مهاجرت تحصیلی سریلانکا

اعزام دانشجو به سریلانکا

اعزام دانشجو به سریلانکا

علاقه مندان تحصیل در سریلانکا با بررسی شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا و پذیرش می توانند در این کشور دوره های تحصیلی را انتخاب کنند. البته باید بدانید در سطح آموزش عالی میزان رقابت زیادی برای تحصیل وجود دارد که این به دلیل تعداد کم دانشگاه های ملی و دولتی و تعداد زیاد دانشجو در کشور سریلانکا است. سریلانکا با توجه به هزینه پایین زندگی و تحصیل می تواند از گزینه های مناسب برای تحصیل در جنوب آسیا باشد. جمهوری دموکراتیک سوسیالیست سریلانکا کشوری در جنوب قاره آسیا و جنوب هند در جزیره ای هم مساحت با کشور دانمارک قرار دارد.

این کشور قبلا بین سال های 1796 و 1948 مستعمره انگلیس (سیلان) بود. از سال 1983 تا سال 2009 در سریلانکا جنگ داخلی بود. مسئول آموزش در این کشور، وزارت آموزش و پرورش (MOE) ، وزارت آموزش عالی، فناوری و نوآوری (MOHE) و وزارت مهارتها و آموزشهای شغلی است. تحصیلات اجباری در این کشور از 5 تا 14 سال است و میزان سواد مردم این کشور بیش از 92% است. سال تحصیلی در سریلانکا در هر دانشگاه متفاوت است و همچنین می تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد. در ادامه این نگارش با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با موضوع اعزام دانشجو به سریلانکا و نحوه تحصیل در مقاطع مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا

جهت اعزام دانشجو به سریلانکا و تحصیل در این کشور دانشجویان باید دارای گواهی عمومی آموزش (سطح پیشرفته) باشند. گواهی عمومی آموزش (سطح پیشرفته) اغلب به اختصار GCE A / L می باشد. مدت زمان تحصیل 2 سال و 4 محتوای اصلی شامل علوم، تجارت، هنر و فناوری داردو دانش آموزان حداقل 3 موضوع را انتخاب می کنند. آزمون سراسری شامل این 3 موضوع (یا بیشتر)، آزمون زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی) و آزمون عمومی است. گواهی عمومی تحصیلات (سطح پیشرفته)، توسط گروه امتحانات صادر می شود. موضوع انگلیسی عمومی 1 از 3 موضوع محسوب نمی شود. در شرایط خاص (در صورت دستیابی به نتایج مشخص)، گواهینامه عمومی آموزش (سطح عادی) + گواهینامه عمومی آموزش (سطح پیشرفته) از نظر سطح با دیپلم VWO قابل مقایسه است.

حداقل شرایط پذیرش در آموزش عالی و اعزام دانشجو به سریلانکا:

  • گواهینامه عمومی آموزش (سطح پیشرفته) با حداقل نمره S برای 3 موضوع و نمره حداقل 30% برای آزمون عمومی
  • مدرک زبان معتبر

ویزای تحصیلی سریلانکا

اگر مایل به تحصیل در سریلانکا هستید، باید ویزای تحصیلی سریلانکا دریافت کنید. دولت سریلانکا ویزای دانشجویی را برای تحصیل تمام وقت صادر می کند با این درک که شما بودجه کافی برای تحصیل و هزینه های زندگی در طول مدت اقامت خود در سریلانکا دارید. قوانینی وجود دارد که قبل از صدور ویزای تحصیلی سریلانکا باید رعایت شود و این قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است.

ویزای دانشجویی معتبر تا طول دوره به دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیلات آکادمیک منظم و تمام وقت در یک موسسه معتبر به سریلانکا می آیند اعطاء می شود. دانش آموزان زیر 16 سال می توانند ویزای سرپرست برای اقامت در سریلانکا را برای پدر و یا مادر خود درخواست کنند. دانشجویان قبل از سفر به سریلانکا باید ویزای ورودی داشته باشند. تاییدیه ویزای نحصیلی دانشجویان در این کشور در پایتخت در شهر کلمبو توسط وزارت مهاجرت این کشور صادر می شود. ماموریت های دیپلماتیک سریلانکا ویزای ورودی برای دانشجویان صادر نمی کنند مگر اینکه ویزای ورود قبلی توسط اداره مهاجرت در کلمبو تایید شده باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا به شرح تصویر زیر می باشد:

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سریلانکا

اعزام دانشجو به سریلانکا در دانشگاه های ملی

کمیسیون اعتبار بخشی دانشگاهی (UGC) مسئول پذیرش در موسسات ملی است که توسط دولت تأمین می شود. UGC پذیرش در سایر موسسات دولتی، مانند موسسات SLIATE، موسسات خصوصی یا دانشگاه آزاد سریلانکا را تنظیم نمی کند. این کمیته دانشجویان را براساس نمره Z آنها انتخاب می کند. این نمره مقداری بین 3- و 3+ است که نشان می دهد چگونه نتایج یک دانش آموز با نتایج امتحان همه دانش آموزان در آن سال ارتباط دارد. UGC سالانه در وب سایت خود، حداقل نمره Z مورد نیاز برای برنامه های تحصیلی در دانشگاه ها را منتشر می کند. این انتخاب یک روش سخت است. در نهایت موسسات درصد کمی از دانش آموزان سطح GCE A را پذیرفته اند. سایر روش های پذیرش داوطلبانی که از طریق UGC پذیرفته می شوند ممکن است برای سایر موسسات متفاوت باشد.

بنابراین داوطلبان باید یک روش پذیرش را انتخاب کنند:

  • موسسه ای تحت حوزه UGC یا
  • موسسه ای که تحت حوزه UGC نیست.

تحصیل در سریلانکا در مقاطع مختلف

موسسات آموزش عالی در سریلانکا می توانند برنامه های مدرک تحقیق گرا و همچنین تمرین مدار را ارائه دهند. موسسات آموزش عالی عمومی برنامه های را ارائه می دهند که جهت تحقیق یا عمل حرفه ای باشد. برنامه های مدرک شناخته شده در موسسات خصوصی معمولا حرفه گرا هستند. مدارکی که دانشجویان می توانند کسب کنند عبارتند از:

در هر صورت دانشجویان می توانند در سریلانکا در 3 مقطع تحصیلی ارائه شده در نمودار زیر تحصیل کنند:

۳ مقطع تحصیلی در سریلانکا

مزایای اعزام دانشجو به سریلانکا

این کشور در حال توسعه و پیشرفت است لذا فرصت های زیادی می توان برای دانشجویان فارغ التحصیل شده در این کشور تصور نمود. از جمله مزایای تحصیل اعزام دانشجو به سریلانکا:

  • تحصیل به زبان انگلیسی در سریلانکا
  • اخذ اقامت پس از تحصیل در سریلانکا
  • امکان کسب شهروندی سریلانکا
  • تحصیل با هزینه متناسب
  • امکان تحصیل حین کار
  • مهاجرت تحصیلی به سریلانکا و دریافت اقامت

شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا در مقطع کارشناسی

موسسات کارشناسی می توانند 3 نوع مختلف برنامه کارشناسی را ارائه دهند:

  • عمومی
  • افتخاری
  • مدرک ویژه

به دانش آموزان با نتایج خوب مطالعه برای یک برنامه درجه خاص می توان یک درجه ممتاز (کلاس 1/2) را داد. مدت زمان تحصیل 3-5 سال است. دوره های تحصیل برای مدرک عمومی 3 سال طول می کشد. برنامه های ممتاز و دوره های ویژه 4 سال طول می کشد. NB برنامه کارشناسی پزشکی، کارشناسی جراحی (MBBS) یک برنامه مدرک عمومی است که بیش از 5 سال طول می کشد. برنامه های کارشناسی می تواند عملی یا ترکیبی از تئوری و عملی باشد. دانشجویان علاوه بر شرکت در سخنرانی ها، کارهای عملی و احتمالا دوره کارآموزی را نیز طی می کنند و آنها پایان نامه نمی نویسند.

  • شرایط پذیرش: GCE A / L در 3 موضوع + انگلیسی عمومی + آزمون عمومی و نمره Z خوب
  • دپارتمان های برنامه نیز می توانند الزامات اضافی مانند آزمون های ورودی خاص خود را نیاز داشته باشند.

دانشجویان با تحصیل در این مقطع می توانند در غالب کارشناسی هنر، کارشناسی علوم، کارشناسی آموزش و پرورش، کارشناسی مدیریت بازرگانی، کارشناسی پزشکی و یا کارشناسی جراحی تحصیل کنند.

شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا در کارشناسی ارشد

شرایط اعزام دانشجو به سریلانکا در کارشناسی ارشد

مدت زمان تحصیل در این مقطع 1-2 سال است. برنامه کارشناسی ارشد هنر یا کارشناسی ارشد علوم شامل دانشجویان شرکت کننده در سخنرانی ها و در برخی موارد نیز آموزش عملی (کارآموزی) است. نوشتن پایان نامه اجباری نیست. از این نوع برنامه ها به عنوان برنامه آموزشی یاد می شود و می تواند ترکیبی از آموزش نظری و عملی باشد. علاوه بر این، برنامه های کارشناسی ارشد وجود دارد که بر تحقیق (برنامه های تحقیقاتی) متمرکز هستند و شامل نوشتن پایان نامه های دانشجویان می شوند. چنین برنامه های مدرکی اغلب منجر به اعطای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه می شود.

  • شرایط پذیرش: یک مدرک کارشناسی مرتبط با نتایج خوب تحصیل، یا یک مدرک کارشناسی عالی و در برخی موارد یک درجه کارشناسی ارشد
  • مدارک اعطایی: کارشناسی ارشد هنر، کارشناسی ارشد علوم، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد آموزش، کارشناسی ارشد فلسفه.

تحصیلات عالی حرفه ای در سریلانکا

در سریلانکا یک موسسه وجود دارد که فقط آموزش عالی حرفه ای را ارائه می دهد و هیچ آموزش عالی تحقیق محور ندارد. موسسه آموزش فن آوری پیشرفته سریلانکا (SLIATE) تحت کنترل مستقیم وزارت آموزش عالی است. SLIATE شامل 11 انستیتوی پیشرفته فناوری (ATI) و 8 بخش ATI است. در نتیجه، در هر استان یک موسسه SLIATE وجود دارد. موسسات SLIATE برنامه های تحصیلی تمام وقت و نیمه وقت را ارائه می دهند. مدت زمان این موارد متفاوت است، به عنوان مثال 2 یا 3 سال طول می کشد. شرایط پذیرش اغلب GCE A / L است. موسسات آموزش عالی از تعدادی سیستم به طور مشترک استفاده می کنند. یک سیستم از مقیاس 100 امتیازی استفاده می کند.

گاهی اوقات، امتیازات به صورت درصد و با 100% (100 امتیاز) بالاترین امتیاز داده می شوند. بعلاوه، موسسات از حروف (نمرات) و معدل درجه (GPA) نیز استفاده می کنند. برخی از موسسات به دانشجویان با نتایج خوب تحصیلی، یک طبقه بندی ممتاز (کلاس 1/2) اعطاء می کنند که در دیپلم آنها مشخص شده است. موسسات از سیستم GPA برای محاسبه واجد شرایط بودن برای طبقه بندی افتخارات استفاده می کنند. قابل توجه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به سریلانکا دریافت ویزای تحصیلی سریلانکا است که در صورت دریافت آن محقق می شود. برای دریافت پاسخ به سوالات خود می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا از طریق سایت دیگر مطالب را دنبال کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *