مشکل اقتصادی تعلق می گیرد. در هر صورت میزان بورسیه های تحصیل در سریلانکا به صورت محدودی ارائه می گردند و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در سریلانکا کمی دشوار است. البته میزان هزینه تحصیل در سریلانکا در مقایسه با بسیاری از کشورها مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا در اکثر حالات به شرح زیر است:

موردشرح
1کسب نمره بالای Z در آزمون G.C.E
2حضور در بین 10 نفر برتر در آزمون در منطقه
3سن حداکثر 25
4داشتن ملیت سریلانکایی

آموزش پرورش در سریلانکا

آموزش و پرورش در سریلانکا سابقه ای طولانی دارد که به 2000 سال پیش برمی گردد و قانون اساسی سریلانکا آموزش را به عنوان یک حق اساسی پیش بینی کرده است. جمعیت سریلانکا دارای نرخ باسوادی %92 است که بیشتر از آنچه برای یک کشور جهان سوم انتظار می رود، است. این کشور دارای بالاترین نرخ باسوادی در جنوب آسیا و به طور کلی، یکی از بالاترین نرخ باسوادی در آسیا است. آموزش نقش محوری در زندگی و فرهنگ کشور دارد و قدمت آن به 543 قبل از میلاد می رسد. سیستم آموزشی مدرن با ادغام سریلانکا به امپراتوری بریتانیا در قرن نوزدهم ایجاد شد و تحت کنترل دولت مرکزی و شوراهای استانی قرار گرفت و برخی از مسئولیت ها بر عهده دولت مرکزی و شورای استانی بود.

آموزش عالی در سریلانکا بر اساس چندین مرکز آموزش راهبان بودایی باستانی در زمان پادشاهی های محلی بوده است. خاستگاه سیستم دانشگاهی مدرن در سریلانکا به سال 1921 باز می گردد که یک کالج دانشگاهی، کالج دانشگاه سیلان در محل سابق کالج سلطنتی کلمبو وابسته به دانشگاه لندن تاسیس شد. در حال حاضر تنها 15 دانشگاه دولتی در سریلانکا وجود دارد. برجسته ترین آنها دانشگاه کلمبو، دانشگاه پرادنیا، دانشگاه روهونا، دانشگاه کلانیا، دانشگاه سری جایاوردهناپورا و دانشگاه موراتووا هستند. در سال‌های اخیر با تغییراتی در قانون دانشگاه، به چند موسسه اجازه داده شده است که مدرک خود را اعطاء کنند، که برجسته‌ ترین آنها موسسه فناوری اطلاعات سریلانکا متعلق به دولت است. شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط بورسیه تحصیلی در سریلانکا در گروه فناوری

گروه انفورماتیک با همکاری وزارت آموزش و پرورش سریلانکا و شرکای برجسته صنعتی به داوطلبان منتخب فرصت دریافت بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در مهندسی نرم افزار، علوم کامپیوتر، سیستم های اطلاعات تجاری یا مدیریت بازرگانی را می دهند. هسته اصلی InfoSchol شناسایی استعدادهای محلی، پرورش آنها برای صنعت ICT محلی است تا سریلانکا را به عنوان یک اقتصاد مبتنی بر دانش در حال ظهور در جامعه تجارت جهانی قرار دهد. در همان زمان اینفواسکول از طریق برنامه بورس تحصیلی خود به اقتصاد سریلانکا کمک می کند تا اهداف محلی و چالش های بیش از 5 میلیارد دلار صادرات فناوری اطلاعات در سال 2022 را برآورده کند.

دانش پژوهان منتخب مدرک BEng/BSc در دانشگاه IIT که توسط دانشگاه وست مینستر انگلیس ارائه می شود دنبال می کنند. مدت زمان برنامه 5 سال است و برنامه کاملا رایگان انجام خواهد شد. با اشتغال به عنوان كارآموز تمام وقت در شركت های پیشرو در سریلانكا، به محققان کمک ماهیانه از طرف سازمان مربوطه پرداخت می شود. پس از اتمام دوره، دانشجویان 5 سال سابقه کار خواهند داشت.

مزایای این بورسیه تحصیلی سریلانکا:

  • 100% مدرک رایگان از پردیس IIT
  • گواهی کارشناسی از دانشگاه وست مینستر
  • فرصت کار در یک شرکت معتبر به عنوان کارآموز
  • فرصت شرکت در کلیه فعالیت های فوق برنامه در IIT
  • امکانات کتابخانه رایگان در پردیس IIT
  • فارغ التحصیل با 5 سال تجربه در صنعت مربوطه

شرایط اصلی دریافت این بورسیه تحصیلی:

  • کسب C.E. O/L با مجوز برای ریاضیات و انگلیسی
  • کسب C.E. A/L برای 3 درس اصلی

شرایط سایر بورسیه تحصیلی در سریلانکا

در کشور سریلانکا همانطور که گفته شد بورسیه های مختلفی از سوی موسسات دولتی و خصوصی ارائه می شود که در جدول زیر به برخی از آنها پرداخته ایم:

نام بورسیهشرح
بورسیه تحصیلی بنیاد CAبنیاد CA، موسسه حسابداران رسمی سریلانکا (CA سریلانکا) با هدف کمک، شایستگی و آینده نگری دانشجویان از سراسر کشور برای تحقق آرزوی آینده خود در رشته حسابداری بورسیه ارائه می کند.
بورسیه تحصیلی WINSYSاین موسسه در دوره تحصیلی امنیت سایبری بورسیه تحصیلی ارائه میکند.
بورسیه تحصیلی CINECبورسیه تحصیلی به 25% برتر دانشجویان با نتایج برجسته A / L در رشته

مهندسی، علوم سلامت، مدیریت و IT ارائه می شود.

شرایط سایر بورسیه تحصیلی در سریلانکا

شرایط بورسیه تحصیلی ENTECH در سریلانکا

در سال 2018، پردیس فناوری سریلانکا (SLTC) اولین برنامه های بورسیه مهندسی و فناوری مبتنی بر شایستگی را برای اولین بار در سریلانکا معرفی کرد. بورسیه های عالی جوانان ENTECH یک طرح جدید است که فقط برای SLTC منحصر به فرد است زیرا تنها برنامه بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی است که نتایج سطح پیشرفته یک دانشجو را در نظر می گیرد و به افراد بالاترین سطح آموزش جهانی می دهد. از طریق این طرح، SLTC مسیر جذابی را برای جوانان مشتاق موفق در نوآوری های مهندسی و فناوری گشوده است.

معیارهای واجد شرایط بودن بورس تحصیلی ENTECH شامل:

  • اخذ C2 و یا بالاتر در امتحانات سطح پیشرفته محلی واجد شرایط برای بورسیه های ENTECH هستند.
  • اخذ S1 و یا بالاتر در امتحانات سطح پیشرفته محلی

شرایط بورسیه یادبود پیتر پیلائی در سریلانکا

این بورسیه نیز یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی در سریلانکا است که به دانشجویان شایسته تعلق می گیرد. این بورسیه در رشته های کشاورزی، پزشکی، مهندسی، شیمی، محیط زیست، بیوشیمی، علوم کامپیوتر، فناوری و اطلاعات، علوم فیزیکی، علوم ورزشی و اطلاعات و فناوری ارائه می شود. میزان بورسیه تحصیلی در دانشکده مدیریت دانشگاه سری جایواردنپورا بسیار محدود هستند.

از جمله شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی سریلانکا به شرح زیر می باشد:

  • حضور در بین 10 نفر برتر منطقه در آزمون ورودی
  • گذراندن آزمون کتبی و اخذ نمره 16000 Z
  • و داشتن نیاز مالی برای تحصیل در سریلانکا

شرایط بورسیه تحصیلی WinSYS در سریلانکا

این بورسیه برای دوره های امنیت سایبری در علوم کامپیوتر به دانشجویان برتر در آزمون ورودی ارائه می شود. مدرک امنیت سایبری بر محافظت در برابر جرایم اینترنتی قبل از وقوع تمرکز دارد. شما از طریق انتخاب ماژول، تخصص های ویژه ای را برای مطابقت با اهداف شغلی خود ایجاد خواهید کرد. مباحث شامل تجزیه و تحلیل داده ها، امنیت اطلاعات و بررسی صحنه جرم دیجیتال است. همچنین می توانید مباحث داغ جرایم اینترنتی را بررسی کنید. این موارد شامل آخرین جرایم امنیتی در اخبار و همچنین داده های بزرگ و سیستم های ابری است که هر 2 به طور قابل توجهی خطرات امنیتی تجاری را افزایش داده اند.

همچنین این فرصت را خواهید داشت که مسائل حقوقی، اجتماعی، اخلاقی و تجاری را که بر این صنعت تأثیر می گذارد در نظر بگیرید. از شما پشتیبانی می شود تا ضمن داشتن مهارتهای کلیدی اشتغال از جمله کار تیمی، ارتباطات و مدیریت زمان، که برای محیط کار ضروری است، اعتماد به نفس و کارآیی لازم را کسب کنید. این بورسیه فقط هزینه شهریه را شامل می شود و هزینه های تحصیل و زندگی در سریلانکا را به صورت جزئی پوشش می دهد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند شما را در زمینه مالی و هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف مشاوره دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *