مهاجرت به کشور سریلانکا

شرایط ویزای همراه سریلانکا

شرایط ویزای همراه سریلانکا

مهاجرین و مسافرین به کشور سریلانکا با بررسی شرایط ویزای همراه سریلانکا می توانند همراه با اعضای خانواده خود به سریلانکا مهاجرت کنند. البته جهت هر یک از اعضای خانواده این افراد باید هزینه برای ویزا پرداخت کنند. سریلانکا جزیره ای در جنوب آسیاست و اخیرا با توجه به صلح و امنیت حاکم در این کشور پس از پایان جنگ داخلی، امروز مورد توجه گردشگران و مهاجرین قرار گرفته است. سریلانکا همانند سایر کشورهای جهان جهت اتحاد خانواده و حضور آنها در کنار هم ویزای همراه صادر می کنید. شرایط ویزای همراه سریلانکا بسیار ساده است و در صورت درخواست و ارائه تمامی مدارک این ویزا صادر می شود. برای اخذ اطلاعات درباره شرایط ویزای همراه سریلانکا تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش مطالعه این نگارش را ارائه کرده اند.

مهاجرت به سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره ای است که در اقیانوس هند واقع شده است. مساحت کل زمین حدود 65610 کیلومتر مربع است. قسمت مرکزی نیمه جنوبی جزیره کوهستانی با ارتفاعات بیش از 2500 متر است. مناطق اصلی ارتفاعات مرکزی شامل بسیاری از ویژگی های پیچیده زمین شناسی از جمله تپه ها، قله ها، فلات ها، دره ها و غیره است. این ویژگی ها به شدت در الگوی فضایی وزش باد، بارندگی فصلی، دما، رطوبت نسبی و سایر عناصر اقلیمی به ویژه در فصل موسمی تأثیر می گذارد. بلندترین کوه سریلانکا Pidurutalagala است که 2524 متر ارتفاع دارد. سریلانکا در گذشته مورد استعمار کشورهای هلند، پرتغال و بریتانیا بوده است و تاثیر زیادی از نظر قوانین و فرهنگ از این کشورها گرفته است.

زبان استفاده شده در این کشور تامیلی، سینهالی و انگلیسی است. پایتخت سیاسی این کشور سری جایواردنپورا و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است. سریلانکا به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی یکی از جزایر جذاب برای بازدید است و هر سال تعداد گردشگران در آن همانطور که در نمودار زیر می بینید افزایش می یابد.

درباره شرایط ویزای همراه سریلانکا

شرایط ویزای همراه سریلانکا بسیار ساده است. افرادی که می خواهند از این ویزا استفاده کنند باید دارای اقامت بلند مدت سریلانکا چه تحصیلی چه کاری و چه سرمایه گذاری باشند. اقامت سریلانکا از طرق مختلف قابل اخذ است و در صورت دریافت این اقامت افراد می توانند ویزای همراه را برای افراد زیر دریافت کنند:

  • همسر حاضر فرد
  • فرزند مجرد زیر 18 سال
  • فرزند مجرد و وابسته بیش از 18 سال
  • والدین فرد متقاضی
  • لازم به ذکر است همسر سابق جزو این افراد شناخته نمی شود.

بنابراین چنانچه جز افراد بالا هستید می توانید از طریق ویزای همراه سریلانکا برای دیدن همسر و یا والدین و خانواده خود مجوز ورود و اقامت سریلانکا را بدست آورید. لازم به ذکر است مدت زمان اعتبار این ویزا بستگی به ویزای اصلی دارد.

شرایط ویزای همراه سنت کیتس برای مهاجرت تحصیلی

یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت سریلانکا، مهاجرت تحصیلی به سریلانکا است. این کشور دارای 15 دانشگاه ملی و چندین دانشگاه خصوصی است که این دانشگاه ها در مقاطع مختلف دانشجویان خارجی و بین المللی را پذیرش می کنند. البته باید برای تحصیل در این دانشگاه ها شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی سریلانکا را بدانید. در صورت انجام مهاجرت و ثبت نام در دانشگاهی در سریلانکا می توانید برای حضور همسر و فرزند زیر 18 سال خود اقدام کنید. لازم به ذکر است در این صورت با توجه به عدم کار تمام وقت در سریلانکا حین تحصیل باید از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشید تا مقامات را قانع کنید که می توانید در مدت زمان تحصیل خود از خانواده خود حمایت کنید.

لذا ارائه فیش حقوقی و یا ارائه حساب بانکی خود جهت اثبات این مورد الزامی است. علاوه بر این نیز خانواده شما در صورت مهاجرت حق انجام کار را ندارند مگر اینکه مجوز کار را از اداره مهاجرت و اقامت سریلانکا دریافت کنند. مدت زمان ویزای همراه در صورت مهارت تحصیلی همان 1 سال است و قابل تمدید می باشد.

شرایط ویزای همراه سریلانکا برای مهاجرت سرمایه گذاری

یکی از روش های مطمئن و تضمین شده مهاجرتی برای اقامت در سریلانکا استفاده از سرمایه گذاری در سریلانکا است. در حال حاضر دو روش مختلف سرمایه گذاری در سریلانکا وجود دارد که یکی از آنها واریز مبلغ مشخص 250000$ (دلار) به صورت سپرده است. اما در روش دوم فرد بایستی ماهیانه 2000$ (دلار) پرداخت کند که بیشتر مورد نظر بازنشستگان است. لازم به ذکر است در صورت استفاده از هر کدام از این روش ها امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده خود میسر می باشد اما شرایط از نظر پرداخت هزینه کمی متفاوت است. در این صورت استفاده از روش اول فرد برای هر عضو خانواده که شامل این سرمایه گذاری می شود باید 35000$ (دلار) به مبلغ سرمایه گذاری اضافه کند.

اما در روش دوم فرد متقاضی باید به ازای هر نفر اضافه ماهیانه 1000$ (دلار) واریز نماید. همانطور که مشاهده می کنید استفاده از روش اول در صورت داشتن منبع مالی بهتر می باشد. در جدول زیر به صورت خلاصه می توانید شرایط مالی استفاده از ویزای همراه در برنامه سرمایه گذاری سریلانکا را مشاهده می کنید.

نوع سرمایه گذاریشرایط ویزای همراه برای هر نفر
سپرده یکجا35.000$ (دلار)
ماهیانه1.000$ (دلار)

شرایط ویزای همراه سریلانکا از طریق کار

شرایط ویزای همراه سریلانکا از طریق کار

یکی دیگر از روش های استفاده از ویزای همراه اقامت از طریق کار در سریلانکا است. در این صورت فرد می تواند خانواده خود را همراه با خود به سریلانکا ببرد و زندگی و کار را همراه با خانواده خود در این کشور تجربه کند. البته موضوع کار در سریلانکا کمی پیچیده است. جهت انجام کار در این کشور دشواری های زیادی وجود دارد. یکی از این موارد اخذ مجوز کار برای استخدام فرد خارجی است که باید اخذ شود و کارفرما در این امر نقش مهمی دارد. در مرحله بعدی موافقت اداره مهاجرت با ویزای کاری سریلانکا برای فرد مورد نظر است. به صورت کلی ویزای کاری در سریلانکا بسیار کم صادر می شود آن هم به دلیل حمایت ار شهروندان این کشور و کمبود کار در اینجا است.

لازم به ذکر است شرایط کار در سریلانکا با توجه به فرهنگ و آداب رسوم این کشور متفاوت است و زبان های تامیلی و سینهالی در بازار کار این کشور بیشتر استفاده می شود. در هر حال دانستن قوانین کاری و شرایط کار برای مهاجرت همراه با اعضای خانواده بسیار مهم است. در صورت مهاجرت کاری لازم به ذکر است همراهین نمی توانند کار کنند مگر آنکه مجوز جداگانه ای نیز برای آنها صادر شود.

مدارک و شرایط ویزای سریلانکا

برای استفاده از ویزای همراه سریلانکا مدارک زیر مورد نیاز است:

  • تکمیل فرم ویزای همراه سریلانکا
  • قطعه عکس برای هر عضو خانواده
  • گذرنامه معتبر و شناسنامه
  • سند ازدواج
  • گواهی تولد
  • اثبات توانایی مالی فرد متقاضی
  • گواهی سلامت و عدم سابقه کیفری
  • پرداخت هزینه های خواسته شده

اعتبار ویزای همراه سریلانکا

اعتبار ویزا همراه بستگی به اعتبار ویزای مادر دارد. لذا چنانچه ویزای فرد حامی نا معتبر شود و تمدید نشود خود به خود ویزای همراه نیز نا معتبر می شود. درخواست های تمدید باید با نامه رضایت نامه همسر به اداره مهاجرت و اقامت داده شود. از دفتر مرکزی اداره مهاجرت و اقامت در کلمبو می توانید فرم درخواست تمدید ویزای اقامت را دریافت کنید. شایان ذکر است اقامت مورد نظر شما در سریلانکا باید حداقل دو ماه قبل از تاریخ انقضا سند سفر شما تمدید شود. لازم به ذکر است در صورت درخواست برای سایر افراد خانواده جهت اخذ ویزای همراه باید درخواست خود را با دلایل شرح دهید چنانچه دلایل قانع کننده بود ممکن است با درخواست شما موافق شود اما در حالت عادی افراد ذکر شده می توانند از ویزای همراه سریلانکا استفاده کنند.

جهت تمدید نیز هزینه ای برای این کار از شما اخذ می شود. در صورت استفاده از ویزای همراه و سوالات در ای مورد می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید. موسسه ما سال ها با افتخار در حال ارائه مشاوره و راهنمایی هموطنان عزیز در باب مهاجرت بوده و کارنامه طلائی این موسسه نشانگر میزان اعتبار و عملکرد این موسسه حقوقی دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *